Τετάρτη, 30-Ιουλ-2025 11:33
Ποια είναι η κατάσταση της μπαταρίας μιας Mustang Mach-E με 400.000 χλμ. στο κοντέρ
Η συζήτηση γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συχνά επισκιάζεται από ανησυχίες σχετικά με τη διάρκεια ζωής των μπαταριών, το υψηλό κόστος αντικατάστασης και τις υποδομές φόρτισης.
Όμως, όπως αποδεικνύουν όλο και περισσότερες ιστορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, τα επιχειρήματα αυτά μοιάζουν όλο και περισσότερο με αστικούς μύθους.
Από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά οχήματα κατέκτησαν τη θέση τους στην αυτοκινητοβιομηχανία, έχουν βρεθεί μαζικά στους δρόμους, επιτρέποντας στους οδηγούς να διαπιστώσουν πως είναι τουλάχιστον εξίσου αξιόπιστα με τα αντίστοιχα συμβατικά.
Μελέτες δείχνουν ότι η πιθανότητα σοβαρής βλάβης στην μπαταρία είναι εξαιρετικά χαμηλή, ακόμη και πέρα από την περίοδο εγγύησης. Επιπλέον, ιδιοκτήτες αναφέρουν ότι η απώλεια χωρητικότητας είναι μικρή, με την πλειονότητα της φθοράς να παρατηρείται κυρίως τα πρώτα δύο έτη από την κυκλοφορία.
Η Tesla, με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής κλίμακας να ξεκινά από το 2012, έχει χιλιάδες αυτοκίνητα σε κυκλοφορία και αμέτρητες μαρτυρίες ιδιοκτητών που επιβεβαιώνουν την αξιοπιστία των μπαταριών της. Ωστόσο, εξίσου θετικές εμπειρίες αναφέρουν και οδηγοί άλλων εταιρειών.
Όπως συμβαίνει στην περίπτωση του David Blenkle, ιδιοκτήτη μιας Mustang Mach-E Premium του 2022, ο οποίος κατάφερε να διανύσει πάνω από 402.000 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις τρία χρόνια, χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα και με ελάχιστη φθορά στην μπαταρία.
Η αυτονομία του οχήματός του όταν ήταν καινούργιο ήταν περίπου 488 χλμ, ενώ σήμερα συνεχίζει να αποδίδει περίπου 467 χλμ. Δηλαδή, η απώλεια της χωρητικότητας είναι μόλις 4,3%, νούμερο εντυπωσιακό για όχημα με τόσο σκληρή χρήση.
Μάλιστα η ιστορία του David Blenkle δημοσιεύτηκε και στο επίσημο blog της Ford, ως απόδειξη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της τελευταίας είναι κατάλληλα όχι μόνο για οδήγηση στην πόλη, αλλά και για μεγάλες αποστάσεις.
Ο επικεφαλής μηχανικός της Mustang Mach-E, Matthew Gabrielli, εξηγεί πως οι μπαταρίες της Mach-E έχουν σχεδιαστεί ώστε να διατηρούν τουλάχιστον 90% της αρχικής τους απόδοσης μετά τα πρώτα 160.000 χλμ και να αντέχουν τουλάχιστον 10 χρόνια χρήσης.
Ο Blenkle, ωστόσο, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 160.000 χλμ, διανύοντας σχεδόν 250 χλμ. την ημέρα σε καθημερινή βάση. Πώς έγινε αυτό; Ο ίδιος διατηρεί μια μικρή επιχείρηση ιδιωτικών μεταφορών στην Καλιφόρνια, εξυπηρετώντας πελάτες στην περιοχή της Σάντα Κρουζ.
"Η μεγαλύτερη παρανόηση που συναντώ, είναι σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την αυτονομία", δηλώνει ο Blenkle. "Και τότε τους δείχνω το κοντέρ".
Ο ίδιος επέλεξε την Mustang Mach-E γιατί αναζητούσε ένα όχημα αξιόπιστο, άνετο για τους πελάτες του και οικονομικό στη χρήση. Όπως λέει, το αυτοκίνητο ξεπέρασε τις προσδοκίες του, καθώς οι ανάγκες συντήρησης είναι ελάχιστες και τα λειτουργικά κόστη εξαιρετικά χαμηλά.
Η τακτική συντήρηση περιορίζεται στα ελαστικά, γενικούς ελέγχους και αλλαγή φίλτρου καμπίνας, ενώ ακόμη και τα εργοστασιακά τακάκια φρένων παραμένουν σε καλή κατάσταση.
Η περίπτωση του Blenkle δεν είναι μοναδική, αλλά έρχεται να επιβεβαιώσει όσα πολλοί χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρουν τα τελευταία χρόνια: ότι οι φόβοι που εκφράζονται γύρω από τις μπαταρίες είναι υπερβολικοί.
Με την κατάλληλη χρήση και συντήρηση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει αξιόπιστη μετακίνηση για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, με ασύγκριτα χαμηλότερο κόστος από τα αντίστοιχα συμβατικά.
Πηγή: topgeargreece.gr
Το μικρομεσαίο DS Νο4 έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένο, με σχεδίαση εμπνευσμένη από το κορυφαίο No8 και πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η ραχοκοκαλιά της Renault στην ελληνική αγορά είναι τώρα διαθέσιμη με σημαντική έκπτωση καθώς η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει τις καλύτερες ημέρες εορτών.
Ο θρύλος του Nascar, Greg Biffle έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα με αεροπλάνο στρο οποίο επέβαινε όλη η οικογένειά του. Θρήνος στο αμερικανικό motorsport.
Μετά από έντονες πιέσεις, η ΕΕ έκανε πίσω στην πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, δίνοντας ανάσα στους θερμικούς κινητήρες. Πώς επηρεάζονται κατασκευαστές, χώρες και η αγορά των EV.
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.