12:00 26/09
Πάυση εργασίας σε έξι εργοστάσια μεγάλου ομίλου-Πόσοι εργαζόμενοι μπαίνουν σε αναστολή
Η χαμηλή ζήτηση στην αγορά αυτοκινήτου οδηγεί σε παύση εργασίας σε έξι ευρωπαϊκά εργοστάσια για τον μεγαλύτεορ όμιλο αυτοκινήτων.
Το λανσάρισμα του νέου αμιγώς ηλεκτρικού C-HR+ από την Toyota ακολούθησε εκείνο του επίσης νέου ηλεκτροκίνητου Urban Cruiser και το μόνο που απομένει να δούμε για εφέτος είναι η επίσημη πρεμιέρα του 3ου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρείας και προσφάτως αναβαθμισμένου bZ4X.
Το γνωρίσαμε πριν από μερικές εβδομάδες στα πλαίσια της τεχνολογικής και προϊοντικής παρουσίασης της Toyota στο "Kenshiki” Forum 2025. Το νέο C-HR+ θα διαπραγματευτεί την υπόστασή του σε μια κατηγορία ιδιαίτερα εμπορική για την ευρωπαική και ελληνική αγορά.
Το νέο Toyota C-HR+ θα κυκλοφορήσει σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές εντός του τρέχοντος έτους και σε πλήρη ανάπτυξη εκδόσεων από το 2026.
Η γκάμα θα περιλαμβάνει αρκετές επιλογές εξοπλισμού, με δύο διαφορετικές χωρητικότητες μπαταρίας και εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς. Στην Ελλάδα η λίστα παραγγελιών θα ανοίξει για τους ενδιαφερόμενους στις αρχές Ιουλίου.
Η έλευσή του αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την στρατηγική πολλαπλών τεχνολογιών της Toyota (Toyota multi-pathway) που προσφέρει μοντέλα υβριδικά, επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV), αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, με στόχο την επίτευξη των στόχων της για μείωση των εκπομπών ρύπων CO2 κατά 33% μέχρι το 2030 και κατά 50% μέχρι το 2035 (σε σχέση με το 2019).
Σε σύγκριση με τα υβριδικά C-HR το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο βασίζεται στην ειδική πλατφόρμα e-TNGA. Ο σχεδιασμός του μπροστινού προφυλακτήρα, της μάσκας και των προβολέων διαφοροποιείται από τα υβριδικά C-HR, δημιουργώντας μια κομψή coupe-crossover σιλουέτα που είναι ταυτόχρονα και αεροδυναμική. Το πίσω μέρος είναι εξίσου ξεχωριστό, χάρη στο μεγάλο πλάτος και τα full-LED φώτα.
Με συνολικό μήκος 4,520 μ., μεταξόνιο στα 2.750 χιλ. και πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 416 λίτρων το νέο C-HR+ είναι ένα χαρακτηριστικό SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Στο εσωτερικό υπάρχει μια οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις. Το σύστημα πλοήγησης διαθέτει μια ειδική λειτουργία καθοδήγησης EV, η οποία υπολογίζει διαδρομές με βολικές επιλογές σταθμών φόρτισης, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος και την διαθέσιμη αυτονομία.
Παράλληλα το μοντέλο διαθέτει δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης smartphones και θύρες USB για τους πίσω επιβάτες.
Όλα τα C-HR+ επωφελούνται από τα εκτεταμένα χαρακτηριστικά της σουίτας Toyota T-Mate, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Toyota Safety Sense.
Μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά προσφέρονται στάνταρ όπως τα Blind Spot Monitor, Adaptive High-beam System και Parking Support Brake. Τα Park Assist και Panoramic View Monitor περιλαμβάνονται στην πλουσιότερη έκδοση High.
Η εταιρεία θα προσφέρει δύο διαφορετικές επιλογές μπαταριών στο C-HR+. Μια μπαταρία χωρητικότητας 57,7 kWh θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά για το προσθιοκίνητο μοντέλο, ενώ μια μεγαλύτερη 77 kWh θα διατίθεται τόσο για την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς όσο και στην τετρακίνητη.
Οι βασικές εκδόσεις με την μικρότερη μπαταρία θα έχουν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 167 ίππων. Οι προσθιοκίνητες εκδόσεις με την μεγαλύτερη μπαταρία θα έχουν έναν πιο ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 224 ίππων. Τέλος οι τετρακίνητες εκδόσεις με τους δύο ηλεκτροκινητήρες θα αποδίδουν 343 ίππους.
Με εξαίρεση τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων GR, η τετρακίνητη έκδοση του C-HR+ θα είναι το πιο αποδοτικό μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Toyota. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα θα πραγματοποιείται σε 5,2''.
Ως ιδιαίτερο στοιχείο στην υπόσταση του νέου C-HR+ θεωρείται η νέα λειτουργία προετοιμασίας θερμοκρασίας της μπαταρίας (pre-conditioning) που θα βελτιώσει την απόδοση φόρτισης στις περισσότερες συνθήκες.
Για μεγαλύτερη ευκολία, η λειτουργία αυτή μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα ή χειροκίνητα. Η αντλία θερμότητας συνεισφέρει με περαιτέρω οφέλη εξοικονόμησης ενέργειας για το σύστημα κλιματισμού και τη λειτουργία θέρμανσης των καθισμάτων, του τιμονιού και του παρμπρίζ.
Ο ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW παρέχεται στάνταρ, ενώ ένας ισχυρότερος 22 kW διατίθεται στην έκδοση High. Η ταχεία φόρτιση DC μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ που φτάνει τα 150 kW. Τέλος, το ηλεκτρικό μοντέλο έχει νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και στην απόδοση του συστήματος διεύθυνσης για καλύτερη απόκριση και κατευθυντικότητα.
Η Toyota θα προσφέρει με το C-HR+ το Πρόγραμμα Φροντίδας Μπαταρίας (Battery Care Program), το οποίο καλύπτει τη μπαταρία με εγγύηση κάθε χρόνο και έως 11 έτη ή μέχρι ένα εκατ. χλμ. υπό την προϋπόθεση ότι πραγματοποιείται έλεγχος της κατάστασής της κάθε χρόνο.
Η χαμηλή ζήτηση στην αγορά αυτοκινήτου οδηγεί σε παύση εργασίας σε έξι ευρωπαϊκά εργοστάσια για τον μεγαλύτεορ όμιλο αυτοκινήτων.
Ένας θρύλος της κλασικής αυτοκίνησης ξαναζωντανεύει στην Ελλάδα. Το "1000 Miglia", αποτελεί το πιο διάσημο event ιστορικών αυτοκινήτων και έρχεται στην Ελλάδα για να προσφέρει μια ανεπανάληπτη...
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.
Ο Ιταλός οδηγός αγώνων Fabio Barone βρέθηκε στο τιμόνι μιας Ferrari SF90 επιχειρώντας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στο πιο ασυνήθιστο περιβάλλον, το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου.