Σάββατο, 15-Νοε-2025 09:30
Η αναβίωση του Escort RS Mk1 περιλαμβάνει θερμικό κινητήρα που θα φτάνει έως 10.000 σ.α.λ.
Η Boreham Motorworks αποκάλυψε τον TEN-K, έναν υπερελαφρύ τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα που προορίζεται να τοποθετηθεί στη νέα έκδοση του Ford Escort RS Mk1.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που γνωρίζαμε εδώ και καιρό. Η BM σκοπεύει να κατασκευάσει περιορισμένο αριθμό αυθεντικών Mk1 RS, όχι ως restomods, αλλά ως πραγματικές συνέχειες του εμβληματικού μοντέλου. Και φυσικά, η "καρδιά" τους θα είναι ένας κινητήρας που φτάνει πολύ ψηλά.
Ο TEN-K διαθέτει υπερελαφρά εσωτερικά μέρη, στρόφαλο, μπιέλες, βάση, ξηρό κάρτερ και καπάκι εκκεντροφόρων, όλα σχεδιασμένα με γνώμονα τη μείωση του βάρους. Φέρει 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή με γεωμετρία θυρίδων "εμπνευσμένη από τη Formula 1", η οποία βελτιστοποιεί τη ροή των αερίων και την απόδοση.
Το αποτέλεσμα; 325 ίπποι και 10.000 σ.α.λ. ένας πραγματικά υψηλόστροφος, ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος που υπόσχεται συγκινήσεις παλαιάς σχολής.
Το βάρος του κινητήρα 2.1 λίτρων δεν ξεπερνά τα 85 κιλά, χάρη στη χρήση 3D printing για τη δημιουργία ενός "σμιλευμένου" μπλοκ που ταιριάζει απόλυτα στα εσωτερικά του εξαρτήματα. Η Boreham υποστηρίζει πως οι εξελίξεις των τελευταίων έξι μηνών προσέφεραν "άμεση και απόλυτα γραμμική απόκριση στο γκάζι".
"Ο Boreham TEN-K είναι το αποτέλεσμα αδιάκοπης προσπάθειας από την ομάδα εξέλιξης κινητήρων μας", δήλωσε ο Iain Muir, επικεφαλής της DRVN Automotive, της μητρικής εταιρείας της BM.
"Αποδεικνύει τι μπορεί να επιτευχθεί όταν το πάθος συναντά την τελειότητα. Με τον κινητήρα ήδη εγκατεστημένο στο αυτοκίνητο και συνδεδεμένο με τον ειδικά σχεδιασμένο, υπερελαφρύ, πλήρως αιωρούμενο πίσω άξονα, ανυπομονώ να τον ακούσω να παίρνει μπροστά για πρώτη φορά".
Κι εμείς το ίδιο. Οι πρώτες δοκιμές πλησιάζουν, και το μόνο βέβαιο είναι πως η Boreham ετοιμάζεται να ξαναγράψει την ιστορία του Escort RS, αυτή η φορά στο εύρος των δέκα χιλιάδων στροφών.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα για το αυτοκίνητο στο topgeargreece.gr
Η μάχη για το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" κορυφώνεται, με 11 μοντέλα να περνούν στην τελική φάση μετά από σκληρό ανταγωνισμό ανάμεσα σε 50 νέες αφίξεις της ελληνικής αγοράς.
H Peugeot μας έδειξε πώς σκοπεύει να φτιάχνει τα μικρά αυτοκίνητά της στο μέλλον και επιμένει στο τιμόνι Hypersquare που είναι το πιο καινοτόμο χαρακτηριστικό του. Και μας αρέσει.
Ένα έργο με αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός.
Η νέα γενιά του Hyundai Nexo υπόσχεται το πιο προηγμένο σύστημα κυψελών καυσίμου που έχει προσφέρει ποτέ η εταιρεία και πρακτικότητα που ξεκινά από την καμπίνα και καταλήγει στην μεγάλη αυτονομία.
Και δεν είναι καν το ρεκόρ γιατί υπάρχει και άλλος που χρειάστηκε 129 φορές για να περάσει τα σήματα, ενώ το ρεκόρ της πρακτικής είναι αρκετά χαμηλότερο.
Η Audi παρουσίασε το πρώτο της μονοθέσιο για την Formula 1 θέλοντας να τιμήσει το παρελθόν της στο μισό και το μέλλον της στο υπόλοιπο.
Για πρώτη φορά από τη στιγμή που σταμάτησε η παραγωγή του Ford GT το 2022, η Ford Racing επιστρέφει με ένα project που υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις και καθαρόαιμο αγωνιστικό DNA και θα αποκαλυφθεί...
Μην βιαστείτε να πείτε για μια ακόμη κινεζική φίρμα αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Η Nio διαφέρει πολύ σε κάθε επίπεδο που μπορείτε να φανταστείτε.
Η Audi φέρεται να ετοιμάζει το RS3 GT, μια έκδοση-φόρο τιμής στον εμβληματικό πεντακύλινδρο 2.5 TFSI, ο οποίος διανύει το τελευταίο του διάστημα πριν τις νέες προδιαγραφές εκπομπών Euro 7.
Γέφυρα ύψους 758 μέτρων που είχε εγκανιαστεί μόλις πριν από εβδομάδες κατέρρευσε σε ένα σοκαριστικό video που κάνει τον γύρο του διαδικτύου.
Η δεύτερη γενιά της Mercedes GLB δοκιμάζεται στις πιο ακραίες χειμερινές συνθήκες και μας αποκαλύπτει το εσωτερικό της που είναι γεμάτο οθόνες, στα πρότυπα της νέας CLA.
Μια σπουδαία επίδοση κατέγραψε το Audi E5 Sportback, ένα νέο μοντέλο της φίρμας για την Κίνα το οποίο πλησίασε το ρεκόρ του Xiaomi SU7 Ultra.
Τρία χρόνια μετά τη μετατροπή των Megane και Scenic σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η Renault πήρε μια πολύ σημαντική απόφαση που αφορά την επόμενη γενιά τους.
Η επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο διασφαλίζει καλύτερη διαχείριση αυτής, μεγαλύτερη οικονομία και ρεύμα για όλους και όχι μόνο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η λίστα με τους πιο επικίνδυνους οδηγούς της Ευρώπης περιλαμβάνει αρκετές εκπλήξεις καθώς η εικόνα που έχουμε είναι διαφορετική για κάποιες χώρες.