Κυριακή, 12-Οκτ-2025 10:56
H Ferrari Elettrica έρχεται αλλά υπάρχουν ευχάριστα νέα για τους φαν των θερμικών
Μπορεί η Ferrari να ετοιμάζεται για την παρουσίαση του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, με την Elettrica να προγραμματίζεται να κάνει το ντεμπούτο της στα τέλη του 2026, όμως υπάρχει και ένα θετικό νέο για τους φίλους των θερμικών κινητήρων.
Κι αυτό γιατί η άφιξη του πρώτου EV της εταιρείας, μπορεί να σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον ιταλικό κατασκευαστή αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, αλλά δεν αποτελεί το μόνο μεγάλο βήμα. Ανάμεσα στο 2026 και το 2030, η Ferrari σχεδιάζει να παρουσιάσει περισσότερα από δώδεκα νέα μοντέλα.
Αυτή η διεύρυνση της γκάμας δεν συνεπάγεται το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αντίθετα, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στους V6, V8 και V12 κινητήρες, προσαρμόζοντάς τους στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Σύμφωνα με την επίσημη θέση της Ferrari, στόχος είναι να αυξηθεί η ειδική ισχύς κάθε κινητήρα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη συμβατότητα με εναλλακτικά καύσιμα.
Η τάση για χρήση νέων μορφών καυσίμου, που πληρούν τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές χωρίς να απαιτούν εκ βάθρων αλλαγή στην μηχανολογία, ενισχύεται. Ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna, είχε δηλώσει ήδη από το 2023 ότι δεν πιστεύει πως οι θερμικοί κινητήρες θα εξαφανιστούν πλήρως από την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέλλον της εταιρείας. Η Ferrari προβλέπει πως μέχρι το 2030, το 60% της γκάμας της θα είναι εξηλεκτρισμένο, με 40% υβριδικά και 20% αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι τα καθαρόαιμα θερμικά μοντέλα θα αποτελούν μειοψηφία στο χαρτοφυλάκιό της.
Εκτός από τα κινητήρια σύνολα, η Ferrari προχωρά σε αλλαγές και στο Human-Machine Interface (HMI). Η εταιρεία ετοιμάζει μια νέα γενιά διεπαφής χρήστη με "phygita" χαρακτήρα, συνδυάζοντας φυσικά και ψηφιακά στοιχεία.
Ήδη είδαμε πρώτα δείγματα αυτής της νέας φιλοσοφίας στο μοντέλο Amalfi, που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο, με νέο τιμόνι που ενσωματώνει ξανά φυσικά κουμπιά.
Οι αλλαγές αυτές ήρθαν ως απάντηση στις παρατηρήσεις των πελατών, οι οποίοι είχαν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους για τα χωρίς αίσθηση κουμπιά, χαρακτηρίζοντάς τα περισσότερο ενοχλητικά παρά καινοτόμα. Φαίνεται πως και η Ferrari, όπως και άλλοι premium κατασκευαστές, λαμβάνει σοβαρά υπόψη το feedback των ιδιοκτητών.
Παρότι η εταιρεία υπολογίζει ότι το 20% της μελλοντικής της γκάμας θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, προς το παρόν μόνο η Elettrica έχει ανακοινωθεί επίσημα. Ο Vigna έχει ήδη διαψεύσει τις φήμες περί "μηδενικής ζήτησης" για δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο, ξεκαθαρίζοντας ότι τέτοιο αυτοκίνητο δεν υπάρχει καν σε φάση ανάπτυξης.
Το στοίχημα της Ferrari με την Elettrica είναι μεγάλο. Η αγορά των πολυτελών ηλεκτρικών hypercars δεν έχει ακόμη διαμορφωθεί ουσιαστικά, με αρκετούς εξειδικευμένους κατασκευαστές να καθυστερούν τις επενδύσεις λόγω χαμηλής ζήτησης.
Ωστόσο, η Ferrari φαίνεται αποφασισμένη να δημιουργήσει ένα μοναδικό, ξεχωριστό ηλεκτρικό μοντέλο, με χαρακτήρα Ferrari. Η τελική κρίση θα έρθει το 2026. Αν το πρώτο EV της Ferrari δεν καταφέρει να πείσει, υπάρχει πάντα ο V12 για να διατηρήσει ζωντανό το πάθος.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα στο topgeargreece.gr
Κάποιοι κάνουν λόγο για "φούσκα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων", όμως τα δεδομένα δείχνουν κάτι τελείως διαφορετικό: την μετάβασή τους σε πολύ πιο λογικές τιμές.
Η Nvidia είναι ήδη ένας εκ των βασικότερων προμηθευτών για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, πρώτη φορά όμως ανοίγεται τόσο σε συνεργασία με εταιρεία αυτοκινήτου.
Ναι, στην ελληνική αγορά υπάρχει C-SUV με αυτόματο κιβώτιο και τιμή από 18.900 ευρώ. Δείτε ποιο είναι και για πόσο διαρκεί η προσφορά.
Μεγάλη μάχη για την δεύτερη θέση γίνεται στην δημοσφιλέστερη κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα καθώς 5 μοντέλα την διεκδικούν για να πλησιάσουν το πρωτοπόρο Toyota Yaris.
Γέφυρα που παρέμενε κλειστή από τον Μαΐο δόθηκε στην κυκλοφορία μετά απο τις εργασίες αναβάθμισης και τελειώνει η ταλαιπωρία εκατοντάδων οδηγών.
Το νορβηγικό κρατικό επενδυτικό ταμείο, που κατέχει το 1,12% των μετοχών της Tesla, είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής εκτός ΗΠΑ και διαφωνεί για το πακέτο αποδοχών του Musk.
Μια νέα ειδική έκδοση του Citroen Ami φέρνει η εταιρεία για να γιορτάσει το Halloween αλλά και να δείξει πως μπορεί να αγριέψει η μικροκινητικότητα
Ήρθε στην ελληνική αγορά ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα C-SUV. Το νέο C5 Aircross είναι πλέον διαθέσιμο και στην Ελλάδα και έχουμε όλα τα στοιχεία και τιμές.
Η στρατηγική συμμαχία της Renault με κινεζικό κολοσσό αποκτά άλλη διάσταση μετά την πώληση του 26,4% της Renault Βραζιλίας.
Τελικά οι Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τι μερίδιο αγοράς έχουν στην Ελλάδα τα αμιγώς ηλεκτρικά; Ας δούμε τα στοιχεία.
Το πρωτότυπο Vision X-Compact που παρουσίασε η Mazda στην έκθεση του Τόκιο, δείχνει ότι τα μικρά αυτοκίνητα όχι μόνο δεν έχουν πεθάνει, αλλά διεκδικούν τη θέση τους στην εποχή της τεχνητής...
Αν έχεις δει την θρυλική ταινία Christine καταλαβαίνεις πόσο αγχωτικό μπορεί να γίνει ένα αυτοκίνητο. Τώρα τη θέση της Christine παίρνει το Dolus.
Τα μυστικά για ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη αυτονομία και αποφυγή λαθών που μειώνουν την ισχύ φόρτισης, από τον ειδικό του θέματος, Kevin Giek της Porsche.
Ο θεσμός για το παγκόσμιο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" φτάνει στον μεγάλο τελικό καθώς ανακοινώθηκαν τα επτά μοντέλα που θα διεκδικήσουν τον τίτλο φέτος.