Δευτέρα, 27-Ιαν-2025 10:30
Smart: Για ποιο λόγο θα προσθέσει θερμικές εκδόσεις στη γκάμα της
Απ' ότι φαίνεται, η αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με την εμπορική πορεία των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, δημιουργεί νέες συνθήκες στην αγορά. Με τις οποίες προσπαθούν να συμβιβαστούν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές.
Έτσι λοιπόν, μέχρι τώρα είχαμε δει το έργο αρκετών μοντέλων που αν και είχαν σχεδιαστεί ως θερμικά, αποκτούσαν και ηλεκτρική έκδοση. Αυτό γίνονταν σε μια προσπάθεια να ακολουθήσουν την τάση, μέχρι την παρουσίαση των νεότερων, αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που θα βασίζονταν σε νέες πλατφόρμες ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής.
Πλέον, αυτό που παρατηρείται, είναι το ακριβώς αντίστροφο. Μοντέλα που κατασκευάζονται ως αμιγώς ηλεκτρικά, να αποκτούν θερμικές εκδόσεις, ώστε να διατηρήσουν το εμπορικό ενδιαφέρον ζωντανό. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, το Smart #5. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.
Μετά την ανακοίνωση που έχει κάνει εδώ και καιρό, ότι θα πουλά μόνο ηλεκτρικά οχήματα, η Smart αναθεώρησε αυτήν την απόφαση και πλέον σκοπεύει να προσφέρει και plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV).
Συνέχεια στο topgeargreece.gr
Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην εξασφάλιση της βιωσιμότητας της Smart, καθώς οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζουν διακυμάνσεις ή μειώνονται σε κάποιες αγορές, ενώ αυξάνονται οι προτιμήσεις των αγοραστών για τα PHEV.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, η Smart θα προσφέρει το νέο ηλεκτρικό crossover #5 με δύο εκδόσεις κινητήρα: μία καθαρά ηλεκτρική και μία υβριδική. Όλα τα νέα μοντέλα της Smart κατασκευάζονται πάνω σε παραλλαγές της πλατφόρμας SEA της Geely, επομένως, αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη, η πιθανότητα να υπάρξει κινητήρας εσωτερικής καύσης σε άλλα μοντέλα της μάρκας είναι υψηλή, ώστε να παραμείνουν με τη σειρά τους ανταγωνιστικά.
Το Smart #5 PHEV αναμένεται να χρησιμοποιεί τον υβριδικό κινητήρα από άλλα μοντέλα της Geely που κατασκευάζονται πάνω στην ίδια πλατφόρμα. Αν αυτό επιβεβαιωθεί, το όχημα θα διαθέτει έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων, ο οποίος σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα θα αποδίδει 215 ίππους.
Θα είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις μπαταρίας: 8,5 kWh και 19,1 kWh, με τη δεύτερη να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 120 χιλιομέτρων (CLTC).
Οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του Smart #5, ωστόσο, θα προσφέρουν πολύ περισσότερη ισχύ. Η κορυφαία έκδοση θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με 579 ίππους, θα έχει μπαταρία 100 kWh και αυτονομία 740 χιλιομέτρων, σύμφωνα πάντα με το πρότυπο CLTC (περίπου 550 χιλιόμετρα με τη μέθοδο WLTP). Η έκδοση Brabus του #5 αναμένεται να φτάσει τους 637 ίππους, αν και δεν είναι σαφές αν θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη.
Εκπρόσωπος της Smart δήλωσε σχετικά: "Βλέπουμε την ατομική κινητικότητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ιδιαίτερα με υβριδικούς κινητήρες, ως μια τεχνολογία μετάβασης προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση. Είναι σημαντικό να ανταποκριθούμε στις όλο και πιο ποικιλόμορφες απαιτήσεις των πελατών. Η Smart δεν μπορεί να αποκλείσει καμία τεχνολογική λύση για το μέλλον αυτή τη στιγμή".
Η ισχυρή ζήτηση για υβριδικά οχήματα στην Κίνα (όπου όλα τα νέα μοντέλα Smart, συμπεριλαμβανομένου του #5, είναι διαθέσιμα και αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό) είναι πολύ πιθανό να βρίσκεται πίσω από αυτή την απόφαση.
Αντίθετα, στην Ευρώπη οι πωλήσεις των PHEV μειώθηκαν το 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι Ευρωπαίοι φαίνεται να είναι πιο διατεθειμένοι να προχωρήσουν από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Το 13,6% όλων των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2024 ήταν ηλεκτρικά, ενώ οι πωλήσεις των PHEV μειώθηκαν.
Αν έχεις δει την θρυλική ταινία Christine καταλαβαίνεις πόσο αγχωτικό μπορεί να γίνει ένα αυτοκίνητο. Τώρα τη θέση της Christine παίρνει το Dolus.
Τα μυστικά για ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη αυτονομία και αποφυγή λαθών που μειώνουν την ισχύ φόρτισης, από τον ειδικό του θέματος, Kevin Giek της Porsche.
Ο θεσμός για το παγκόσμιο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" φτάνει στον μεγάλο τελικό καθώς ανακοινώθηκαν τα επτά μοντέλα που θα διεκδικήσουν τον τίτλο φέτος.
Το οδικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας εκσυγχρονίζεται ακόμη περισσότερο με ένα μεγάλο τούνελ που θα μειώσει τις αποστάσεις από και προς την Θεσσαλονίκη.
Αν απορείς πώς είναι να οδηγείς όλες τις Porsche μέσα σε μία μέρα και μάλιστα στην πίστα των Σερρών, το κάναμε και έχουμε την απάντηση.
Η Toyota πήρε τη δημοφιλή Corolla Cross και την μετέτρεψε σε όχημα περιπέτειας για τις ανάγκες της έκθεσης SEMA 2025, με το αποτέλεσμα να είναι το πιο "άγριο" αυτοκίνητο με το λογότυπο της Corolla που...
Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Nissan, οι φίλοι της έχουν κάθε λόγο να ανυπομονούν για το μέλλον, καθώς τα επόμενα χρόνια προμηνύονται εξαιρετικά ενδιαφέροντα σε προϊοντικό επίπεδο.
Φουτουριστική σχεδίαση, πλήρως ψηφιακό περιβάλλον και απουσία κεντρικής οθόνης infotainment είναι τα βασικά στοιχεία του εσωτερικού του Lexus Sport Coupe.
Έναν στόλο από δέκα εντυπωσιακά και επιβλητικά περιπολικά έφτιαξε η αστυνομική υπηρεσία του Las Vegas και έγινε μια ακόμη πόλη με αμιγώς ηλεκτρικά υπηρεσιακά οχήματα.
Η Alfa Romeo Junior αποκτά ορισμένες λεπτομέρειες ανανέωσης της εικόνας της και η έκδοση Junior Sport Speciale αναμένεται να πρωταγωνιστήσει το 2026.
Το νέο concept, Mazda Vision X-Coupe όχι απλώς δεν μολύνει το περιβάλλον αλλά το καθαρίζει με επαναστατική τεχνολογία της ιαπωνικής φίρμας.
Οι εικόνες του Cole Kessel με διαλυμένες Porsche σε διάφορα σημεία στο Λούβρο που δημιουργήθηκαν με τη βοήθηεια ΑΙ, έγιναν viral προκαλώντας σοκ και έντονη συζήτηση για τα όρια του ακτιβισμού.
Το Kia PV5 Cargo κατάφερε μια σημαντική επίδοση για τα δεδομένα της αυτονομίας των ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων κάνοντας Ρεκόρ Guinness.
Ο Όμιλος Συγγελίδη φιλοξένησε πλήθος διανομέων και συνεργατών στο επιτυχημένο ετήσιο συνέδριο After Sales του 2025.
Το αμιγώς ηλεκτρικό E-3008 με τους δύο κινητήρες απόδοσης 325 ίππων και την τετρακίνηση έφτασε στην ελληνική αγορά. Δείτε πόσο κοστίζει η κορυφαία έκδοση του γαλλικού C-SUV.