Παρασκευή, 06-Σεπ-2024 16:11
BMW: Ανακοίνωσε την παραγωγή αυτοκινήτου με υδρογόνο
Το ότι υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές που υποστηρίζουν το υδρογόνο ως ένα από τα μελλοντικά συστήματα κίνησης, είναι γνωστό. Το ότι οι Toyota και BMW είναι από τις εταιρείες που πρωτοστατούν στο κίνημα υπέρ της υδρογονοκίνησης, είναι επίσης γνωστό σε όσους παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις στο χώρο.
Το νέο, είναι πως η BMW σχεδιάζει να φέρει στην παραγωγή ένα υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο που θα κυκλοφορήσει το 2028 και θα το κάνει μαζί με την Toyota. Και τα δύο αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν τεχνολογία κυψελών καυσίμου "επόμενης γενιάς” πάνω στην οποία εργάζονται μαζί εδώ και χρόνια.
Δεν γνωρίζουμε ακόμη λεπτομέρειες σχετικά με το μοντέλο παραγωγής, αν και έχουμε δει προηγουμένως τη BMW να δοκιμάζει τον υδρογονοκίνητο iX5. Αυτό το FCEV εφοδιαζόταν με έξι κιλά συμπιεσμένου υδρογόνου σε δύο δεξαμενές, οι οποίες του έδωσαν πάνω από 480 χιλιόμετρα αυτονομίας. Πιθανώς η εξελιγμένη εκδοχή της τεχνολογίας θα επιτυγχάνει ακόμη καλύτερη αυτονομία.
Η BMW αναφέρει ότι η έκδοση μαζικής παραγωγής θα αφορά μοντέλο που υπάρχει ήδη στην γκάμα, γεγονός που σημαίνει οτι θα προσφέρεται ως έκδοση κινητήρα και όχι ως αυτόνομο προϊόν. Αυτό που είναι επίσης ξεκάθαρο, είναι πως τα μοντέλα των BMW και Toyota θα έχουν διακριτές διαφορές.
Οι δύο εταιρείες έχουν δηλώσει ότι τα αντίστοιχα μοντέλα τους θα διατηρήσουν τις "ξεχωριστές ταυτότητες και τα χαρακτηριστικά της κάθε μάρκας”.
Ο Koji Sato, πρόεδρος της Toyota Motor Corp, δήλωσε: "Η BMW και η Toyota μοιράζονται το ίδιο πάθος για τα αυτοκίνητα και την πίστη στο "άνοιγμα της τεχνολογίας” και σε μια προσέγγιση "πολλαπλών οδών” για την ουδετερότητα του άνθρακα. Με βάση αυτές τις κοινές αξίες, θα εμβαθύνουμε τη συνεργασία μας σε προσπάθειες όπως η από κοινού ανάπτυξη συστημάτων κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς και η επέκταση των υποδομών, με στόχο την υλοποίηση μιας κοινωνίας υδρογόνου”.
Μια κοινωνία υδρογόνου ακούγεται αρκετά ακριβή ως υλοποίηση, αλλά ο Oliver Zipse, πρόεδρος της BMW, έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι σε ένα περιβάλλον όπου δεν υπάρχει υποδομή φόρτισης, το υδρογόνο είναι η μόνη λύση ουδέτερου άνθρακα. Ο Zipse, ωστόσο, δεν αναμένει ότι το εν λόγω σύστημα μετάδοσης κίνησης θα γίνει mainstream. Και αυτό θα μπορούσε να είναι το διαρκές εμπόδιο του υδρογόνου: η οικονομική αποδοτικότητα.
Χαμηλότερη ζήτηση συνήθως σημαίνει υψηλές τιμές. Αλλά με τη συνεργασία και των δύο στους όγκους παραγωγής, η μείωση του κόστους της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου φαντάζει εφικτός στόχος.
BMW και Toyota υπογραμμίζουν τέλος την ανάγκη ανάπτυξης υποδομών υδρογόνου σε συνεργασία με κυβερνήσεις και επενδυτές. Η ανάπτυξη ενός αξιόπιστου δικτύου ανεφοδιασμού υδρογόνου σε μόλις τρία χρόνια, ειδικά από τη στιγμή που κάθε σταθμός κοστίζει περίπου το ΑΕΠ μιας μικρής χώρας για να κατασκευαστεί, μπορεί να είναι λίγο αισιόδοξη.
Πηγή: topgeargreece.gr
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.