Τρίτη, 04-Νοε-2025 10:30
To Citroen Ami έχει και μια πιο σκοτεινή πλευρά
To Citroen Ami, αφήνει για πρώτη φορά τον γλυκούλικο χαρακτήρα του και ντύνεται στα μαύρα για την ειδική έκδοση Dark Side. Το πιο ανατρεπτικό μικρο-όχημα της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη και ένας από τους πρώτους εκπροσώπους της μικροκινητικότητας αποκτά έτσι μια πιο τολμηρή και μυστηριώδη εικόνα.
Η νέα έκδοση ξεχωρίζει από τη ματ απόχρωση Black Night, που καλύπτει ολόκληρο το αμάξωμα, ενώ λευκά γραφικά στοιχεία –από τα αυτοκόλλητα έως τα καλύμματα των τροχών– προσθέτουν αντίθεση και ένταση. Το αποτέλεσμα είναι ένα Citroen Ami που μπορεί να αποπνέει είτε την κομψότητα ενός μικρού μαύρου φορέματος είτε την ανταρσία ενός σκοτεινού χαρακτήρα, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού.
Το Ami έχει καταφέρει μέσα σε πέντε χρόνια να αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη μικροκινητικότητα. Με σχήμα που θυμίζει περισσότερο κόμικ παρά κλασικό αυτοκίνητο, συμμετρικά πάνελ αμαξώματος και σχεδίαση που αποπνέει χαρά, το μικρό Citroen έχει γίνει σύμβολο αστικής απλότητας και προσιτής ηλεκτροκίνησης.
Η ειδική έκδοση Dark Side βασίζεται στο ανανεωμένο Ami του 2025, που απέκτησε πιο ώριμο και στιβαρό παρουσιαστικό. Τα φώτα βρίσκονται πλέον πιο ψηλά, στο ύψος της βάσης του παρμπρίζ, ενώ το εμπρός μέρος διατηρεί το γνώριμο "χαμόγελο" της μάσκας, αυτή τη φορά με ματ μαύρη επιφάνεια και λεπτό λευκό περίγραμμα που αναδεικνύει το λογότυπο Citroen.
Η λευκή θεματική συνεχίζεται στα καλύμματα των τροχών και στα ιδιαίτερα αυτοκόλλητα των πίσω φτερών και των θυρών, που δημιουργούν ένα μοτίβο κύβων με στρογγυλεμένες γωνίες. Το σύνολο συμπληρώνει μια μικρή πίσω αεροτομή που προσθέτει σπορ πινελιά στο προφίλ του Ami.
Το εσωτερικό κινείται σε πιο ήπιους τόνους, με γκρι αποχρώσεις στα τρία κουτιά αποθήκευσης του ταμπλό, στα δίχτυα των θυρών και στις ραφές των πατακιών. Το αποτέλεσμα είναι ένας λιτός, αλλά φωτεινός χώρος, απόλυτα ταιριαστός με τον χαρακτήρα της έκδοσης.
Ο εξοπλισμός παραμένει λειτουργικός και "έξυπνος". H εφαρμογή My Ami Play επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί το smartphone του ως κεντρικό σημείο ψυχαγωγίας και πλοήγησης, με χειρισμό από το τιμόνι μέσω του κουμπιού Citroën Switch. Παράλληλα, το σύστημα My Citroën προσφέρει ενημέρωση για την κατάσταση φόρτισης, την αυτονομία και τα χιλιόμετρα του οχήματος.
Η μηχανική ταυτότητα του Ami παραμένει αναλλοίωτη. Πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό δίθεσιο όχημα, με μέγιστη ταχύτητα 45 km/h και αυτονομία 75 km, που μπορεί να οδηγηθεί –ανάλογα με τη χώρα– από την ηλικία των 14 ετών. Από το 2020, έχουν πωληθεί σχεδόν 85.000 μονάδες παγκοσμίως, αποδεικνύοντας ότι η Citroën πέτυχε να δημιουργήσει ένα νέο είδος αστικής μετακίνησης: προσιτό, εύκολο στη χρήση και απόλυτα προστατευμένο από τα καιρικά φαινόμενα.
Οι παραγγελίες για το Citroen Ami Dark Side ξεκίνησαν ήδη από την ημέρα του Halloween, δηλαδή στις 31 Οκτωβρίου, με τη διανομή να προγραμματίζεται για τις αρχές του 2026 σε Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Αυστρία, Ολλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ιταλία. Η τιμή του στις χώρες που διατίθεται είναι 8.890 ευρώ.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα για το αυτοκίνητο στο topgeargreece.gr
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.