Δευτέρα, 27-Ιαν-2025 10:30
Smart: Για ποιο λόγο θα προσθέσει θερμικές εκδόσεις στη γκάμα της

Απ' ότι φαίνεται, η αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με την εμπορική πορεία των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, δημιουργεί νέες συνθήκες στην αγορά. Με τις οποίες προσπαθούν να συμβιβαστούν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές.
Έτσι λοιπόν, μέχρι τώρα είχαμε δει το έργο αρκετών μοντέλων που αν και είχαν σχεδιαστεί ως θερμικά, αποκτούσαν και ηλεκτρική έκδοση. Αυτό γίνονταν σε μια προσπάθεια να ακολουθήσουν την τάση, μέχρι την παρουσίαση των νεότερων, αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που θα βασίζονταν σε νέες πλατφόρμες ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής.
Πλέον, αυτό που παρατηρείται, είναι το ακριβώς αντίστροφο. Μοντέλα που κατασκευάζονται ως αμιγώς ηλεκτρικά, να αποκτούν θερμικές εκδόσεις, ώστε να διατηρήσουν το εμπορικό ενδιαφέρον ζωντανό. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, το Smart #5. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.
Μετά την ανακοίνωση που έχει κάνει εδώ και καιρό, ότι θα πουλά μόνο ηλεκτρικά οχήματα, η Smart αναθεώρησε αυτήν την απόφαση και πλέον σκοπεύει να προσφέρει και plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV).
Συνέχεια στο topgeargreece.gr
Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην εξασφάλιση της βιωσιμότητας της Smart, καθώς οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζουν διακυμάνσεις ή μειώνονται σε κάποιες αγορές, ενώ αυξάνονται οι προτιμήσεις των αγοραστών για τα PHEV.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, η Smart θα προσφέρει το νέο ηλεκτρικό crossover #5 με δύο εκδόσεις κινητήρα: μία καθαρά ηλεκτρική και μία υβριδική. Όλα τα νέα μοντέλα της Smart κατασκευάζονται πάνω σε παραλλαγές της πλατφόρμας SEA της Geely, επομένως, αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη, η πιθανότητα να υπάρξει κινητήρας εσωτερικής καύσης σε άλλα μοντέλα της μάρκας είναι υψηλή, ώστε να παραμείνουν με τη σειρά τους ανταγωνιστικά.
Το Smart #5 PHEV αναμένεται να χρησιμοποιεί τον υβριδικό κινητήρα από άλλα μοντέλα της Geely που κατασκευάζονται πάνω στην ίδια πλατφόρμα. Αν αυτό επιβεβαιωθεί, το όχημα θα διαθέτει έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων, ο οποίος σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα θα αποδίδει 215 ίππους.
Θα είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις μπαταρίας: 8,5 kWh και 19,1 kWh, με τη δεύτερη να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 120 χιλιομέτρων (CLTC).
Οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του Smart #5, ωστόσο, θα προσφέρουν πολύ περισσότερη ισχύ. Η κορυφαία έκδοση θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με 579 ίππους, θα έχει μπαταρία 100 kWh και αυτονομία 740 χιλιομέτρων, σύμφωνα πάντα με το πρότυπο CLTC (περίπου 550 χιλιόμετρα με τη μέθοδο WLTP). Η έκδοση Brabus του #5 αναμένεται να φτάσει τους 637 ίππους, αν και δεν είναι σαφές αν θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη.
Εκπρόσωπος της Smart δήλωσε σχετικά: "Βλέπουμε την ατομική κινητικότητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ιδιαίτερα με υβριδικούς κινητήρες, ως μια τεχνολογία μετάβασης προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση. Είναι σημαντικό να ανταποκριθούμε στις όλο και πιο ποικιλόμορφες απαιτήσεις των πελατών. Η Smart δεν μπορεί να αποκλείσει καμία τεχνολογική λύση για το μέλλον αυτή τη στιγμή".
Η ισχυρή ζήτηση για υβριδικά οχήματα στην Κίνα (όπου όλα τα νέα μοντέλα Smart, συμπεριλαμβανομένου του #5, είναι διαθέσιμα και αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό) είναι πολύ πιθανό να βρίσκεται πίσω από αυτή την απόφαση.
Αντίθετα, στην Ευρώπη οι πωλήσεις των PHEV μειώθηκαν το 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι Ευρωπαίοι φαίνεται να είναι πιο διατεθειμένοι να προχωρήσουν από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Το 13,6% όλων των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2024 ήταν ηλεκτρικά, ενώ οι πωλήσεις των PHEV μειώθηκαν.
Μετά από μια σύντομη πορεία, η ηλεκτρική EQB αποσύρεται, όμως η Mercedes δεν σκοπεύει να αφήσει για πολύ να υπάρχει κενό στη γκάμα των ηλεκτρικών της.
H Ferrari παραμένει παραδοσιακά η εταιρεία με το μεγαλύτερο κέρδος ανά πώληση, πόσα όμως αυτοκίνητα πρέπει να πουλήσει κάθε εταιρεία για να την πλησιάσει;
Ο βασιλιάς της ηλεκτροκίνησης από την Αμερική αντιμετωπίζει έναν από τους νεότερους "ιππότες" αυτής που έρχεται με φρεσκάδα, τεχνολογία και δύναμη.
Παράλληλα με την έναρξη της εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ξεκίνησε και η λειτουργία των νέων καμερών για έλεγχο παραβάσεων σε μεγάλες οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας.
Δεν είναι τυπογραφικό λάθος, ούτε θέλουμε να τραβήξουμε την προσοχή σου. Είναι αλήθεια γιατί υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 4 και 5 χιλιάδες ευρώ.
Δείτε τι συνέβη όταν ο Marques Brownlee, γνωστός ως MKBHD, ζήτησε πίσω τα 47.000 ευρώ που είχε δώσει πριν από 8 χρόνια στην Tesla, ως προκαταβολή για το Roadster.
Η McLaren σφράγισε τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της στους κατασκευαστές σε ένα Grand Prix Σιγκαπούρης στο οποίο κυριάρχησε ο George Russell με την Mercedes.
Δύο παιδικά καθίσματα δεν κατάφεραν να περάσουν τις δοκιμές ασφαλείας της γερμανικής ADAC, καθώς παρουσίασαν σοβαρές ελλείψεις.
Νέα έρευνα αποκαλύπτει τι θέλουν πραγματικά από το αυτοκίνητό τους οι οδηγοί στην Ευρώπη και σε αντίθεση με αυτό που ίσως πιστεύεις, υπάρχουν κάποιες μεγάλες αγορές που αντιστέκονται στη γενικότερη...
Οι Κινέζοι εγκαινίασαν την ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο που παράλληλα είναι και η μεγαλύτερη σε ορεινή περιοχή και πρόκειται για ένα θαύμα της μηχανικής.
Η ολλανδική startup Aerfal Automotive αναβιώνει την κλασική 904 Carrera GTS, με ένα μοντέρνο restomod βασισμένο στην πλατφόρμα της πιο γήινης Porsche 914.
Η Mercedes εκανε μια εύκολη επίδειξη της ταχύτητάς της κυριαρχώντας στις κατατακτήριες δοκιμές του 18ου Grand Prix για την φετινή Formula 1.
Το 1983 κατέχει μια πολύ ξεχωριστή θέση στην διαδρομή της Corvette, καθώς η Chevrolet αποφάσισε την καταστροφή όλων των αυτοκινήτων εκείνη τη χρονιά, εκτός από ένα. Ακολουθεί η ιστορία του.
Η εταιρεία που έχει ανακοινώσει ότι θα φτιάξει ένα ηλεκτρικό hypercar για να χτυπήσει την Bugatti έχει ήδη εξασφαλίσει παραγγελίες 2,1 δισ. ευρώ.
Πώς μπορεί να συνδεθεί το αγαπημένο κατοικίδιο μιας οικογένειας με μια πανάκριβη Rolls-Royce; Το πρόγραμμα εξατομίκευσης Bespoke της βρετανικής φίρμας έχει την απάντηση.