Πέμπτη, 20-Νοε-2025 10:30
Επίσημο: Η Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale αναβιώνει τον απόλυτο θρύλο των ράλι
Η Stellantis Motorsport, παρουσιάσει στο Satory, εκεί όπου σφυρηλατείται η τεχνολογική καρδιά των αγωνιστικών προγραμμάτων του ομίλου, τη νέα Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale. Ένα αυτοκίνητο που έρχεται να επαναφέρει τον απόλυτο θρύλο των αγώνων ράλι στο προσκήνιο, συμμετέχοντας στην κατηγορία WRC2 από το 2026.
Η Lancia δεν κρύβει ότι η επιστροφή της στα ράλι είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια συναισθηματική αναβίωση. Φέρει πίσω της τα 11 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών, τις νίκες σε Mille Miglia, Targa Florio και Carrera Panamericana, αλλά κινείται με αποφασιστικότητα προς το μέλλον όπου η αγωνιστική εμπειρία μεταφράζεται σε τεχνολογία δρόμου.
Αυτή η γέφυρα παρελθόντος και μέλλοντος χτίζεται συστηματικά. Ήδη το Trofeo Lancia του 2025 και η επιτυχία του Ypsilon Rally4 HF αποτελούν μια ζωντανή απόδειξη του σύγχρονου οικοδομήματος της φίρμας.
Το νέο Rally2 HF Integrale έρχεται ως κορυφή της HF οικογένειας, πλαισιωμένο από το Ypsilon Rally4 HF και το Ypsilon HF Racing — μια τριπλέτα που φιλοδοξεί να διαμορφώσει μια νέα γενιά οδηγών με χαμηλότερο κόστος εισόδου, χωρίς καμία έκπτωση σε ποιότητα, ασφάλεια ή επιδόσεις. Όλα τα αγωνιστικά μοντέλα είναι διαθέσιμα μέσω του Stellantis Motorsport Racing Shop, ενώ το όλο πρόγραμμα στηρίζεται στο τρίγωνο Satory–Balocco–Τορίνο, όπου τεχνογνωσία, εξέλιξη και σχεδιασμός συνυπάρχουν σε συνεχή διάλογο.
Οι εγκαταστάσεις της Stellantis Motorsport δεν λειτουργούν ως γαλλικό "αρχηγείο", αλλά ως πολυεθνικό εργαστήριο. Μηχανικοί από Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Ισπανία συνδημιουργούν, αξιοποιώντας την εμπειρία που έχει φέρει στην ομάδα 13 τίτλους WRC και 150 νίκες μέσω των προγραμμάτων Citroën και Peugeot. Παράλληλα, η γνώση από WEC και Formula E περνάει αυτούσια στη νέα γενιά των Rally2.
Στο Balocco της Ιταλίας, η Lancia συμπληρώνει τον κύκλο εξέλιξης, φροντίζοντας ώστε τα αυτοκίνητα να αποτυπώνουν τη δική της δυναμική "ευαισθησία", εκείνο το DNA που ξεχωρίζει μια Lancia από κάθε άλλο αυτοκίνητο. Όπως τόνισε ο Jean-Marc Finot, αυτό το οικοσύστημα επιτρέπει σε νέους οδηγούς να εξελίσσονται από Rally6 μέχρι Rally2 μέσα σε μια ενιαία τεχνική πυραμίδα.
H Ypsilon Rally2 είναι προϊόν δεκαετούς εμπειρίας και χιλιάδων χιλιομέτρων εξέλιξης. Αναπτύχθηκε ως ολοκαίνουριο μοντέλο, με επτά βασικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις, από το χαμηλότερο κέντρο βάρους μέχρι την προηγμένη αεροδυναμική και από το σύστημα turbo management τύπου Peugeot 9X8 μέχρι το νέο anti-lag.
Οι αναρτήσεις έχουν εξελιχθεί για ασφάλτινες και χωμάτινες επιφάνειες, το πλαίσιο είναι εντελώς νέο και πλήρως σύμφωνο με τους κανονισμούς ασφαλείας της FIA, ενώ το εσωτερικό επανασχεδιάστηκε για εργονομία και συγκέντρωση, κάτι που συχνά παραβλέπεται, αλλά στις ειδικές διαδρομές κρίνει αγώνες.
Από το 2026, η Lancia θα συμμετέχει σε τουλάχιστον οκτώ γύρους του WRC2, ξεκινώντας από το Rallye Monte-Carlo. Παράλληλα, το Rally2 HF θα εμφανιστεί σε ERC και στα μεγαλύτερα εθνικά πρωταθλήματα Ευρώπης. Οι παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν στο πρώτο τρίμηνο του 2026, εντός των ορίων κόστους της FIA.
Η Lancia δεν σταματά στον αγωνιστικό κόσμο. Η τεχνολογία περνάει και στον δρόμο με την Ypsilon HF Electric με 280 ίππους, 0–100 km/h σε 5,6’’ και μπαταρία 54 kWh, ενσωματώνει φρένα Alcon και διαφορικό Torsen, στοιχεία κανονικά ειδικής διαδρομής. Το αυτοκίνητο έρχεται να προσφέρει πιο προσιτή σπορ εμφάνιση και χαρακτήρα, με τον νέο 48V υβριδικό 1.2 των 110 ίππων και αισθητική που εμπνέεται ξεκάθαρα από το αγωνιστικό παρελθόν.
Και βέβαια, υπάρχει το Ypsilon HF Racing, ένα προσιτό όχημα εκμάθησης για νέους οδηγούς, με τιμή €38.900 προ ΦΠΑ και έτοιμο για συμμετοχή σε αγώνες από την πρώτη μέρα. Μοντέλο-γέφυρα ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη.
Ο Miki Biasion, δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, είπε πως η επιστροφή της Lancia μοιάζει σαν να κλείνει ένας κύκλος. Αυτό έχει αξία γιατί δεν μιλάμε για μια μάρκα που επιστρέφει για να "θυμηθεί". Μιλάμε για μια μάρκα που αποφασίζει να ξαναχτίσει την αγωνιστική της ταυτότητα με νέους ανθρώπους, νέες τεχνολογίες και μια ενιαία στρατηγική.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα στο topgeargreece.gr
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.