Τρίτη, 29-Απρ-2025 15:00
Renault 5: To πιο ενδιαφέρον trend στην αστική ηλεκτροκίνηση made in EU

Ξεκίνησε η διάθεση στην ελληνική αγορά ενός εκ των πιο επιδραστικών μοντέλων της σύγχρονης εποχής για την ευρωπαική αυτοκινητοβιομηχανία.
Το νέο Renault 5 E-Tech είναι το νέο ηλεκτρικό supermini που ψηφίστηκε προσφάτως ως "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” για την Ευρώπη και φαίνεται πως θα κερδίσει το ενδιαφέρον της αγοράς - εκτός των άλλων - χάρη και στις ανταγωνιστικές τιμές με τις οποίες κυκλοφορεί.
Το ηλεκτρικό Renault 5 μοιάζει τόσο πολύ με το αρχέτυπο μοντέλο του 1972 αλλά και τις μετέπειτα γενιές του, που θαρρείς πως η ιστορία συνεχίζεται 29 χρόνια μετά από την παύση της παραγωγής του το 1996. Και δεν είναι το μόνο μικρό μοντέλο της Renault που επανέρχεται στο προσκήνιο με πράσινη τεχνολογία καθώς αναμένεται και το Twingo που θα ξαναμπεί στη γραμμή παραγωγή με ηλεκτρική τεχνολογία.
Το πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης με την ονομασία Ampere αποδίδει πλέον καρπούς, Ξεκίνησε με τη σχεδίαση μιας πλατφόρμας για μικρά ηλεκτρικά οχήματα μαζί με την δημιουργία του ανάλογου οικοσυστήματος σε software και σήμερα έφθασε σε ένα μοντέλο παραγωγής με πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά.
Το νέο Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στη νέα πλατφόρμα AmpR Small. Το δάπεδο είναι επίπεδο και σε σχέση με τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος – μήκος λίγο πιο κάτω από τα 4 μ. - το μεταξόνιο των 2,54 μ. προσφέρει ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο για τους πίσω επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές (326 λίτρα).
Παράλληλα, η συγκεκριμένη πλατφόρμα επιτρέπει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το μειωμένο βάρος όπου στην περίπτωση του ηλεκτρικού Renault 5 είναι κάτω από τα 1.500 κιλά. Αυτή η αρχιτεκτονική δομή έχει επίσης επιφέρει οικονομίες κλίμακας σε πολλούς τομείς ενώ κατάφερε να μειώσει και τον χρόνο εξέλιξης του μοντέλου σε μόλις τρία χρόνια.
Το R5 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Douai στη βόρεια Γαλλία, το οποίο ήταν ένας από τους χώρους παραγωγής του αρχέτυπου Renault 5. Η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα δίκτυο προμηθευτών που βρίσκεται σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων.
Αυτή η στρατηγική έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας "Silicon Valey” γύρω από τα εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων που θα διασφαλίσει νέες θέσεις εργασίας και θα μειώσει το κόστος παραγωγής.
Το σχεδιαστικό τμήμα κινήθηκε στα μονοπάτια του ρερτροφουτουρισμού μια τάση που τα τελευταία 25 χρόνια έχει επαναφέρει στους δρόμους και άλλα εμβληματικά μοντέλα από ανταγωνιστικές εταιρείες.
Η επαναδιατύπωση του σχεδίου του Renault 5 μόνο ως πετυχημένη μπορεί να θεωρηθεί κρινόμενη εκ του αποτελέσματος. Όμως και στις λεπτομέρειες υπάρχει βάθος, με στοιχεία που έχουν ενσωματωθεί από τις ρίζες του μοντέλου πίσω στις δεκαετίες των '70 και '80.
Έντονα χρώματα, προβολείς με ιδιαίτερη εμφάνιση, κάθετα πίσω φωτιστικά σώματα, διογκωμένα φτερά και μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών δίνουν μια πρώτη εικόνα για το Renault 5 νέας εσοδείας. Πάνω στο καπό υπάρχει μια μικρή οθόνη που δείχνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας όταν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο σε φορτιστή.
Η πλήρως ψηφιακή καμπίνα συνδυάζεται από denim επενδύσεις και καθίσματα εμπνευσμένα από το εμβληματικό R5 Turbo. Ο digital πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι θα είναι 7 ιντσών για τις πρώτες εκδόσεις και 10 ιντσών για τις πιο πλούσιες με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πέντε διαφορετικές απεικονίσεις ενώ η κεντρική οθόνη 10 ιντσών θα διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις.
Το σύστημα infontainment υποστηρίζεται από το νέας γενιάς λογισμικό OpenR Link με ενσωματωμένο το οικοσύστημα της Google μαζί με ένα store που έχει περισσότερες από 50 εφαρμογές.
Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault θα υπάρχει κι ένα διαδραστικό avatar που είναι επίσης κι ένας χρήσιμος εικονικός βοηθός στο ταξίδι. Έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται σε ερωτήσεις και εντολές του χρήστη όπως, μεταξύ άλλων, προγραμματισμός φόρτισης ή επίτευξη της καλύτερης δυνατής αυτονομίας.
Το ηλεκτρικό R5 διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων ενώ μπροστά έχει τα γόνατα ΜακΦέρσον που υπάρχουν στα Clio και Captur αλλά με τις απαραίτητες προσαρμογές. Το σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από το ηλεκτρικό Megane E-Tech και χαρακτηρίζεται για το μικρή σχέση μετάδοσης που δίνει στο μοντέλο ιδιαίτερη ευελιξία με κύκλο στροφής στα μόλις 10,3 μ.
Το πακέτο ασφάλειας περιλαμβάνει συστήματα από ακριβότερα μοντέλα της Renault όπως το προσαρμοζόμενο cruise control και το Active Driver Assist, μια τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2.
Περιλαμβάνει επίσης καινοτόμες τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο των υπηρεσιών διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος (Fireman Access, Pyroswitch και Rescue Code). Το νέο σύστημα πέδησης One Box μειώνει στο μισό το χρόνο αντίδρασης για το αυτόματο φρενάρισμα. Τέλος, το Safety Coach υποστηρίζει τον οδηγό στη μείωση του κινδύνου ατυχήματος.
Στις λοιπές τεχνολογίες του μοντέλου συγκαταλέγεται και ένας αμφίδρομος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατός με τις τεχνολογίες V2L (vehicle-to-load) και V2G (vehicle-to-grid).
Συστήματα τέτοιου τύπου θα γίνουν ευρέως διαδεδομένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σχεδιάζονται για τα επόμενα χρόνια καθώς θα τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια το δίκτυο προσφέροντας στο μέλλον σημαντική εξοικονόμηση στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας σε δυο εκδόσεις απόδοσης: 120 και 150 ίππων. Μαζί και μια συστοιχία μπαταριών με ιδιαίτερα συμπαγείς διαστάσεις δυναμικότητας 40 kWh για την βασική έκδοση και 52 kWh για τις εκδόσεις με τους 150 ίππους που επιτρέπει στο νέο Renault 5 μια εμβέλεια έως τα 400 χλμ. ανά φόρτιση (WLTP).
Σε φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να δεχθεί έως 11 kW ενώ σε ταχυφορτιστές μπορεί να λάβει ενέργεια έως 100 kW. Στην περίπτωση ταχυφόρτισης, για ποσοστό 15-80% πλήρωσης με ενέργεια της μπαταρίας, απαιτείται χρόνος μόλις 30 λεπτών.
Η βασική έκδοση με 120 ίππους επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, ενώ η ισχυρότερη με 150 ίππους κατεβαίνει στα 8 δευτερόλεπτα, προσφέροντας ζωντάνια και ευχάριστη οδήγηση.
Η διάθεση του ηλεκτρικού R5 έχει ήδη ξεκινήσει στην ελληνική αγορά με τιμή του ξεκινά από 26.900 ευρώ για την έκδοση "evolution - με μπαταρία 40 kWh και ισχύ 120 ίππων.
Η έκδοση "techno” με την ίδια μπαταρία κοστίζει 29.400 ευρώ, ενώ για όσους επιθυμούν τη μεγαλύτερη αυτονομία, η techno με την μπαταρία των 52 kWh και 150 ίππους διατίθεται στα 32.900 ευρώ. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση "iconic” με την μεγάλη μπαταρία, που τιμάται στα 34.900 ευρώ. (Όλες οι τιμές δεν περιλαμβάνουν τυχόν κρατικές επιδοτήσεις).
Ο Max Verstappen ήταν εκείνος που εκμεταλλεύτηκε ξανά το φιάσκο της McLaren που έχασε και τα δύο της μονοθέσια στην εκκίνηση.
Δεν είναι ηλεκτρικό, όμως μπαίνει στην πρίζα. Η νέα επαφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία της BMW προσφέρει διευρυμένη αυτονομία στην X3 με έναν μικρό συμβιβασμό.
Σε συνεργασία με την RTR, η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια από τις πιο συναρπαστικές και διασκεδαστικές Mustang με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Η Toyota ετοιμάζει κάτι μεγάλο σε μικρό μέγεθος, που σύμφωνα με τις πληροφορίες σηματοδοτεί την επιστροφή ενός κλασικού ονόματος, με τα αποκαλυπτήρια να απέχουν μόλις λίγες μέρες.
Είναι μια λύση σωτηρίας και ασφάλειας ή ένα μέτρο που θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που λύνει; Το πολυσυζητημένο όριο ταχύτητας των 30χλμ./ώρα είναι μια απόφαση πανευρωπαϊκού...
Με στόχο να αυξηθούν οι πωλήσεις που έχουν πέσει κατακόρυφα στις ΗΠΑ, ιταλική εταιρεία προσπαθεί τώρα να πουλήσει τα αυτοκίνητά της με τρόπο μάλλον ασυνήθιστο για το μέγεθος του ονόματός της.
Τα συνεχή κρίσιμα αγωνιστικά τριήμερα της F1 ξεκινούν από την Αμερική και τον δεύτερο αγώνα για φέτος στις ΗΠΑ στο συναρπαστικό και πάντα μαγευτικό COTA του Τέξας.
Η Tesla φέρνει μια λειτουργία που υπόσχεται την πιο επιθετική αυτόνομη οδήγηση μέχρι σήμερα, ονομάζεται "Mad Max" και αποτελεί μέρος της πιο πρόσφατης αναβάθμισης του συστήματος FSD.
Μια τελετή παραλαβής που είναι πλέον παράδοση, πραγματοποιήθηκε και φέτος με τους ποδοσφαιριστές της Μπάγερν Μονάχου να παίρνουν τα νέα τους εταιρικά αυτοκίνητα.
Ένα εντυπωσιακό ρεκόρ πραγματοποίησε υβριδικό SUV της Chery καθώς διέσχισε με επιτυχία το σημαντικότερο ποτάμι της Κίνας, στην μεγαλύτερη απόσταση που έχει καταφέρει ποτέ αυτοκίνητο μέσα στο νερό.
Ασταμάτητοι είναι οι έλεγχοι της Τροχαίας για την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αμέτρητες είναι οι παραβάσεις καθημερινά.
Η επίσημη παρουσίαση του νέου hypercar της Toyota πήρε μια μικρή αναβολή, όμως για να χρυσώσει το χάπι στους φίλους της, η ιαπωνική εταιρεία τους δίνει τη δυνατότητα να ακούσουν τον ήχο του κινητήρα...
Το Top Gear παρουσιάζει απ' ευθείας από το Maranello τις πληροφορίες που αφορούν το επερχόμενο πρώτο ηλεκτρικό hypercar της Ferrari.
Στο Japan Mobility Show 2025, η Mazda θα παρουσιάσει μεταξύ άλλων ένα νέο εντυπωσιακό concept με χαρακτηριστικά σπορ μοντέλου, που θα επηρεάσει την αισθητική και την τεχνολογία των μελλοντικών της...
Γεμάτο ήταν το δελτίο της Αστυνομίας της Θεσσαλονίκης καθώς σε μια νύχτα συνέβησαν περιστατικά που δείχνουν μια κατάσταση ζούγκλας στους δρόμους της πόλης.