Τετάρτη, 07-Αυγ-2024 11:14
Τα coupe αυτοκίνητα κινδυνεύουν με εξαφάνιση-τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία και η χώρα που τα σώζει
Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν πως το ηλεκτρικό MG Cyberster, είναι το μοντέλο που θα σημάνει την αναγέννηση των σπορ αμαξωμάτων στη σύγχρονη εποχή.
Είναι γνωστό πως η κατηγορία των Coupe δεν διανύει τις καλύτερες μέρες της, με αρκετές εταιρείες να μην διαθέτουν πλέον κανέναν εκπρόσωπο σε αυτή. Και στην περίπτωση που αναρωτιέσαι, όχι, τα coupe SUV δεν πιάνονται.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτό το υπέροχο ελληνικό Fiat Punto GT πουλήθηκε σε δημοπρασία (εικόνες, video)
Ποια είναι όμως η εικόνα αυτή τη στιγμή στην κατηγορία των Coupe οχημάτων παγκοσμίως; Τα επίσημα στοιχεία έχουν μεγάλο ενδιαφέρον και προσφέρονται για συμπεράσματα. Ας ξεκινήσουμε με το πιο ενδεικτικό απ' όλα. Την χρονιά που πέρασε, οι συνολικές πωλήσεις των coupe παγκοσμίως, ανήλθαν σε 357.500.
Το νούμερο αυτό, είναι μικρότερο από τις πωλήσεις του VW Polo, μοντέλου που το 2023 βρέθηκε στην 20η θέση των πωλήσεων παγκοσμίως. Κι όμως, αν και αρκετά χαμηλές σε απόλυτες τιμές, οι πωλήσεις των Coupe εμφανίζονται αυξημένες κατά 6% σε σχέση με το 2022.
Σίγουρα δεν είναι ποσοστό που μπορεί να θεωρηθεί ως αντιστροφή της τάσης, αλλά περισσότερο ως μια σταθεροποίηση της αγοράς σε αυτά τα επίπεδα. Τουλάχιστον για την ώρα. Και το σημαντικότερο, είναι πως απ' ότι φαίνεται στις πωλήσεις, οι ΗΠΑ είναι εκείνες που σώζουν τα Coupe από την εξαφάνιση, καθώς η αγορά τους, αποτελεί το 47% του συνόλου των πωλήσεων.
Πάμε να δούμε όμως ποια είναι τα μοντέλα που βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις του πίνακα πωλήσεων στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων για το 2023. Πρώτο, είναι το Dodge Challenger με 49.200 πωλήσεις και δεύτερη, η Ford Mustang με 47.800 πωλήσεις.
Αμφότερα, είναι μοντέλα που καταγράφουν απώλειες 16% και 1% αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2022. Η Mustang βέβαια, επωφελήθηκε από την παρουσίαση νέου μοντέλου, σε αντίθεση με το Dodge που οδεύει προς κατάργηση.
Στην 3η θέση συναντάμε την Porsche 911 με 32.900 πωλήσεις και στην 4η θέση, την BMW Series 2 με 31.600 πωλήσεις. Μάλιστα είναι εντυπωσιακό το στοιχείο πως τα δύο αυτά μοντέλα, καταγράφουν αύξηση 27% και 72% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2022.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το Toyota GR86 με 27.300 πωλήσεις παγκοσμίως. Από εκεί και πέρα και μέχρι την πρώτη δεκάδα, βρίσκονται τα BMW Series 4, Chevrolet Camaro, Subaru BRZ, Porsche 718 και Mercedes C-Class, με την τελευταία να έχει 9.200 πωλήσεις.
Η ανάγνωση της πρώτης δεκάδας περιλαμβάνει τρία ακόμη ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Το πρώτο, είναι πως δύο αμερικανικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν περίπου το 1/3 των συνολικών πωλήσεων της κατηγορίας. Δεύτερον, ότι οι Porsche και BMW βλέπουν δύο μοντέλα τους να βρίσκονται στο Top 10, ενώ τα δίδυμα GR86 και BRZ έπαιξαν επίσης σημαντικό ρόλο, καθώς εξασφάλισαν και αυτά δύο θέσεις.
Και η Κίνα; Εδώ φαινεται να υπάρχει ένα μεγάλο κενό, καθώς το μοναδικό μοντέλο κινεζικής προέλευσης που περιλαμβάνεται στο Top 50 της κατηγορίας των Coupe, είναι το Neta GT στην 12η θέση με 9.020 πωλήσεις.
Επίσης, η έλλειψη προσιτών προτάσεων στην κατηγορία, υπογραμμίζεται και από το γεγονός ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα μοντέλα από την 15η θέση και μέχρη την 50ή, προέρχονται κατά κύριο λόγο από εταιρείες όπως η Lamborghini, η Ferrari, η Lotus, η Bentley κλπ. και αφορούν πωλήσεις κάτω των 3.000 μονάδων.
Το σίγουρο είναι πως αρκετά από τα μοντέλα που περιλαμβάνονται στην σχετική λίστα, δεν πρόκειται να αντικατασταθούν όταν ολοκληρώσουν τον κύκλο ζωής τους.
Αυτό σημαίνει πως αν δεν υπάρξουν νέα μοντέλα, ενδεχομένως ακόμη και αμιγώς ηλεκτρικά που θα τοποθετηθούν στην κατηγορία των Coupe, τότε είναι πολύ πιθανό να μιλάμε για ένα είδος που οδεύει με μαθηματική ακρίβεια προς την εξαφάνιση.
Πηγή: topgeargreece.gr
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.