Τετάρτη, 02-Οκτ-2024 15:12
Πότε ψηφίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση τους δασμούς για την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προετοιμάζεται για μια κρίσιμη ψηφοφορία στις 4 Οκτωβρίου, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει στην επιβολή δασμών έως και 45% στα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, σύμφωνα με πηγές που είναι εξοικειωμένες με τις συνομιλίες.
Οι προτεινόμενοι δασμοί έρχονται ως απάντηση στην προσπάθεια της ΕΕ να αντιμετωπίσει τις αθέμιτες επιδοτήσεις που παρέχει η κινεζική κυβέρνηση στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, κίνηση που θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Η ψηφοφορία έρχεται μετά από έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι κινεζικές επιδοτήσεις δημιουργούν ένα άνισο πεδίο για τους ευρωπαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Ως απάντηση, η Επιτροπή πρότεινε την επιβολή δασμών για την προστασία της ευρωπαϊκής αγοράς από τα υποτιμημένα κινεζικά εισαγόμενα προϊόντα. Οι προτεινόμενοι δασμοί θα προστεθούν στον υπάρχοντα δασμό εισαγωγής 10%, ανεβάζοντας το συνολικό ποσοστό έως και 45%.
Τα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ήδη λάβει ένα σχέδιο κανονισμού που περιγράφει αυτά τα μέτρα. Η απόφαση αρχικά ήταν προγραμματισμένη για νωρίτερα, αλλά έχει καθυστερήσει λόγω των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας, οι οποίες στοχεύουν στην εξεύρεση μιας διπλωματικής λύσης που θα μπορούσε να αποτρέψει την επιβολή των νέων δασμών.
Παρά την επικείμενη ψηφοφορία, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας αναμένεται να συνεχιστούν, ακόμη και αν εγκριθούν οι δασμοί. Η Κίνα έχει απορρίψει κατηγορηματικά τις κατηγορίες για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και έχει απειλήσει με αντίμετρα σε ευρωπαϊκά προϊόντα, όπως γαλακτοκομικά, μπράντι, χοιρινό κρέας και οχήματα με μεγάλους κινητήρες.
Τα διακυβεύματα είναι υψηλά. Η Κίνα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ευρώπης και οι δύο οικονομίες αντάλλαξαν αγαθά αξίας 739 δισ. ευρώ τον περασμένο χρόνο. Η επιβολή δασμών ενέχει τον κίνδυνο να προκαλέσει εμπορικό πόλεμο, κάτι που έχει οδηγήσει ορισμένα κράτη-μέλη, όπως η Γερμανία και η Ισπανία, να εκφράσουν τις ανησυχίες τους.
Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, εξέφρασε αμφιβολίες για τους δασμούς, προειδοποιώντας ότι μπορεί να οδηγήσουν σε αντίποινα και να κλιμακώσουν τις εντάσεις σε πλήρη εμπορικό πόλεμο με την Κίνα. Ο Ισπανός πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσες, επίσης έχει ταχθεί κατά των μέτρων.
"Δεν είμαι υπέρ των αντισταθμιστικών δασμών, γιατί αυτό πιθανώς θα οδηγήσει σε αντίμετρα και θα μας εμπλέξει σε μια διαμάχη δασμών, ίσως και σε έναν εμπορικό πόλεμο, με την Κίνα", δήλωσε ο Χάμπεκ στις 23 Σεπτεμβρίου. Τόνισε την ανάγκη για πολιτική λύση που θα αποφεύγει αυτό το σενάριο.
Παρά τις ανησυχίες, οι αξιωματούχοι της ΕΕ πιστεύουν ότι έχουν αρκετή υποστήριξη για να περάσουν οι δασμοί, οι οποίοι θα ισχύσουν για πέντε χρόνια εκτός εάν μια ειδική πλειοψηφία των κρατών-μελών — 15 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ — εμποδίσει την απόφαση.
Ωστόσο, οι συνομιλίες μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας δεν έχουν εγκαταλειφθεί. Αξιωματούχοι και από τις δύο πλευρές φέρεται να εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις αντί για δασμούς, συμπεριλαμβανομένου ενός μηχανισμού που θα ρυθμίζει τις τιμές και τους όγκους των εξαγωγών.
Οποιαδήποτε συμφωνία θα πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), να αντιμετωπίζει την επίδραση των κινεζικών επιδοτήσεων και να περιλαμβάνει μηχανισμούς παρακολούθησης για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης — προϋποθέσεις που η ΕΕ επιμένει ότι είναι αδιαπραγμάτευτες. Προς το παρόν, ωστόσο, η πιθανότητα νέων δασμών ήδη από τον Νοέμβριο παραμένει ανοιχτή.
Αν η ψηφοφορία περάσει, θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια σημαντική αλλαγή στις εμπορικές σχέσεις Ευρώπης-Κίνας και να αναδιαμορφώσει το ανταγωνιστικό τοπίο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη την ήπειρο.
Διαβάστε περισσότερα στο topgeargreece.gr
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.