Παρασκευή, 26-Ιουλ-2024 14:41
Magna: Έτσι θα είναι τα καθίσματα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και χρόνια μιλούν για το πώς τα ηλεκτρικά οχήματα θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται και σχεδιάζονται οι εσωτερικοί χώροι. Η Magna International Inc., τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής στον κόσμο, έχει σχεδιάσει αναδιαμορφώσιμα καθίσματα με σκοπό να πετύχει ακριβώς αυτό.
Τα καθίσματα, προσαρτημένα σε ράγες μήκους άνω των 1,8 μέτρων, μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να κινούνται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω με πιο ευέλικτο τρόπο από τα τυπικά σημερινά καθίσματα, ενώ μπορούν και να περιστρέφονται κατά 180 μοίρες.
Τα καθίσματα θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη μαζική αγορά σε μοντέλο κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την παραγωγή να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Η Magna, η οποία δεν θέλησε να πει για ποια εταιρεία πρόκειται, θα διαθέσει την τεχνολογία της και σε άλλους πελάτες, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.
Ο Kai Zhao, διευθυντής μηχανικής στη Magna, μίλησε στην Automotive News για τα νέα αυτά καθίσματα. Ακολουθούν ορισμένα αποσπάσματα με τα σημαντικότερα μέρη της συνομιλίας.
Eρ: Τι πλεονεκτήματα έχει η νέα διαμόρφωση καθισμάτων της Magna;
Aπ: Μόνο η δυνατότητα αναδιαμόρφωσης των καθισμάτων μπορεί να συμβάλλει ώστε να αλλάξει η σχεδίαση του εσωτερικού χώρου του οχήματος. Με τον τρόπο αυτό, μπορούμε να ξεκλειδώσουμε πολλές καταστάσεις που προηγουμένως ήταν αδύνατες.
Αρχίσαμε να επεξεργαζόμαστε διαφορετικά σενάρια. Υπάρχουν φορές που πρέπει να σταθμεύσεις το ηλεκτρικό σου όχημα για να το φορτίσεις, ή πρέπει να περιμένεις 20-30 λεπτά για να το επαναφορτίσεις. Εκείνη τη στιγμή, έχεις ανάγκη να χαλαρώσεις.
Ή ας υποθέσουμε ότι πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ και αγοράζεις αρκετά πράγματα. Χρειάζεσαι μεγάλο αποθηκευτικό χώρο. Έχουμε αναπτύξει αυτά τα καθίσματα, έτσι ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες του επιβάτη. Δεν θέλουμε ο επιβάτης να προσαρμόζεται στα καθίσματα.
Eρ: Που έδωσε προτεραιότητα η Magna κατά τη διαδικασία σχεδιασμού;
Aπ: Υπάρχουν διάφορες τεχνολογίες που διαφέρουν από τα παραδοσιακά καθίσματα. Το ένα είναι οι μεγάλου μήκους ράγες. Τα σημερινά καθίσματα χρησιμοποιούν μικρότερες ράγες. Αλλά με τις νέες, μπορούν να κινηθούν λίγο διαφορετικά. Και τα δύο καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν ταυτόχρονα ή ξεχωριστά, σε όλο το μήκος της διαδρομής μπρος-πίσω, ή να αφήσουν αρκετό χώρο ενδιάμεσα.
Τοποθετήσαμε επίσης την κεντρική κονσόλα στη μακριά ράγα. Η κεντρική κονσόλα μπορεί να μετακινηθεί από μπροστά προς τα πίσω, ώστε και οι πίσω επιβάτες να μπορούν να χρησιμοποιούν τον αποθηκευτικό χώρο της κεντρικής κονσόλας όποτε τον χρειάζονται.
Το δεύτερο είναι τα περιστρεφόμενα καθίσματα, τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν από την φορά προς τα εμπρός έως 180 μοίρες με φορά προς τα πίσω. Αλλά μπορούν και να σταματήσουν σε οποιαδήποτε θέση. Μπορεί να σταματήσει στις 45 μοίρες, έτσι ώστε να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος από το όχημα.
Eρ: Θα δούμε αυτή την τεχνολογία και σε άλλες αγορές εκτός της Κίνας;
Aπ: H Κίνα είναι η πρώτη χώρα όπου είμαστε σε θέση να φέρουμε αυτήν την τεχνολογία και να ξεκινήσουμε τη μαζική της παραγωγή. Αλλά δεν υπάρχει περιορισμός. Η Magna ανέπτυξε και σχεδίασε την τεχνολογία. Κατέχουμε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τις μεγάλου μήκους ράγες, την περιστροφή κλπ.
Συνεργαζόμαστε και με διαφορετικούς OEM (Original Equipment Manufacturer) για να προωθήσουμε τις ιδέες μας. Ορισμένοι είναι πιο προηγμένοι από άλλους. Αλλά μιλάμε και με πελάτες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, όχι μόνο με την αγορά της Κίνας. Αρκετοί OEM έχουν εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο concept.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η ραχοκοκαλιά της Renault στην ελληνική αγορά είναι τώρα διαθέσιμη με σημαντική έκπτωση καθώς η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει τις καλύτερες ημέρες εορτών.
Ο θρύλος του Nascar, Greg Biffle έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα με αεροπλάνο στρο οποίο επέβαινε όλη η οικογένειά του. Θρήνος στο αμερικανικό motorsport.
Μετά από έντονες πιέσεις, η ΕΕ έκανε πίσω στην πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, δίνοντας ανάσα στους θερμικούς κινητήρες. Πώς επηρεάζονται κατασκευαστές, χώρες και η αγορά των EV.
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.