Τετάρτη, 31-Ιουλ-2024 11:10
Γιατί η Ferrari πρέπει να αγοράσει τη Maserati
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, ο χαρισματικός Carlos Tavares, δήλωσε στις 25 Ιουλίου ότι θα θυσιάσει ένα μέρος των καλοκαιρινών διακοπών του για να μεταβεί στις ΗΠΑ προκειμένου να αντιμετωπίσει τον μεγαλύτερο -στην παρούσα φάση- πονοκέφαλο του ομίλου: την αγορά της Βόρειας Αμερικής. Αλλά, μια ακόμη καυτή πατάτα για τον Tavares, φαίνεται να είναι η διαχείριση της Maserati.
Οι πωλήσεις της θρυλικής μάρκας σε παγκόσμια βάση, μειώθηκαν περισσότερο από το μισό στο πρώτο εξάμηνο του έτους, υποχωρώντας κάτω από τα 1.100 οχήματα το μήνα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει ζημιά, σε σχέση με τα κέρδη στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023. Για το σύνολο του έτους, η Maserati προβλέπεται να διαθέσει λιγότερα από 12.000 οχήματα και να παρουσιάσει αρνητικό διψήφιο περιθώριο κέρδους (ήταν -13% στο πρώτο εξάμηνο).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτές είναι οι 10 πόλεις με την χειρότερη κίνηση στον κόσμο-η θέση της Αθήνας
Αυτό που επίσης προβληματίζει, είναι ότι η Maserati δεν έχει προγραμματίσει το λανσάρισμα κάποιου νέου μοντέλου, τουλάχιστον μέχρι το 2027. Και στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα νέα μοντέλα είναι το νερό που περιστρέφει το μύλο του κέρδους.
Η Ferrari, η οποία ήλεγχε τη Maserati από το 1997 έως το 2005, θα μπορούσε να είναι το "καλύτερο σπίτι” της δεύτερης, επίσης ιταλικής και εξίσου ιστορικά σημαντικής μάρκας, που ανήκει στον όμιλο Stellantis από το 2021.
Από την εισαγωγή της στη Wall Street το 2015, η Ferrari έχει επιδείξει θεαματική απόδοση: Το 2023 παρουσίασε κορυφαίο -για τα δεδομένα του κλάδου- περιθώριο λειτουργικού κέρδους (που έφτασε το 27%) και έσοδα σχεδόν 6 δισεκατομμυρίων ευρώ με πωλήσεις μόλις 13.663 αυτοκινήτων.
Η Ferrari θα μπορούσε να είναι η καταλληλότερη εταιρεία για να διαχειριστεί σωστά τη Maserati, και να συμβάλλει στην ανοικοδόμησή της τελευταίας. Παρά το γεγονός ότι είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, η Exor (το ιταλικό fund συμφερόντων της οικογένειας Agnelli-Elkann) και ο Piero Ferrari ελέγχουν αρκετά δικαιώματα ψήφου για να προωθήσουν την εξαγορά της Maserati, ανεξάρτητα από πιθανές καταγγελίες άλλων μετόχων.
• Η Maserati θα ήταν σε θέση να κατασκευάζει αυτοκίνητα που ταιριάζουν στην ταυτότητα της μάρκας και όχι να πουλάει μοντέλα όπως η Grecale, η οποία είναι μια rebadged Alfa Romeo Tonale. Πολλοί πελάτες αναγνωρίζουν ότι η Tonale είναι μια εξαιρετική Alfa Romeo, αλλά η Grecale δεν είναι μια πραγματική Maserati. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην πτώση των πωλήσεων του μοντέλου κατά περισσότερο από 40% στην Ευρώπη στο πρώτο εξάμηνο.
• Η Stellantis θα απαλλαγεί από μια μάρκα που, τουλάχιστον κατά τα φαινόμενα, δεν "ταιριάζει” στο portfolio των εταιριών της, απελευθερώνοντας παράλληλα οικονομικούς και διοικητικούς πόρους για τις άλλες 14 μάρκες της.
• Η Ferrari θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τον πρόσθετο όγκο πωλήσεων που αποκτά με την προσθήκη της Maserati, για να τη βοηθήσει με επενδύσεις σε συστήματα κίνησης (κυρίως εν όψει ηλεκτροκίνησης) και ηλεκτρονικά συστήματα, χωρίς να αποδυναμώσει το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της, τον χαρακτήρα της μάρκας.
Αυτή δεν είναι η πρώτη δύσκολη στιγμή για τη Maserati. Η Citroen αγόρασε την ιταλική εταιρεία το 1968 και μέχρι το 1975 την έθεσε υπό εκκαθάριση. Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1993, η Fiat (η οποία ήλεγχε και τη Ferrari από το 1969 έως το 2015), την εξαγόρασε και αυτή με τη σειρά της, αλλά η προσπάθεια να επιτευχθούν αυξημένοι όγκοι πωλήσεων εις βάρος της "σπανιότητας”, επίσης δεν υπήρξε επιτυχημένη.
Ωστόσο, το 1997 η Fiat έθεσε τη Maserati υπό τη διαχείριση της Ferrari. Δυστυχώς, η κίνηση αυτή δημιούργησε εντάσεις μεταξύ Ferrari και Fiat, οπότε μετά από οκτώ χρόνια η Maserati επέστρεψε στη Fiat, η οποία δημιούργησε έναν ακόμη αδύναμο συνδυασμό, αυτή τη φορά με την Alfa Romeo.
Η σημερινή σύμπραξη με την Alfa Romeo υποτίθεται ότι θα βοηθούσε στην αύξηση των πωλήσεων της Maserati σε 75.000 μονάδες μέχρι το 2025, στόχος που είναι απολύτως ανέφικτος, όπως εξάλλου και ο αντίστοιχος ότι θα μπορούσε να επιτύχει περιθώριο κέρδους 15% (επίσης μέχρι το 2025), ποσοστό που θα αυξάνονταν μακροπρόθεσμα στο 20%.
Πηγή: topgeargreece.gr
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.