Τετάρτη, 30-Ιουλ-2025 11:33
Ποια είναι η κατάσταση της μπαταρίας μιας Mustang Mach-E με 400.000 χλμ. στο κοντέρ

Η συζήτηση γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συχνά επισκιάζεται από ανησυχίες σχετικά με τη διάρκεια ζωής των μπαταριών, το υψηλό κόστος αντικατάστασης και τις υποδομές φόρτισης.
Όμως, όπως αποδεικνύουν όλο και περισσότερες ιστορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, τα επιχειρήματα αυτά μοιάζουν όλο και περισσότερο με αστικούς μύθους.
Από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά οχήματα κατέκτησαν τη θέση τους στην αυτοκινητοβιομηχανία, έχουν βρεθεί μαζικά στους δρόμους, επιτρέποντας στους οδηγούς να διαπιστώσουν πως είναι τουλάχιστον εξίσου αξιόπιστα με τα αντίστοιχα συμβατικά.
Μελέτες δείχνουν ότι η πιθανότητα σοβαρής βλάβης στην μπαταρία είναι εξαιρετικά χαμηλή, ακόμη και πέρα από την περίοδο εγγύησης. Επιπλέον, ιδιοκτήτες αναφέρουν ότι η απώλεια χωρητικότητας είναι μικρή, με την πλειονότητα της φθοράς να παρατηρείται κυρίως τα πρώτα δύο έτη από την κυκλοφορία.
Η Tesla, με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής κλίμακας να ξεκινά από το 2012, έχει χιλιάδες αυτοκίνητα σε κυκλοφορία και αμέτρητες μαρτυρίες ιδιοκτητών που επιβεβαιώνουν την αξιοπιστία των μπαταριών της. Ωστόσο, εξίσου θετικές εμπειρίες αναφέρουν και οδηγοί άλλων εταιρειών.
Όπως συμβαίνει στην περίπτωση του David Blenkle, ιδιοκτήτη μιας Mustang Mach-E Premium του 2022, ο οποίος κατάφερε να διανύσει πάνω από 402.000 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις τρία χρόνια, χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα και με ελάχιστη φθορά στην μπαταρία.
Η αυτονομία του οχήματός του όταν ήταν καινούργιο ήταν περίπου 488 χλμ, ενώ σήμερα συνεχίζει να αποδίδει περίπου 467 χλμ. Δηλαδή, η απώλεια της χωρητικότητας είναι μόλις 4,3%, νούμερο εντυπωσιακό για όχημα με τόσο σκληρή χρήση.
Μάλιστα η ιστορία του David Blenkle δημοσιεύτηκε και στο επίσημο blog της Ford, ως απόδειξη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της τελευταίας είναι κατάλληλα όχι μόνο για οδήγηση στην πόλη, αλλά και για μεγάλες αποστάσεις.
Ο επικεφαλής μηχανικός της Mustang Mach-E, Matthew Gabrielli, εξηγεί πως οι μπαταρίες της Mach-E έχουν σχεδιαστεί ώστε να διατηρούν τουλάχιστον 90% της αρχικής τους απόδοσης μετά τα πρώτα 160.000 χλμ και να αντέχουν τουλάχιστον 10 χρόνια χρήσης.
Ο Blenkle, ωστόσο, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 160.000 χλμ, διανύοντας σχεδόν 250 χλμ. την ημέρα σε καθημερινή βάση. Πώς έγινε αυτό; Ο ίδιος διατηρεί μια μικρή επιχείρηση ιδιωτικών μεταφορών στην Καλιφόρνια, εξυπηρετώντας πελάτες στην περιοχή της Σάντα Κρουζ.
"Η μεγαλύτερη παρανόηση που συναντώ, είναι σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την αυτονομία", δηλώνει ο Blenkle. "Και τότε τους δείχνω το κοντέρ".
Ο ίδιος επέλεξε την Mustang Mach-E γιατί αναζητούσε ένα όχημα αξιόπιστο, άνετο για τους πελάτες του και οικονομικό στη χρήση. Όπως λέει, το αυτοκίνητο ξεπέρασε τις προσδοκίες του, καθώς οι ανάγκες συντήρησης είναι ελάχιστες και τα λειτουργικά κόστη εξαιρετικά χαμηλά.
Η τακτική συντήρηση περιορίζεται στα ελαστικά, γενικούς ελέγχους και αλλαγή φίλτρου καμπίνας, ενώ ακόμη και τα εργοστασιακά τακάκια φρένων παραμένουν σε καλή κατάσταση.
Η περίπτωση του Blenkle δεν είναι μοναδική, αλλά έρχεται να επιβεβαιώσει όσα πολλοί χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρουν τα τελευταία χρόνια: ότι οι φόβοι που εκφράζονται γύρω από τις μπαταρίες είναι υπερβολικοί.
Με την κατάλληλη χρήση και συντήρηση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει αξιόπιστη μετακίνηση για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, με ασύγκριτα χαμηλότερο κόστος από τα αντίστοιχα συμβατικά.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η εντυπωσιακή SC40 αποτελεί δημιουργία του τμήματος Special Projects, βασίζεται στη σύγχρονη 296 GTB και κατασκευάστηκε αποκλειστικά για έναν και μόνο πελάτη.
Το νέο Toyota Land Cruiser FJ έρχεται στην αγορά ως ένα μικρότερο, πιο προσιτό, αλλά εξαιρετικά ικανό off road μοντέλο, με ισχυρή προσωπικότητα και πρακτικές λύσεις για τους φίλους της περιπέτειας.
Η Audi το είχε αφήσει να εννοηθεί πως θα γίνει, αλλά τώρα το επιβεβαίωσε κιόλας έτσι το Audi Concept C θα είναι η βάση για ένα ηλεκτρικό roadster που θα έρθει στην γκάμα της μελλοντικά.
H F1 συμφώνησε με την Apple και παραχωρεί τα αποκλειστικά τηλεοπτικά δικαιώματα προβολής των Grand Prix για την Αμερική στο Apple TV.
Νέο ρεκόρ πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο καθώς οι παγκόσμιες πωλήσεις ξεπέρασαν ένα μεγάλο ποσοτικό σημείο αναφοράς.
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις του Akio Toyoda για το μέλλον αν επικρατήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά. Μιλάει για εκατομμύρια χαμένες θέσεις εργασίας.
Ο Michael Leiters φέρεται επικρατέστερος για επιστροφή στην Porsche ως CEO, αντικαθιστώντας τον Blume μετά από έντονες πιέσεις από την πλευρά των επενδυτών, σε μια κρίσιμη φάση για την γερμανική...
Σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της Nissan, η ιαπωνική εταιρεία σκέφτεται την επιστροφή ενός σπορ μοντέλου στη γκάμα της, όπως αυτό εκφράστηκε από το concept IDx πριν από 13 χρόνια.
Με την χαρακτηριστική άνεση που μας είχε συνηθίσει το 2023 ο Max Verstappen ολοκλήρωσε νικητής στο Τέξας και συνεχίζει την αναρρίχηση στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο οδηγός της χρονιάς βρέθηκε και είναι στην Αγγλία όπου μετακινείται με μοτοσυκλέτα. Δείτε το απίστευτο video που αποδεικνύει πως υπάρχουν γύρω μας καλοί άνθρωποι.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ευρεσιτεχνίες των τελευταίων ετών στο αυτοκίνητο είναι τα καθίσματα μηδενικής βαρύτητας που είναι πιο άνετα και πιο ασφαλή.
Επειδή ούτε εσύ μπορεί να έχεις διαβάσει το manual του αυτοκινήτου σου είναι καλό να ξέρεις πως η Tesla έχει εφεδρικό κιβώτιο ταχυτήτων αν ποτέ σβήσει η οθόνη. Και είναι κρυμμένο.
Όπως ήταν εξάλλου αναμενόμενο η δημοπρασία της σπάνιας και εντυπωσιακής συλλογής ενός και μοναδικού συλλέκτη με 42 συλλεκτικά supercars συγκέντρωσε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Η Porsche 917 κατασκευάστηκε χάρη σε μια ιστορική απόφαση της Porsche για να μπορέσει να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής και δεν βασιζόταν στη λογική, αλλά στην εμμονή να είναι η ταχύτερη.
Ο Max Verstappen ήταν εκείνος που εκμεταλλεύτηκε ξανά το φιάσκο της McLaren που έχασε και τα δύο της μονοθέσια στην εκκίνηση.