Πέμπτη, 03-Οκτ-2024 15:00
Η Hyundai έφτιαξε πυροσβεστικό ρομπότ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τις τελευταίες εβδομάδες, μια σειρά από φωτιές ηλεκτρικών οχημάτων σε υπόγεια γκαράζ στη Σεούλ έχει προκαλέσει ευρεία ανησυχία στη Νότια Κορέα. Παρόλο που τα περιστατικά ήταν περιορισμένα—συμπεριλαμβανομένων ενός Mercedes-Benz EQE, ενός Kia EV6 και ενός Tesla Model X, η χώρα έχει βρεθεί σε κατάσταση αναταραχής.
Σε μια χώρα όπου οι περισσότεροι κάτοικοι αστικών περιοχών ζουν σε πολυώροφα κτίρια με κοινόχρηστα υπόγεια πάρκινγκ, η ιδέα μιας φωτιάς ηλεκτρικού οχήματος σε τέτοιους κλειστούς χώρους είναι τρομακτική.
Ένα τέτοιο περιστατικό με το Mercedes-Benz προκάλεσε ζημιές καπνού σε 140 αυτοκίνητα και έστειλε πάνω από δύο δωδεκάδες άτομα στο νοσοκομείο. Επιπλέον, οι πυρκαγιές αποδείχθηκαν εξαιρετικά δύσκολες για τους πυροσβέστες να σβήσουν, καθιστώντας τους κινδύνους ακόμη πιο έντονους.
Όπως είναι αναμενόμενο, αυτά τα περιστατικά οδήγησαν σε απότομη μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ένα πλήγμα που η Hyundai Motor Group της Κορέας δεν μπορεί να αντέξει.
Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, η Hyundai συνεργάζεται με την Εθνική Υπηρεσία Πυρόσβεσης της Νότιας Κορέας για την ανάπτυξη ενός τηλεχειριζόμενου ρομπότ πυρόσβεσης. Προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει το 2026, αυτό το καινοτόμο όχημα έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται φωτιές EV σε περιβάλλοντα όπου η ανθρώπινη παρέμβαση μπορεί να είναι υπερβολικά επικίνδυνη.
충남 금산 EV6 전기차 화재 진압 장면
— 거인의어깨 (@jongy064) August 6, 2024
벤츠하고는 다른 화재 양상이네요. https://t.co/W6VFio3Iut pic.twitter.com/f5HrBCWdyy
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap της Κορέας, το ρομπότ θα βασίζεται στην πολυχρηστική πλατφόρμα μη επανδρωμένων οχημάτων της Hyundai Rotem. Απεικονίζεται σε διαφημιστικά σχέδια ως ένα εξάτροχο, θωρακισμένο μηχάνημα, εξοπλισμένο με κανόνια νερού και ενισχυμένη αντοχή στη θερμότητα, κρίσιμα χαρακτηριστικά για την αντιμετώπιση πυρκαγιών μπαταριών λιθίου, οι οποίες μπορούν να φτάσουν θερμοκρασίες έως και 600 βαθμούς Κελσίου.
Το ρομπότ αποτελεί απαραίτητη απάντηση στις μοναδικές προκλήσεις που θέτουν οι φωτιές των ηλεκτρικών οχημάτων. Σε ένα υπόγειο γκαράζ, ο χώρος είναι περιορισμένος, ο καπνός εξαπλώνεται γρήγορα και η θερμότητα παγιδεύεται, δημιουργώντας τις ιδανικές συνθήκες για την επέκταση της φωτιάς σε άλλα οχήματα.
Η κατάσβεση αυτών των πυρκαγιών απαιτεί τεράστιες ποσότητες νερού και εξειδικευμένων κατασβεστικών υλικών, και ακόμη και τότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να ελεγχθούν. Το ρομπότ της Hyundai είναι σχεδιασμένο για να εκτελεί αυτές τις εργασίες χωρίς να διακινδυνεύει ανθρώπινες ζωές.
Παρόλο που οι φωτιές σε EV είναι στατιστικά σπανιότερες από αυτές των οχημάτων βενζίνης, είναι εξαιρετικά πιο δύσκολες να σβηστούν όταν ξεσπάσουν. Αυτό καθιστά ένα μη επανδρωμένο όχημα πυρόσβεσης όχι μόνο μια πρωτότυπη ιδέα αλλά και μια πιθανώς σωτήρια.
Ωστόσο, το ρομπότ πυρόσβεσης είναι μόνο ένα μέρος της στρατηγικής που υιοθετείται τόσο από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων όσο και από την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας για να καθησυχάσουν το κοινό σχετικά με την ασφάλεια των EV.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη στα ηλεκτρικά οχήματα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να εισαγάγει κανονισμούς διαφάνειας σχετικά με τις μπαταρίες. Αυτοί οι νέοι κανονισμοί θα απαιτούν από τους κατασκευαστές να αποκαλύπτουν ακριβώς τι υλικά περιέχει η μπαταρία των EV και από πού προέρχονται.
Το ρομπότ πυρόσβεσης της Hyundai αναμένεται να ξεκινήσει δοκιμές το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αλλά οι λεπτομέρειες σχετικά με το μέγεθος της μπαταρίας του, την αυτονομία ή τις ταχύτητες φόρτισης παραμένουν άγνωστες προς το παρόν. Ωστόσο, είναι ένα τολμηρό και προληπτικό βήμα στην αντιμετώπιση ενός από τους πιο σοβαρούς προβληματισμούς για την ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Διαβάστε περισσότερα στο topgeargreece.gr
Κάποιοι κάνουν λόγο για "φούσκα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων", όμως τα δεδομένα δείχνουν κάτι τελείως διαφορετικό: την μετάβασή τους σε πολύ πιο λογικές τιμές.
Η Nvidia είναι ήδη ένας εκ των βασικότερων προμηθευτών για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, πρώτη φορά όμως ανοίγεται τόσο σε συνεργασία με εταιρεία αυτοκινήτου.
Ναι, στην ελληνική αγορά υπάρχει C-SUV με αυτόματο κιβώτιο και τιμή από 18.900 ευρώ. Δείτε ποιο είναι και για πόσο διαρκεί η προσφορά.
Μεγάλη μάχη για την δεύτερη θέση γίνεται στην δημοσφιλέστερη κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα καθώς 5 μοντέλα την διεκδικούν για να πλησιάσουν το πρωτοπόρο Toyota Yaris.
Γέφυρα που παρέμενε κλειστή από τον Μαΐο δόθηκε στην κυκλοφορία μετά απο τις εργασίες αναβάθμισης και τελειώνει η ταλαιπωρία εκατοντάδων οδηγών.
Το νορβηγικό κρατικό επενδυτικό ταμείο, που κατέχει το 1,12% των μετοχών της Tesla, είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής εκτός ΗΠΑ και διαφωνεί για το πακέτο αποδοχών του Musk.
Μια νέα ειδική έκδοση του Citroen Ami φέρνει η εταιρεία για να γιορτάσει το Halloween αλλά και να δείξει πως μπορεί να αγριέψει η μικροκινητικότητα
Ήρθε στην ελληνική αγορά ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα C-SUV. Το νέο C5 Aircross είναι πλέον διαθέσιμο και στην Ελλάδα και έχουμε όλα τα στοιχεία και τιμές.
Η στρατηγική συμμαχία της Renault με κινεζικό κολοσσό αποκτά άλλη διάσταση μετά την πώληση του 26,4% της Renault Βραζιλίας.
Τελικά οι Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τι μερίδιο αγοράς έχουν στην Ελλάδα τα αμιγώς ηλεκτρικά; Ας δούμε τα στοιχεία.
Το πρωτότυπο Vision X-Compact που παρουσίασε η Mazda στην έκθεση του Τόκιο, δείχνει ότι τα μικρά αυτοκίνητα όχι μόνο δεν έχουν πεθάνει, αλλά διεκδικούν τη θέση τους στην εποχή της τεχνητής...
Αν έχεις δει την θρυλική ταινία Christine καταλαβαίνεις πόσο αγχωτικό μπορεί να γίνει ένα αυτοκίνητο. Τώρα τη θέση της Christine παίρνει το Dolus.
Τα μυστικά για ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη αυτονομία και αποφυγή λαθών που μειώνουν την ισχύ φόρτισης, από τον ειδικό του θέματος, Kevin Giek της Porsche.
Ο θεσμός για το παγκόσμιο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" φτάνει στον μεγάλο τελικό καθώς ανακοινώθηκαν τα επτά μοντέλα που θα διεκδικήσουν τον τίτλο φέτος.