Τρίτη, 31-Δεκ-2024 15:32
Η Stellantis επενδύει 2 δισ. ευρώ για την κατασκευή νέων μοντέλων στην Ιταλία

Για μεγάλο μέρος του 2024, οι εντάσεις μεταξύ της Stellantis και της ιταλικής κυβέρνησης βρίσκονταν περίπου στην ημερήσια διάταξη. Ωστόσο, μόλις δύο εβδομάδες μετά την αποχώρηση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου, Carlos Tavares, η Stellantis έθεσε τέλος στις διαφορές αυτές, ανακοινώνοντας μια επένδυση δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ιταλία και αποκαλύπτοντας μια νέα σειρά μοντέλων.
Εκτελεστικά στελέχη της Stellantis, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος John Elkann, συναντήθηκαν νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα με τον Ιταλό υπουργό Βιομηχανίας, Adolfo Urso, και εκπροσώπους των συνδικάτων.
Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, η Stellantis επιβεβαίωσε ότι όλα τα ιταλικά εργοστάσιά της θα παραμείνουν σε λειτουργία και υποσχέθηκε να επενδύσει 2 δισεκατομμύρια ευρώ στην τοπική αγορά το επόμενο έτος.
Το εργοστάσιο του Cassino θα αναλάβει την παραγωγή τριών νέων μεγάλων μοντέλων. Από το επόμενο έτος, θα κατασκευάζει την επόμενη γενιά της Alfa Romeo Stelvio και τον αντικαταστάτη της Giulia το 2026.
Και τα δύο μοντέλα θα είναι διαθέσιμα και σε ηλεκτρική έκδοση, ενώ δεν αποκλείεται η προσθήκη υβριδικών επιλογών. Επιπλέον, στο ίδιο εργοστάσιο θα κατασκευάζεται και η νέα ναυαρχίδα της Alfa Romeo, για την οποία όμως ελάχιστες πληροφορίες υπάρχουν.
Η Stellantis ανακοίνωσε ότι τουλάχιστον δύο συμπαγή μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Pomigliano D'Arco στη νότια Ιταλία, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα STLA Small από το 2028. Η παραγωγή του υπάρχοντος Panda θα συνεχιστεί στο συγκεκριμένο εργοστάσιο μέχρι το 2030, με την επόμενη γενιά του μοντέλου να το αντικαθιστά.
Από το επόμενο έτος, το εργοστάσιο Melfi θα παράγει εκδόσεις ηλεκτρικών και υβριδικών Jeep Compass, Lancia Gamma fastback και DS 7, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει το αμιγώς ηλεκτρικό DS 8.
Στο εργοστάσιο του Mirafiori, η Stellantis σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή της υβριδικής έκδοσης του 500 στα τέλη του 2025, ενώ έχει δεσμευτεί να συνεχίσει την παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου έως το 2032 ή 2033. Στο ίδιο εργοστάσιο θα αυξηθεί και η παραγωγή εξηλεκτρισμένων κιβωτίων ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, από 600.000 σε 900.000 μονάδες ετησίως.
Παράλληλα, ο επικεφαλής της Stellantis στην Ευρώπη, Jean-Philippe Imparato, ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιο της Maserati στη Μόντενα, θα γίνει το νέο κέντρο της ομάδας για τα πολυτελή οχήματα.
Η Stellantis συνεχίζει τις δραστηριότητές της και στο εργοστάσιο του Atessa, όπου μεγάλα ηλεκτρικά van θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται, με την επόμενη γενιά να κάνει την εμφάνισή της το 2027.
Επιπλέον, ο Imparato διαβεβαίωσε τους κυβερνητικούς αξιωματούχους ότι οι εγκαταστάσεις της στην Τορίνο θα παραμείνουν η έδρα της Fiat, αν και η φορολογική βάση της Stellantis θα παραμείνει στην Ολλανδία. Ο ίδιος τόνισε ότι η εταιρεία δεν θα χρειαστεί δημόσια κεφάλαια για τις προγραμματισμένες επενδύσεις της.
Πηγή: topgeargreece.gr
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.
Ο Ιταλός οδηγός αγώνων Fabio Barone βρέθηκε στο τιμόνι μιας Ferrari SF90 επιχειρώντας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στο πιο ασυνήθιστο περιβάλλον, το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου.
"Πρόκειται για έναν αγώνα για την κυριαρχία, όχι για την κερδοφορία", δηλώνει ένας γνωστός αναλυτής. Ας δούμε τι συμβαίνει με την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας.
Ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια που έχει δει ποτέ η Ευρώπη είναι το Mega Metro Starline, ένα τρένο με γραμμές σε όλη την Ήπειρο.