Τετάρτη, 30-Απρ-2025 10:30
Ford Explorer: Ένα απολαυστικό ηλεκτρικό SUV για αναψυχή και περιπέτεια

Το νέο Explorer είναι ένα ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV με σύγχρονη τεχνολογία που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen και κατασκευάζεται στο ιστορικό εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία.
Αυτό σημαίνει πως η αρχιτεκτονική δομή στα βασικά μοντέλα έχει μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς ενώ υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις.
Στο ψηφιακό οικοσύστημα της καμπίνας υπάρχει τεχνολογία ψυχαγωγίας και διασύνδεσης SYNC MOVE τελευταίας γενιάς που επιδέχεται ανανεώσεις OTA.
Νέο είναι και το interface με λειτουργία φωνητικού ελέγχου και multitasking παράθυρα στην κεντρική οθόνη 14,6'' του συστήματος, επιτρέποντας ταυτόχρονα τον έλεγχο διαφορετικών λειτουργιών, όπως η πλοήγηση και το media player. Επίσης το σύστημα υποστηρίζει ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto προσφέροντας ευκολότερη και πιο άνετη εμπειρία χρήσης.
Εργονομικά εντυπωσιάζει ο κινούμενος μηχανισμός της κεντρικής οθόνης, που σε όρθια θέση αποκαλύπτει έναν ευρύχωρο χώρο μικροαντικειμένων από κάτω - σε θέση υπό κλίση τον καλύπτει - αλλά και οι ευρύχωρες θήκες συνολικής χωρητικότητας 17 λίτρων. Η γενικότερη εικόνα της καμπίνας είναι ποιοτική ενώ συνάμα προκύπτει και αρκετά άνετη.
Με μήκος λίγο πιο κάτω από τα 4,5 μ. το Explorer παίζει το χαρτί του στα μικρομεσαία SUV. Έχει πορτμπαγκάζ 450 λίτρων και ιδιαίτερα καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες.
Εξωτερικά έχει αρκετά εκλεπτυσμένα στοιχεία όπως τα σχέδια της ζάντας, τα μαύρα περιφερειακά πλαστικά, το ιδιαίτερο σχήμα στις τρίτες κολώνες με κρύσταλλο και την πλήρως ενσωματωμένη πίσω αεροτομή.
Έχει επίσης φώτα LED παντού που εκτός από καλό φωτισμό έχουν χαμηλή κατανάλωση σε ενέργεια. Στα ηλεκτρικά μοντέλα, η παραμικρή εξοικονόμηση ενέργειας από την λειτουργία του αυτοκινήτου είναι σημαντική.
Το Explorer απέχει από το έδαφος 195 χιλ. Μια συνθήκη που διευκολύνει την απλή off-road χρήση με αρκετά καλές γωνίες προσέγγισης και αποφυγής εμποδίου. Στα αξεσουάρ μπορείτε να βρείτε κι έναν ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο.
Επιπροσθέτως είναι και αρκετά ευκίνητο για μοντέλο με πίσω κίνηση καθώς το τιμόνι του κόβει αρκετά με επιτόπια αλλαγή κατεύθυνσης 180 μοιρών να γίνεται σε δρόμο πλάτους 10,3 μ.
Το Explorer διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας: μία μικρότερη με χωρητικότητα 52 kWh και μία μεγαλύτερη στα 77 kWh ή 79 kWh (τετρακίνητες εκδόσεις), που υπόσχεται αυτονομία έως και 602 χλμ. (κατά WLTP). Η πλήρωση ενέργειας υποστηρίζει ταχυφόρτιση έως 170 kW, προσφέροντας 10-80% φόρτιση σε περίπου 26 λεπτά.
Σε επίπεδο συστήματος μετάδοσης, οι βασικές εκδόσεις είναι πισωκίνητες με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 170 ή 286 ίππων ενώ η κορυφαία έκδοση διαθέτει τετρακίνηση και συνδυαστική ισχύ στους 340 ίππους.
Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα της κορυφαίας έκδοσης πραγματοποιείται σε λιγότερο από 6'', καθιστώντας το Explorer EV ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σε σχέση με τα ηλεκτρικά SUV της κατηγορίας του. Η δε τελική ταχύτητα φθάνει έως τα 180 χλμ./ώρα.
Υπάρχουν επίσης προγράμματα για πιο σπορ ή πιο οικονομική οδήγηση όπως άλλωστε αρμόζει σε κάθε σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και όχι μόνο.
Το τεχνολογικό υπόβαθρο σε συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει περισσότερα από 15 στοιχεία ενώ υπάρχει και προαιρετική σουίτα Driver Assistance Pack που ενσωματώνει 12 αισθητήρες υπερήχων, 5 κάμερες και 3 αισθητήρες ραντάρ, προσφέροντας ολοκληρωμένη κάλυψη για την υποστήριξη του οδηγού σε κάθε συνθήκη.
Τα εμπορικά διαπιστευτήρια του μοντέλου επικεντρώνονται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Style και Premium. Αμφότερες διαθέτουν διευρυμένο πακέτο στοιχείων άνεσης και ασφάλειας όπως προβολείς full-LED, ζάντες ελαφρού κράματος 19’’, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ημι-δερμάτινα σπορ καθίσματα, σύστημα επιτήρησης Τυφλών σημείων (BLIS), εισόδος χωρίς κλειδί, κινούμενη κεντρική οθόνη αφής 14,6’’ κ.ά.
Οι τιμές διάθεσης εμπεριέχουν και προσφορά με την βασική έκδοση να ξεκινά από τα 31.750 ευρώ και την κορυφαία να φθάνει έως τα 54.900 ευρώ. Τέλος, η εργοστασιακή εγγύηση καλύπτει χρονικό διάστημα 8 ετών.
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.