Δευτέρα, 20-Οκτ-2025 10:30
Η Nissan ονειρεύεται ξανά ένα εντυπωσιακό σπορ coupe στην γκάμα της

Δώδεκα χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Nissan προκάλεσε τον ενθουσιασμό των φίλων της αυτοκίνησης με δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα, τα IDx Freeflow και IDx Nismo. Τα μοντέλα εκείνα έδειχναν έναν ελπιδοφόρο δρόμο προς ένα προσιτό, πισωκίνητο κουπέ, το οποίο όμως δεν έφτασε ποτέ στη γραμμή παραγωγής.
Λίγα χρόνια αργότερα, η ιαπωνική φίρμα εξήγησε τους λόγους: το μοντέλο θα "σκίαζε" την τότε γκάμα του 370Z, ενώ οι προβλέψεις για τις πωλήσεις του δεν δικαιολογούσαν την επένδυση. Παράλληλα, υπήρχε και το πρακτικό εμπόδιο της απουσίας κατάλληλου εργοστασίου για την κατασκευή του.
Το 2025, ο σημερινός CEO της Nissan, Ivan Espinosa, δεν κρύβει ότι εξακολουθεί να σκέφτεται την επιστροφή ενός τέτοιου μοντέλου. Σε συνέντευξή του σε ιαπωνικό περιοδικό, ανέφερε:
"Πιστεύω πως ένα αυτοκίνητο σαν το IDx θα μπορούσε να εξυπηρετήσει πολλαπλούς σκοπούς. Από τη μία, θα εξέφραζε τη φιλοσοφία της Nissan και από την άλλη θα προσέλκυε ένα νεότερο ηλικιακά κοινό, κάτι απολύτως απαραίτητο για κάθε κατασκευαστή. Δεν έχει να κάνει μόνο με την τιμή, αλλά με το να υπάρχει κάτι πραγματικά ελκυστικό που να κάνει τους νέους να ακολουθήσουν τη μάρκα".
Στο ερώτημα για πιθανή αναβίωση του Silvia, ο Espinosa παραδέχτηκε ότι "θα το ήθελε πολύ", αλλά αναρωτήθηκε κατά πόσο είναι εφικτό. Τόνισε πως το μοντέλο θα έπρεπε να παραμείνει ελαφρύ, ενώ ταυτόχρονα να πληροί τους αυστηρούς κανονισμούς ασφάλειας. "Αν η Mazda τα κατάφερε με το MX-5, γιατί να μην τα καταφέρει και η Nissan;" σχολίασε χαρακτηριστικά.
Να σημειωθεί ότι στο παρελθόν είχε ακουστεί η φήμη ότι τα IDx concepts βασίζονταν στο τελευταίο Silvia S15, αν και η Nissan δεν το επιβεβαίωσε ποτέ. "Προς το παρόν είναι απλώς μια ιδέα στο μυαλό μου", παραδέχτηκε ο CEO, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο, αλλά χωρίς άμεσες προτεραιότητες, ιδιαίτερα αν ληφθούν υπόψη οι οικονομικές δυσκολίες της εταιρείας στην τρέχουσα συγκυρία.
Ο ίδιος ο Espinosa δηλώνει φαν της οδήγησης, καθώς πηγαίνει καθημερινά στη δουλειά με ένα Nissan Z. Ο προκάτοχός του, Makoto Uchida, τον είχε χαρακτηρίσει "πραγματικό car guy".
Ωστόσο, η εικόνα αυτή δεν αρκεί για να κρύψει τις προκλήσεις: περικοπές 20.000 θέσεων εργασίας, κλείσιμο επτά εργοστασίων και δύο στούντιο σχεδίασης, αποδεικνύουν ότι η Nissan έχει πολύ σοβαρότερα ζητήματα να λύσει πριν στραφεί στην κατασκευή ενός προσιτού σπορ κουπέ.
Από την άλλη πλευρά, ένα "halo car" θα μπορούσε να λειτουργήσει ως καταλύτης για την εικόνα της μάρκας, όπως έκανε το Audi TT για την Audi στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Βέβαια, για να πετύχει κάτι τέτοιο, θα πρέπει πρώτα να στηριχθεί σε μια ισχυρή γκάμα καθημερινών, εμπορικά βιώσιμων μοντέλων.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα στο topgeargreece.gr
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις του Akio Toyoda για το μέλλον αν επικρατήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά. Μιλάει για εκατομμύρια χαμένες θέσεις εργασίας.
Ο Michael Leiters φέρεται επικρατέστερος για επιστροφή στην Porsche ως CEO, αντικαθιστώντας τον Blume μετά από έντονες πιέσεις από την πλευρά των επενδυτών, σε μια κρίσιμη φάση για την γερμανική...
Με την χαρακτηριστική άνεση που μας είχε συνηθίσει το 2023 ο Max Verstappen ολοκλήρωσε νικητής στο Τέξας και συνεχίζει την αναρρίχηση στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο οδηγός της χρονιάς βρέθηκε και είναι στην Αγγλία όπου μετακινείται με μοτοσυκλέτα. Δείτε το απίστευτο video που αποδεικνύει πως υπάρχουν γύρω μας καλοί άνθρωποι.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ευρεσιτεχνίες των τελευταίων ετών στο αυτοκίνητο είναι τα καθίσματα μηδενικής βαρύτητας που είναι πιο άνετα και πιο ασφαλή.
Επειδή ούτε εσύ μπορεί να έχεις διαβάσει το manual του αυτοκινήτου σου είναι καλό να ξέρεις πως η Tesla έχει εφεδρικό κιβώτιο ταχυτήτων αν ποτέ σβήσει η οθόνη. Και είναι κρυμμένο.
Όπως ήταν εξάλλου αναμενόμενο η δημοπρασία της σπάνιας και εντυπωσιακής συλλογής ενός και μοναδικού συλλέκτη με 42 συλλεκτικά supercars συγκέντρωσε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Η Porsche 917 κατασκευάστηκε χάρη σε μια ιστορική απόφαση της Porsche για να μπορέσει να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής και δεν βασιζόταν στη λογική, αλλά στην εμμονή να είναι η ταχύτερη.
Ο Max Verstappen ήταν εκείνος που εκμεταλλεύτηκε ξανά το φιάσκο της McLaren που έχασε και τα δύο της μονοθέσια στην εκκίνηση.
Δεν είναι ηλεκτρικό, όμως μπαίνει στην πρίζα. Η νέα επαφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία της BMW προσφέρει διευρυμένη αυτονομία στην X3 με έναν μικρό συμβιβασμό.
Σε συνεργασία με την RTR, η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια από τις πιο συναρπαστικές και διασκεδαστικές Mustang με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Η Toyota ετοιμάζει κάτι μεγάλο σε μικρό μέγεθος, που σύμφωνα με τις πληροφορίες σηματοδοτεί την επιστροφή ενός κλασικού ονόματος, με τα αποκαλυπτήρια να απέχουν μόλις λίγες μέρες.
Είναι μια λύση σωτηρίας και ασφάλειας ή ένα μέτρο που θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που λύνει; Το πολυσυζητημένο όριο ταχύτητας των 30χλμ./ώρα είναι μια απόφαση πανευρωπαϊκού...
Με στόχο να αυξηθούν οι πωλήσεις που έχουν πέσει κατακόρυφα στις ΗΠΑ, ιταλική εταιρεία προσπαθεί τώρα να πουλήσει τα αυτοκίνητά της με τρόπο μάλλον ασυνήθιστο για το μέγεθος του ονόματός της.