Κυριακή, 05-Οκτ-2025 10:30
Η θρυλική Porsche 904 γίνεται ένα ξεχωριστό restomod με 8κύλινδρο μοτέρ
Λίγα αυτοκίνητα αποτυπώνουν το πνεύμα της χρυσής εποχής του μηχανοκίνητου αθλητισμού όσο οι ελαφριές αγωνιστικές Porsche της δεκαετίας του '60.
Ανάμεσά τους, ξεχωριστή θέση κατέχει η Carrera GTS, πιο γνωστή με την ονομασία 904, ένα από τα πιο περιζήτητα αγωνιστικά μοντέλα της εποχής με homologation.
Έξι δεκαετίες αργότερα, μια μικρή ολλανδική εταιρεία, η Aerfal Automotive, αναλαμβάνει να επαναφέρει στο προσκήνιο την 904 ως restomod, παντρεύοντας τον κλασικό σχεδιασμό με σύγχρονη τεχνολογία και αυθεντικό Porsche DNA.
Η νέα εκδοχή της 904 έχει την υπογραφή του Γάλλου σχεδιαστή Alan Derosier, γνωστού για μοντέλα όπως το Kiska APG-1, εμπνευσμένο από τη Lancia Stratos, και το Marc Philipp Gemballa Marsien, έτοιμο για το ράλι Ντακάρ.
Το ψηφιακό μοντέλο ανέλαβε ο 3D artist Antoine Brigot της Avatr.
Ο σχεδιασμός παραμένει πιστός στις αναλογίες και τις σέξι καμπύλες του της αυθεντικής 904 με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, με διακριτικές αναβαθμίσεις όπως νέα φώτα LED, βελτιωμένες εισαγωγές αέρα και κλασικές ζάντες αλουμινίου.
Εντυπωσιακές είναι οι πόρτες που ανοίγουν μαζί με μεγάλο μέρος της οροφής, διευκολύνοντας την πρόσβαση στην καμπίνα.
Το εσωτερικό παραπέμπει στην αναλογική εποχή, με λιτό ταμπλό, ρετρό όργανα, και συνδυασμό δέρματος και τιτανίου στις επενδύσεις.
Η Porsche είχε κατασκευάσει μόλις 106 μονάδες της 904 μεταξύ 1964 και 1965, γεγονός που καθιστά οποιοδήποτε γνήσιο σασί απλησίαστο. Έτσι, η Aerfal θα βασιστεί στην πιο ταπεινή Porsche 914, η οποία κατασκευάστηκε σε σχεδόν 120.000 αντίτυπα μεταξύ 1969 και 1974, ως προϊόν συνεργασίας με τη VW.
Ωστόσο, δεν πρόκειται για μια απλή μετατροπή. Στόχος της Aerfal ήταν να απαντήσει στο ερώτημα "Πώς θα έχτιζαν οι μηχανικοί της Porsche την 904 σήμερα, με σύγχρονα μέσα;"
Έτσι, η Aerfal στράφηκε σε μερικά δυνατά ονόματα: την Multimatic για την ενίσχυση του πλαισίου, την Tuthill για την ανάρτηση και το στήσιμο και τις Brembo, Michelin και BBS για φρένα και τροχούς.
Η σημαντικότερη είδηση όμως αφορά τον κινητήρα. Η αναγεννημένη 904 θα κινείται από μια μοντέρνα εκδοχή του θρυλικού flat-eight, παρόμοιου με αυτόν που φορούσε το αυθεντικό αγωνιστικό. Η συνεργασία με την Cosworth φημολογείται έντονα.
Ο νέος κινητήρας θα είναι αερόψυκτος, ατμοσφαιρικός, με αύξηση χωρητικότητας από 2.0 σε 4.0 λίτρα, και στόχο ισχύος τους 400 ίππους.
Όπως σημειώνει η Aerfal, "Δεν κυνηγάμε αριθμούς. Θέλουμε έναν κινητήρα με χαρακτήρα, ήχο και αίσθηση, που να συνδέει τον οδηγό με την αγωνιστική κληρονομιά της Porsche".
Προς το παρόν, το μοντέλο υπάρχει μόνο σε ψηφιακές απεικονίσεις. Η Aerfal σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πρωτότυπο, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει να δέχεται προπαραγγελίες.
Οι λεπτομέρειες για την τιμή, τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα κατασκευαστούν και τον χρόνο παράδοσης, παραμένουν άγνωστες.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο για ένα από τα πιο καλαίσθητα και φιλόδοξα restomod των τελευταίων ετών.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα στο topgeargreece.gr
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.