Κυριακή, 19-Οκτ-2025 10:31
Η άγνωστη ιστορία των 25 Porsche 917 που φτιάχτηκαν για τον δρόμο
Το 1969, η Porsche έκανε ένα τεράστιο άλμα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής με την παρουσίαση της Porsche 917, ενός αυτοκινήτου σχεδιασμένου για να κυριαρχήσει στο Le Mans και στους αγώνες αντοχής.
Ο σκοπός της ήταν ξεκάθαρος. Να εκμεταλλευτεί μία αλλαγή στους κανονισμούς που έδινε τη δυνατότητα στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Group 4 να χρησιμοποιούν κινητήρες έως 5.0 λίτρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα κατασκευαστεί ένας ελάχιστος αριθμός αντιτύπων πριν λάβει έγκριση για αγώνες.
Αρχικά, η FIA απαιτούσε 50 όμοια αυτοκίνητα εντός 12 μηνών για έγκριση ως Group 4, όταν η κατηγορία αυτή ορίστηκε με τον νέο κανονισμό για "sports cars" με κινητήρες έως 5.0 λίτρα.
Ωστόσο, μέσα στο 1968 αποφασίστηκε η μείωση του ορίου αυτού σε 25 αντίτυπα για την αγωνιστική περίοδο του 1969, ώστε να διευκολυνθεί η είσοδος αυτοκινήτων όπως της Porsche.
Υπό τον σχεδιαστή Hans Mezger και υπό την εποπτεία του Ferdinand Piech, η Porsche ξεκίνησε να εργάζεται εντατικά πάνω στον σχεδιασμό ενός flat 12 κινητήρα 4.5 λίτρων. Ο κινητήρας ήταν αποτέλεσμα της συνένωσης δύο υπάρχοντων εξακύλινδρων μπλοκ, με μηχανισμούς που στόχευαν στις υψηλές στροφές και την αντοχή.
Το πρώτο από τα πρωτότυπα, με αριθμό πλαισίου 917 001, ολοκληρώθηκε στις 10 Μαρτίου 1969, λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 12 Μαρτίου του ίδιου έτους.
Η Porsche δεσμεύτηκε να κατασκευάσει τα 25 αντίτυπα που απαιτούνταν για να λάβει έγκριση εντός πολύ λίγων μηνών, και κατάφερε να τα ολοκληρώσει ως τις 21 Απριλίου 1969.
Το αυτοκίνητο διέθετε αερόψυκτο flat 12 κινητήρα 4.5 λίτρων, με αρχική ισχύ περίπου 550-580 ίππων. Το πλαίσιο ήταν δομημένο με σωληνωτό σκελετό (space frame) αλουμινίου, εξαιρετικά ελαφρύ, ώστε το συνολικό βάρος να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο αλλά και ταυτόχρονα στιβαρό.
Το αμάξωμα ήταν σχεδιασμένο με έμφαση στην αεροδυναμική, με εμμονή στη μείωση της αντίστασης και υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, όμως η έκδοση με την "μακριά ουρά" εμφάνιζε προβλήματα αστάθειας σε υψηλές ταχύτητες.
Παρά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και την εντυπωσιακή του δυναμική, η 917 δεν είχε άμεσα επιτυχίες. Στους πρώτους αγώνες αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας και χειρισμού.
Ωστόσο, οι συνεχείς βελτιώσεις και κυρίως η μετάβαση στην έκδοση 917K (με κοντή ουρά) που βελτίωσε την σταθερότητα, τα φρένα και τη συνολική συμπεριφορά, οδήγησαν στις πρώτες νίκες στο Le Mans 1970 και Le Mans 1971.
Η δημιουργία των 25 πρωτοτύπων της 917 για την έγκριση δεν ήταν μόνο μια τυπική διαδικασία. Ήταν η βάση για την αγωνιστική στρατηγική της Porsche. Από την απαιτητική δοκιμή και τα πρώτα προβλήματα, μέχρι τη νίκη στο Le Mans, η 917 έγινε σύμβολο τεχνολογικής καινοτομίας, θάρρους και επιμονής.
Η Porsche 917 δεν είναι απλώς μια αγωνιστική μηχανή, αλλά η στιγμή που η Porsche αποφάσισε να μην συμβιβαστεί, να εκμεταλλευτεί έναν κανονισμό και να γράψει ιστορία, φέρνοντας ένα άγνωστο στο ευρύ κοινό αγωνιστικό όχημα.
Διαβάστε περισσότερα θέματα στο topgeargreece.gr
Η JAS Motorsport φέρνει ξανά στη ζωή το θρυλικό Honda NSX Mk1 μέσω του restomod Tensei, με σχεδίαση Pininfarina, αμάξωμα από ανθρακονήματα, κινητήρα V6 και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Η Zeekr πλαισιώνει τη δυναμική και ενδιαφέρουσα είσοδό της στην αγορά της Ελλάδας με το πρώτο της κατάστημα που φέρνει μια νέα εμπειρία premium αισθητικής.
Ο μεγάλος τελικός της F1 για το 2025 έφτασε και τρεις οδηγοί διεκδικούν τον τίτλο στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι σε μια ιστορική συγκυρία.
Μετά την είσοδό της στην Ευρώπη μέσα στο 2025, η Changan ετοιμάζεται πλέον να φέρει και τις ηλεκτρικές Avatr και Nevo, καθώς και υβριδικά μοντέλα, δύο κινήσεις που σηματοδοτούν την επέκταση της στην...
OK, η Κίνα δείχνει παντοδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά πλέον έχει σοβαρό αντίπαλο από την Ευρώπη στα supermini που μόλις έφτασε τις 100.000 αυτοκίνητα.
Η Toyota θα αναφέρεται πλέον ως ομάδα της F1 καθώς η Haas μετονομάζεται σε Toyota Gazoo Racing Haas και η συνεργασία των δύο αναπτύσσεται περαιτέρω.
H Alfa Romeo σε μια σπάνια αλλά με έντονες κοινωνικές ευαισθησίες, κίνηση παρουσίασε την Alfa Romeo Tonale for All την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Το νέο Toyota GR GT έρχεται με υβριδικό V8, κορυφαία αεροδυναμική και το πρώτο αλουμινένιο πλαίσιο στην ιστορία της εταιρείας, σηματοδοτώντας την επιστροφή της Toyota στην κατηγορία των supercars.
Ένα εορταστικό βίντεο της BMW στο οποίο αποκαλύπτεται η μυστηριώδης σιλουέτα ενός μοντέλου, πυροδότησε μια σειρά από σενάρια για το τι πρόκειται να παρουσιαστεί την παραμονή των Χριστουγέννων.
Το σχέδιο ψηφιακής ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας προχωρά κανονικά και οι πρώτες "έξυπνες" κάμερες έχουν ήδη τοποθετηθεί στην Αθήνα. Αυτά είναι τα σημεία της πρώτης φάσης.
Σε μια περίοδο κατά την οποία το diesel ακολουθεί φθίνουσα πορεία, η Audi παρουσιάζει έναν ολοκαίνουριο V6 TDI που συνδυάζει ηλεκτρικό συμπιεστή, υβριδική υποβοήθηση και θα τοποθετηθεί στα Q5 και Α6.
Η στόχευση της Ford στο κοινό των heavy duty SUV είναι ξεκάθαρη και στο πλαίσιο αυτό έρχεται στην Ευρώπη το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της φίρμας που διαπρέπει ήδη στην Αμερική.
Οι πληροφορίες για ξαφνική αποχώρηση του Gerry McGovern από τη JLR, υπεύθυνου για το Jaguar Type 00 Concept, που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, προκαλούν αναταράξεις στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Εξ όψεως το DS N°8 είναι ένα αυτοκίνητο που αποπνέει πολυτέλεια και αριστοκρατική αίγλη, όταν αρχίσεις να απολαμβάνεις την υψηλή του τεχνολογία τότε νιώθεις την ασφάλεια και την υπεροχή.
Η Mercedes έδωσε στη δημοσιότητα νέες εικόνες της G-Class Cabriolet λίγο πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα της, με το καμουφλαρισμένο πρωτότυπο να επιβεβαιώνει πως θα πρόκειται για έκδοση με τετράθυρο...
Αυξημένες ελάχιστα είναι οι τιμές των διοδίων όπως τις ανακοίνωσε η Ολυμπία Οδός για το 2026 και όπως ισχύει από την τιμαριθμική επικαιροποίηση.