Τετάρτη, 28-Αυγ-2024 10:35
Η MG θα έχει υψηλότερους δασμούς στην Ευρώπη από την BYD-ποιος είναι ο λόγος
Από τις τρεις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχει ξεχωρίσει η ΕΕ, η SAIC που είναι ιδιοκτήτης του brand MG των μοντέλων της οποίας εισάγονται στην ελληνική αγορά, έχει υποβληθεί σε επιπλέον δασμό 36,3% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλεί στην Ευρώπη.
Αυτό το ποσοστό είναι υπερδιπλάσιο από τo 17% που θα κληθεί να καταβάλλει η επίσης κινέζικη BYD – αντιπροσωπεύεται και αυτή στην εγχώρια αγορά. Αντιστοίχως, η κινέζικη Geely που είναι μητρική εταιρεία της Volvo βρίσκεται κάπου στη μέση με πρόσθετη επιβάρυνση δασμών της τάξεως του 19,3%.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις τους
Ο κύριος παράγοντας που οδηγεί στην άνιση μεταχείριση φαίνεται να είναι τα διαφορετικά "επίπεδα συνεργασίας", ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο έγγραφο προσωρινής απόφασης 208 σελίδων που αναρτήθηκε τον Ιούλιο, το οποίο περιλάμβανε ένα λεπτομερές μέρος μόνο για τη SAIC. Συγκεκριμένα, οι απαντήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας με έδρα στη Σαγκάη, "κρίθηκαν εξαιρετικά ανεπαρκείς", ανέφερε το έγγραφο.
Εκπρόσωποι της SAIC, η οποία είναι περισσότερο γνωστή στην Ευρώπη για τα μοντέλα MG, δεν απάντησαν σε αίτημα σχολιασμού. Αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον περασμένο μήνα ότι η ΕΕ είχε ζητήσει ευαίσθητες επιχειρηματικές πληροφορίες, όπως η παροχή του χημικού τύπου που χρησιμοποιεί στις μπαταρίες, οι οποίες, όπως είπε, ήταν εκτός του πεδίου διεξαγωγής της έρευνας.
Η ελλειπή ανταπόκριση της SAIC στην ΕΕ ήταν σε αντίθεση με αυτά που έπραξαν οι ανταγωνιστικές κινέζικες εταιρείες της BYD και Geely, οι οποίες προσέλαβαν διεθνή δικηγορικά γραφεία και πραγματοποίησαν ενδελεχή συλλογή δεδομένων. Μάλιστα, στην περίπτωση της BYD, προσέλαβαν εμπειρογνώμονες πολιτικής στις Βρυξέλλες, όπως δήλωσε πηγή που γνωρίζει τα πράγματα.
Αναλυτές της αγοράς αναφέρουν πως μπορεί οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων να καταλαμβάνουν ένα εντυπωσιακό μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς στην Ευρώπη όμως δεν επιδεικνύουν την ίδια επιδεξιότητα όσον αφορά την άυλη επιρροή που συνήθως ασκούν οι ισχυρές εταιρείες μέσω lobbying.
O Gregor Sebastian αναλυτής της Rhodium Group ανέφερε ότι ορισμένες κινεζικές εταιρείες ενδέχεται να έχουν υποτιμήσει τις πολιτικές και νομικές προκλήσεις που σχετίζονται με την είσοδο στην αγορά της ΕΕ και ως εκ τούτου να μην έχουν διαθέσει αρκετούς πόρους.
Πηγή: topgeargreece.gr
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.