Τετάρτη, 31-Ιουλ-2024 11:10
Γιατί η Ferrari πρέπει να αγοράσει τη Maserati
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, ο χαρισματικός Carlos Tavares, δήλωσε στις 25 Ιουλίου ότι θα θυσιάσει ένα μέρος των καλοκαιρινών διακοπών του για να μεταβεί στις ΗΠΑ προκειμένου να αντιμετωπίσει τον μεγαλύτερο -στην παρούσα φάση- πονοκέφαλο του ομίλου: την αγορά της Βόρειας Αμερικής. Αλλά, μια ακόμη καυτή πατάτα για τον Tavares, φαίνεται να είναι η διαχείριση της Maserati.
Οι πωλήσεις της θρυλικής μάρκας σε παγκόσμια βάση, μειώθηκαν περισσότερο από το μισό στο πρώτο εξάμηνο του έτους, υποχωρώντας κάτω από τα 1.100 οχήματα το μήνα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει ζημιά, σε σχέση με τα κέρδη στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023. Για το σύνολο του έτους, η Maserati προβλέπεται να διαθέσει λιγότερα από 12.000 οχήματα και να παρουσιάσει αρνητικό διψήφιο περιθώριο κέρδους (ήταν -13% στο πρώτο εξάμηνο).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτές είναι οι 10 πόλεις με την χειρότερη κίνηση στον κόσμο-η θέση της Αθήνας
Αυτό που επίσης προβληματίζει, είναι ότι η Maserati δεν έχει προγραμματίσει το λανσάρισμα κάποιου νέου μοντέλου, τουλάχιστον μέχρι το 2027. Και στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα νέα μοντέλα είναι το νερό που περιστρέφει το μύλο του κέρδους.
Η Ferrari, η οποία ήλεγχε τη Maserati από το 1997 έως το 2005, θα μπορούσε να είναι το "καλύτερο σπίτι” της δεύτερης, επίσης ιταλικής και εξίσου ιστορικά σημαντικής μάρκας, που ανήκει στον όμιλο Stellantis από το 2021.
Από την εισαγωγή της στη Wall Street το 2015, η Ferrari έχει επιδείξει θεαματική απόδοση: Το 2023 παρουσίασε κορυφαίο -για τα δεδομένα του κλάδου- περιθώριο λειτουργικού κέρδους (που έφτασε το 27%) και έσοδα σχεδόν 6 δισεκατομμυρίων ευρώ με πωλήσεις μόλις 13.663 αυτοκινήτων.
Η Ferrari θα μπορούσε να είναι η καταλληλότερη εταιρεία για να διαχειριστεί σωστά τη Maserati, και να συμβάλλει στην ανοικοδόμησή της τελευταίας. Παρά το γεγονός ότι είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, η Exor (το ιταλικό fund συμφερόντων της οικογένειας Agnelli-Elkann) και ο Piero Ferrari ελέγχουν αρκετά δικαιώματα ψήφου για να προωθήσουν την εξαγορά της Maserati, ανεξάρτητα από πιθανές καταγγελίες άλλων μετόχων.
• Η Maserati θα ήταν σε θέση να κατασκευάζει αυτοκίνητα που ταιριάζουν στην ταυτότητα της μάρκας και όχι να πουλάει μοντέλα όπως η Grecale, η οποία είναι μια rebadged Alfa Romeo Tonale. Πολλοί πελάτες αναγνωρίζουν ότι η Tonale είναι μια εξαιρετική Alfa Romeo, αλλά η Grecale δεν είναι μια πραγματική Maserati. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην πτώση των πωλήσεων του μοντέλου κατά περισσότερο από 40% στην Ευρώπη στο πρώτο εξάμηνο.
• Η Stellantis θα απαλλαγεί από μια μάρκα που, τουλάχιστον κατά τα φαινόμενα, δεν "ταιριάζει” στο portfolio των εταιριών της, απελευθερώνοντας παράλληλα οικονομικούς και διοικητικούς πόρους για τις άλλες 14 μάρκες της.
• Η Ferrari θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τον πρόσθετο όγκο πωλήσεων που αποκτά με την προσθήκη της Maserati, για να τη βοηθήσει με επενδύσεις σε συστήματα κίνησης (κυρίως εν όψει ηλεκτροκίνησης) και ηλεκτρονικά συστήματα, χωρίς να αποδυναμώσει το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της, τον χαρακτήρα της μάρκας.
Αυτή δεν είναι η πρώτη δύσκολη στιγμή για τη Maserati. Η Citroen αγόρασε την ιταλική εταιρεία το 1968 και μέχρι το 1975 την έθεσε υπό εκκαθάριση. Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1993, η Fiat (η οποία ήλεγχε και τη Ferrari από το 1969 έως το 2015), την εξαγόρασε και αυτή με τη σειρά της, αλλά η προσπάθεια να επιτευχθούν αυξημένοι όγκοι πωλήσεων εις βάρος της "σπανιότητας”, επίσης δεν υπήρξε επιτυχημένη.
Ωστόσο, το 1997 η Fiat έθεσε τη Maserati υπό τη διαχείριση της Ferrari. Δυστυχώς, η κίνηση αυτή δημιούργησε εντάσεις μεταξύ Ferrari και Fiat, οπότε μετά από οκτώ χρόνια η Maserati επέστρεψε στη Fiat, η οποία δημιούργησε έναν ακόμη αδύναμο συνδυασμό, αυτή τη φορά με την Alfa Romeo.
Η σημερινή σύμπραξη με την Alfa Romeo υποτίθεται ότι θα βοηθούσε στην αύξηση των πωλήσεων της Maserati σε 75.000 μονάδες μέχρι το 2025, στόχος που είναι απολύτως ανέφικτος, όπως εξάλλου και ο αντίστοιχος ότι θα μπορούσε να επιτύχει περιθώριο κέρδους 15% (επίσης μέχρι το 2025), ποσοστό που θα αυξάνονταν μακροπρόθεσμα στο 20%.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η Opel αποκάλυψε μερικά στοιχεία για την ανανέωση στο δημοφιλέστερο αυτοκίνητό της, το Opel Astra, που μπαίνει σε νέα εποχή με τεχνολογικές και αισθητικές αναβαθμίσεις.
Το νέο concept της Kia συνδυάζει τον στιβαρό σχεδιασμό με την ηλεκτρική ισχύ, υποδηλώνοντας τη δημιουργία εκδόσεων με έμφαση στην οδήγηση off road, που ενδέχεται να μπουν σύντομα σε παραγωγή.
Σχεδόν 20% ελάφρυνση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας, σύμφωνα με την Δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα θα φέρει ο δρόμος που αναμένεται να ανοίξει.
Η Land Rover ρίχνεται στο Dakar 2026 με το Defender D7X-R, ένα αγωνιστικό "όπλο" με σημαντικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις σε σχέση με την έκδοση Octa στην οποία βασίζετα και ιδιαίτερα εντυπωσιακό...
Η ετήσια έκθεση αξιοπιστίας αυτοκινήτων της TUV για το 2026 αναδεικνύει την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά ένα υβριδικό είναι εκείνο που τα κερδίζει όλα.
Η BMW Z4 Final Edition προσφέρει στους λάτρεις των roadsters μια τελευταία ευκαιρία να αποκτήσουν ένα μοντέλο που υπήρξε συνώνυμο της απόλαυσης της οδήγησης, καθώς η παραγωγή του ολοκληρώνεται την...
Μια από τις μεγαλύτερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνει στην ελληνική αγορά με το SUV AION V. Έχουμε όλα τα στοιχεία και τις τιμές του νέου ηλεκτρικού μοντέλου.
Η Μπιγιονσέ ήταν εκείνη που ξεχώρισε από το μεγάλο πλήθος διασημοτήτων που βρέθηκαν στα πάντοκς της Formula 1 κατά τη διάρκεια του Grand Prix στο Λας Βέγκας.
To Renault Group διεκδικεί τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ελλάδα" τόσο με το Renault 5 όσο και με το Dacia Bigster σε μια ακόμη εξαιρετική χρονιά στην χώρα μας.
Η πρώτη από τις πέντε Gordon Murray S1 LM που θα φτιαχτούν πουλήθηκε σε μια δημοπρασία που δεν έχει υπάρξει ομοιά της μέχρι σήμερα και φυσικά έκανε ρεκόρ τιμής.
Μέσα σε μία δεκαετία, το ντίζελ πέρασε από απόλυτος κυρίαρχος σε φτωχό συγγενή των συστημάτων κίνησης. Ποιοί είναι οι λόγοι που το οδηγούν σε αφανισμό και πώς διαμορφώνεται πλέον το τοπίο στην...
Με την βελτιωμένη έκδοση 14.2 του FSD να έχει μόλις φτάσει στους κατόχους Tesla, ο Elon Musk προανήγγειλε την έκδοση 14.3 υποσχόμενος ακόμη πιο "έξυπνη" συμπεριφορά και λιγότερη εποπτεία από τον...
Η Jeep αναβίωσε για χάρη του Avenger το διασημότερο stunt που μας έχει προσφέρει μέχρι σήμερα με το SUV να περνάει μέσα από μια τζαμαρία.
Για πέμπτη φορά φέτος το δημοφιλές SUV που αγοράζουν όλοι στην Ευρώπη ολοκλήρωσε έναν μήνα στην κορυφή των πωλήσεων αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Τα 10 χιλιόμετρα που ολοκληρώνουν τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου ήταν και τα δυσκολότερα αλλά η ολοκλήρωσή του είναι ένα κατασκευαστικό θαύμα.
Στην εποχή που η αυτοκίνηση κυριαρχείται από ηλεκτρικά μοντέλα με καταιγιστικές επιταχύνσεις υπάρχει και μία εντελώς διαφορετική ανάγνωση. Τα πιο αργά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς.