Παρασκευή, 07-Φεβ-2025 16:00
Hyundai Kona: Το ολοκληρώμενο SUV της νέας εποχής

Το νέο Kona αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία B-SUV, λόγω του πλουραλισμού σε κινητήρες και εκδόσεις εξοπλισμού.
Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν το δημοφιλές SUV της Hyundai με συμβατικούς και υβριδικούς, βενζινοκινητήρες αλλά και εκδόσεις αμιγώς ηλεκτρικές σε τρία πλήρως διαμορφωμένα επίπεδα εξοπλισμού: Premium, Distingtive και N Line.
Σχεδιαστικά, το 2ης γενιάς Kona έχει αεροδυναμικές γραμμές θυμίζοντας ηλεκτρικά μοντέλα με πιο χαρακτηριστικά στοιχεία πάνω του τις δύο λωρίδες LED να διατρέχουν εγκάρσια το μπροστινό και πίσω τμήμα και τα φουσκωμένα φτερά σε σχήμα Π που παραπέμπουν στο μεγαλύτερο Tucson.
Απρόσμενα πολλές είναι και οι χρωματικές επιλογές για το αμάξωμα. Υπάρχουν διαθέσιμα 9 διαφορετικά χρώματα και 6 τύποι εσωτερικού διάκοσμου.
Σε διαστάσεις, το Kona μεγάλωσε σε όλους τους άξονες σε σχέση με τον προκάτοχό του. Με μήκος 4,350 μ. και μεταξόνιο στα 2,680 μ. προσεγγίζει σε διαστάσεις τα μικρομεσαία SUV.
Αυτή η διεύρυνση αποτυπώνεται και στους εσωτερικούς χώρους και κυρίως αυτούς που αφορούν στα πόδια των πίσω επιβατών. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει συνολικά 466 λίτρα – σε δύο διαμερίσματα – όπου αυξάνεται στα 1.300 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.
To cockpit έχει σχεδιαστεί από την αρχή. Το τριάκτινο τιμόνι είναι νέο. Τα καθίσματα είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και ιδιαίτερα άνετα. Ένα ενιαίο πάνελ που ξεκινά από το αριστερό άκρο του ταμπλό και καταλήγει στο κέντρο, φιλοξενεί δύο έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας που παραμετροποιούνται ως προς τη γραφική απεικόνιση και τις ενδείξεις.
Το λογισμικό του συστήματος πολυμέσων επιδέχεται αναβαθμίσεις Over-the-Air ενώ υπάρχουν φυσικά κουμπιά για τις λειτουργίες του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος χωρίς ο χρήστης να μπαίνει σε μενού και υπομενού για τις ρυθμίσεις.
Φυσικά το σύστημα infontainment υποστηρίζει σύνδεση με smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto ενώ συνολικά υπάρχουν και τέσσερις θύρες USB-C (δύο μπροστά και δύο πίσω) για σύνδεση και φόρτιση μέσω καλωδίου.
Μπορεί η νέα σειρά Kona να μην έχει στις τάξεις της μια έκδοση diesel όμως σε βενζίνη υπάρχουν τρεις κινητήρες που ανά περίπτωση συνδυάζονται με ήπια υβριδικά συστήματα 48V ή πλήρως υβριδικά.
Ειδικότερα, ο μικρός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας ενός λίτρου turbo με ισχύ 100 ίππων υποστηρίζεται από mild hybrid τεχνολογία 48V και διατίθεται σε εκδόσεις μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Ακολουθούν οι εκδόσεις με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων turbo με απόδοση 138 και 170 ίππων. Σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν μοντέλα με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και μια τετρακίνητη έκδοση που διατίθεται μόνο με αυτόματο σασμάν.
Διατίθεται επίσης και μια υβριδική έκδοση με βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα όπου συνδυαστικά αποδίδει 141 ίππους και συνοδεύεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Στα πακέτα εξοπλισμού υπάρχουν τρεις εκδόσεις με πολλά στάνταρντ στοιχεία: H βασική Premium περιλαμβάνει ολόκληρο το πακέτο Hyundai SmartSense με 16 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, οδήγησης, μαζί με τα τρία προγράμματα οδήγησης (Sport-Eco-Snow), το έξυπνο κλειδί με αισθητήρες εγγύτητας, το δερμάτινο τιμόνι και τον επιλογέα, το υποβραχιόνιο μπροστινών καθισμάτων, τα φώτα LED με αυτόματη λειτουργία, το ηχοσύστημα με 6 ηχεία και τις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Η επόμενη έκδοση Dinstictive διαθέτει επιπλέον, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ράγες οροφής, διαφορετική επένδυση καθισμάτων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού, digital πίνακα ενδείξεων 12,3 ιντσών και διζωνικό κλιματισμό. Κορυφαία έκδοση η N Line με έξτρα στοιχεία εξοπλισμού που τονίζουν τον σπορτίβ χαρακτήρα της.
H mild υβριδική έκδοση (48V) με τους 100ίππους ξεκινά από τα 23.290 ευρώ και φθάνει έως τα 26.790 ευρώ.
Οι συμβατικές εκδόσεις με τους 138 ίππους έχουν ως αφετηρία τα 25.290 ευρώ. Η πιο ισχυρή έκδοση με τους 170 ίππους ξεκινά από τα 31.190 ευρώ ενώ η τετρακίνητη έκδοση κοστίζει 36.690 ευρώ.
Τέλος, η υβριδική έκδοση με τους 141 ίππους εκκινεί από τα 31.590 ευρώ και φθάνει έως τα 35.290 ευρώ. Το δε ηλεκτρικό Kona με μπαταρία 48,4 kWh και 156 ίππους ξεκινά από τα 38.990 ευρώ ενώ εκείνα με την μεγαλύτερη μπαταρία των 65,4 kWh και τους 218 ίππους ξεκινούν από τα 43.390 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί πως όλοι όλα τα Kona υποστηρίζονται από εργοστασιακή εγγύηση καλής λειτουργίας 5 ετών και εγγύηση 8 ετών έχουν και οι μπαταρίες των υβριδικών εκδόσεων. Παράλληλα συνοδεύονται από 5 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας.
Διαβάστε περισσότερα θέματα στο topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.