Κυριακή, 12-Οκτ-2025 10:56
H Ferrari Elettrica έρχεται αλλά υπάρχουν ευχάριστα νέα για τους φαν των θερμικών
Μπορεί η Ferrari να ετοιμάζεται για την παρουσίαση του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, με την Elettrica να προγραμματίζεται να κάνει το ντεμπούτο της στα τέλη του 2026, όμως υπάρχει και ένα θετικό νέο για τους φίλους των θερμικών κινητήρων.
Κι αυτό γιατί η άφιξη του πρώτου EV της εταιρείας, μπορεί να σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον ιταλικό κατασκευαστή αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, αλλά δεν αποτελεί το μόνο μεγάλο βήμα. Ανάμεσα στο 2026 και το 2030, η Ferrari σχεδιάζει να παρουσιάσει περισσότερα από δώδεκα νέα μοντέλα.
Αυτή η διεύρυνση της γκάμας δεν συνεπάγεται το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αντίθετα, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στους V6, V8 και V12 κινητήρες, προσαρμόζοντάς τους στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Σύμφωνα με την επίσημη θέση της Ferrari, στόχος είναι να αυξηθεί η ειδική ισχύς κάθε κινητήρα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη συμβατότητα με εναλλακτικά καύσιμα.
Η τάση για χρήση νέων μορφών καυσίμου, που πληρούν τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές χωρίς να απαιτούν εκ βάθρων αλλαγή στην μηχανολογία, ενισχύεται. Ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna, είχε δηλώσει ήδη από το 2023 ότι δεν πιστεύει πως οι θερμικοί κινητήρες θα εξαφανιστούν πλήρως από την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέλλον της εταιρείας. Η Ferrari προβλέπει πως μέχρι το 2030, το 60% της γκάμας της θα είναι εξηλεκτρισμένο, με 40% υβριδικά και 20% αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι τα καθαρόαιμα θερμικά μοντέλα θα αποτελούν μειοψηφία στο χαρτοφυλάκιό της.
Εκτός από τα κινητήρια σύνολα, η Ferrari προχωρά σε αλλαγές και στο Human-Machine Interface (HMI). Η εταιρεία ετοιμάζει μια νέα γενιά διεπαφής χρήστη με "phygita" χαρακτήρα, συνδυάζοντας φυσικά και ψηφιακά στοιχεία.
Ήδη είδαμε πρώτα δείγματα αυτής της νέας φιλοσοφίας στο μοντέλο Amalfi, που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο, με νέο τιμόνι που ενσωματώνει ξανά φυσικά κουμπιά.
Οι αλλαγές αυτές ήρθαν ως απάντηση στις παρατηρήσεις των πελατών, οι οποίοι είχαν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους για τα χωρίς αίσθηση κουμπιά, χαρακτηρίζοντάς τα περισσότερο ενοχλητικά παρά καινοτόμα. Φαίνεται πως και η Ferrari, όπως και άλλοι premium κατασκευαστές, λαμβάνει σοβαρά υπόψη το feedback των ιδιοκτητών.
Παρότι η εταιρεία υπολογίζει ότι το 20% της μελλοντικής της γκάμας θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, προς το παρόν μόνο η Elettrica έχει ανακοινωθεί επίσημα. Ο Vigna έχει ήδη διαψεύσει τις φήμες περί "μηδενικής ζήτησης" για δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο, ξεκαθαρίζοντας ότι τέτοιο αυτοκίνητο δεν υπάρχει καν σε φάση ανάπτυξης.
Το στοίχημα της Ferrari με την Elettrica είναι μεγάλο. Η αγορά των πολυτελών ηλεκτρικών hypercars δεν έχει ακόμη διαμορφωθεί ουσιαστικά, με αρκετούς εξειδικευμένους κατασκευαστές να καθυστερούν τις επενδύσεις λόγω χαμηλής ζήτησης.
Ωστόσο, η Ferrari φαίνεται αποφασισμένη να δημιουργήσει ένα μοναδικό, ξεχωριστό ηλεκτρικό μοντέλο, με χαρακτήρα Ferrari. Η τελική κρίση θα έρθει το 2026. Αν το πρώτο EV της Ferrari δεν καταφέρει να πείσει, υπάρχει πάντα ο V12 για να διατηρήσει ζωντανό το πάθος.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα στο topgeargreece.gr
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.
Η Porsche 911 GT3 90 F.A. αποτίει φόρο τιμής στον Ferdinand A. Porsche, με μόλις 90 συλλεκτικές μονάδες, ειδικό χρώμα, εξατομικευμένο εσωτερικό και 502 ίππους που κάνουν κάθε διαδρομή μοναδική.
Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης FSD της Tesla στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, δείχνει να ανταποκρίνεται στις δύσκολες καιρικές συνθήκες με χιονόπτωση και καλυμμένους δρόμους από χιόνι.