Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 03-Αυγ-2024 10:45

    Γιατί η πρώτη υβριδική Porsche 911 δεν είναι η "αρχή του τέλους"

    Γιατί η πρώτη υβριδική Porsche 911 δεν είναι η "αρχή του τέλους"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Πάνου Ντάνου

    Oι επαΐοντες της Porsche γυαλίζουν τις οθόνες τους, οι ειδήμονες της 911 κροταλίζουν τα δάχτυλά τους και οι ζηλωτές του θερμικού κινητήρα -και πολέμιοι του ηλεκτρικού ρεύματος- στρογγυλοκάθονται στις τροχήλατες υπερ-καρέκλες γραφείου: ομαδόν οι μαχητές της βενζίνης  βάλλουν κατά της ηλεκτροκίνησης, είναι έτοιμοι να σχολιάσουν οποιαδήποτε ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα σχετική με την υβριδική 911, και, διασταλτικά, να μην αφήσουν ούτε ένα αντίδικο comment αβασάνιστο.

    Την ίδια στιγμή, μάλλον θα αγνοήσουν με περιφρόνηση την αποκάλυψη για την αμιγώς ηλεκτρική Cayenne. Αυτή την έχουν περάσει γενεές δεκατέσσερις προ πολλού, γιατί τόλμησε να είναι SUV.

    Έχουν πολύ πλάκα τα αυτοκινητικά beefs στα κοινωνικά δίκτυα. Παύουν, βεβαίως, να είναι κωμικά αν προσθέσουμε κάτι διαδικτυακούς τραμπουκισμούς, κάτι διασπορές fake news, κάτι χολερικές συμπεριφορές και κάτι φλεξαρίσματα ημιμάθειας, αν και -ευτυχώς- η οπαδική διάσταση της αυτοκίνησης, απέχει από την αντίστοιχη ποδοσφαιρική.

    H υβριδική Porsche 911 Carrera GTS.

    Παρ' όλα αυτά, όταν συμβαίνει, η ανέξοδη απαξία για μοντέλα που απορρίπτονται από μια φωτογραφία σε κινητό, τεχνολογίες που χρειάζονται χρόνο για να τελεσφορήσουν (όπως άλλωστε και ο θερμικός κινητήρας στη γέννεσή του), ανεπιτυχείς πειραματισμούς που πάνε την αυτοκίνηση ένα βήμα παραπέρα, είναι αποκαρδιωτική.

    Η νέα υβριδική GTS είναι η πρώτη 911 που ενέδωσε στη γλύκα του ρεύματος, αλλά δεν είναι plug-in. Αν ήταν, θα μπορούσε να κινηθεί "ηλεκτρικά" για λίγα χιλιόμετρα και να ρίξει στάχτη στα μάτια των ρυθμιστικών αρχών που έχουν βγει παγανιά προς άγραν διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης, αν ήταν, θα ζύγιζε καμία 150ριά κιλά περισσότερα σε σχέση με τα μόλις 50 που έβαλε. Και, τέλος, αν ήταν, θα έμπαινε έτι περαιτέρω στο στόχαστρο των τιμητών της μάρκας (αλλά, όχι απαραίτητα -και μάλλον απίθανα- πελατών της).

    Το υβριδικό σύστημα της Porsche, λοιπόν, χωρίς να κάνει αβάσταχτη τη μάζα της 911 και χωρίς να διαταράξει την κατανομή βάρους εμπρός/πίσω, κατάφερε να κάνει την GTS (μια έκδοση περίπου στο μέσο της πολυπληθούς γκάμας) ένα αυτοκίνητο 532 hp.

    Τη θέση του προηγούμενου 3λιτρου κινητήρα με τα δύο turbo και τους 473 hp, πήρε ένα νέος (επίσης flat-six, θου Κύριε), υπερκυβισμένος στα 3.591 κ.εκ. που αποδίδει 478 hp, ήτοι, σιγά τη διαφορά. Έλα όμως που ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με έναν μικρότερο που στριμώχτηκε στο -ένα πλέον- turbo (μεταξύ στρόβιλου και συμπιεστή) γίνονται χορηγοί δύναμης με 54 hp. Παρεμπιπτόντως, ο ρόλος του δεύτερου είναι -κυρίως- να στέλνει την υστέρηση του turbo απο 'κει που 'ρθε.

    Η γκάμα της νέας υβριδικής Porsche 911
    Η γκάμα της νέας υβριδικής Porsche 911

    Το γεγονός ότι η υβριδική 911 992.2 GTS ήταν ταχύτερη από την 992.1, δεν αποτέλεσε έκπληξη. Είναι πολλά τα άλογα, Nurburgring. Αλλά, τα 8,7 δευτερόλεπτα που της "έριξε" στο γύρο, είναι είδηση πρώτου μεγέθους. Ο χρόνος δε των 7΄:16,934" του υβριδικού μοντέλου, είναι "ανάλογος" με το 7΄:12,7" της 911 (991.2) GT3, αν ληφθούν υπόψη οι αλλαγές που υπήρξαν στη χάραξη του πίστας.

    Αντίθετα με τα γιούργια άλλων κατασκευαστών, η Porsche προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση με σύνεση. Και μολονότι μια ηλεκτρική 911 είναι αναπόφευκτη, η στιγμή που θα είναι βασίλισσα στη γκάμα έχοντας εξορίσει τις θερμικές εκδόσεις, αργεί. Μέχρι και για την Cayenne, που δεν πλησιάζει καν το επικοινωνιακό εκτόπισμα της 911, η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα υπάρχουν θερμικοί κινητήρες ενδεχομένως και μετά το 2030.

    Όποιος αρνείται τη βιαιότητα του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης, τον ανορθολογισμό των ρυθμιστικών αρχών, την υπεραισιοδοξία των προβλέψεων σχετικά με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, μάλλον μεροληπτεί. Όπως άλλωστε και αυτός που δεν έχει αποκηρύξει τη γραφικότητα των "παλιών καλών εποχών". Το μέλλον θα είναι πολύ διαφορετικό από το "ένδοξο παρελθόν", που ήταν όντως ένδοξο και τίθεται σε μειωτικά εισαγωγικά, μόνο και μόνο γιατί βαυκαλίζονται οι πολλοί που το επικαλούνται επί ματαίω.

    Όπως γλυκόπικρα έχει επισημάνει σε συνέντευξή του στο TopGear ο Gordon Murray, ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια στο βιβλίο της αυτοκίνησης "...θα έρθει η εποχή που οι άνθρωποι μιας συγκεκριμένης ηλικίας δεν θα είναι πια εδώ και οι άνθρωποι που θα μείνουν δεν θα θυμούνται αυτά τα πράγματα [σ.σ.: την οδηγική διαφορά μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων]. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν ο κανόνας. Και τότε οι εταιρίες θα κατασκευάζουν αυτοκίνητα που θα οδηγούνται σωστά, είναι απλώς θέμα χρόνου".

    Πηγή: topgeargreece.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    18:00 05/11

    Peugeot Polygon: Το επόμενο αυτοκίνητο της φίρμας το σχεδιάζουν gamers

    H Peugeot αποκάλυψε το Polygon Concept ένα vision όχημα που θα παρουσιαστεί στο online παιχνίδι Fortnite αλλά μας δίνει ιδέες για το σχεδιαστικό μέλλον της φίρμας.

    16:30 05/11

    Απίστευτο περιστατικό: Οδηγός Tesla μπήκε ανάποδα σε πίστα αγώνων για να φορτίσει

    Αν και θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί πολύ χειρότερα έγινε μόνο viral ένα περιστατικό στο οποίο οδηγός Tesla μπήκε ανάποδα σε πίστα την ώρα που είχε αρχίσει αγώνας μοτοσυκλετών.

    15:00 05/11

    Ποια είναι τα τρία σημαντικά μοντέλα για την Audi που έρχονται το 2026

    Η Audi εγκαταλείπει το πλήρως ηλεκτρικό πλάνο και ετοιμάζεται να υποδεχτεί τρία νέα σημαντικά μοντέλα SUV μέσα στο 2026, που θα διαθέτουν μεταξύ άλλων και θερμικές εκδόσεις.

    13:30 05/11

    Ο αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας με τα πιο φωτεινά τούνελ

    Ολοκληρώθηκε το έργο αναβάθμισης του φωτισμού των τούνελ της Ολυμπίας Οδού και πλέον το σύνολο του αυτοκινητόδρομου φωτίζεται από LED μειώνοντας κατανάλωση.

    12:00 05/11

    Γιατί σύντομα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα

    Κάποιοι κάνουν λόγο για "φούσκα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων", όμως τα δεδομένα δείχνουν κάτι τελείως διαφορετικό: την μετάβασή τους σε πολύ πιο λογικές τιμές.

    10:30 05/11

    Nvidia: Με ποια κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία φτιάχνει κοινές εγκαταστάσεις

    Η Nvidia είναι ήδη ένας εκ των βασικότερων προμηθευτών για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, πρώτη φορά όμως ανοίγεται τόσο σε συνεργασία με εταιρεία αυτοκινήτου.

    19:00 04/11

    Στην ελληνική αγορά C-SUV με αυτόματο κιβώτιο κάτω από 19.000 ευρώ

    Ναι, στην ελληνική αγορά υπάρχει C-SUV με αυτόματο κιβώτιο και τιμή από 18.900 ευρώ. Δείτε ποιο είναι και για πόσο διαρκεί η προσφορά.

    17:30 04/11

    Ελλάδα: Τα 5 αυτοκίνητα που κυνηγούν το Toyota Yaris στις πωλήσεις

    Μεγάλη μάχη για την δεύτερη θέση γίνεται στην δημοσφιλέστερη κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα καθώς 5 μοντέλα την διεκδικούν για να πλησιάσουν το πρωτοπόρο Toyota Yaris.

    15:56 04/11

    Τέλος στην ταλαιπωρία μηνών για οδηγούς-σε κυκλοφορία η νέα γέφυρα στην Δ. Μακεδονία

    Γέφυρα που παρέμενε κλειστή από τον Μαΐο δόθηκε στην κυκλοφορία μετά απο τις εργασίες αναβάθμισης και τελειώνει η ταλαιπωρία εκατοντάδων οδηγών.

    13:30 04/11

    Tesla: Η Νορβηγία λέει "όχι" για αποδοχές 1 τρισ. δολάρια στον Elon Musk

    Το νορβηγικό κρατικό επενδυτικό ταμείο, που κατέχει το 1,12% των μετοχών της Tesla, είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής εκτός ΗΠΑ και διαφωνεί για το πακέτο αποδοχών του Musk.

    12:00 04/11

    Έρευνα: Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αντέχουν πολύ περισσότερο απ’ όσο νομίζαμε

    Τι δείχνει πρόσφατη έρευνα για την χωρητικότητα στις ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πόσο αντέχουν τελικά σε βάθος χρόνου;

    10:30 04/11

    To Citroen Ami έχει και μια πιο σκοτεινή πλευρά

    Μια νέα ειδική έκδοση του Citroen Ami φέρνει η εταιρεία για να γιορτάσει το Halloween αλλά και να δείξει πως μπορεί να αγριέψει η μικροκινητικότητα

    18:00 03/11

    Στην Ελλάδα το νέο Citroen C5 Aircross-εκδόσεις και τιμές

    Ήρθε στην ελληνική αγορά ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα C-SUV. Το νέο C5 Aircross είναι πλέον διαθέσιμο και στην Ελλάδα και έχουμε όλα τα στοιχεία και τιμές.

    15:00 03/11

    Συνεργασία της Renault με κινεζικό κολοσσό αυτοκινήτων-τι περιλαμβάνει η συμφωνία

    Η στρατηγική συμμαχία της Renault με κινεζικό κολοσσό αποκτά άλλη διάσταση μετά την πώληση του 26,4% της Renault Βραζιλίας.

    13:33 03/11

    Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα

    Τελικά οι Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τι μερίδιο αγοράς έχουν στην Ελλάδα τα αμιγώς ηλεκτρικά; Ας δούμε τα στοιχεία.

    12:15 03/11

    Αυτό το πρωτότυπο θα μπορούσε να αποτελεί το νέο Mazda 2

    Το πρωτότυπο Vision X-Compact που παρουσίασε η Mazda στην έκθεση του Τόκιο, δείχνει ότι τα μικρά αυτοκίνητα όχι μόνο δεν έχουν πεθάνει, αλλά διεκδικούν τη θέση τους στην εποχή της τεχνητής...