Τετάρτη, 30-Ιουλ-2025 11:33
Ποια είναι η κατάσταση της μπαταρίας μιας Mustang Mach-E με 400.000 χλμ. στο κοντέρ

Η συζήτηση γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συχνά επισκιάζεται από ανησυχίες σχετικά με τη διάρκεια ζωής των μπαταριών, το υψηλό κόστος αντικατάστασης και τις υποδομές φόρτισης.
Όμως, όπως αποδεικνύουν όλο και περισσότερες ιστορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, τα επιχειρήματα αυτά μοιάζουν όλο και περισσότερο με αστικούς μύθους.
Από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά οχήματα κατέκτησαν τη θέση τους στην αυτοκινητοβιομηχανία, έχουν βρεθεί μαζικά στους δρόμους, επιτρέποντας στους οδηγούς να διαπιστώσουν πως είναι τουλάχιστον εξίσου αξιόπιστα με τα αντίστοιχα συμβατικά.
Μελέτες δείχνουν ότι η πιθανότητα σοβαρής βλάβης στην μπαταρία είναι εξαιρετικά χαμηλή, ακόμη και πέρα από την περίοδο εγγύησης. Επιπλέον, ιδιοκτήτες αναφέρουν ότι η απώλεια χωρητικότητας είναι μικρή, με την πλειονότητα της φθοράς να παρατηρείται κυρίως τα πρώτα δύο έτη από την κυκλοφορία.
Η Tesla, με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής κλίμακας να ξεκινά από το 2012, έχει χιλιάδες αυτοκίνητα σε κυκλοφορία και αμέτρητες μαρτυρίες ιδιοκτητών που επιβεβαιώνουν την αξιοπιστία των μπαταριών της. Ωστόσο, εξίσου θετικές εμπειρίες αναφέρουν και οδηγοί άλλων εταιρειών.
Όπως συμβαίνει στην περίπτωση του David Blenkle, ιδιοκτήτη μιας Mustang Mach-E Premium του 2022, ο οποίος κατάφερε να διανύσει πάνω από 402.000 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις τρία χρόνια, χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα και με ελάχιστη φθορά στην μπαταρία.
Η αυτονομία του οχήματός του όταν ήταν καινούργιο ήταν περίπου 488 χλμ, ενώ σήμερα συνεχίζει να αποδίδει περίπου 467 χλμ. Δηλαδή, η απώλεια της χωρητικότητας είναι μόλις 4,3%, νούμερο εντυπωσιακό για όχημα με τόσο σκληρή χρήση.
Μάλιστα η ιστορία του David Blenkle δημοσιεύτηκε και στο επίσημο blog της Ford, ως απόδειξη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της τελευταίας είναι κατάλληλα όχι μόνο για οδήγηση στην πόλη, αλλά και για μεγάλες αποστάσεις.
Ο επικεφαλής μηχανικός της Mustang Mach-E, Matthew Gabrielli, εξηγεί πως οι μπαταρίες της Mach-E έχουν σχεδιαστεί ώστε να διατηρούν τουλάχιστον 90% της αρχικής τους απόδοσης μετά τα πρώτα 160.000 χλμ και να αντέχουν τουλάχιστον 10 χρόνια χρήσης.
Ο Blenkle, ωστόσο, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 160.000 χλμ, διανύοντας σχεδόν 250 χλμ. την ημέρα σε καθημερινή βάση. Πώς έγινε αυτό; Ο ίδιος διατηρεί μια μικρή επιχείρηση ιδιωτικών μεταφορών στην Καλιφόρνια, εξυπηρετώντας πελάτες στην περιοχή της Σάντα Κρουζ.
"Η μεγαλύτερη παρανόηση που συναντώ, είναι σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την αυτονομία", δηλώνει ο Blenkle. "Και τότε τους δείχνω το κοντέρ".
Ο ίδιος επέλεξε την Mustang Mach-E γιατί αναζητούσε ένα όχημα αξιόπιστο, άνετο για τους πελάτες του και οικονομικό στη χρήση. Όπως λέει, το αυτοκίνητο ξεπέρασε τις προσδοκίες του, καθώς οι ανάγκες συντήρησης είναι ελάχιστες και τα λειτουργικά κόστη εξαιρετικά χαμηλά.
Η τακτική συντήρηση περιορίζεται στα ελαστικά, γενικούς ελέγχους και αλλαγή φίλτρου καμπίνας, ενώ ακόμη και τα εργοστασιακά τακάκια φρένων παραμένουν σε καλή κατάσταση.
Η περίπτωση του Blenkle δεν είναι μοναδική, αλλά έρχεται να επιβεβαιώσει όσα πολλοί χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρουν τα τελευταία χρόνια: ότι οι φόβοι που εκφράζονται γύρω από τις μπαταρίες είναι υπερβολικοί.
Με την κατάλληλη χρήση και συντήρηση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει αξιόπιστη μετακίνηση για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, με ασύγκριτα χαμηλότερο κόστος από τα αντίστοιχα συμβατικά.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.