Πέμπτη, 03-Οκτ-2024 15:00
Η Hyundai έφτιαξε πυροσβεστικό ρομπότ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τις τελευταίες εβδομάδες, μια σειρά από φωτιές ηλεκτρικών οχημάτων σε υπόγεια γκαράζ στη Σεούλ έχει προκαλέσει ευρεία ανησυχία στη Νότια Κορέα. Παρόλο που τα περιστατικά ήταν περιορισμένα—συμπεριλαμβανομένων ενός Mercedes-Benz EQE, ενός Kia EV6 και ενός Tesla Model X, η χώρα έχει βρεθεί σε κατάσταση αναταραχής.
Σε μια χώρα όπου οι περισσότεροι κάτοικοι αστικών περιοχών ζουν σε πολυώροφα κτίρια με κοινόχρηστα υπόγεια πάρκινγκ, η ιδέα μιας φωτιάς ηλεκτρικού οχήματος σε τέτοιους κλειστούς χώρους είναι τρομακτική.
Ένα τέτοιο περιστατικό με το Mercedes-Benz προκάλεσε ζημιές καπνού σε 140 αυτοκίνητα και έστειλε πάνω από δύο δωδεκάδες άτομα στο νοσοκομείο. Επιπλέον, οι πυρκαγιές αποδείχθηκαν εξαιρετικά δύσκολες για τους πυροσβέστες να σβήσουν, καθιστώντας τους κινδύνους ακόμη πιο έντονους.
Όπως είναι αναμενόμενο, αυτά τα περιστατικά οδήγησαν σε απότομη μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ένα πλήγμα που η Hyundai Motor Group της Κορέας δεν μπορεί να αντέξει.
Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, η Hyundai συνεργάζεται με την Εθνική Υπηρεσία Πυρόσβεσης της Νότιας Κορέας για την ανάπτυξη ενός τηλεχειριζόμενου ρομπότ πυρόσβεσης. Προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει το 2026, αυτό το καινοτόμο όχημα έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται φωτιές EV σε περιβάλλοντα όπου η ανθρώπινη παρέμβαση μπορεί να είναι υπερβολικά επικίνδυνη.
충남 금산 EV6 전기차 화재 진압 장면
— 거인의어깨 (@jongy064) August 6, 2024
벤츠하고는 다른 화재 양상이네요. https://t.co/W6VFio3Iut pic.twitter.com/f5HrBCWdyy
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap της Κορέας, το ρομπότ θα βασίζεται στην πολυχρηστική πλατφόρμα μη επανδρωμένων οχημάτων της Hyundai Rotem. Απεικονίζεται σε διαφημιστικά σχέδια ως ένα εξάτροχο, θωρακισμένο μηχάνημα, εξοπλισμένο με κανόνια νερού και ενισχυμένη αντοχή στη θερμότητα, κρίσιμα χαρακτηριστικά για την αντιμετώπιση πυρκαγιών μπαταριών λιθίου, οι οποίες μπορούν να φτάσουν θερμοκρασίες έως και 600 βαθμούς Κελσίου.
Το ρομπότ αποτελεί απαραίτητη απάντηση στις μοναδικές προκλήσεις που θέτουν οι φωτιές των ηλεκτρικών οχημάτων. Σε ένα υπόγειο γκαράζ, ο χώρος είναι περιορισμένος, ο καπνός εξαπλώνεται γρήγορα και η θερμότητα παγιδεύεται, δημιουργώντας τις ιδανικές συνθήκες για την επέκταση της φωτιάς σε άλλα οχήματα.
Η κατάσβεση αυτών των πυρκαγιών απαιτεί τεράστιες ποσότητες νερού και εξειδικευμένων κατασβεστικών υλικών, και ακόμη και τότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να ελεγχθούν. Το ρομπότ της Hyundai είναι σχεδιασμένο για να εκτελεί αυτές τις εργασίες χωρίς να διακινδυνεύει ανθρώπινες ζωές.
Παρόλο που οι φωτιές σε EV είναι στατιστικά σπανιότερες από αυτές των οχημάτων βενζίνης, είναι εξαιρετικά πιο δύσκολες να σβηστούν όταν ξεσπάσουν. Αυτό καθιστά ένα μη επανδρωμένο όχημα πυρόσβεσης όχι μόνο μια πρωτότυπη ιδέα αλλά και μια πιθανώς σωτήρια.
Ωστόσο, το ρομπότ πυρόσβεσης είναι μόνο ένα μέρος της στρατηγικής που υιοθετείται τόσο από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων όσο και από την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας για να καθησυχάσουν το κοινό σχετικά με την ασφάλεια των EV.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη στα ηλεκτρικά οχήματα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να εισαγάγει κανονισμούς διαφάνειας σχετικά με τις μπαταρίες. Αυτοί οι νέοι κανονισμοί θα απαιτούν από τους κατασκευαστές να αποκαλύπτουν ακριβώς τι υλικά περιέχει η μπαταρία των EV και από πού προέρχονται.
Το ρομπότ πυρόσβεσης της Hyundai αναμένεται να ξεκινήσει δοκιμές το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αλλά οι λεπτομέρειες σχετικά με το μέγεθος της μπαταρίας του, την αυτονομία ή τις ταχύτητες φόρτισης παραμένουν άγνωστες προς το παρόν. Ωστόσο, είναι ένα τολμηρό και προληπτικό βήμα στην αντιμετώπιση ενός από τους πιο σοβαρούς προβληματισμούς για την ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Διαβάστε περισσότερα στο topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.