Τρίτη, 05-Νοε-2024 11:36
EΥ: Επιβραδύνεται η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα καθώς οι καταναλωτές ανησυχούν για την έλλειψη υποδομών φόρτισης
Η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει επιβραδυνθεί, εξαιτίας της ανησυχίας των υποψηφίων αγοραστών για τις ελλείψεις σε υποδομές φόρτισης, όπως καταδεικνύει η πέμπτη ετήσια έκθεση της EY, Global Mobility Consumer Index.
Σύμφωνα με την έκθεση, η οποία καταγράφει τις απόψεις 19.000 καταναλωτών από 28 χώρες, ενώ το ποσοστό όσων επιθυμούν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα αυξήθηκε από 55% πέρυσι, σε 58% φέτος, ο ρυθμός αύξησης της ζήτησης έχει πλέον μειωθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, όταν και η ζήτηση είχε αυξηθεί κατά εικοσιπέντε ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2020 και 2023.
Μια σειρά από παράγοντες καθιστούν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς: 27% των ερωτηθέντων ανέφεραν την έλλειψη υποδομών φόρτισης ως πρωταρχική τους ανησυχία, ενώ 25% δήλωσαν ότι τους προβληματίζει η γκάμα των διαθέσιμων ηλεκτρικών οχημάτων, με το 18% να δηλώνουν ότι η φόρτισή τους είναι εξαιρετικά χρονοβόρα. Για πρώτη φορά, η έκθεση εντόπισε, επίσης, ανησυχίες σχετικά με το υψηλό κόστος της αντικατάστασης της μπαταρίας, που αναφέρθηκε από το 26% των πιθανών αγοραστών.
Το 2024, οι υψηλές τιμές των καυσίμων παρέμειναν στην πρώτη θέση (37% των απαντήσεων) μεταξύ των παραγόντων που παρακινούν τους καταναλωτές να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Αντίθετα, οι περιβαλλοντικές ανησυχίες, σήμερα παρακινούν μόλις το 34% των ερωτηθέντων (49% το 2021).
Συνολικά, το 2024, η πρόθεση αγοράς νέου αυτοκινήτου παγκοσμίως, αυξήθηκε από 44% σε 51%. Ωστόσο, στις ΗΠΑ, το ποσοστό όσων σκοπεύουν να αγοράσουν αυτοκίνητο μειώθηκε, από 60% σε 50%, και όσων σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, από 48% σε 34%. Αντίθετα, στην Ευρώπη, η πρόθεση αγοράς αυτοκινήτου στα επόμενα δύο χρόνια, καταγράφει αύξηση. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο η πρόθεση αγοράς αυξήθηκε από 45% το 2023 σε 56% φέτος, και στη Νορβηγία, από 34% σε 50%.
Μεταξύ 2019 και 2023, το μερίδιο των κινέζικων μοντέλων στις ευρωπαϊκές αγορές ηλεκτρικών οχημάτων, αυξήθηκε από μόλις 0,4%, σε 8%.
Ωστόσο, στην Ευρώπη, μόλις το 12% των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα συμπεριλαμβάνουν τουλάχιστον μία κινέζικη μάρκα μεταξύ των τριών πρώτων προτιμήσεών τους. Ο κύριος λόγος που θα εξέταζαν την αγορά ηλεκτρικού οχήματος κινέζικης μάρκας, είναι η σχέση ποιότητας/τιμής (59%), με την ελκυστικότητα των προσφερόμενων μοντέλων (51%) να ακολουθεί.
Η έρευνα αναδεικνύει, επίσης, διαφοροποιήσεις στις απόψεις των διάφορων γενεών. Ενώ τόσο οι millennials, όσο και οι ερωτηθέντες από την Gen Z, ανέφεραν την καλή σχέση ποιότητας/τιμής ως τον κύριο λόγο για να εξετάσουν κινέζικες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων, μόνο το 36% των ερωτηθέντων από τη Gen Z θεωρούν ότι η εμπιστοσύνη αποτελεί σημαντικό αγοραστικό κριτήριο, σε σύγκριση με το 41% των millennials.
Η συνδεσιμότητα έχει καταστεί βασικό αντικείμενο του ανταγωνισμού των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως. Οι καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα, δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τη συνδεδεμένη τεχνολογία (connected technologies) – ιδιαίτερα τις τεχνολογίες πλοήγησης και ασφάλειας – με πάνω από το 60% να δηλώνουν ότι θα τις χρησιμοποιούσαν. Ωστόσο, το ενδιαφέρον είναι πιο περιορισμένο για άλλες υπηρεσίες, όπως η εξυπηρέτηση και η συντήρηση (37%) και οι αναβαθμίσεις απόδοσης (μόλις 21%). Συγχρόνως, σε ολόκληρο τον κόσμο διατυπώνονται ανησυχίες για το κόστος των υπηρεσιών για συνδεδεμένα αυτοκίνητα, καθώς 49% των συμμετεχόντων παγκοσμίως δηλώνουν ότι είναι πολύ ακριβό.
Περισσότεροι από ένας στους τρεις συμμετέχοντες παγκοσμίως (36%) ανέφεραν, επίσης, ότι τους ανησυχεί η κοινή χρήση δεδομένων. Το ποσοστό αυτό, δεν διαφοροποιείται σημαντικά μεταξύ των γενεών, καθώς διαμορφώνεται στο 33% για την Gen Z και το 34% για τους baby boomers, ενώ φτάνει στο 37% για τους συμμετέχοντες από την Gen X και τους millennials.
Σχολιάζοντας την έρευνα, ο κ. Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος της EY Ελλάδος, Επικεφαλής Τομέα Προηγμένης Βιομηχανίας, Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY στην περιοχή της Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), δήλωσε: "Η δυναμική ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων της τελευταίας δεκαετίας, φαίνεται να επιβραδύνεται, καθώς οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο, παρά το υψηλό κόστος των καυσίμων, προβληματίζονται για τις ελλείψεις σε υποδομές φόρτισης, σε συνδυασμό με την περιορισμένη εμβέλεια κίνησης των οχημάτων, αλλά και το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών. Για να επιταχυνθεί η στροφή στην ηλεκτροκίνηση, οι παίκτες του οικοσυστήματος, σε συνεργασία με τους κατά τόπους κρατικούς φορείς, θα πρέπει να δώσουν σύντομα απαντήσεις στις ανησυχίες αυτές, δημιουργώντας ένα πλαίσιο που θα εξασφαλίζει τόσο την εξυπηρέτηση των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και τη δίκαιη και ισορροπημένη χρήση των δικτύων ενέργειας".
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.