Πέμπτη, 25-Σεπ-2025 11:15
Γνωστός κατασκευαστής supercars ετοιμάζει plug-in υβριδικό SUV
Ακόμα και αν οι θιασώτες των επιδόσεων είναι επιφυλακτικοί, για να μην πούμε αρνητικοί, απέναντι στην ιδέα, για τις εταιρείες κατασκευής σπορ αυτοκινήτων η είσοδος στην κατηγορία των SUV είναι πλέον επιτακτική για την εμπορική τους επιβίωση.
Μεγάλες φίρμες όπως η Ferrari, η Porsche, η Lotus, η Maserati, η Aston Martin και η Alpine έχουν ήδη ενσωματώσει στη γκάμα τους μοντέλα SUV, καθώς εκεί βρίσκεται το κέρδος σήμερα.
Στη λίστα αυτή πρόκειται σύντομα να προστεθεί και η McLaren, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες σχεδιάζει να αποκαλύψει το πρώτο της τετράθυρο μοντέλο με την αντίστοιχα ψηλή θέση οδήγησης, μέσα στο 2027.
Το νέο μοντέλο θα διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά θα είναι υβριδικό, πιθανότατα plug-in, και θα αναπτυχθεί εξολοκλήρου εσωτερικά από τη McLaren, με γνώμονα τη διατήρηση του χαμηλού βάρους, που αποτελεί βασική φιλοσοφία της εταιρείας.
Σύμφωνα με την Automotive News, παράλληλα με το SUV, το 2027 θα παρουσιαστεί και ένα μοντέλο "sedan 2+2 θέσεων". Και τα δύο θα δώσουν μεγάλη έμφαση στη χρήση εξωτικών υλικών όπως το ανθρακόνημα και το τιτάνιο, ώστε να διατηρήσουν το βάρος στο ελάχιστο.
Επιπλέον, θα διαθέτουν προηγμένη παθητική και ενεργητική αεροδυναμική, για να διασφαλίζουν σταθερότητα τόσο στις στροφές όσο και στις υψηλές ταχύτητες.
Η κίνηση της McLaren είναι στρατηγική, καθώς δεν θέλει να μείνει πίσω από άλλους κατασκευαστές που καρπώνονται μεγάλα κέρδη από την τάση των SUV.
Οι Ferrari Purosangue και Aston Martin DBX είναι ήδη πολύ επιτυχημένα μοντέλα στην αγορά, δείχνοντας πως υπάρχει χώρος και για την πρόταση της McLaren, η οποία όμως θα ξεχωρίσει χάρη στον υβριδικό plug-in κινητήρα της.
Αυτή τη στιγμή η McLaren προσφέρει το μοντέλο Artura, ένα plug-in υβριδικό που συνδυάζει έναν κινητήρα twin-turbo V6 με έναν ηλεκτροκινητήρα για συνολική απόδοση 690 ίππων. Το σύστημα PHEV δεν εστιάζει στην αποδοτικότητα ή την ηλεκτρική αυτονομία, καθώς η μπαταρία του έχει χωρητικότητα μόλις 7,4 kWh.
Η ίδια φιλοσοφία απόδοσης αναμένεται να διατηρηθεί και στα δύο νέα τετράθυρα μοντέλα, παρόλο που αυτά θα είναι πιο βαριά από το Artura, λόγω του μεγαλύτερου χώρου για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους.
Η McLaren δεν διστάζει να μειώσει ακόμα περισσότερο το μέγεθος της μπαταρίας στα μοντέλα της. Το επερχόμενο hypercar W1 συνδυάζει έναν κινητήρα V8 με έναν ηλεκτροκινητήρα για συνολική ισχύ 1.258 ίππων, αλλά διαθέτει μια πολύ μικρή μπαταρία μόλις 1,4 kWh, ικανής για μόλις 2,5 χιλιόμετρα καθαρής ηλεκτρικής οδήγησης.
Ωστόσο, στα νέα τετράθυρα μοντέλα η μπαταρία αναμένεται να είναι μεγαλύτερη ακόμα και από αυτή του Artura, καθώς οι αγοραστές τους θα ζητούν μεγαλύτερη ευελιξία. Παρ’ όλα αυτά, δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 kWh, καθώς η McLaren παραμένει πιστή στην ελαφριά κατασκευή και τις υψηλές επιδόσεις.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα στο topgeargreece.gr
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...