Τρίτη, 29-Απρ-2025 15:00
Renault 5: To πιο ενδιαφέρον trend στην αστική ηλεκτροκίνηση made in EU

Ξεκίνησε η διάθεση στην ελληνική αγορά ενός εκ των πιο επιδραστικών μοντέλων της σύγχρονης εποχής για την ευρωπαική αυτοκινητοβιομηχανία.
Το νέο Renault 5 E-Tech είναι το νέο ηλεκτρικό supermini που ψηφίστηκε προσφάτως ως "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” για την Ευρώπη και φαίνεται πως θα κερδίσει το ενδιαφέρον της αγοράς - εκτός των άλλων - χάρη και στις ανταγωνιστικές τιμές με τις οποίες κυκλοφορεί.
Το ηλεκτρικό Renault 5 μοιάζει τόσο πολύ με το αρχέτυπο μοντέλο του 1972 αλλά και τις μετέπειτα γενιές του, που θαρρείς πως η ιστορία συνεχίζεται 29 χρόνια μετά από την παύση της παραγωγής του το 1996. Και δεν είναι το μόνο μικρό μοντέλο της Renault που επανέρχεται στο προσκήνιο με πράσινη τεχνολογία καθώς αναμένεται και το Twingo που θα ξαναμπεί στη γραμμή παραγωγή με ηλεκτρική τεχνολογία.
Το πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης με την ονομασία Ampere αποδίδει πλέον καρπούς, Ξεκίνησε με τη σχεδίαση μιας πλατφόρμας για μικρά ηλεκτρικά οχήματα μαζί με την δημιουργία του ανάλογου οικοσυστήματος σε software και σήμερα έφθασε σε ένα μοντέλο παραγωγής με πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά.
Το νέο Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στη νέα πλατφόρμα AmpR Small. Το δάπεδο είναι επίπεδο και σε σχέση με τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος – μήκος λίγο πιο κάτω από τα 4 μ. - το μεταξόνιο των 2,54 μ. προσφέρει ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο για τους πίσω επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές (326 λίτρα).
Παράλληλα, η συγκεκριμένη πλατφόρμα επιτρέπει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το μειωμένο βάρος όπου στην περίπτωση του ηλεκτρικού Renault 5 είναι κάτω από τα 1.500 κιλά. Αυτή η αρχιτεκτονική δομή έχει επίσης επιφέρει οικονομίες κλίμακας σε πολλούς τομείς ενώ κατάφερε να μειώσει και τον χρόνο εξέλιξης του μοντέλου σε μόλις τρία χρόνια.
Το R5 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Douai στη βόρεια Γαλλία, το οποίο ήταν ένας από τους χώρους παραγωγής του αρχέτυπου Renault 5. Η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα δίκτυο προμηθευτών που βρίσκεται σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων.
Αυτή η στρατηγική έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας "Silicon Valey” γύρω από τα εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων που θα διασφαλίσει νέες θέσεις εργασίας και θα μειώσει το κόστος παραγωγής.
Το σχεδιαστικό τμήμα κινήθηκε στα μονοπάτια του ρερτροφουτουρισμού μια τάση που τα τελευταία 25 χρόνια έχει επαναφέρει στους δρόμους και άλλα εμβληματικά μοντέλα από ανταγωνιστικές εταιρείες.
Η επαναδιατύπωση του σχεδίου του Renault 5 μόνο ως πετυχημένη μπορεί να θεωρηθεί κρινόμενη εκ του αποτελέσματος. Όμως και στις λεπτομέρειες υπάρχει βάθος, με στοιχεία που έχουν ενσωματωθεί από τις ρίζες του μοντέλου πίσω στις δεκαετίες των '70 και '80.
Έντονα χρώματα, προβολείς με ιδιαίτερη εμφάνιση, κάθετα πίσω φωτιστικά σώματα, διογκωμένα φτερά και μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών δίνουν μια πρώτη εικόνα για το Renault 5 νέας εσοδείας. Πάνω στο καπό υπάρχει μια μικρή οθόνη που δείχνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας όταν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο σε φορτιστή.
Η πλήρως ψηφιακή καμπίνα συνδυάζεται από denim επενδύσεις και καθίσματα εμπνευσμένα από το εμβληματικό R5 Turbo. Ο digital πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι θα είναι 7 ιντσών για τις πρώτες εκδόσεις και 10 ιντσών για τις πιο πλούσιες με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πέντε διαφορετικές απεικονίσεις ενώ η κεντρική οθόνη 10 ιντσών θα διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις.
Το σύστημα infontainment υποστηρίζεται από το νέας γενιάς λογισμικό OpenR Link με ενσωματωμένο το οικοσύστημα της Google μαζί με ένα store που έχει περισσότερες από 50 εφαρμογές.
Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault θα υπάρχει κι ένα διαδραστικό avatar που είναι επίσης κι ένας χρήσιμος εικονικός βοηθός στο ταξίδι. Έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται σε ερωτήσεις και εντολές του χρήστη όπως, μεταξύ άλλων, προγραμματισμός φόρτισης ή επίτευξη της καλύτερης δυνατής αυτονομίας.
Το ηλεκτρικό R5 διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων ενώ μπροστά έχει τα γόνατα ΜακΦέρσον που υπάρχουν στα Clio και Captur αλλά με τις απαραίτητες προσαρμογές. Το σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από το ηλεκτρικό Megane E-Tech και χαρακτηρίζεται για το μικρή σχέση μετάδοσης που δίνει στο μοντέλο ιδιαίτερη ευελιξία με κύκλο στροφής στα μόλις 10,3 μ.
Το πακέτο ασφάλειας περιλαμβάνει συστήματα από ακριβότερα μοντέλα της Renault όπως το προσαρμοζόμενο cruise control και το Active Driver Assist, μια τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2.
Περιλαμβάνει επίσης καινοτόμες τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο των υπηρεσιών διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος (Fireman Access, Pyroswitch και Rescue Code). Το νέο σύστημα πέδησης One Box μειώνει στο μισό το χρόνο αντίδρασης για το αυτόματο φρενάρισμα. Τέλος, το Safety Coach υποστηρίζει τον οδηγό στη μείωση του κινδύνου ατυχήματος.
Στις λοιπές τεχνολογίες του μοντέλου συγκαταλέγεται και ένας αμφίδρομος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατός με τις τεχνολογίες V2L (vehicle-to-load) και V2G (vehicle-to-grid).
Συστήματα τέτοιου τύπου θα γίνουν ευρέως διαδεδομένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σχεδιάζονται για τα επόμενα χρόνια καθώς θα τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια το δίκτυο προσφέροντας στο μέλλον σημαντική εξοικονόμηση στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας σε δυο εκδόσεις απόδοσης: 120 και 150 ίππων. Μαζί και μια συστοιχία μπαταριών με ιδιαίτερα συμπαγείς διαστάσεις δυναμικότητας 40 kWh για την βασική έκδοση και 52 kWh για τις εκδόσεις με τους 150 ίππους που επιτρέπει στο νέο Renault 5 μια εμβέλεια έως τα 400 χλμ. ανά φόρτιση (WLTP).
Σε φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να δεχθεί έως 11 kW ενώ σε ταχυφορτιστές μπορεί να λάβει ενέργεια έως 100 kW. Στην περίπτωση ταχυφόρτισης, για ποσοστό 15-80% πλήρωσης με ενέργεια της μπαταρίας, απαιτείται χρόνος μόλις 30 λεπτών.
Η βασική έκδοση με 120 ίππους επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, ενώ η ισχυρότερη με 150 ίππους κατεβαίνει στα 8 δευτερόλεπτα, προσφέροντας ζωντάνια και ευχάριστη οδήγηση.
Η διάθεση του ηλεκτρικού R5 έχει ήδη ξεκινήσει στην ελληνική αγορά με τιμή του ξεκινά από 26.900 ευρώ για την έκδοση "evolution - με μπαταρία 40 kWh και ισχύ 120 ίππων.
Η έκδοση "techno” με την ίδια μπαταρία κοστίζει 29.400 ευρώ, ενώ για όσους επιθυμούν τη μεγαλύτερη αυτονομία, η techno με την μπαταρία των 52 kWh και 150 ίππους διατίθεται στα 32.900 ευρώ. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση "iconic” με την μεγάλη μπαταρία, που τιμάται στα 34.900 ευρώ. (Όλες οι τιμές δεν περιλαμβάνουν τυχόν κρατικές επιδοτήσεις).
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.