Τετάρτη, 31-Ιουλ-2024 11:10
Γιατί η Ferrari πρέπει να αγοράσει τη Maserati

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, ο χαρισματικός Carlos Tavares, δήλωσε στις 25 Ιουλίου ότι θα θυσιάσει ένα μέρος των καλοκαιρινών διακοπών του για να μεταβεί στις ΗΠΑ προκειμένου να αντιμετωπίσει τον μεγαλύτερο -στην παρούσα φάση- πονοκέφαλο του ομίλου: την αγορά της Βόρειας Αμερικής. Αλλά, μια ακόμη καυτή πατάτα για τον Tavares, φαίνεται να είναι η διαχείριση της Maserati.
Οι πωλήσεις της θρυλικής μάρκας σε παγκόσμια βάση, μειώθηκαν περισσότερο από το μισό στο πρώτο εξάμηνο του έτους, υποχωρώντας κάτω από τα 1.100 οχήματα το μήνα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει ζημιά, σε σχέση με τα κέρδη στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023. Για το σύνολο του έτους, η Maserati προβλέπεται να διαθέσει λιγότερα από 12.000 οχήματα και να παρουσιάσει αρνητικό διψήφιο περιθώριο κέρδους (ήταν -13% στο πρώτο εξάμηνο).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτές είναι οι 10 πόλεις με την χειρότερη κίνηση στον κόσμο-η θέση της Αθήνας
Αυτό που επίσης προβληματίζει, είναι ότι η Maserati δεν έχει προγραμματίσει το λανσάρισμα κάποιου νέου μοντέλου, τουλάχιστον μέχρι το 2027. Και στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα νέα μοντέλα είναι το νερό που περιστρέφει το μύλο του κέρδους.
Η Ferrari, η οποία ήλεγχε τη Maserati από το 1997 έως το 2005, θα μπορούσε να είναι το "καλύτερο σπίτι” της δεύτερης, επίσης ιταλικής και εξίσου ιστορικά σημαντικής μάρκας, που ανήκει στον όμιλο Stellantis από το 2021.
Από την εισαγωγή της στη Wall Street το 2015, η Ferrari έχει επιδείξει θεαματική απόδοση: Το 2023 παρουσίασε κορυφαίο -για τα δεδομένα του κλάδου- περιθώριο λειτουργικού κέρδους (που έφτασε το 27%) και έσοδα σχεδόν 6 δισεκατομμυρίων ευρώ με πωλήσεις μόλις 13.663 αυτοκινήτων.
Η Ferrari θα μπορούσε να είναι η καταλληλότερη εταιρεία για να διαχειριστεί σωστά τη Maserati, και να συμβάλλει στην ανοικοδόμησή της τελευταίας. Παρά το γεγονός ότι είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, η Exor (το ιταλικό fund συμφερόντων της οικογένειας Agnelli-Elkann) και ο Piero Ferrari ελέγχουν αρκετά δικαιώματα ψήφου για να προωθήσουν την εξαγορά της Maserati, ανεξάρτητα από πιθανές καταγγελίες άλλων μετόχων.
• Η Maserati θα ήταν σε θέση να κατασκευάζει αυτοκίνητα που ταιριάζουν στην ταυτότητα της μάρκας και όχι να πουλάει μοντέλα όπως η Grecale, η οποία είναι μια rebadged Alfa Romeo Tonale. Πολλοί πελάτες αναγνωρίζουν ότι η Tonale είναι μια εξαιρετική Alfa Romeo, αλλά η Grecale δεν είναι μια πραγματική Maserati. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην πτώση των πωλήσεων του μοντέλου κατά περισσότερο από 40% στην Ευρώπη στο πρώτο εξάμηνο.
• Η Stellantis θα απαλλαγεί από μια μάρκα που, τουλάχιστον κατά τα φαινόμενα, δεν "ταιριάζει” στο portfolio των εταιριών της, απελευθερώνοντας παράλληλα οικονομικούς και διοικητικούς πόρους για τις άλλες 14 μάρκες της.
• Η Ferrari θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τον πρόσθετο όγκο πωλήσεων που αποκτά με την προσθήκη της Maserati, για να τη βοηθήσει με επενδύσεις σε συστήματα κίνησης (κυρίως εν όψει ηλεκτροκίνησης) και ηλεκτρονικά συστήματα, χωρίς να αποδυναμώσει το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της, τον χαρακτήρα της μάρκας.
Αυτή δεν είναι η πρώτη δύσκολη στιγμή για τη Maserati. Η Citroen αγόρασε την ιταλική εταιρεία το 1968 και μέχρι το 1975 την έθεσε υπό εκκαθάριση. Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1993, η Fiat (η οποία ήλεγχε και τη Ferrari από το 1969 έως το 2015), την εξαγόρασε και αυτή με τη σειρά της, αλλά η προσπάθεια να επιτευχθούν αυξημένοι όγκοι πωλήσεων εις βάρος της "σπανιότητας”, επίσης δεν υπήρξε επιτυχημένη.
Ωστόσο, το 1997 η Fiat έθεσε τη Maserati υπό τη διαχείριση της Ferrari. Δυστυχώς, η κίνηση αυτή δημιούργησε εντάσεις μεταξύ Ferrari και Fiat, οπότε μετά από οκτώ χρόνια η Maserati επέστρεψε στη Fiat, η οποία δημιούργησε έναν ακόμη αδύναμο συνδυασμό, αυτή τη φορά με την Alfa Romeo.
Η σημερινή σύμπραξη με την Alfa Romeo υποτίθεται ότι θα βοηθούσε στην αύξηση των πωλήσεων της Maserati σε 75.000 μονάδες μέχρι το 2025, στόχος που είναι απολύτως ανέφικτος, όπως εξάλλου και ο αντίστοιχος ότι θα μπορούσε να επιτύχει περιθώριο κέρδους 15% (επίσης μέχρι το 2025), ποσοστό που θα αυξάνονταν μακροπρόθεσμα στο 20%.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.