Τετάρτη, 30-Ιουλ-2025 11:33
Ποια είναι η κατάσταση της μπαταρίας μιας Mustang Mach-E με 400.000 χλμ. στο κοντέρ

Η συζήτηση γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συχνά επισκιάζεται από ανησυχίες σχετικά με τη διάρκεια ζωής των μπαταριών, το υψηλό κόστος αντικατάστασης και τις υποδομές φόρτισης.
Όμως, όπως αποδεικνύουν όλο και περισσότερες ιστορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, τα επιχειρήματα αυτά μοιάζουν όλο και περισσότερο με αστικούς μύθους.
Από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά οχήματα κατέκτησαν τη θέση τους στην αυτοκινητοβιομηχανία, έχουν βρεθεί μαζικά στους δρόμους, επιτρέποντας στους οδηγούς να διαπιστώσουν πως είναι τουλάχιστον εξίσου αξιόπιστα με τα αντίστοιχα συμβατικά.
Μελέτες δείχνουν ότι η πιθανότητα σοβαρής βλάβης στην μπαταρία είναι εξαιρετικά χαμηλή, ακόμη και πέρα από την περίοδο εγγύησης. Επιπλέον, ιδιοκτήτες αναφέρουν ότι η απώλεια χωρητικότητας είναι μικρή, με την πλειονότητα της φθοράς να παρατηρείται κυρίως τα πρώτα δύο έτη από την κυκλοφορία.
Η Tesla, με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής κλίμακας να ξεκινά από το 2012, έχει χιλιάδες αυτοκίνητα σε κυκλοφορία και αμέτρητες μαρτυρίες ιδιοκτητών που επιβεβαιώνουν την αξιοπιστία των μπαταριών της. Ωστόσο, εξίσου θετικές εμπειρίες αναφέρουν και οδηγοί άλλων εταιρειών.
Όπως συμβαίνει στην περίπτωση του David Blenkle, ιδιοκτήτη μιας Mustang Mach-E Premium του 2022, ο οποίος κατάφερε να διανύσει πάνω από 402.000 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις τρία χρόνια, χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα και με ελάχιστη φθορά στην μπαταρία.
Η αυτονομία του οχήματός του όταν ήταν καινούργιο ήταν περίπου 488 χλμ, ενώ σήμερα συνεχίζει να αποδίδει περίπου 467 χλμ. Δηλαδή, η απώλεια της χωρητικότητας είναι μόλις 4,3%, νούμερο εντυπωσιακό για όχημα με τόσο σκληρή χρήση.
Μάλιστα η ιστορία του David Blenkle δημοσιεύτηκε και στο επίσημο blog της Ford, ως απόδειξη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της τελευταίας είναι κατάλληλα όχι μόνο για οδήγηση στην πόλη, αλλά και για μεγάλες αποστάσεις.
Ο επικεφαλής μηχανικός της Mustang Mach-E, Matthew Gabrielli, εξηγεί πως οι μπαταρίες της Mach-E έχουν σχεδιαστεί ώστε να διατηρούν τουλάχιστον 90% της αρχικής τους απόδοσης μετά τα πρώτα 160.000 χλμ και να αντέχουν τουλάχιστον 10 χρόνια χρήσης.
Ο Blenkle, ωστόσο, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 160.000 χλμ, διανύοντας σχεδόν 250 χλμ. την ημέρα σε καθημερινή βάση. Πώς έγινε αυτό; Ο ίδιος διατηρεί μια μικρή επιχείρηση ιδιωτικών μεταφορών στην Καλιφόρνια, εξυπηρετώντας πελάτες στην περιοχή της Σάντα Κρουζ.
"Η μεγαλύτερη παρανόηση που συναντώ, είναι σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την αυτονομία", δηλώνει ο Blenkle. "Και τότε τους δείχνω το κοντέρ".
Ο ίδιος επέλεξε την Mustang Mach-E γιατί αναζητούσε ένα όχημα αξιόπιστο, άνετο για τους πελάτες του και οικονομικό στη χρήση. Όπως λέει, το αυτοκίνητο ξεπέρασε τις προσδοκίες του, καθώς οι ανάγκες συντήρησης είναι ελάχιστες και τα λειτουργικά κόστη εξαιρετικά χαμηλά.
Η τακτική συντήρηση περιορίζεται στα ελαστικά, γενικούς ελέγχους και αλλαγή φίλτρου καμπίνας, ενώ ακόμη και τα εργοστασιακά τακάκια φρένων παραμένουν σε καλή κατάσταση.
Η περίπτωση του Blenkle δεν είναι μοναδική, αλλά έρχεται να επιβεβαιώσει όσα πολλοί χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρουν τα τελευταία χρόνια: ότι οι φόβοι που εκφράζονται γύρω από τις μπαταρίες είναι υπερβολικοί.
Με την κατάλληλη χρήση και συντήρηση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει αξιόπιστη μετακίνηση για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, με ασύγκριτα χαμηλότερο κόστος από τα αντίστοιχα συμβατικά.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η χαμηλή ζήτηση στην αγορά αυτοκινήτου οδηγεί σε παύση εργασίας σε έξι ευρωπαϊκά εργοστάσια για τον μεγαλύτεορ όμιλο αυτοκινήτων.
Ένας θρύλος της κλασικής αυτοκίνησης ξαναζωντανεύει στην Ελλάδα. Το "1000 Miglia", αποτελεί το πιο διάσημο event ιστορικών αυτοκινήτων και έρχεται στην Ελλάδα για να προσφέρει μια ανεπανάληπτη...
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.
Ο Ιταλός οδηγός αγώνων Fabio Barone βρέθηκε στο τιμόνι μιας Ferrari SF90 επιχειρώντας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στο πιο ασυνήθιστο περιβάλλον, το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου.