Κυριακή, 19-Οκτ-2025 10:31
Η άγνωστη ιστορία των 25 Porsche 917 που φτιάχτηκαν για τον δρόμο
Το 1969, η Porsche έκανε ένα τεράστιο άλμα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής με την παρουσίαση της Porsche 917, ενός αυτοκινήτου σχεδιασμένου για να κυριαρχήσει στο Le Mans και στους αγώνες αντοχής.
Ο σκοπός της ήταν ξεκάθαρος. Να εκμεταλλευτεί μία αλλαγή στους κανονισμούς που έδινε τη δυνατότητα στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Group 4 να χρησιμοποιούν κινητήρες έως 5.0 λίτρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα κατασκευαστεί ένας ελάχιστος αριθμός αντιτύπων πριν λάβει έγκριση για αγώνες.
Αρχικά, η FIA απαιτούσε 50 όμοια αυτοκίνητα εντός 12 μηνών για έγκριση ως Group 4, όταν η κατηγορία αυτή ορίστηκε με τον νέο κανονισμό για "sports cars" με κινητήρες έως 5.0 λίτρα.
Ωστόσο, μέσα στο 1968 αποφασίστηκε η μείωση του ορίου αυτού σε 25 αντίτυπα για την αγωνιστική περίοδο του 1969, ώστε να διευκολυνθεί η είσοδος αυτοκινήτων όπως της Porsche.
Υπό τον σχεδιαστή Hans Mezger και υπό την εποπτεία του Ferdinand Piech, η Porsche ξεκίνησε να εργάζεται εντατικά πάνω στον σχεδιασμό ενός flat 12 κινητήρα 4.5 λίτρων. Ο κινητήρας ήταν αποτέλεσμα της συνένωσης δύο υπάρχοντων εξακύλινδρων μπλοκ, με μηχανισμούς που στόχευαν στις υψηλές στροφές και την αντοχή.
Το πρώτο από τα πρωτότυπα, με αριθμό πλαισίου 917 001, ολοκληρώθηκε στις 10 Μαρτίου 1969, λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 12 Μαρτίου του ίδιου έτους.
Η Porsche δεσμεύτηκε να κατασκευάσει τα 25 αντίτυπα που απαιτούνταν για να λάβει έγκριση εντός πολύ λίγων μηνών, και κατάφερε να τα ολοκληρώσει ως τις 21 Απριλίου 1969.
Το αυτοκίνητο διέθετε αερόψυκτο flat 12 κινητήρα 4.5 λίτρων, με αρχική ισχύ περίπου 550-580 ίππων. Το πλαίσιο ήταν δομημένο με σωληνωτό σκελετό (space frame) αλουμινίου, εξαιρετικά ελαφρύ, ώστε το συνολικό βάρος να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο αλλά και ταυτόχρονα στιβαρό.
Το αμάξωμα ήταν σχεδιασμένο με έμφαση στην αεροδυναμική, με εμμονή στη μείωση της αντίστασης και υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, όμως η έκδοση με την "μακριά ουρά" εμφάνιζε προβλήματα αστάθειας σε υψηλές ταχύτητες.
Παρά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και την εντυπωσιακή του δυναμική, η 917 δεν είχε άμεσα επιτυχίες. Στους πρώτους αγώνες αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας και χειρισμού.
Ωστόσο, οι συνεχείς βελτιώσεις και κυρίως η μετάβαση στην έκδοση 917K (με κοντή ουρά) που βελτίωσε την σταθερότητα, τα φρένα και τη συνολική συμπεριφορά, οδήγησαν στις πρώτες νίκες στο Le Mans 1970 και Le Mans 1971.
Η δημιουργία των 25 πρωτοτύπων της 917 για την έγκριση δεν ήταν μόνο μια τυπική διαδικασία. Ήταν η βάση για την αγωνιστική στρατηγική της Porsche. Από την απαιτητική δοκιμή και τα πρώτα προβλήματα, μέχρι τη νίκη στο Le Mans, η 917 έγινε σύμβολο τεχνολογικής καινοτομίας, θάρρους και επιμονής.
Η Porsche 917 δεν είναι απλώς μια αγωνιστική μηχανή, αλλά η στιγμή που η Porsche αποφάσισε να μην συμβιβαστεί, να εκμεταλλευτεί έναν κανονισμό και να γράψει ιστορία, φέρνοντας ένα άγνωστο στο ευρύ κοινό αγωνιστικό όχημα.
Διαβάστε περισσότερα θέματα στο topgeargreece.gr
Ο Lando Norris πήρε μια νίκη που τον φέρνει ακόμη πιο κοντά στον φετινό τίτλο, αλλά ο Max Verstappen κατάφερε να δώσει μια ακόμη αξέχαστη παράσταση στο κοινό της F1.
Το 2017, εννέα μαθητευόμενοι της Porsche μετέτρεψαν μια Porsche 718 Boxster S σε αυτοκίνητο ειδικών αποστολών για την φίρμας.
Το συγκεκριμένο ΤΤ δεν είναι αυτό που φαίνεται, καθώς αποτελεί το μοναδικό δείγμα γραφής ενός project που περιελάμβανε τα μηχανικά μέρη ενός RS4 σε περιτύλιγμα ενός σπορ αμαξώματος.
Σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών, η μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση δεν σημαίνει απαραίτητα και μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο, στοιχείο που απαντά στο διαχρονικό ερώτημα περί καλύτερου οδηγού.
Η ομάδα του WEC απο το Maranello εξακολουθεί να είναι πιο επιτυχημένη από εκείνη της F1 καθώς ολοκλήρωσε το 2025 με τίτλο σε κατασκευαστές και οδηγούς.
Η λίστα με τις δέκα μεγαλύτερες γέφυρες στην Ελλάδα αναμένεται να αλλάξει σύντομα και μάλιστα στην κορυφή της καθώς ένα νέο σπουδαίο έργο έρχεται να εκθρονίσει την γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.
Με το γνωστό ύφος που τον διακρίνει, ο Elon Musk ανακοίνωσε την ημερομηνία αποκάλυψης του νέου Roadster, λέγοντας παράλληλα πως θα είναι η πιο αξέχαστη παρουσίαση προϊόντος που έγινε ποτέ.
Ο Lando Norris πήρε την pole για τον αγώνα αλλά το σπουδαίο νέο στην Βραζιλία ήταν ο αποκλεισμός του Max Verstappen από το Q1. Πράγμα σπάνιο σε όλη την καριέρα του.
Τον περασμένο Αύγουστο, η Ford ήρθε να ταράξει τα νερά ανακοινώνοντας ένα προσιτό ηλεκτρικό pickup και μια συνολικά νέα προσέγγιση στη γραμμή παραγωγής και πλέον, είναι σε θέση να μας δώσει...
Ο Lando Norris πήρε εύκολα το Sprint στην Βραζιλία, αλλά η νίκη του αποκτά μεγαλύτερη αξία λόγω της εγκατάλειψης του Oscar Piastri και μαντέψτε ποιος τον πλησίασε.
Σε απίστευτη ταλαιπωρία έχουν μπει οι κάτοικοι ένος αγροτικού χωριού στην βόρεια Ελλάδα από τη στιγμή που έκλεισε η γέφυρα που το ένωνε με τον υπόλοιπο κόσμο.
Το Box στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 42 kWh προβάλλει ως μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική επιλογή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, έχοντας να επιδείξει και μια ανέλπιστα premium ποιότητα...
Ένα σπάνιο αλλά πολύ ενδεικτικό ρεκόρ σημείωσε το GAC Hyptec SSR, το ηλεκτρικό supercar μιας νέα φίρμας και στην Ελλάδα.
Η F1 πλησιάζει στο φινάλε της και το κυρίως πιάτο μιας τριπλής μονομαχίας τώρα αρχίζει. Συγκεκριμένα από την Βραζιλία που προσφέρει πάντα συγκινήσεις και εκπλήξεις.
Η Honda ετοιμάζει έναν νέο κινητήρα V6 για τα επόμενα υβριδικά της μοντέλα, με 30% καλύτερη κατανάλωση και ισχυρότερη επιτάχυνση, αποδεικνύοντας ότι η εποχή των θερμικών συνόλων δεν έχει τελειώσει.
Πρόκειται για αναβαθμισμένη χορηγία καθώς η εταιρεία ήταν ήδη παρούσα στο πρωτάθλημα Ferrari Challenge στην Ευρώπη.