Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 07-Σεπ-2020 00:05

    Τι πρέπει να κάνουν οι αεροπορικές εάν θέλουν να ξαναδούν επιβάτες

    Τι πρέπει να κάνουν οι αεροπορικές εάν θέλουν να ξαναδούν επιβάτες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Joe Nocera

    Μια επωδός την οποία έχω ακούσει να επαναλαμβάνεται τους τελευταίους έξι μήνες είναι πόσο υπέροχο είναι να μην είναι κανείς υποχρεωμένος να ταξιδεύει.

    Άνθρωποι οι οποίοι ήταν συχνοί επιβάτες πτήσεων πριν από την πανδημία προσθέτουν συνήθως ότι τώρα συνειδητοποιούν ότι, χάρη στο Zoom και τους ανταγωνιστές του τελευταίου, πολλά ταξίδια δεν είναι πλέον απαραίτητα. Ίσως κάποια από αυτά να μην ήταν τελικά ποτέ.

    Ναι, οι δικηγόροι πρέπει να συμμετέχουν στις δίκες αυτοπροσώπως - ωστόσο είναι χάσιμο χρόνου και χρημάτων να διατρέξει κανείς πετώντας ολόκληρη τη χώρα προκειμένου, για παράδειγμα, να παρευρευθεί σε μια συνδιάσκεψη με αντικείμενο τον τρέχοντα προγραμματισμό, διάρκειας μίας ώρας.

    Οι εμπορικοί αντιπρόσωποι μπορεί να χρειάζεται να μεταβαίνουν στην έδρα ενός πελάτη για να κλείσουν ένα deal, ωστόσο ο απλός έλεγχος τήρησης των υπαρχουσών συμφωνιών μπορεί να γίνεται πια εξ αποστάσεως.

    Μια εταιρική συνάντηση μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας; Σίγουρα, μαζεύει κανείς το στράτευμά του σε ένα σημείο με φυσική παρουσία. Μια τυπική συνάντηση προσωπικού ωστόσο; Είναι πιο εύκολο - και συχνά πιο παραγωγικό - να πραγματοποιείται με τηλεδιάσκεψη.

    Οι περισσότερες συνέπειες της πανδημίας ήταν τρομερά αρνητικές, ωστόσο ειδικά η δραστική μείωση των επαγγελματικών ταξιδιών ήταν μια πραγματική αποκάλυψη για πολλούς.

    Τέλος αλλαγής πτήσης... τέλος

    Γι' αυτό δεν μπορούσα παρά να γελάσω όταν διάβασα νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα ότι η United Airlines εξαλείφει το ιδιαίτερα μισητό "τέλος αλλαγής πτήσης" - τα 200 δολάρια τα οποία χρέωνε τους πελάτες της που έκαναν κράτηση πτήσεων και στη συνέχεια αναγκάζονταν να τις αλλάξουν.

    Αρκετές άλλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Delta Air Lines και η American Airlines ακολούθησαν γρήγορα στο ίδιο μοτίβο. Η United δεσμεύθηκε μάλιστα ότι δεν πρόκειται να επαναφέρει το τέλος μετά την επικράτηση της ανθρωπότητας επί του ιού.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Delta, Ed Bastian, ανέφερε σε δήλωσή του: "Θέλουμε οι πελάτες μας να κάνουν κρατήσεις και να ταξιδεύουν με σιγουριά, γνωρίζοντας ότι θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε τις διάφορες πολιτικές μας προκειμένου να διατηρούμε το υψηλό επίπεδο ευελιξίας που περιμένουν από εμάς".

    Και να σκεφτεί κανείς ότι χρειάστηκε μόνον μια πτώση 70% στη δραστηριότητα της βιομηχανίας των αερομεταφορών για να απαλλαγούμε από ένα κόστος το οποίο οι πελάτες μισούσαν με πάθος επί χρόνια.

    Η εγχώρια αμερικανική βιομηχανία αερομεταφορών προσπορίστηκε έσοδα ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι μόνον από τα διάφορα τέλη, σύμφωνα με το Bloomberg News, μεγάλο μέρος των οποίων προερχόταν από το τέλος αλλαγής πτήσης.

    Ακούγεται μεγάλο ποσό μέχρι να συνειδητοποιήσει κανείς ότι ανέρχεται στο 1,5% των ετήσιων εσόδων του κλάδου, που κυμάνθηκαν στα 190 δισ. δολ.

    Τι πρέπει να γίνει - και άμεσα

    Στην πραγματικότητα, τα τέλη αλλαγής δεν πρόκειται να κάνουν μεγάλη διαφορά για τον επαγγελματία ταξιδιώτη, ούτε η κατάργησή τους θα κάνει τα αεροπορικά ταξίδια λιγότερο επώδυνα για τους υπόλοιπους εξ ημών.

    Επιτρέψτε μου λοιπόν να προτείνω μερικές φιλικές προς τον πελάτη κινήσεις - αλλαγές τις οποίες θα μπορούσαν να κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να αναζωογονήσουν την δραστηριότητα:

    - Περισσότερο χώρο για τα πόδια. Θέλετε να μάθετε τι πραγματικά εξοργίζει τους επιβάτες; Το να περνούν μια ολόκληρη πτήση με τα γόνατα πιεσμένα επάνω στο κάθισμα που βρίσκεται μπροστά τους. Η απόσταση μεταξύ των καθισμάτων ονομάζεται "pitch" και συρρικνώνεται σταθερά από τις αρχές της δεκαετίας του 1980.

    Η στάνταρ απόσταση ήταν κάποτε το "πολυτελές" πλάτος των 91,4 εκατοστών. Πλέον στους περισσότερους από τους παραδοσιακούς αερομεταφορείς είναι 73 με 76 εκατοστά, εκτός εάν πληρώνει κανείς επιπλέον χρήματα για να απολαύσει πιο άνετα καθίσματα.

    Η δημιουργία περισσότερου χώρου για τα πόδια (που σημαίνει επίσης ότι οι επιβάτες θα μπορούν να κλίνουν το καθισμά τους προς τα πίσω χωρίς να κινδυνεύουν να σπάσουν τα γόνατα κάποιου συνεπιβάτη τους) θα έκανε τους πελάτες των αεροπορικών αρκετά πιο ευτυχείς, ακόμη και αν αυτό σήμαινε λιγότερες θέσεις σε κάθε αεροσκάφος.

    - Πιο άνετα καθίσματα. Αναμφίβολα έχετε παρατηρήσει πόσο λεπτό είναι το κάλυμμα του καθίσματός σας - και πόσο άβολο. Αυτό είναι άλλο ένα από τα πράγματα που οι αεροπορικές εταιρείες έχουν κάνει σταδιακά για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη εις βάρος των πελατών τους - έχουν εγκαταστήσει καθίσματα που είναι και στενότερα και λεπτότερα σε σχέση με το παρελθόν. Ο αγκώνας σας χτυπά πάντα το άτομο δίπλα σας και αν βρίσκεστε σε μεσαίο κάθισμα, η πτήση εξελίσσεται σε ένα ήπιας μορφής βασανιστήριο.

    - Αρκετά με τις πιατέλες τυριών. Μπορούμε να έχουμε και πάλι πραγματικό φαγητό;

    - Μεγαλύτερες τουαλέτες. Όταν φτάνει κανείς στο σημείο τού να μην μπορεί να στρίψει μέσα στον χώρο των τουαλετών του αεροσκάφους χωρίς να αγγίξει τους τοίχους, το πράγμα παραπάει.

    Τα αποχωρητήρια των αεροσκαφών δεν ήταν ποτέ το δυνατό τους σημείο, ωστόσο όταν πρέπει να χρησιμοποιήσει κανείς ένα από αυτά, είναι απλώς μια μικρή υπενθύμιση ότι η αεροπορική βιομηχανία απλώς δεν ενδιαφέρεται για την άνεση των πελατών της εδώ και πολύ καιρό.

    - Τέλος στο όριο βάρους των 20-22 κιλών. Ελάτε τώρα. Βρίσκεστε στην πύλη, βάζετε τη βαλίτσα σας στη ζυγαριά και ζυγίζει 25 κιλά. Για να αποφύγετε να πληρώσετε επιπλέον 100 δολάρια, βάζετε τη βαλίτσα σας στο πάτωμα και αρχίζετε να βγάζετε αντικείμενα έτσι ώστε οι αποσκευές σας να είναι κάτω από το όριο βάρους.

    Φυσικά, αυτά τα αντικείμενα θα παραμείνουν στο αεροπλάνο, αλλά θα μεταφερθούν αντί να περάσουν τον έλεγχο του check-in αποσκευών. Πρόκειται για καθαρή τρέλλα. (Μιας και καταπιάνομαι με το θέμα, πώς θα σας φαινόταν οι αποσκευές να ήταν δωρεάν και να χρεωνόταν η χειραποσκευή; Κάτι τέτοιο, μεταξύ άλλων, θα έκανε την επιβίβαση στα αεροσκάφη πολύ πιο γρήγορη και εύκολη).

    Μονόδρομος

    Όλα όσα μόλις πρότεινα θα στερούσαν από τις αεροπορικές εταιρείες ορισμένα επαναλαμβανόμενα έσοδα. Θα προκαλούσε πιθανότατα μια βύθιση των τιμών των μετοχών τους (ή μάλλον θα τις οδηγούσε να βυθιστούν έτι περαιτέρω).

    Και λοιπόν; Η αεροπορική βιομηχανία συγκεντροποιείται εδώ και δεκαετίες μέχρι του σημείου να απομένουν πια μόλις τέσσερις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ. Ενώ έχουν καταντήσει την πτήση μια ολοένα και αθλιότερη εμπειρία - και έχουν φτάσει να χρεώνουν τους πελάτες τους για οτιδήποτε εκτός του ότι… αναπνέουν - έχουν κάνει όλα τα παραπάνω σε συντονισμό μεταξύ τους.

    Έχουν δηλαδή επικεντρωθεί φανερά πολύ περισσότερο στα κέρδη τους παρά στους επιβάτες τους. Τώρα αυτό θα πρέπει να αλλάξει.

    Αμφιβάλλω σοβαρά ότι ο επαγγελματίας ταξιδιώτης θα επανέλθει ποτέ στους αριθμούς πτήσεων που πραγματοποιούσε πριν από την πανδημία. Και γιατί να το κάνει, τώρα που είδε το φως του; Ο κλάδος δεν είναι πιθανό να ξανακερδίσει το επίπεδο των χρημάτων που κέρδιζε τα τελευταία πέντε με επτά χρόνια πριν τον κορονοϊό.

    Οι υπόλοιποι από εμάς θα αρχίσουμε κάποια στιγμή νομοτελειακά να πετούμε ξανά. Αυτό ωστόσο δεν πρόκειται να συμβεί έως ότου οι αεροπορικές εταιρείες αποδείξουν ότι ενδιαφέρονται πραγματικά για τους πελάτες τους.

    Η εξάλειψη των τελών αλλαγής πτήσης είναι μόνον η αρχή.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ