Πέμπτη, 03-Οκτ-2024 15:00
Η Hyundai έφτιαξε πυροσβεστικό ρομπότ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τις τελευταίες εβδομάδες, μια σειρά από φωτιές ηλεκτρικών οχημάτων σε υπόγεια γκαράζ στη Σεούλ έχει προκαλέσει ευρεία ανησυχία στη Νότια Κορέα. Παρόλο που τα περιστατικά ήταν περιορισμένα—συμπεριλαμβανομένων ενός Mercedes-Benz EQE, ενός Kia EV6 και ενός Tesla Model X, η χώρα έχει βρεθεί σε κατάσταση αναταραχής.
Σε μια χώρα όπου οι περισσότεροι κάτοικοι αστικών περιοχών ζουν σε πολυώροφα κτίρια με κοινόχρηστα υπόγεια πάρκινγκ, η ιδέα μιας φωτιάς ηλεκτρικού οχήματος σε τέτοιους κλειστούς χώρους είναι τρομακτική.
Ένα τέτοιο περιστατικό με το Mercedes-Benz προκάλεσε ζημιές καπνού σε 140 αυτοκίνητα και έστειλε πάνω από δύο δωδεκάδες άτομα στο νοσοκομείο. Επιπλέον, οι πυρκαγιές αποδείχθηκαν εξαιρετικά δύσκολες για τους πυροσβέστες να σβήσουν, καθιστώντας τους κινδύνους ακόμη πιο έντονους.
Όπως είναι αναμενόμενο, αυτά τα περιστατικά οδήγησαν σε απότομη μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ένα πλήγμα που η Hyundai Motor Group της Κορέας δεν μπορεί να αντέξει.
Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, η Hyundai συνεργάζεται με την Εθνική Υπηρεσία Πυρόσβεσης της Νότιας Κορέας για την ανάπτυξη ενός τηλεχειριζόμενου ρομπότ πυρόσβεσης. Προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει το 2026, αυτό το καινοτόμο όχημα έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται φωτιές EV σε περιβάλλοντα όπου η ανθρώπινη παρέμβαση μπορεί να είναι υπερβολικά επικίνδυνη.
충남 금산 EV6 전기차 화재 진압 장면
— 거인의어깨 (@jongy064) August 6, 2024
벤츠하고는 다른 화재 양상이네요. https://t.co/W6VFio3Iut pic.twitter.com/f5HrBCWdyy
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap της Κορέας, το ρομπότ θα βασίζεται στην πολυχρηστική πλατφόρμα μη επανδρωμένων οχημάτων της Hyundai Rotem. Απεικονίζεται σε διαφημιστικά σχέδια ως ένα εξάτροχο, θωρακισμένο μηχάνημα, εξοπλισμένο με κανόνια νερού και ενισχυμένη αντοχή στη θερμότητα, κρίσιμα χαρακτηριστικά για την αντιμετώπιση πυρκαγιών μπαταριών λιθίου, οι οποίες μπορούν να φτάσουν θερμοκρασίες έως και 600 βαθμούς Κελσίου.
Το ρομπότ αποτελεί απαραίτητη απάντηση στις μοναδικές προκλήσεις που θέτουν οι φωτιές των ηλεκτρικών οχημάτων. Σε ένα υπόγειο γκαράζ, ο χώρος είναι περιορισμένος, ο καπνός εξαπλώνεται γρήγορα και η θερμότητα παγιδεύεται, δημιουργώντας τις ιδανικές συνθήκες για την επέκταση της φωτιάς σε άλλα οχήματα.
Η κατάσβεση αυτών των πυρκαγιών απαιτεί τεράστιες ποσότητες νερού και εξειδικευμένων κατασβεστικών υλικών, και ακόμη και τότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να ελεγχθούν. Το ρομπότ της Hyundai είναι σχεδιασμένο για να εκτελεί αυτές τις εργασίες χωρίς να διακινδυνεύει ανθρώπινες ζωές.
Παρόλο που οι φωτιές σε EV είναι στατιστικά σπανιότερες από αυτές των οχημάτων βενζίνης, είναι εξαιρετικά πιο δύσκολες να σβηστούν όταν ξεσπάσουν. Αυτό καθιστά ένα μη επανδρωμένο όχημα πυρόσβεσης όχι μόνο μια πρωτότυπη ιδέα αλλά και μια πιθανώς σωτήρια.
Ωστόσο, το ρομπότ πυρόσβεσης είναι μόνο ένα μέρος της στρατηγικής που υιοθετείται τόσο από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων όσο και από την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας για να καθησυχάσουν το κοινό σχετικά με την ασφάλεια των EV.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη στα ηλεκτρικά οχήματα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να εισαγάγει κανονισμούς διαφάνειας σχετικά με τις μπαταρίες. Αυτοί οι νέοι κανονισμοί θα απαιτούν από τους κατασκευαστές να αποκαλύπτουν ακριβώς τι υλικά περιέχει η μπαταρία των EV και από πού προέρχονται.
Το ρομπότ πυρόσβεσης της Hyundai αναμένεται να ξεκινήσει δοκιμές το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αλλά οι λεπτομέρειες σχετικά με το μέγεθος της μπαταρίας του, την αυτονομία ή τις ταχύτητες φόρτισης παραμένουν άγνωστες προς το παρόν. Ωστόσο, είναι ένα τολμηρό και προληπτικό βήμα στην αντιμετώπιση ενός από τους πιο σοβαρούς προβληματισμούς για την ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Διαβάστε περισσότερα στο topgeargreece.gr
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.
Ο Ιταλός οδηγός αγώνων Fabio Barone βρέθηκε στο τιμόνι μιας Ferrari SF90 επιχειρώντας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στο πιο ασυνήθιστο περιβάλλον, το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου.
"Πρόκειται για έναν αγώνα για την κυριαρχία, όχι για την κερδοφορία", δηλώνει ένας γνωστός αναλυτής. Ας δούμε τι συμβαίνει με την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας.
Ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια που έχει δει ποτέ η Ευρώπη είναι το Mega Metro Starline, ένα τρένο με γραμμές σε όλη την Ήπειρο.