Πέμπτη, 29-Αυγ-2024 14:30
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Το ξεχωριστό χαρακτηριστικό στο Service Park της Λαμίας
Το EKO Ράλλυ Ακρόπολις ήδη από το 2021, οπότε και επέστρεψε στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, δεσμεύθηκε για τη συνεχή βελτίωση των περιβαλλοντικών του επιδόσεων, σε συμμόρφωση με το πρόγραμμα βιωσιμότητας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) και το αντίστοιχο Πλαίσιο Περιβαλλοντικής Διαπίστευσης που έχει αναπτυχθεί από την ίδια.
Για το 2024, ο Δήμος Λαμιέων υπέγραψε σύμβαση με τη ΔΕΗ προκειμένου το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας (εκτιμάται σε περίπου μία μεγαβατώρα-MWh) που θα απαιτηθεί για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του EKO Service Park στη Λαμία να καλυφθεί από Εγγύηση Προέλευσης (ΕΠ), η οποία εκδίδεται από τον Διαχειριστή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εγγυήσεων Προέλευσης (ΔΑΠΕΕΠ) και πιστοποιεί την προέλευση ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Πρόκειται για πιστοποιητικά "πράσινης ενέργειας" τα οποία καθορίζονται από σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που μια μεγάλης κλίμακας διεθνής αθλητική διοργάνωση προβαίνει σε ανάλογη πρωτοβουλία, η οποία τη φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στην κλιματική ουδετερότητα και στην προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή - σύμφωνα με τις πρόνοιες του Εθνικού Κλιματικού Νόμου. Είναι δε απόδειξη της αυξημένης περιβαλλοντικής ευαισθησίας της Οργανωτικής Επιτροπής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και του Δήμου Λαμιέων.
Σημειώνεται ότι το 2022, έπειτα από επιτόπου έλεγχο και αξιολόγηση, η FIA απένειμε στη διοργάνωση την περιβαλλοντική πιστοποίηση "τριών αστέρων", καθιστώντας τη βέλτιστο παράδειγμα περιβαλλοντικά βιώσιμης αθλητικής διοργάνωσης. Η πιστοποίηση αυτή, η οποία ισχύει και φέτος, είναι η ανώτερη που απονέμεται από την Ομοσπονδία στον τομέα του περιβάλλοντος και είναι η πρώτη φορά που τη λαμβάνει κάποιος φορέας στην Ελλάδα. Ανάλογη πιστοποίηση, εκτός από αγώνες του WRC, έχουν λάβει μόνο ορισμένες διοργανώσεις της FORMULA 1 και εργοστασιακές ομάδες που συμμετέχουν σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα.
Με βάση την περιβαλλοντική πολιτική του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, έχουν τεθεί στόχοι που αφορούν την ελαχιστοποίηση και την καλύτερη διαχείριση των απορριμμάτων που προέρχονται απευθείας από τη διεξαγωγή του αγώνα, καθώς και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης όλων των εμπλεκομένων και τη βέλτιστη χρήση φυσικών πόρων νερού και ενέργειας, συμβάλλοντας στον παγκόσμιο αγώνα κατά της κλιματικής κρίσης και ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος. Οι συνέργειες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους χορηγούς και κάθε εμπλεκόμενο είναι καθοριστικές για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.
Ο Γιώργος Καζαντζόπουλος, Υπεύθυνος Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, σχολίασε: "Οι Εγγυήσεις Προέλευσης Ενέργειας σε μια διοργάνωση η οποία αξιοποιεί υπάρχουσες υποδομές, όπως αυτή που φιλοξενεί το ΕΚΟ Service Park, αποτελούν τον πιο πρόσφορο τρόπο για την απομείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της λειτουργίας του κεντρικού πόλου της διοργάνωσης. Παράλληλα, η συγκεκριμένη προσέγγιση λειτουργεί ως παράδειγμα προς μίμηση από άλλες διοργανώσεις, εντός και εκτός Ελλάδας, σε συνδυασμό με τις λοιπές περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες που αναπτύσσει η διοργάνωση".
Υπενθυμίζεται ότι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που συμμετέχουν στη μεγαλύτερη κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA είναι υβριδικής τεχνολογίας, ενώ το καύσιμο που χρησιμοποιούν προέρχεται από μη ορυκτούς υδρογονάνθρακες - σύμφωνα με τον κανονισμό του Πρωταθλήματος, με στόχο τον περιορισμό της χρήσης μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Διαβάστε περισσότερα στο topgeargreece.gr
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.