Δευτέρα, 22-Δεκ-2025 10:30
Γιατί η VW θεωρεί πως τα θερμικά αυτοκίνητα πόλης δεν έχουν μέλλον
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη παίρνουν μια ανάσα ανακούφισης, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε αναθεώρηση της απαγόρευσης πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Ωστόσο, το πλαίσιο παραμένει ιδιαίτερα αυστηρό. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO₂ του στόλου τους κατά 90% σε σχέση με το 2021.
Μάλιστα, ήδη πριν τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, τίθενται σε ισχύ ακόμη πιο αυστηροί στόχοι, με το 2030 να σηματοδοτεί μια νέα, πιο σκληρή εποχή κανονισμών εκπομπών ρύπων.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Volkswagen προειδοποιεί ότι τα μικρά θερμικά αυτοκίνητα δεν έχουν μέλλον στην Ευρώπη. Ο διευθύνων σύμβουλος της πιο δημοφιλούς μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά, δήλωσε ότι μοντέλα όπως το Polo θα μετατραπούν αποκλειστικά σε ηλεκτρικά. Ο Thomas Schafer είναι ξεκάθαρος: "Το μέλλον σε αυτή την κατηγορία είναι ηλεκτρικό".
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εξέλιξη ενός νέου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην κατηγορία B, ικανού να συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς εκπομπών, θα ήταν υπερβολικά δαπανηρή. Το κόστος αυτό θα μεταφερόταν αναπόφευκτα στον καταναλωτή, καθιστώντας το αυτοκίνητο μη ανταγωνιστικό.
Ως αποτέλεσμα, το τέλος του θερμικού κινητήρα για τα supermini θεωρείται θέμα χρόνου, με το ID. Polo να λειτουργεί ως έμμεσος διάδοχος.
Παράλληλα, αποκλείεται και η επιστροφή της VW στην κατηγορία A με ένα μικρό βενζινοκίνητο μοντέλο στα πρότυπα των up! ή Lupo, ειδικά ενόψει της επικείμενης άφιξης πιο προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων.
Το ηλεκτρικό Polo, που αναμένεται το επόμενο έτος, θα ξεκινά από τα 25.000 ευρώ στη βασική του έκδοση. Το 2027, η τιμή εισόδου θα μειωθεί περαιτέρω, στις 20.000 ευρώ, με την έκδοση παραγωγής του concept ID. Every1.
Παράλληλα, η Volkswagen ετοιμάζει και ένα ηλεκτρικό crossover στο μέγεθος του Polo, το οποίο είχε προαναγγελθεί στο IAA Mobility στο Μόναχο, μέσω του ID. Cross concept. Και τα τρία νέα μοντέλα θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB+, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Παρότι η VW δεν σκοπεύει να επενδύσει σε νέα μικρά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα υπάρχοντα μοντέλα δεν θα αποσυρθούν άμεσα. Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ημερομηνία κατάργησης για το Polo ή το συγγενικό T-Cross, με θερμικά και ηλεκτρικά μοντέλα να συνυπάρχουν για ένα μεταβατικό διάστημα.
Παρά τους ισχυρισμούς ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβραδύνεται, τα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο στην Ευρώπη. Μέχρι τον Οκτώβριο, τα ηλεκτρικά οχήματα κατείχαν 16,4% της αγοράς της ΕΕ, έναντι 13,2% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Με την προσθήκη των χωρών εκτός ΕΕ, το μερίδιο ανεβαίνει στο 18,3%, από 14,8% το 2024. Τα νέα, πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen αναμένεται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης τα επόμενα χρόνια.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα στο topgeargreece.gr
Το Google Maps, μια εφαρμογή που χρησιμοποιούμε όλοι καθημερινά για πλοήγηση, μετατράπηκε σε "σύμμαχο" διαρρηκτών, οι οποίοι αξιοποίησαν το Street View ως εργαλείο οργάνωσης διαρρήξεων.
Ακραίες είναι μερικές φορές οι αντιδράσεις μπροστά στα ολοένα και πιο αυστηρά και αυξανόμενα μπλόκα της Τροχαίας για αλκοτέστ και υπερβολική ταχύτητα.
Το 2025 θα φύγει με τον καλύτερο τρόπο για τους αντιπροσώπους κινεζικής φίρμας που αποφάσισε να τους ανταμείψει αδρά για τη συνεργασία τους.
Σκηνικό από ταινία επιστημονικής φαντασίας θύμισε το Σαν Φρανσίσκο όταν τα αυτόνομα ταξί της Waymo κόλλησαν στους δρόμους και δεν μπορούσαν να κινηθούν. Ο λόγος είναι πιο απλός από όσο φαντάζεσαι.
Το 2025 ήταν μια εκπληκτική χρονιά για την Ducati σε αγωνιστικό επίπεδο και η ιταλική φίρμα αποφάσισε να το γιορτάσει με την ειδική και πανάκριβη έκδοση Panigale V4 World Champion Replica.
Πλήρως αυτόνομα ρυμουλκά της Toyota βρίσκονται πλέον σε λειτουργία, συνδυάζοντας για πρώτη φορά αισθητήρες αυτόματης τοποθέτησης και απομακρυσμένο χειρισμό σε πραγματικές συνθήκες.
Μια σπάνια και θρυλική Alfa Romeo 155 DTM εμφανίστηκε στην πίστα των Μεγάρων στο πλαίσιο του Memorial ΣΟΑΑ. Ποιος την οδηγούσε και γιατί τρέλανε το κοινό.
Παρά τις πολύ υψηλές προσδοκίες, το τοπίο στην αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων στις ΗΠΑ εξακολουθεί να είναι θολό, με αποτέλεσμα η VW να αποσύρει το ID.Buzz από την τοπική αγορά τη χρονιά που έρχεται.
Η Ferrari 250 GTO Bianco Speciale είναι το μοναδικό μοντέλο που βγήκε από το εργοστάσιο σε αυτό το χρώμα και οι εκτιμήσεις για την τιμή που αναμένεται να πιάσει στη δημοπρασία της Mecum Auctions...
Η F1 ως γνωστόν επιβραβεύει τα καλύτερα pit stop στο σύνολο της χρονιάς, έτσι άλλη ομάδα μπορεί να έχει το ρεκόρ και άλλη να πάρει τον τίτλο της πιο συνεπούς, κάτι που συνέβη το 2025.
Θέλεις να δώσεις το παλιό σου αυτοκίνητο και να κερδίσεις αποκτώντας ένα ολοκαίνουργιο Citroen; To νέο πρόγραμμα "Απόσυρση από την CITROËN" είναι για σένα!
Μια κινέζικη φίρμα δείχνει στην Ευρώπη τι σημαίνει ποιότητα, πολυτέλεια και τεχνολογία αιχμής. H luxury SUV κατηγορία έχει πλέον τρομερό ανταγωνισμό και γεμάτο ουσία.