Τρίτη, 31-Δεκ-2024 15:32
Η Stellantis επενδύει 2 δισ. ευρώ για την κατασκευή νέων μοντέλων στην Ιταλία

Για μεγάλο μέρος του 2024, οι εντάσεις μεταξύ της Stellantis και της ιταλικής κυβέρνησης βρίσκονταν περίπου στην ημερήσια διάταξη. Ωστόσο, μόλις δύο εβδομάδες μετά την αποχώρηση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου, Carlos Tavares, η Stellantis έθεσε τέλος στις διαφορές αυτές, ανακοινώνοντας μια επένδυση δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ιταλία και αποκαλύπτοντας μια νέα σειρά μοντέλων.
Εκτελεστικά στελέχη της Stellantis, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος John Elkann, συναντήθηκαν νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα με τον Ιταλό υπουργό Βιομηχανίας, Adolfo Urso, και εκπροσώπους των συνδικάτων.
Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, η Stellantis επιβεβαίωσε ότι όλα τα ιταλικά εργοστάσιά της θα παραμείνουν σε λειτουργία και υποσχέθηκε να επενδύσει 2 δισεκατομμύρια ευρώ στην τοπική αγορά το επόμενο έτος.
Το εργοστάσιο του Cassino θα αναλάβει την παραγωγή τριών νέων μεγάλων μοντέλων. Από το επόμενο έτος, θα κατασκευάζει την επόμενη γενιά της Alfa Romeo Stelvio και τον αντικαταστάτη της Giulia το 2026.
Και τα δύο μοντέλα θα είναι διαθέσιμα και σε ηλεκτρική έκδοση, ενώ δεν αποκλείεται η προσθήκη υβριδικών επιλογών. Επιπλέον, στο ίδιο εργοστάσιο θα κατασκευάζεται και η νέα ναυαρχίδα της Alfa Romeo, για την οποία όμως ελάχιστες πληροφορίες υπάρχουν.
Η Stellantis ανακοίνωσε ότι τουλάχιστον δύο συμπαγή μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Pomigliano D'Arco στη νότια Ιταλία, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα STLA Small από το 2028. Η παραγωγή του υπάρχοντος Panda θα συνεχιστεί στο συγκεκριμένο εργοστάσιο μέχρι το 2030, με την επόμενη γενιά του μοντέλου να το αντικαθιστά.
Από το επόμενο έτος, το εργοστάσιο Melfi θα παράγει εκδόσεις ηλεκτρικών και υβριδικών Jeep Compass, Lancia Gamma fastback και DS 7, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει το αμιγώς ηλεκτρικό DS 8.
Στο εργοστάσιο του Mirafiori, η Stellantis σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή της υβριδικής έκδοσης του 500 στα τέλη του 2025, ενώ έχει δεσμευτεί να συνεχίσει την παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου έως το 2032 ή 2033. Στο ίδιο εργοστάσιο θα αυξηθεί και η παραγωγή εξηλεκτρισμένων κιβωτίων ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, από 600.000 σε 900.000 μονάδες ετησίως.
Παράλληλα, ο επικεφαλής της Stellantis στην Ευρώπη, Jean-Philippe Imparato, ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιο της Maserati στη Μόντενα, θα γίνει το νέο κέντρο της ομάδας για τα πολυτελή οχήματα.
Η Stellantis συνεχίζει τις δραστηριότητές της και στο εργοστάσιο του Atessa, όπου μεγάλα ηλεκτρικά van θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται, με την επόμενη γενιά να κάνει την εμφάνισή της το 2027.
Επιπλέον, ο Imparato διαβεβαίωσε τους κυβερνητικούς αξιωματούχους ότι οι εγκαταστάσεις της στην Τορίνο θα παραμείνουν η έδρα της Fiat, αν και η φορολογική βάση της Stellantis θα παραμείνει στην Ολλανδία. Ο ίδιος τόνισε ότι η εταιρεία δεν θα χρειαστεί δημόσια κεφάλαια για τις προγραμματισμένες επενδύσεις της.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.