Σάββατο, 22-Νοε-2025 10:30
Με αυτό το αξεσουάρ μπορείς εύκολα να έχεις φυσικά κουμπιά στα Tesla Model 3 και Model Y
Το σύστημα infotainment της Tesla θεωρείται από τα κορυφαία της αγοράς, χάρη στο προσεγμένο περιβάλλον χρήσης και το σημαντικότερο, την αξιοπιστία του, σε αντίθεση με ορισμένα συστήματα παραδοσιακών κατασκευαστών που συχνά χρειάζονται επανεκκίνηση.Ωστόσο, η εμμονή της Tesla στη μινιμαλιστική αισθητική είχε και ένα τίμημα. Tην πλήρη απουσία φυσικών κουμπιών. Έτσι, οι οδηγοί αναγκάζονται να χρησιμοποιούν την οθόνη αφής για σχεδόν κάθε ενέργεια, κάτι που δεν είναι πάντα το καλύτερο για την οδική ασφάλεια.
Για να καλύψουν αυτό το κενό, ορισμένες εταιρείες έχουν δημιουργήσει πρόσθετα αξεσουάρ, που επαναφέρουν τις φυσικές εντολές στα αυτοκίνητα της Tesla. Το πιο πρόσφατο από αυτά, το Ctrl-Platform, υπόσχεται να φέρει πίσω την "παλιά σχολή" χειριστηρίων, με σύγχρονες δυνατότητες και εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα.
Αναπτύχθηκε από την ίδια ομάδα που δημιούργησε την πρώτη γενιά του Ctrl-Bar, και η νέα έκδοση κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά. Το κεντρικό στοιχείο της πλατφόρμας είναι το Ctrl-Bar 2, ένα νέο χειριστήριο που διαθέτει δύο περιστροφικούς διακόπτες και οκτώ προγραμματιζόμενα κουμπιά, καθένα με τη δική του μικρή οθόνη.
Τοποθετείται στο κάτω μέρος της οθόνης infotainment των Model 3 και Model Y, τροφοδοτείται από τη θύρα USB στο ντουλαπάκι και επιτρέπει πλήρη παραμετροποίηση μέσω εφαρμογής στο κινητό.
Σε αντίθεση όμως με το πρώτο μοντέλο, το Ctrl-Bar 2 δεν απαιτεί πλέον συνεχή σύνδεση με το κινητό. Συνδέεται απευθείας με το Bluetooth Low Energy (BLE) του αυτοκινήτου, προσφέροντας άμεση απόκριση και λειτουργία χωρίς internet ή εφαρμογή, εκτός από το αρχικό σετάρισμα.
Με το νέο χειριστήριο, οι οδηγοί μπορούν να κλειδώνουν/ξεκλειδώνουν πόρτες, να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία, να ελέγχουν το ηχοσύστημα, ή να διατηρούν χειροκίνητο έλεγχο στους υαλοκαθαριστήρες ενώ χρησιμοποιούν το Autopilot.
Επιπλέον, η δεύτερη γενιά μπορεί να στέλνει εντολές και μέσω της θύρας OBD, ανοίγοντας τον δρόμο για ακόμα περισσότερες λειτουργίες.
Για αυτό απαιτείται το πρόσθετο Ctrl-Bridge, το οποίο συνδέεται στη διαγνωστική θύρα του αυτοκινήτου. Με αυτό, ο οδηγός μπορεί να αναδιπλώνει τους καθρέφτες, να ανοίγει το ντουλαπάκι ή να επιλέγει επίπεδα ανάκτησης ενέργειας απευθείας από τα κουμπιά.
Το πακέτο ολοκληρώνεται με το Ctrl-Stripe, μια LED λωρίδα με δυναμικό ambient φωτισμό που εφαρμόζει στην μπάρα, προσφέροντας και μια πιο premium αισθητική.
Συνολικά, η πλατφόρμα προσφέρει πάνω από 30 shortcuts στα χέρια του οδηγού, ενώ η εγκατάσταση κάθε στοιχείου διαρκεί μόλις 5-10 λεπτά, χωρίς να απαιτούνται εργαλεία.
Υπάρχει όμως και ένας αστερίσκος. Όπως και η πρώτη γενιά, το νέο σύστημα αποτελεί προϊόν crowdfunding στο Kickstarter. Αυτό σημαίνει πως, παρά τις υποσχέσεις, δεν υπάρχουν εγγυήσεις.
Η καμπάνια χρηματοδότησης ξεκίνησε σήμερα και όσοι ενδιαφέρονται μπορούν ήδη να προπαραγγείλουν ένα από τα διαθέσιμα πακέτα. Οι πρώτες αποστολές αναμένονται τον Απρίλιο του 2026.
Όλα τα Model 3 και Model Y είναι συμβατά, με τα αξεσουάρ για τα μοντέλα πριν το 2024 να αποστέλλονται πρώτα. Οι εκδόσεις για τα facelift μοντέλα θα ακολουθήσουν τον Μάιο του 2026, καθώς απαιτούν νέο καλούπι παραγωγής. Οι πρωτότυπες εκδόσεις για τα παλαιότερα μοντέλα είναι ήδη έτοιμες.
Η νορβηγική ομάδα πίσω από το έργο έχει ήδη στο ενεργητικό της ένα επιτυχημένο MagSafe ασύρματο φορτιστή για τα προ-facelift Model S και Model X, καθώς και την πρώτη γενιά του Ctrl-Bar, γεγονός που δημιουργεί επιπλέον εμπιστοσύνη για το νέο φιλόδοξο project.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα για το αυτοκίνητο στο topgeargreece.gr
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.