Κυριακή, 08-Σεπ-2024 15:34
Αυτά είναι τα σχέδια της Stellantis για τις 14 φίρμες αυτοκινήτων του ομίλου

Πριν το καλοκαίρι είχε ξεκινήσει μια νέα συζήτηση σχετικά με το τι σκοπεύει να κάνει η Stellantis με τις 14 φίρμες που έχει ύπο την διαχείρισή της ως όμιλος. Μια αποστροφή ενός CEO ή μια πτώση στις πωλήσεις και τις προβλέψεις της εμπορικής πορείας είναι πράγματα που πυροδοτούν τέτοιες συζητήσεις, όμως τελικά φαίνεται πως δεν υπάρχει θέμα. Τουλάχιστον προς το παρόν.
Σε νέα δήλωσή της, η Stellantis ανακοίνωσε ότι "δεν επιδιώκει τις διακρίσεις για κανέναν από τα εμπορικά της σήματα" και επαναβεβαιώνει τη δέσμευσή της προς και τα 14 από αυτά. Επιπλέον, η αρχική υπόσχεση που δόθηκε το 2021 για τη διατήρηση όλων των "ισχυρών και εμβληματικών εμπορικών σημάτων" παραμένει σε ισχύ. Αυτό σημαίνει ότι εμπορικά σήματα όπως η Lancia, η DS Automobiles, η Abarth και οι υπόλοιποι θα παραμείνουν μέρος του ομίλου τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Η μακροπρόθεσμη αυτή δέσμευση από την Stellantis έρχεται μόλις έναν μήνα αφότου ο CEO υπαινίχθηκε ότι μη κερδοφόρα εμπορικά σήματα μπορεί να καταργηθούν. Ο Carlos Tavares δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αιμορραγούν χρήματα θα κλείσουν: "Αν δεν βγάζουν χρήματα, θα τα κλείσουμε. Δεν μπορούμε να αντέξουμε να έχουμε εμπορικά σήματα που δεν κερδίζουν χρήματα".
Αμέσως μετά από αυτή τη δήλωση, το Reuters επικαλέστηκε ειδικούς της βιομηχανίας που είπαν ότι η Maserati μπορεί να πωληθεί και ότι είτε η Lancia είτε η DS Automobiles μπορεί να καταργηθούν. Ωστόσο, φαίνεται ότι τίποτα από αυτά δεν ισχύει, καθώς και τα 14 brands θα συνεχίσουν υπό την Stellantis.
Η Maserati για παράδειγμα ανανεώνει τη γκάμα της, οπότε χρειάζεται χρόνο για να αποδείξει την αξία της. Όσον αφορά τη DS, η Stellantis την χαρακτηρίζει premium μάρκα, μαζί με τις Alfa Romeo και Lancia, ενώ η Maserati είναι "πολυτελής", που είναι διαφορετικό όσο παράξενο και αν φαίνεται.
Η αλήθεια είναι πως η Stellantis κατά έναν περίεργο τρόπο έχει δημιουργήσει μόνη της τέτοιου είδους σπαζοκεφαλιές. Αποφάσισε ας πούμε να διαχωρίσει την DS από την Citroen ή την Abarth από την Fiat και να προσθέσει δύο φίρμες που κατά τεκμήριο λειτουργούν ανταγωνιστικά η κάθε μια προς την μητρική της.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα καθώς η Chrysler είναι πλέον μια σκιά του πρώην ένδοξου εαυτού της. Έχοντας καταργήσει το γηρασμένο σεντάν 300C, έχει περιοριστεί σε ένα μόνο μοντέλο–το μίνι βαν Pacifica. Το χαρτοφυλάκιο της Dodge δεν ξεχειλίζει από προϊόντα, αλλά τουλάχιστον υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία με την προσθήκη του Hornet, αν και αυτό είναι μια ανασχεδιασμένη Alfa Romeo Tonale. Το νέο Charger έρχεται με ηλεκτρική και εξακύλινδρη ισχύ, αλλά ο V-8 δυστυχώς έχει πεθάνει.
Μέσα σε όλα αυτά μάλιστα η Stellantis έχει ανακοινώσει ήδη υπερήφανα πως διαθέτει το 51% σε μια κοινοπραξία που έχει φτιάξει με την κινεζική Leapmotor, τα αυτοκίνητα της οποίας θα εισάγει στην Ευρώπη. Άλλο ένα σκέλος δηλαδή στον εσωτερικό ανταγωνισμό.
Διαβάστε περισσότερα στο topgeargreece.gr
Η κατηγορία των C-SUV είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην ελληνική αγορά και η Toyota διαθέτει εκεί δύο προτάσεις που λειτουργούν συμπληρωματικά, το C-HR και την Corolla Cross.
Η χαμηλή ζήτηση στην αγορά αυτοκινήτου οδηγεί σε παύση εργασίας σε έξι ευρωπαϊκά εργοστάσια για τον μεγαλύτεορ όμιλο αυτοκινήτων.
Ένας θρύλος της κλασικής αυτοκίνησης ξαναζωντανεύει στην Ελλάδα. Το "1000 Miglia", αποτελεί το πιο διάσημο event ιστορικών αυτοκινήτων και έρχεται στην Ελλάδα για να προσφέρει μια ανεπανάληπτη...
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.