Τρίτη, 17-Ιουν-2025 10:30
Robert Kubica: Η απίστευτη ιστορία του νικητή του φετινού 24ώρου Le Mans
Το φετινό Le Mans σφραγίζει την καριέρα ενός από τους σπουδαιότερους οδηγούς που έχει γνωρίσει ο κόσμος του motorsport εδώ και δεκαετίες. Του Robert Kubica. Ο Πολωνός δεν είναι ο ταχύτερος που έχει περάσει ποτέ από τις πίστες και τις ειδικές των αγώνων ράλι. Δεν είναι καν ο πιο εμπορικός ή ο πιο τηλεοπτικός αλλά αυτό συμβαίνει όταν σκέφτεσαι μόνο την ταχύτητα και την οδήγηση, γιατί ο Kubica είναι σαφέστατα ένας από τους πιο petrolhead επαγγελματίες οδηγούς.
Ο Kubica πήρε το πρώτο του αυτοκινήτακι ως δώρο. Ήταν ένα ψευτοκαρτ με τετράχρονο κινητήρα που πήγαινε μέχρι 40 km/h. Στα 6,5 του αγωνιζόταν στα κανονικά καρτ και δέκα ετών ήταν επισήμως ένας νεαρός οδηγός αγώνων.
Το πάθος του για την οδήγηση και το ταλέντο του ανάγκασαν τους γονείς του να τον στείλουν από τα 13 του στην Ιταλία. Στην Πολωνία που δεν υπήρχε καμία αγωνιστική παιδεία αλλά και καμία υποδομή για το σπορ δεν μπορούσε να αναπτυχθεί το ταλέντο του, έτσι βρέθηκε από πολύ μικρή ηλικία σε άκρως ανταγωνιστικο περιβάλλον. Για την ακρίβεια στο καλύτερο που θα μπορούσε έχοντας να αντιμετωπίσει Βρετανούς, Γερμανούς και Γάλλους συνομήλικούς του που οι γονείς τους μπορούσαν να πληρώνουν για να εκπαιδεύονται ως μελλοντικοί πρωταθλητές. Οδηγούς όπως τον Lewis Hamilton και τον Nico Rosberg δηλαδή.
Το 2001 ο δρόμος του τον έφερνε στη Formula Renault. Μέχρι το 2005 είχε δείξει πως μπορούσε να διεκδικήσει νίκη οπουδήποτε. Στην Ιταλία ήταν δεύτερος στο πρωτάθλημα και έφτασε να οδηγεί για την ομάδα της Prema, πριν εκείνη τη χρονιά ξεκινήσει να συμμετέχει στο παγκόσμιο ενιαίο μονοθεσίων της Renault. Mε την ομάδα Epsilon Euskadi κατέκτησε το πρωτάθλημα παίρνοντας τέσσερις νίκες και συγκεντρώνοντας 154 βαθμούς. Η επιτυχία αυτή του χάρισε δοκιμές με τη Renault F1, ωστόσο η ομάδα δεν του προσέφερε θέση. Ο Mario Theissen της BMW ωστόσο αποφάσισε πως χωρούσε στο δυναμικό της νέας ομάδας της γερμανικής εταιρείας για το 2006.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο topgeargreece.gr
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...