Τρίτη, 29-Απρ-2025 15:00
Renault 5: To πιο ενδιαφέρον trend στην αστική ηλεκτροκίνηση made in EU
Ξεκίνησε η διάθεση στην ελληνική αγορά ενός εκ των πιο επιδραστικών μοντέλων της σύγχρονης εποχής για την ευρωπαική αυτοκινητοβιομηχανία.
Το νέο Renault 5 E-Tech είναι το νέο ηλεκτρικό supermini που ψηφίστηκε προσφάτως ως "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” για την Ευρώπη και φαίνεται πως θα κερδίσει το ενδιαφέρον της αγοράς - εκτός των άλλων - χάρη και στις ανταγωνιστικές τιμές με τις οποίες κυκλοφορεί.
Το ηλεκτρικό Renault 5 μοιάζει τόσο πολύ με το αρχέτυπο μοντέλο του 1972 αλλά και τις μετέπειτα γενιές του, που θαρρείς πως η ιστορία συνεχίζεται 29 χρόνια μετά από την παύση της παραγωγής του το 1996. Και δεν είναι το μόνο μικρό μοντέλο της Renault που επανέρχεται στο προσκήνιο με πράσινη τεχνολογία καθώς αναμένεται και το Twingo που θα ξαναμπεί στη γραμμή παραγωγή με ηλεκτρική τεχνολογία.
Το πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης με την ονομασία Ampere αποδίδει πλέον καρπούς, Ξεκίνησε με τη σχεδίαση μιας πλατφόρμας για μικρά ηλεκτρικά οχήματα μαζί με την δημιουργία του ανάλογου οικοσυστήματος σε software και σήμερα έφθασε σε ένα μοντέλο παραγωγής με πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά.
Το νέο Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στη νέα πλατφόρμα AmpR Small. Το δάπεδο είναι επίπεδο και σε σχέση με τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος – μήκος λίγο πιο κάτω από τα 4 μ. - το μεταξόνιο των 2,54 μ. προσφέρει ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο για τους πίσω επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές (326 λίτρα).
Παράλληλα, η συγκεκριμένη πλατφόρμα επιτρέπει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το μειωμένο βάρος όπου στην περίπτωση του ηλεκτρικού Renault 5 είναι κάτω από τα 1.500 κιλά. Αυτή η αρχιτεκτονική δομή έχει επίσης επιφέρει οικονομίες κλίμακας σε πολλούς τομείς ενώ κατάφερε να μειώσει και τον χρόνο εξέλιξης του μοντέλου σε μόλις τρία χρόνια.
Το R5 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Douai στη βόρεια Γαλλία, το οποίο ήταν ένας από τους χώρους παραγωγής του αρχέτυπου Renault 5. Η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα δίκτυο προμηθευτών που βρίσκεται σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων.
Αυτή η στρατηγική έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας "Silicon Valey” γύρω από τα εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων που θα διασφαλίσει νέες θέσεις εργασίας και θα μειώσει το κόστος παραγωγής.
Το σχεδιαστικό τμήμα κινήθηκε στα μονοπάτια του ρερτροφουτουρισμού μια τάση που τα τελευταία 25 χρόνια έχει επαναφέρει στους δρόμους και άλλα εμβληματικά μοντέλα από ανταγωνιστικές εταιρείες.
Η επαναδιατύπωση του σχεδίου του Renault 5 μόνο ως πετυχημένη μπορεί να θεωρηθεί κρινόμενη εκ του αποτελέσματος. Όμως και στις λεπτομέρειες υπάρχει βάθος, με στοιχεία που έχουν ενσωματωθεί από τις ρίζες του μοντέλου πίσω στις δεκαετίες των '70 και '80.
Έντονα χρώματα, προβολείς με ιδιαίτερη εμφάνιση, κάθετα πίσω φωτιστικά σώματα, διογκωμένα φτερά και μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών δίνουν μια πρώτη εικόνα για το Renault 5 νέας εσοδείας. Πάνω στο καπό υπάρχει μια μικρή οθόνη που δείχνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας όταν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο σε φορτιστή.
Η πλήρως ψηφιακή καμπίνα συνδυάζεται από denim επενδύσεις και καθίσματα εμπνευσμένα από το εμβληματικό R5 Turbo. Ο digital πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι θα είναι 7 ιντσών για τις πρώτες εκδόσεις και 10 ιντσών για τις πιο πλούσιες με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πέντε διαφορετικές απεικονίσεις ενώ η κεντρική οθόνη 10 ιντσών θα διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις.
Το σύστημα infontainment υποστηρίζεται από το νέας γενιάς λογισμικό OpenR Link με ενσωματωμένο το οικοσύστημα της Google μαζί με ένα store που έχει περισσότερες από 50 εφαρμογές.
Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault θα υπάρχει κι ένα διαδραστικό avatar που είναι επίσης κι ένας χρήσιμος εικονικός βοηθός στο ταξίδι. Έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται σε ερωτήσεις και εντολές του χρήστη όπως, μεταξύ άλλων, προγραμματισμός φόρτισης ή επίτευξη της καλύτερης δυνατής αυτονομίας.
Το ηλεκτρικό R5 διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων ενώ μπροστά έχει τα γόνατα ΜακΦέρσον που υπάρχουν στα Clio και Captur αλλά με τις απαραίτητες προσαρμογές. Το σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από το ηλεκτρικό Megane E-Tech και χαρακτηρίζεται για το μικρή σχέση μετάδοσης που δίνει στο μοντέλο ιδιαίτερη ευελιξία με κύκλο στροφής στα μόλις 10,3 μ.
Το πακέτο ασφάλειας περιλαμβάνει συστήματα από ακριβότερα μοντέλα της Renault όπως το προσαρμοζόμενο cruise control και το Active Driver Assist, μια τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2.
Περιλαμβάνει επίσης καινοτόμες τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο των υπηρεσιών διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος (Fireman Access, Pyroswitch και Rescue Code). Το νέο σύστημα πέδησης One Box μειώνει στο μισό το χρόνο αντίδρασης για το αυτόματο φρενάρισμα. Τέλος, το Safety Coach υποστηρίζει τον οδηγό στη μείωση του κινδύνου ατυχήματος.
Στις λοιπές τεχνολογίες του μοντέλου συγκαταλέγεται και ένας αμφίδρομος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατός με τις τεχνολογίες V2L (vehicle-to-load) και V2G (vehicle-to-grid).
Συστήματα τέτοιου τύπου θα γίνουν ευρέως διαδεδομένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σχεδιάζονται για τα επόμενα χρόνια καθώς θα τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια το δίκτυο προσφέροντας στο μέλλον σημαντική εξοικονόμηση στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας σε δυο εκδόσεις απόδοσης: 120 και 150 ίππων. Μαζί και μια συστοιχία μπαταριών με ιδιαίτερα συμπαγείς διαστάσεις δυναμικότητας 40 kWh για την βασική έκδοση και 52 kWh για τις εκδόσεις με τους 150 ίππους που επιτρέπει στο νέο Renault 5 μια εμβέλεια έως τα 400 χλμ. ανά φόρτιση (WLTP).
Σε φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να δεχθεί έως 11 kW ενώ σε ταχυφορτιστές μπορεί να λάβει ενέργεια έως 100 kW. Στην περίπτωση ταχυφόρτισης, για ποσοστό 15-80% πλήρωσης με ενέργεια της μπαταρίας, απαιτείται χρόνος μόλις 30 λεπτών.
Η βασική έκδοση με 120 ίππους επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, ενώ η ισχυρότερη με 150 ίππους κατεβαίνει στα 8 δευτερόλεπτα, προσφέροντας ζωντάνια και ευχάριστη οδήγηση.
Η διάθεση του ηλεκτρικού R5 έχει ήδη ξεκινήσει στην ελληνική αγορά με τιμή του ξεκινά από 26.900 ευρώ για την έκδοση "evolution - με μπαταρία 40 kWh και ισχύ 120 ίππων.
Η έκδοση "techno” με την ίδια μπαταρία κοστίζει 29.400 ευρώ, ενώ για όσους επιθυμούν τη μεγαλύτερη αυτονομία, η techno με την μπαταρία των 52 kWh και 150 ίππους διατίθεται στα 32.900 ευρώ. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση "iconic” με την μεγάλη μπαταρία, που τιμάται στα 34.900 ευρώ. (Όλες οι τιμές δεν περιλαμβάνουν τυχόν κρατικές επιδοτήσεις).
Σε μια εντυπωσιακή κίνηση που τράβηξε πολλά βλέμματα η Leapmotor παρουσίασε το Lafa 5, ένα νέο ηλεκτρικό hatchback με αριχκή τιμή στις 13.100 ευρώ.
Είναι πολύ δύσκολο να αποδεχθείς και να συνηθίσεις αυτό το τεράστιο πρόβλημα. Πλέον στην Αθήνα δεν υπάρχουν δρόμοι, όλοι είναι σαν ένα απέραντο parking και οι πολίτες χάνουν ατελείωτες ώρες από την...
H φετινή Black Friday φέρνει σε αρκετές περιπτώσεις ιδανικές συνθήκες για την αγορά ενός αυτοκινήτου και σε αυτό το πλαίσιο κινείται και το χαμηλό επιτόκιο για θρυλικό premium hatchback.
Από το χρώμα του κλειδιού μέχρι το υλικό στο λουράκι του μπρελόκ και το χρώμα των ραφών, η Porsche προσφέρει απίστευτες επιλογές εξατομίκευσης, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να δημιουργήσετε μια μοναδική...
Η Opel αποκάλυψε μερικά στοιχεία για την ανανέωση στο δημοφιλέστερο αυτοκίνητό της, το Opel Astra, που μπαίνει σε νέα εποχή με τεχνολογικές και αισθητικές αναβαθμίσεις.
Το νέο concept της Kia συνδυάζει τον στιβαρό σχεδιασμό με την ηλεκτρική ισχύ, υποδηλώνοντας τη δημιουργία εκδόσεων με έμφαση στην οδήγηση off road, που ενδέχεται να μπουν σύντομα σε παραγωγή.
Σχεδόν 20% ελάφρυνση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας, σύμφωνα με την Δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα θα φέρει ο δρόμος που αναμένεται να ανοίξει.
Η Land Rover ρίχνεται στο Dakar 2026 με το Defender D7X-R, ένα αγωνιστικό "όπλο" με σημαντικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις σε σχέση με την έκδοση Octa στην οποία βασίζετα και ιδιαίτερα εντυπωσιακό...
Η ετήσια έκθεση αξιοπιστίας αυτοκινήτων της TUV για το 2026 αναδεικνύει την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά ένα υβριδικό είναι εκείνο που τα κερδίζει όλα.
Η BMW Z4 Final Edition προσφέρει στους λάτρεις των roadsters μια τελευταία ευκαιρία να αποκτήσουν ένα μοντέλο που υπήρξε συνώνυμο της απόλαυσης της οδήγησης, καθώς η παραγωγή του ολοκληρώνεται την...
Μια από τις μεγαλύτερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνει στην ελληνική αγορά με το SUV AION V. Έχουμε όλα τα στοιχεία και τις τιμές του νέου ηλεκτρικού μοντέλου.
Η Μπιγιονσέ ήταν εκείνη που ξεχώρισε από το μεγάλο πλήθος διασημοτήτων που βρέθηκαν στα πάντοκς της Formula 1 κατά τη διάρκεια του Grand Prix στο Λας Βέγκας.
To Renault Group διεκδικεί τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ελλάδα" τόσο με το Renault 5 όσο και με το Dacia Bigster σε μια ακόμη εξαιρετική χρονιά στην χώρα μας.
Η πρώτη από τις πέντε Gordon Murray S1 LM που θα φτιαχτούν πουλήθηκε σε μια δημοπρασία που δεν έχει υπάρξει ομοιά της μέχρι σήμερα και φυσικά έκανε ρεκόρ τιμής.
Μέσα σε μία δεκαετία, το ντίζελ πέρασε από απόλυτος κυρίαρχος σε φτωχό συγγενή των συστημάτων κίνησης. Ποιοί είναι οι λόγοι που το οδηγούν σε αφανισμό και πώς διαμορφώνεται πλέον το τοπίο στην...
Με την βελτιωμένη έκδοση 14.2 του FSD να έχει μόλις φτάσει στους κατόχους Tesla, ο Elon Musk προανήγγειλε την έκδοση 14.3 υποσχόμενος ακόμη πιο "έξυπνη" συμπεριφορά και λιγότερη εποπτεία από τον...