Παρασκευή, 26-Ιουλ-2024 14:41
Magna: Έτσι θα είναι τα καθίσματα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και χρόνια μιλούν για το πώς τα ηλεκτρικά οχήματα θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται και σχεδιάζονται οι εσωτερικοί χώροι. Η Magna International Inc., τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής στον κόσμο, έχει σχεδιάσει αναδιαμορφώσιμα καθίσματα με σκοπό να πετύχει ακριβώς αυτό.
Τα καθίσματα, προσαρτημένα σε ράγες μήκους άνω των 1,8 μέτρων, μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να κινούνται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω με πιο ευέλικτο τρόπο από τα τυπικά σημερινά καθίσματα, ενώ μπορούν και να περιστρέφονται κατά 180 μοίρες.
Τα καθίσματα θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη μαζική αγορά σε μοντέλο κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την παραγωγή να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Η Magna, η οποία δεν θέλησε να πει για ποια εταιρεία πρόκειται, θα διαθέσει την τεχνολογία της και σε άλλους πελάτες, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.
Ο Kai Zhao, διευθυντής μηχανικής στη Magna, μίλησε στην Automotive News για τα νέα αυτά καθίσματα. Ακολουθούν ορισμένα αποσπάσματα με τα σημαντικότερα μέρη της συνομιλίας.
Eρ: Τι πλεονεκτήματα έχει η νέα διαμόρφωση καθισμάτων της Magna;
Aπ: Μόνο η δυνατότητα αναδιαμόρφωσης των καθισμάτων μπορεί να συμβάλλει ώστε να αλλάξει η σχεδίαση του εσωτερικού χώρου του οχήματος. Με τον τρόπο αυτό, μπορούμε να ξεκλειδώσουμε πολλές καταστάσεις που προηγουμένως ήταν αδύνατες.
Αρχίσαμε να επεξεργαζόμαστε διαφορετικά σενάρια. Υπάρχουν φορές που πρέπει να σταθμεύσεις το ηλεκτρικό σου όχημα για να το φορτίσεις, ή πρέπει να περιμένεις 20-30 λεπτά για να το επαναφορτίσεις. Εκείνη τη στιγμή, έχεις ανάγκη να χαλαρώσεις.
Ή ας υποθέσουμε ότι πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ και αγοράζεις αρκετά πράγματα. Χρειάζεσαι μεγάλο αποθηκευτικό χώρο. Έχουμε αναπτύξει αυτά τα καθίσματα, έτσι ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες του επιβάτη. Δεν θέλουμε ο επιβάτης να προσαρμόζεται στα καθίσματα.
Eρ: Που έδωσε προτεραιότητα η Magna κατά τη διαδικασία σχεδιασμού;
Aπ: Υπάρχουν διάφορες τεχνολογίες που διαφέρουν από τα παραδοσιακά καθίσματα. Το ένα είναι οι μεγάλου μήκους ράγες. Τα σημερινά καθίσματα χρησιμοποιούν μικρότερες ράγες. Αλλά με τις νέες, μπορούν να κινηθούν λίγο διαφορετικά. Και τα δύο καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν ταυτόχρονα ή ξεχωριστά, σε όλο το μήκος της διαδρομής μπρος-πίσω, ή να αφήσουν αρκετό χώρο ενδιάμεσα.
Τοποθετήσαμε επίσης την κεντρική κονσόλα στη μακριά ράγα. Η κεντρική κονσόλα μπορεί να μετακινηθεί από μπροστά προς τα πίσω, ώστε και οι πίσω επιβάτες να μπορούν να χρησιμοποιούν τον αποθηκευτικό χώρο της κεντρικής κονσόλας όποτε τον χρειάζονται.
Το δεύτερο είναι τα περιστρεφόμενα καθίσματα, τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν από την φορά προς τα εμπρός έως 180 μοίρες με φορά προς τα πίσω. Αλλά μπορούν και να σταματήσουν σε οποιαδήποτε θέση. Μπορεί να σταματήσει στις 45 μοίρες, έτσι ώστε να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος από το όχημα.
Eρ: Θα δούμε αυτή την τεχνολογία και σε άλλες αγορές εκτός της Κίνας;
Aπ: H Κίνα είναι η πρώτη χώρα όπου είμαστε σε θέση να φέρουμε αυτήν την τεχνολογία και να ξεκινήσουμε τη μαζική της παραγωγή. Αλλά δεν υπάρχει περιορισμός. Η Magna ανέπτυξε και σχεδίασε την τεχνολογία. Κατέχουμε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τις μεγάλου μήκους ράγες, την περιστροφή κλπ.
Συνεργαζόμαστε και με διαφορετικούς OEM (Original Equipment Manufacturer) για να προωθήσουμε τις ιδέες μας. Ορισμένοι είναι πιο προηγμένοι από άλλους. Αλλά μιλάμε και με πελάτες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, όχι μόνο με την αγορά της Κίνας. Αρκετοί OEM έχουν εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο concept.
Πηγή: topgeargreece.gr
Το ηλεκτρικό hatchback της Hyundai που θα ενταχθεί στην οικογένεια Ioniq θα είναι σαν το Ioniq THREE Concept που παρουσιάστηκε στο Μόναχο. Δείτε που θα κατασκευάζεται
H τουρκική Togg υπέβαλε για πρώτη φορά τα αυτοκίνητά της σε δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP και διέπρεψε λίγο πριν αρχισούν οι εξαγωγές στην Ευρώπη. Δείτε ποιες άλλες νέες φίρμες απέσπασαν πέντε...
Η εκπληκτική νίκη του Max Verstappen στην Μόντσα δεν άφησε ασυγκίνητους τους tifozi που στο βάθρο τραγούδησαν το φημισμένο τραγούδι του Ολλανδού πρωταθλητή.
Με το ηλεκτρικό Renault 5 η Ευρώπη δείχνει στην Κίνα ότι τα αυτοκίνητα είναι η ειδικότητά της.
Ο μεγαλύτερος όμιλος εταιρειών στην Ευρώπη έχει ήδη χάσει πολλά δισεκατομμύρια μέσα στο 2025 και αυτό οφείλεται στους δασμούς του Donald Trump.
Τα νέα φορολογικά μέτρα της Κυβέρνησης πήραν συγκεκριμένη μορφή με την συνέντευξη του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκου Πιερρακάκη που αναφέρθηκε στις αλλαγές που αφορούν τα...
Τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έρχονται στην Ελλάδα με την είσοδο της Zeekr που ξεκινά να δραστηριοποιείται στην κατηγορία των premium τεχνολογικών επιλογών.
Η Tesla θέλει να γίνει η πιο πολύτιμη εταιρεία στην ιστορία και προσφέρει στον Elon Musk συμβόλαιο που φτάνει το 1 τρισ. δολάρια, πόσο που δεν έχει υπάρξει ποτέ ξανά.
Η νέα Porsche 911 Turbo S που έκανε ντεμπούτο στο Μόναχο, ξεπερνά σε ισχύ ακόμα και την GT2 RS, υιοθετώντας υβριδική τεχνολογία που της χαρίζει επιδόσεις που εντυπωσιάζουν.
Το ID. Cross έρχεται να φέρει φρέσκο αέρα στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV και δείχνει πως η VW έχει πάρει αρκετά σοβαρά το ζήτημα της επιστροφής των φυσικών κουμπιών στα μοντέλα της.
Τι κοινό μπορεί να έχει ένα οικογενειακό Volvo με μια Porsche; Το 1987, οι Σουηδοί έδωσαν μια απρόσμενη απάντηση με μια διαφήμιση που κατέρριψε τα στερεότυπα μένοντας στην ιστορία.
O Max Verstappen με μια ακόμη ονειρική εμφάνιση κατέκτησε την 3η του νίκη στην Μόντσα και κράτησε πίσω του και τις δύο McLaren που κυριαρχούν στην φετινή F1.
Οι turbo διασταυρώσεις έρχονται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται η κίνηση στις παραδοσιακές πλατείες των μεγάλων πόλεων. Δείτε ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους.
Μια γιγαντιαία οθόνη με πάνω από χίλια LED και ελάχιστα φυσικά κουμπιά, είναι η νέα προσέγγιση της Mercedes στην ιδέα του premium αυτοκινήτου και μας την παρουσιάζει για πρώτη φορά στο Μόναχο.
Η Warner Bros δημοσίευσε video από τις δραματικές σκηνές και τα επικίνδυνα stunts της ταινίας F1 με πρωταγωνιστή τον Brad Pitt.
Από τον Σκαραβαίο μέχρι τον KITT, αυτά είναι τα αυτοκίνητα που είναι πιο γνωστά με τα παρατσούκλια τους, παρά με τα ονόματα που τους έδωσαν οι εταιρείες τους.