Τετάρτη, 26-Μαρ-2025 11:15
BMW X3 M50: Το γερμανικό best seller στην καλύτερη εκδοχή του

Αν υποθέσουμε πως η εμπορική πορεία ενός μοντέλου, είναι ενδεικτική του πόσο σημαντικό θα πρέπει να θεωρείται, αυτό που βλέπεις μπροστά σου είναι η πιο σημαντική BMW. Ναι, είναι πιθανό να θεωρούσες πως ο τίτλος αυτός μπορεί να αφορούσε τη Σειρά 3, ή να πίστευες πως η BMW Χ1 είναι το best seller της βαυαρικής εταιρείας, με τόσες που βλέπεις να κυκλοφορούν γύρω σου.
Όμως όχι, τα νούμερα των πωλήσεων είναι αδιάψευστος μάρτυρας. Η BMW Χ3 πουλάει με καταιγιστικούς ρυθμούς, που το 2023, έφταναν τα 1.000 κομμάτια τη μέρα. Κάπως έτσι, πριν φτάσει στην σημερινή 4η γενιά, είχε κατακτήσει το ορόσημο των 3,5 εκατομμυρίων μονάδων. Εντυπωσιακά νούμερα για ένα premium SUV μήκους 4,75 μέτρων.
Μιας και αναφερόμαστε σε διαστάσεις, θα πρέπει να αναφέρουμε πως αν και βασίζεται στο ίδιο πάτωμα με την απερχόμενη γενιά, η νέα Χ3 είναι μακρύτερη, φαρδύτερη και χαμηλότερη, ενώ εφοδιάζεται με μια νέα γκάμα κινητήρων, που επωφελούνται της υβριδικής τεχνολογίας ακόμη και στην MHEV εκδοχή τους. Στην κορυφή, τοποθετείται η Μ50. Πλέον χωρίς το γνωστό "i" στο τέλος, αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες. Όχι ακριβώς μέλος του M division της BMW πάντως, όπως μπορεί να υποννοεί η ονομασία του, αλλά σίγουρα έχει κάτι από το σπορ dna του.
Πριν αναφερθούμε στα μηχανικά μέρη της Μ50 όμως, ας δούμε τι νέο μας φέρνει η εικόνα του μεσαίου SUV της BMW. Τα υπερμεγέθη "νεφρά" στη μάσκα πολλών μοντέλων, έχουν αποτελέσει αντικείμενο σχολιασμού και έντονης κριτικής, εδώ όμως δεν έχουμε να κάνουμε με κάποια σχεδιαστική υπερβολή. Η μάσκα της νέας Χ3 αποτελεί μέρος ενός ελκυστικού και συνάμα επιβλητικού συνόλου, που υπογραμμίζεται από τα φώτα LED εμπρός-πίσω και τις ζάντες 21 ιντσών με τα θηριώδη ελαστικά.
Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι αρκετά οικεία, τουλάχιστον για όσους έχουν επαφή με τις σύγχρονες BMW. Η εικόνα των πλαστικών πλέον διαφέρει και τώρα πια κατασκευάζονται από βιώσιμα/ανακυκλωμένα υλικά. Στα συν και η επένδυση με ύφασμα μεγάλης έκτασης του ταμπλό.
Ο ψηφιακός κόσμος έχει την τιμητική του στη νέα Χ3 και υπογραμμίζεται από την τοποθέτηση του iDrive 9, που συνδυάζεται για πρώτη φορά με τον γνωστό μας περιστροφικό διακόπτη. Μπορεί τα φυσικά κουμπιά να είναι ελάχιστα στο ταμπλό και την κονσόλα της Χ3, όμως η εξοικείωση με τον περιστροφικό διακόπτη βοηθάει στην πλοήγηση στα μενού. Σε κάθε περίπτωση, η ενιαία κυρτή οθόνη της Μ50 που περιλαμβάνει τον πίνακα οργάνων και το σύστημα ψυχαγωγίας, χαρακτηρίζεται από κορυφαία γραφικά και λειτουργεί ταχύτατα.
Πατώντας το κουμπί start στη βάση της κονσόλας, ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας 3.0 λίτρων της BMW έρχεται στη ζωή. Το εξαιρετικό του ηχόχρωμα είναι εκεί, όμως φτάνει στα αυτιά σου περιορισμένος, γεγονός που δείχνει πως προτεραιότητα σε τέτοια αυτοκίνητα έχει η δημιουργία ενός ξεκούραστου περιβάλλοντος στην καμπίνα, παρά η έκκριση αδρεναλίνης που προκαλεί ο μπάσος ήχος ενός θερμικού κινητήρα.
Όχι πως η Μ50 δεν θα σε προκαλέσει να κυνηγήσεις τα δικά σου ή ακόμη και τα δικά της όρια. Το παχύ δερμάτινο τιμόνι με τις χαρακτηριστικές ραφές των εκδόσεων Μ, κυριαρχεί στο ταμπλό της Χ3 και ακριβώς πίσω του, βρίσκονται τοποθετημένα τα paddles αλλαγής ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Το βάρος της Μ50 μπορεί να βρίσκεται στα επίπεδα των 2 τόνων, όμως κάτω από το δεξί πόδι του οδηγού βρίσκονται 381 ίπποι και 540 Nm ροπής, έτοιμα να αποκαλύψουν την καλύτερη πλευρά του αυτοκινήτου. Που είναι η οδική του συμπεριφορά.
Οι επιδόσεις είναι κορυφαίες, αλλά δεν δίνουν την πλήρη εικόνα. Άλλωστε με τα ηλεκτρικά μοντέλα να κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην αγορά, επιταχύνσεις 0-100 km/h 4,6 δευτερολέπτων, δεν είναι κάτι που βλέπεις πολύ σπάνια. Η διαφορά όμως είναι στην οδική συμπεριφορά που τις συνοδεύει. Και η Μ50 είναι ένα αυτοκίνητο που σου δίνει την αυτοπεποίθηση που χρειάζεσαι για να διαχειριστείς το μέγεθός της. Η τετρακίνηση, σε συνδυασμό με τη λειτουργία της ανάρτησης και την ακρίβεια του τιμονιού, σου επιτρέπουν τον απόλυτο έλεγχο υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και ανεξαρτήτως ρυθμού.
Η κορυφαία Χ3 είναι το τέλειο πολυτελές καθημερινό σου αυτοκίνητο και ένα εξαιρετικό cruiser, ήσυχο, σταθερό και ξεκούραστο. Αλλά αυτό είναι κάτι που περιμένεις. Εκείνο που έρχεται ως έξτρα, είναι η συμπεριφορά της σε μια κλειστή επαρχιακή διαδρομή. Το dna του M division που λέγαμε στην αρχή. Το αμάξωμα δείχνει συμπαγές, το αυτοκίνητο στρίβει σα να κινείται σε ράγες, δίνοντας μάλιστα την αίσθηση πισωκίνητου όσο ανεβάζεις ρυθμό. Είναι από τα μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού SUV, που επιβραβεύουν τον οδηγό που θα θελήσει να τα αντιμετωπίσει ως σπορ μοντέλα.
Η Χ3 μοιάζει περισσότερο με μια ασφαλή επιλογή στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV. Είναι καλή σε όλα όσα είναι απαραίτητα για μια οικογένεια και στην περίπτωση της Μ50, μπορεί να ικανοποιήσει και τις οδηγικές ανησυχίες εκείνου που θα την επιλέξει.
Αντιθέτως, αν την οδηγήσεις συντηρητικά, θα στο ανταποδώσει με κατανάλωση στα ανέλπιστα χαμηλά επίπεδα των 8 lt/100 km. Αισθητικά είναι πιο όμορφη από ποτέ και έρχεται με ένα τεχνολογικό πακέτο που δύσκολα θα βρεις κάτι να του προσάψεις. Το κόστος όλων αυτών δεν είναι χαμηλό, αλλά τα €97.900 από τα οποία ξεκινάει η Μ50, είναι κάτι που περιμένεις για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και ισχυρά μοντέλα της αγοράς.
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.