12:00 19/12
Νεκρός οδηγός αγώνων και η οικογένειά του σε αεροπορικό δυστύχημα
Ο θρύλος του Nascar, Greg Biffle έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα με αεροπλάνο στρο οποίο επέβαινε όλη η οικογένειά του. Θρήνος στο αμερικανικό motorsport.
Το λανσάρισμα του νέου αμιγώς ηλεκτρικού C-HR+ από την Toyota ακολούθησε εκείνο του επίσης νέου ηλεκτροκίνητου Urban Cruiser και το μόνο που απομένει να δούμε για εφέτος είναι η επίσημη πρεμιέρα του 3ου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρείας και προσφάτως αναβαθμισμένου bZ4X.
Το γνωρίσαμε πριν από μερικές εβδομάδες στα πλαίσια της τεχνολογικής και προϊοντικής παρουσίασης της Toyota στο "Kenshiki” Forum 2025. Το νέο C-HR+ θα διαπραγματευτεί την υπόστασή του σε μια κατηγορία ιδιαίτερα εμπορική για την ευρωπαική και ελληνική αγορά.
Το νέο Toyota C-HR+ θα κυκλοφορήσει σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές εντός του τρέχοντος έτους και σε πλήρη ανάπτυξη εκδόσεων από το 2026.
Η γκάμα θα περιλαμβάνει αρκετές επιλογές εξοπλισμού, με δύο διαφορετικές χωρητικότητες μπαταρίας και εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς. Στην Ελλάδα η λίστα παραγγελιών θα ανοίξει για τους ενδιαφερόμενους στις αρχές Ιουλίου.
Η έλευσή του αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την στρατηγική πολλαπλών τεχνολογιών της Toyota (Toyota multi-pathway) που προσφέρει μοντέλα υβριδικά, επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV), αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, με στόχο την επίτευξη των στόχων της για μείωση των εκπομπών ρύπων CO2 κατά 33% μέχρι το 2030 και κατά 50% μέχρι το 2035 (σε σχέση με το 2019).
Σε σύγκριση με τα υβριδικά C-HR το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο βασίζεται στην ειδική πλατφόρμα e-TNGA. Ο σχεδιασμός του μπροστινού προφυλακτήρα, της μάσκας και των προβολέων διαφοροποιείται από τα υβριδικά C-HR, δημιουργώντας μια κομψή coupe-crossover σιλουέτα που είναι ταυτόχρονα και αεροδυναμική. Το πίσω μέρος είναι εξίσου ξεχωριστό, χάρη στο μεγάλο πλάτος και τα full-LED φώτα.
Με συνολικό μήκος 4,520 μ., μεταξόνιο στα 2.750 χιλ. και πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 416 λίτρων το νέο C-HR+ είναι ένα χαρακτηριστικό SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Στο εσωτερικό υπάρχει μια οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις. Το σύστημα πλοήγησης διαθέτει μια ειδική λειτουργία καθοδήγησης EV, η οποία υπολογίζει διαδρομές με βολικές επιλογές σταθμών φόρτισης, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος και την διαθέσιμη αυτονομία.
Παράλληλα το μοντέλο διαθέτει δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης smartphones και θύρες USB για τους πίσω επιβάτες.
Όλα τα C-HR+ επωφελούνται από τα εκτεταμένα χαρακτηριστικά της σουίτας Toyota T-Mate, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Toyota Safety Sense.
Μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά προσφέρονται στάνταρ όπως τα Blind Spot Monitor, Adaptive High-beam System και Parking Support Brake. Τα Park Assist και Panoramic View Monitor περιλαμβάνονται στην πλουσιότερη έκδοση High.
Η εταιρεία θα προσφέρει δύο διαφορετικές επιλογές μπαταριών στο C-HR+. Μια μπαταρία χωρητικότητας 57,7 kWh θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά για το προσθιοκίνητο μοντέλο, ενώ μια μεγαλύτερη 77 kWh θα διατίθεται τόσο για την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς όσο και στην τετρακίνητη.
Οι βασικές εκδόσεις με την μικρότερη μπαταρία θα έχουν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 167 ίππων. Οι προσθιοκίνητες εκδόσεις με την μεγαλύτερη μπαταρία θα έχουν έναν πιο ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 224 ίππων. Τέλος οι τετρακίνητες εκδόσεις με τους δύο ηλεκτροκινητήρες θα αποδίδουν 343 ίππους.
Με εξαίρεση τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων GR, η τετρακίνητη έκδοση του C-HR+ θα είναι το πιο αποδοτικό μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Toyota. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα θα πραγματοποιείται σε 5,2''.
Ως ιδιαίτερο στοιχείο στην υπόσταση του νέου C-HR+ θεωρείται η νέα λειτουργία προετοιμασίας θερμοκρασίας της μπαταρίας (pre-conditioning) που θα βελτιώσει την απόδοση φόρτισης στις περισσότερες συνθήκες.
Για μεγαλύτερη ευκολία, η λειτουργία αυτή μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα ή χειροκίνητα. Η αντλία θερμότητας συνεισφέρει με περαιτέρω οφέλη εξοικονόμησης ενέργειας για το σύστημα κλιματισμού και τη λειτουργία θέρμανσης των καθισμάτων, του τιμονιού και του παρμπρίζ.
Ο ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW παρέχεται στάνταρ, ενώ ένας ισχυρότερος 22 kW διατίθεται στην έκδοση High. Η ταχεία φόρτιση DC μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ που φτάνει τα 150 kW. Τέλος, το ηλεκτρικό μοντέλο έχει νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και στην απόδοση του συστήματος διεύθυνσης για καλύτερη απόκριση και κατευθυντικότητα.
Η Toyota θα προσφέρει με το C-HR+ το Πρόγραμμα Φροντίδας Μπαταρίας (Battery Care Program), το οποίο καλύπτει τη μπαταρία με εγγύηση κάθε χρόνο και έως 11 έτη ή μέχρι ένα εκατ. χλμ. υπό την προϋπόθεση ότι πραγματοποιείται έλεγχος της κατάστασής της κάθε χρόνο.
Ο θρύλος του Nascar, Greg Biffle έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα με αεροπλάνο στρο οποίο επέβαινε όλη η οικογένειά του. Θρήνος στο αμερικανικό motorsport.
Μετά από έντονες πιέσεις, η ΕΕ έκανε πίσω στην πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, δίνοντας ανάσα στους θερμικούς κινητήρες. Πώς επηρεάζονται κατασκευαστές, χώρες και η αγορά των EV.
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...