Πέμπτη, 03-Ιουλ-2025 13:00
Αποστολή στη Βουλγαρία: Οι νέες Porsche Cayenne και Macan όπως δεν τις έχετε ξαναδεί

Η ώρα είναι 7 το απόγευμα και βρίσκομαι στη Σόφια της Βουλγαρίας. Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας του event της Porsche περιελάμβανε το ταξίδι από την Αθήνα και το δείπνο με ανθρώπους της εταιρείας.
Οπότε έκλεψα λίγο χρόνο για να περπατήσω στην Σόφια που αυτή την περίοδο – όπως και ολόκληρη η Βουλγαρία - προετοιμάζεται να μπει και στο κοινό νομισματικό πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης υιοθετώντας ως βασικό νόμισμα συναλλαγών το ευρώ.
Γενικώς, επικρατεί μια αισιοδοξία στους γείτονες παρά τα πολιτικά προβλήματα των τελευταίων μηνών. Από την άλλη, πολλά έχουν αλλάξει προς το καλύτερο τόσο στους δρόμους όσο και στις υποδομές της χώρας μετά και από την τελευταία φορά που την επισκέφθηκα, πριν από περίπου 12 χρόνια.
Το πρόγραμμα του event περιελάμβανε μια σύντομη στάση στο νεόδμητο Porsche Center της Σόφιας που είναι εντυπωσιακό κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη ενώ μετά ακολούθησε οδήγηση μέχρι το Μπάνσκο. Μια γνώριμη περιοχή για πολλούς Έλληνες που το επισκέπτονται συχνά τον χειμώνα για σκι.
Η περιοχή είναι εξαιρετική και αυτή την περίοδο του χρόνου για πεζοπορία μέσα σε φαράγγια και ποτάμια και άλλες δραστηριότητες στην παρθένα φύση του βουνού Πιρίν με κορυφή στα 936 μ.
Η δική μας εμπειρία σε αυτό το τοπίο θα ήταν με τα SUV της Porsche, Cayenne και Macan εξερευνώντας τις απρόσμενα υψηλές ικανότητές τους να κινούνται απρόσκοπτα σε ανώμαλα εδάφη. Διότι, γιατί να επιλέξεις ένα από τα καλύτερα SUV στην αγορά αν δεν αισθάνεσαι εξίσου άνετα να βγεις και λίγο off road.
Είναι γεγονός πως η Cayenne άλλαξε το ρου της ιστορίας Porsche τριπλασιάζοντας το ένθερμο κοινό της ενώ η Μacan – στην τελευταία της εκδοχή με ηλεκτροκίνηση – είναι ένα από τα καλύτερα all-around SUV με συμπαγείς διαστάσεις που μπορείς να βρεις εκεί έξω.
Δυο SUV επιδόσεων που έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στη βάση της σπορ αίσθησης και συμπεριφοράς στην άσφαλτο αλλά με προγράμματα για εκτός δρόμου χρήση, που σε κάνουν να τρίβεις τα μάτια σου.
Υπήρχαν έξι διαθέσιμες προτάσεις μοντέλων για να οδηγήσω όμως χωρίς δισταγμό η πρώτη μου επιλογή ήταν η GTS. Η κορυφαία Cayenne υψηλού τουρισμού με τον V8 Biturbo των 500 ίππων και των 660 Nm ροπής. Ακολούθησαν τα πλήρως ή μερικώς εξηλεκτρισμένα μοντέλα, Macan 4S και Cayenne E-Performance για τα οποία θα αναφερθώ μετά.
Η διαδρομή από Σόφια προς Μπάνσκο είναι περίπου 160 χλμ. κυρίως σε αυτοκινητόδρομο - έχουν όριο ταχύτητας 140 χλμ./ώρα και κάμερες κάθε 10 χλμ. που όμως οι περισσότερες δε λειτουργούν ακόμα όπως μας πληροφόρησαν – ενώ υπάρχει και ένα στενό ανηφορικό κομμάτι μέσα σε ένα φαράγγι κάπου εκεί στο Σιμίτλι.
Η Cayenne GTS, όπως αναμενόταν, προέκυψε αρχοντική σε ποιότητα κύλισης σε όλη τη διαδρομή μέχρι το Μπάνσκο. Η πρόσφατη τεχνολογική αναβάθμιση που υπέστη έφερε στο προσκήνιο επιπλέον 40 ίππους στην ισχύ και ενίσχυση 40 Nm στη ροπή.
Η αύξηση την απόδοσης είχε σημαντική συμβολή στην περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεων ειδικά μάλιστα σε συνδυασμό με το επίσης αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S 8 σχέσεων που προσφέρει συντομότερους χρόνους απόκρισης στα προγράμματα Sport και Sport Plus.
Ενδεικτικά αναφέρουμε χρόνο 4,4'' για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 275 χλμ./ώρα, όμως είναι συνολικά η απόδοση αυτής της Cayenne κυρίως σε ορεινούς επαρχιακούς δρόμους που κάνουν απολαυστικό το ταξίδι σε πιο ανεβασμένο ρυθμό.
Οι ρεπρίζ αυτού του premium SUV εμπνέουν ασφάλεια στις προσπεράσεις και μετά έρχεται αυτό το απολαυστικό ηχόχρωμα των τεσσάρων απολήξεων του V8 κινητήρα σε μια συχνότητα που... τραντάζει τα βουνά.
Σίγουρα το Cayenne GTS είναι ένα απολαυστικό αυτοκίνητο στο ορεινό επαρχιακό δίκτυο με την τετρακίνηση και τα υψηλά περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης να κρύβουν τον όγκο του και να το κάνουν ιδιαίτερα ευκίνητο στα κλειστά κομμάτια.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι όλα όπως ίσως μπορείς να φανταστείς. Ένα άνετο, δυνατό και αρκετά ήσυχο – για τα δεδομένα της έκδοσης – SUV με ποιοτική κύλιση και κορυφαία συμπεριφορά.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για αυτό το σικάτο θηρίο θα ήταν όμως στο δρόμο προς την κορυφή του βουνού Πιρίν σε μια ειδικά επιλεγμένη διαδρομή από την Porsche που είχε μεγάλες φυτευτές πέτρες σε ένα στενό ανηφορικό χωμάτινο δρόμο δίπλα σε ένα ποτάμι. Όταν έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο με τροχούς 21 ιντσών και ελαστικά 285/40 μπροστά και 315/35 πίσω, πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός με αυτά.
Διότι κατά τα λοιπά, το off-road πρόγραμμα του Cayenne GTS με τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αεραναρτήσεις αποτελεί εγγύηση προσπέλασης σε οποιοδήποτε έδαφος.
Εκτός των άλλων διευθετούν την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος από τα 160mm έως τα 245mm και κάπως έτσι βρεθήκαμε κοντά στην κορυφή χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια αλλά με χαμηλές ταχύτητες κίνησης.
Για την κατάβαση προτίμησα την εμπειρία με μια Macan 4S. Ένα εξίσου ικανό off roader που ταιριάζει απόλυτα σε ένα τέτοιο φυσικό περιβάλλον χωρίς θόρυβο και ρύπους.
Ένα ηλεκτρικό σπορ SUV με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, αρκούντως ευκίνητο - αν συμπεριλάβουμε και εδώ τους μεγάλους τροχούς με τα φαρδιά πέλματα στα ελαστικά – που στο mode "off-road II” υψώνει και αυτό ανάστημα από το έδαφος και πηγαίνει σχεδόν παντού.
Εδώ έχουμε μια μεγάλη μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 100 kWh και μια αρχιτεκτονική δομή 800V – όπως Τaycan – για γρήγορες φορτίσεις (10%-80% σε 21 λεπτά).
Φυσικά υπάρχει τετρακίνηση μολονότι η γκάμα της Macan περιλαμβάνει και μια έκδοση διευρυμένης αυτονομίας 641 χλμ. με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Η 4S αποδίδει 516 ίππους και παρουσιάζει μέση συνδυαζόμενη κατανάλωση από 17,7 έως 20,7 kWh/100 χλμ. Η δε αυτονομία βρίσκεται κάπου εκεί, μεταξύ 410 και 450 χλμ. ανά φόρτιση.
Η μέρα τελείωσε με ανάπαυλα στο Μπάνσκο και δείπνο με εδέσματα από βαλκανικές κουζίνες, με επιδόρπιο έναν αποδομημένο μπακλαβά!
Συζητήσεις για αντίστοιχη εκδήλωση στην Ελλάδα βρίσκονται στα ραντάρ των υπευθύνων της Porsche ίσως και μέσα στην τρέχουσα χρονιά, οπότε προετοιμαζόμαστε καταλλήλως.
Η επόμενη μέρα ήταν εκείνη της επιστροφής στη Σόφια. Σειρά είχε μια Cayenne E-Performance, δηλαδή η plug-in hybrid έκδοση που έχει πλέον μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 25,9 kWh και ως εκ τούτου εξασφαλίζει διευρυμένη αυτονομία (έως 90 χλμ.) σε αμιγώς ηλεκτρική χρήση.
Πρόκειται για την 3η γενιά του υβριδικού συστήματος στις Cayenne που διατίθεται για πρώτη φορά σε άλλες δύο εκδόσεις πλην της βασικής: την S E-Performance (519 PS) και την Turbo E-Performance (739 PS).
Ο νέος ενσωματωμένος φορτιστής AC 11 kW (πριν είχε 7,2 kW) μειώνει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης παρά τη μεγαλύτερη μπαταρία. Σε έναν απλό δημόσιο φορτιστή AC, η πλήρωση της μπαταρίας πραγματοποιείται σε μόλις δύο ώρες και 40 λεπτά.
Στα χέρια μας είχαμε την απλή έκδοση της υβριδικής Cayenne με συνδυασμό θερμικού κινητήρα V6 3,0 λίτρων κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα με συνολική απόδοση 470 ίππων.
Η μέση κατανάλωση στο πρόγραμμα Hybrid με φορτισμένη μπαταρία δεν ξεπερνά τα 4,5 λίτρα/100 χλμ. ενώ δίχως την συμβολή ηλεκτρικής ενέργειας κυμαίνεται μεταξύ 9,9-10,6 λίτρων/100 χλμ. (κατά WLTP).
Στο Porsche Center Sofia, στη Βουλγαρία, φιλοξενείται ένα εντυπωσιακό μουσείο συλλεκτικών αυτοκινήτων, το οποίο αποτελεί πόλο έλξης για λάτρεις της αυτοκίνησης και της ιστορίας της εμβληματικής γερμανικής μάρκας.
Το μουσείο δημιουργήθηκε με στόχο να προβάλλει την εξέλιξη της Porsche μέσα από σπάνια και καλοδιατηρημένα οχήματα που καλύπτουν διάφορες δεκαετίες.
Η συλλογή περιλαμβάνει πάνω από 40 ιστορικά μοντέλα, ανάμεσά τους και το μυθικό Porsche 356, το πρώτο μοντέλο παραγωγής της εταιρείας από το 1948. Οι επισκέπτες μπορούν επίσης να θαυμάσουν διάφορες εκδόσεις του Porsche 911, όπως την 911 Carrera RS του 1973, γνωστή για την αγωνιστική της κληρονομιά και τις εντυπωσιακές επιδόσεις της.
Εξίσου εντυπωσιακό είναι το Porsche 959, ένα από τα πλέον καινοτόμα supercars της δεκαετίας του 1980, που συνδύαζε τεχνολογία αγώνων και πολυτέλεια.
Στον εκθεσιακό χώρο συναντά κανείς ακόμη σπάνια αγωνιστικά μοντέλα, όπως το Porsche 917, σύμβολο των επιτυχιών της μάρκας στο Le Mans. Η έκθεση ανανεώνεται περιοδικά, με περιστασιακές προσθήκες δανεικών μοντέλων από ιδιώτες συλλέκτες και ευρωπαϊκά μουσεία.
Το μουσείο προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες, αναδεικνύοντας όχι μόνο τη σχεδιαστική εξέλιξη της Porsche αλλά και την τεχνολογική της πρωτοπορία στον χώρο του αυτοκινήτου. Αποτελεί ιδανικό προορισμό για συλλέκτες και θιασώτες της γερμανικής τελειότητας στην αυτοκίνηση.
Διαβάστε περισσότερα θέματα στο topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.