17:12 05/09
Η Tesla ξεκίνησε την χρήση πλήρους αυτόνομης οδήγησης στην Ευρώπη
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Το λανσάρισμα του νέου αμιγώς ηλεκτρικού C-HR+ από την Toyota ακολούθησε εκείνο του επίσης νέου ηλεκτροκίνητου Urban Cruiser και το μόνο που απομένει να δούμε για εφέτος είναι η επίσημη πρεμιέρα του 3ου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρείας και προσφάτως αναβαθμισμένου bZ4X.
Το γνωρίσαμε πριν από μερικές εβδομάδες στα πλαίσια της τεχνολογικής και προϊοντικής παρουσίασης της Toyota στο "Kenshiki” Forum 2025. Το νέο C-HR+ θα διαπραγματευτεί την υπόστασή του σε μια κατηγορία ιδιαίτερα εμπορική για την ευρωπαική και ελληνική αγορά.
Το νέο Toyota C-HR+ θα κυκλοφορήσει σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές εντός του τρέχοντος έτους και σε πλήρη ανάπτυξη εκδόσεων από το 2026.
Η γκάμα θα περιλαμβάνει αρκετές επιλογές εξοπλισμού, με δύο διαφορετικές χωρητικότητες μπαταρίας και εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς. Στην Ελλάδα η λίστα παραγγελιών θα ανοίξει για τους ενδιαφερόμενους στις αρχές Ιουλίου.
Η έλευσή του αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την στρατηγική πολλαπλών τεχνολογιών της Toyota (Toyota multi-pathway) που προσφέρει μοντέλα υβριδικά, επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV), αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, με στόχο την επίτευξη των στόχων της για μείωση των εκπομπών ρύπων CO2 κατά 33% μέχρι το 2030 και κατά 50% μέχρι το 2035 (σε σχέση με το 2019).
Σε σύγκριση με τα υβριδικά C-HR το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο βασίζεται στην ειδική πλατφόρμα e-TNGA. Ο σχεδιασμός του μπροστινού προφυλακτήρα, της μάσκας και των προβολέων διαφοροποιείται από τα υβριδικά C-HR, δημιουργώντας μια κομψή coupe-crossover σιλουέτα που είναι ταυτόχρονα και αεροδυναμική. Το πίσω μέρος είναι εξίσου ξεχωριστό, χάρη στο μεγάλο πλάτος και τα full-LED φώτα.
Με συνολικό μήκος 4,520 μ., μεταξόνιο στα 2.750 χιλ. και πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 416 λίτρων το νέο C-HR+ είναι ένα χαρακτηριστικό SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Στο εσωτερικό υπάρχει μια οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις. Το σύστημα πλοήγησης διαθέτει μια ειδική λειτουργία καθοδήγησης EV, η οποία υπολογίζει διαδρομές με βολικές επιλογές σταθμών φόρτισης, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος και την διαθέσιμη αυτονομία.
Παράλληλα το μοντέλο διαθέτει δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης smartphones και θύρες USB για τους πίσω επιβάτες.
Όλα τα C-HR+ επωφελούνται από τα εκτεταμένα χαρακτηριστικά της σουίτας Toyota T-Mate, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Toyota Safety Sense.
Μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά προσφέρονται στάνταρ όπως τα Blind Spot Monitor, Adaptive High-beam System και Parking Support Brake. Τα Park Assist και Panoramic View Monitor περιλαμβάνονται στην πλουσιότερη έκδοση High.
Η εταιρεία θα προσφέρει δύο διαφορετικές επιλογές μπαταριών στο C-HR+. Μια μπαταρία χωρητικότητας 57,7 kWh θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά για το προσθιοκίνητο μοντέλο, ενώ μια μεγαλύτερη 77 kWh θα διατίθεται τόσο για την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς όσο και στην τετρακίνητη.
Οι βασικές εκδόσεις με την μικρότερη μπαταρία θα έχουν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 167 ίππων. Οι προσθιοκίνητες εκδόσεις με την μεγαλύτερη μπαταρία θα έχουν έναν πιο ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 224 ίππων. Τέλος οι τετρακίνητες εκδόσεις με τους δύο ηλεκτροκινητήρες θα αποδίδουν 343 ίππους.
Με εξαίρεση τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων GR, η τετρακίνητη έκδοση του C-HR+ θα είναι το πιο αποδοτικό μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Toyota. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα θα πραγματοποιείται σε 5,2''.
Ως ιδιαίτερο στοιχείο στην υπόσταση του νέου C-HR+ θεωρείται η νέα λειτουργία προετοιμασίας θερμοκρασίας της μπαταρίας (pre-conditioning) που θα βελτιώσει την απόδοση φόρτισης στις περισσότερες συνθήκες.
Για μεγαλύτερη ευκολία, η λειτουργία αυτή μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα ή χειροκίνητα. Η αντλία θερμότητας συνεισφέρει με περαιτέρω οφέλη εξοικονόμησης ενέργειας για το σύστημα κλιματισμού και τη λειτουργία θέρμανσης των καθισμάτων, του τιμονιού και του παρμπρίζ.
Ο ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW παρέχεται στάνταρ, ενώ ένας ισχυρότερος 22 kW διατίθεται στην έκδοση High. Η ταχεία φόρτιση DC μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ που φτάνει τα 150 kW. Τέλος, το ηλεκτρικό μοντέλο έχει νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και στην απόδοση του συστήματος διεύθυνσης για καλύτερη απόκριση και κατευθυντικότητα.
Η Toyota θα προσφέρει με το C-HR+ το Πρόγραμμα Φροντίδας Μπαταρίας (Battery Care Program), το οποίο καλύπτει τη μπαταρία με εγγύηση κάθε χρόνο και έως 11 έτη ή μέχρι ένα εκατ. χλμ. υπό την προϋπόθεση ότι πραγματοποιείται έλεγχος της κατάστασής της κάθε χρόνο.
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.