Δευτέρα, 08-Ιουλ-2024 11:11
Audi F1: Δύο στελέχη μιλούν για την εξέλιξη του αγωνιστικού κινητήρα

Η εργασία για την ανάπτυξη της μονάδας ισχύος για την είσοδο της Audi στη Formula 1 είναι σε εξέλιξη για περισσότερα από δύο χρόνια, με την ειδικά δημιουργημένη Audi Formula Racing στο Neuburg να ηγείται της προσπάθειας. Υπεύθυνη για την ανάπτυξη της υβριδικής μονάδας κίνησης της F1, η Audi έχει ολοκληρώσει με επιτυχία τη φάση εγκατάστασης.
Μαζί με τις εγκαταστάσεις στο Hinwil, η ομάδα από το Neuburg θα σχηματίσει την μελλοντική εργοστασιακή ομάδα με την οποία η Audi θα διαγωνιστεί στην κορυφαία κατηγορία το 2026.
Η μονάδα ισχύος της Audi "Made in Germany" σημειώνει μεγάλη πρόοδο πίσω από κλειστές πόρτες. Ο επικεφαλής μηχανικός της Audi, Adam Baker, και ο επικεφαλής τεχνικός της Audi, Stefan Dreyer, παρέχουν μια εικόνα για την τρέχουσα κατάσταση.
Η εργασία για την ανάπτυξη της μονάδας ισχύος της Audi για τη Formula 1 είναι σε εξέλιξη στις εγκαταστάσεις του Neuburg από την άνοιξη του 2022.
Τι έχει επιτευχθεί μέχρι στιγμής;
Baker: Μετά από μόλις δύο χρόνια, η μονάδα ισχύος μας, που αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία και ηλεκτρονικά ελέγχου, λειτουργεί δυναμικά στον πάγκο δοκιμών. Ο επιτυχής συνδυασμός των διαφόρων εξαρτημάτων σε μια ενιαία μονάδα είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και ομαδικού πνεύματος.
Η μονάδα ισχύος της Audi έχει ήδη καλύψει αποστάσεις αγώνα στον πάγκο δοκιμών. Αποκτήσαμε πολύ χρόνο δοκιμών με τα επιμέρους εξαρτήματα το 2023 και καταφέραμε να ενσωματώσουμε τις εμπειρίες που αποκτήθηκαν στις επόμενες φάσεις κατασκευής παράλληλα. Σημαντικά ορόσημα και στόχοι έχουν επιτευχθεί, κάτι που δίνει σε όλη την ομάδα μια καλή αίσθηση.
Dreyer: Υλοποιήσαμε έναν πολύ φιλόδοξο εκσυγχρονισμό και επέκταση της δοκιμαστικής μας εγκατάστασης. Σήμερα, διαθέτουμε 22 υπερσύγχρονους πάγκους δοκιμών στον χώρο. Τα νέα εργαλεία ανάπτυξής μας είναι τελευταίας τεχνολογίας και μας επέτρεψαν να επιτύχουμε μια απότομη καμπύλη μάθησης.
Με τις δοκιμές στον πάγκο υπό συνθήκες προσομοιωμένου αγώνα αποκτούμε σημαντικές γνώσεις σε αυτή τη φάση του έργου. Μετά τις επιτυχημένες αποστάσεις αγώνα με τη μονάδα ισχύος, σύντομα θα κάνουμε το ίδιο με ολόκληρο το σύστημα κίνησης, που σημαίνει τον συνδυασμό της μονάδας ισχύος και του κιβωτίου ταχυτήτων. Ταυτόχρονα, προχωράμε με πλήρη ταχύτητα στην ανάπτυξη απόδοσης για να επιτύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει.
Σε ποιες πίστες έχει ήδη δοκιμαστεί η μονάδα ισχύος της Audi;
Dreyer: Δοκιμάζουμε τη μονάδα ισχύος στον πάγκο δοκιμών με διάφορες διατάξεις από το τρέχον ημερολόγιο της F1, ανάλογα με τον σκοπό της δοκιμής. Για παράδειγμα, το Las Vegas είναι ενδιαφέρον για την ομάδα ανάπτυξής μας από άποψη συνολικής διαχείρισης ενέργειας.
Αρκετές εναλλασσόμενες γρήγορες και αργές στροφές και σχεδόν δύο χιλιόμετρα πλήρους ταχύτητας στην Las Vegas Strip παρέχουν το τέλειο περιβάλλον ανάπτυξης για την εκλέπτυνση του κινητήρα καύσης και των εξαρτημάτων του Συστήματος Ανάκτησης Ενέργειας (ERS).
Baker: Η ακρόαση της μονάδας ισχύος της Audi να προσομοιώνεται σήμερα σε πίστες όπως το Spielberg, η Σιγκαπούρη ή το Las Vegas, όχι μόνο δίνει ανατριχίλες σε όλους τους εμπλεκόμενους, αλλά μας δίνει επίσης την αίσθηση ότι είμαστε ένα μεγάλο βήμα πιο κοντά στον πρώτο μας αγώνα το 2026.
Πώς έχει οργανωθεί το τμήμα ανάπτυξης για αυτό το απαιτητικό έργο;
Dreyer: Ήταν ιδιαίτερα σημαντικό να δημιουργηθεί μια ευρεία βάση σε όλους τους τομείς, να δημιουργηθεί μια καλή βάση για την ανάπτυξη των επιμέρους εξαρτημάτων – κινητήρας καύσης, ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία, ηλεκτρονικά ελέγχου, λογισμικό – για να τα συντονίσουμε μεταξύ τους σε πρώιμο στάδιο.
Η εμπειρία μας από προηγούμενες συμμετοχές στο motorsport με τεχνολογία υψηλής τάσης, όπως Le Mans, Formula E, αλλά και από την τρέχουσα εποχή του Dakar, μας βοήθησε πολύ. Έχουμε ήδη αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορούμε να αναπτύξουμε συμβατικά, υβριδικά και καθαρά ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Παρόλα αυτά, η πρόκληση στη Formula 1 είναι εντελώς διαφορετική όσον αφορά την τεχνολογία αιχμής και τον ανταγωνισμό. Αυτό ισχύει και για τους συνεργάτες και τους προμηθευτές μας – βιώνουμε μια πολύ ισχυρή δέσμευση από όλες τις πλευρές.
Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, μια μονάδα ισχύος της F1 αναπτύσσεται ξανά στη Γερμανία. Ήταν δύσκολο να προσληφθούν υπάλληλοι για τις εγκαταστάσεις του Neuburg;
Baker: Η τοπική εγγύτητα με την μητρική μας εταιρεία Audi στο Ingolstadt είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα για εμάς με πολλούς τρόπους. Υπάρχουν πολλοί τεχνικοί εμπειρογνώμονες στην περιοχή, ειδικά για την ανάπτυξη εξαρτημάτων κίνησης. Οι άλλοι κατασκευαστές μονάδας ισχύος της F1 εδρεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ιαπωνία.
Εάν θέλετε να φέρετε υπαλλήλους από ανταγωνιστές, συνήθως πρέπει να μετακομίσουν σε άλλη χώρα – αυτό είναι μια πρόκληση, αλλά δεν είναι μεγαλύτερη για εμάς από ό, τι για οποιονδήποτε άλλο. Οι άνθρωποι δεν πρέπει μόνο να είναι πρόθυμοι να αλλάξουν εργοδότη, αλλά και χώρα.
Το γεγονός ότι ήμασταν επιτυχημένοι στην πρόσληψη έμπειρων μηχανικών και τεχνικών από όλους τους άλλους κατασκευαστές μονάδας ισχύος δείχνει ότι το έργο και η τοποθεσία μας είναι ελκυστικά – επίσης για διεθνείς ειδικούς και ταλέντα. Τώρα έχουμε ένα ευρύ μείγμα στην ομάδα με υπαλλήλους από 23 χώρες.
Dreyer: Όχι μόνο έχουμε μια ευρεία διεθνή βάση, αλλά έχουμε ενισχύσει επίσης την υπάρχουσα εμπειρογνωμοσύνη μας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Audi Sport με εξωτερική εξειδίκευση στη Formula 1. Αυτό μας βοήθησε να επιταχύνουμε σημαντικά την καμπύλη μάθησής μας. Όλοι δίνουν μέγιστη ταχύτητα στο έργο και ανυπομονούν για την είσοδο στη Formula 1. Η κινητοποίηση είναι εξαιρετικά υψηλή και αισθανόμαστε ένα ισχυρό ομαδικό πνεύμα.
Μπορείτε να μας δώσετε μια προοπτική; Πάνω σε ποια θέματα εργάζονται ήδη από κοινού το Neuburg και το Hinwil;
Dreyer: Από τεχνικής πλευράς, ήδη λειτουργούμε ως μια αυθεντική εργοστασιακή ομάδα και στους δύο τόπους. Η εστίαση εδώ είναι στην ενσωμάτωση της μονάδας ισχύος με σημαντικές λεπτομέρειες, όπως η θερμική διαχείριση. Υπάρχει επίσης στενή συνεργασία στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Αναπτύσσουμε τα εσωτερικά εξαρτήματα στο Neuburg, ενώ τα δομικά μέρη, όπως το περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων και ο πίσω άξονας, παράγονται στο Hinwil. Οι δοκιμές του ολοκληρωμένου συστήματος κίνησης, που αποτελείται από τη μονάδα ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων, πραγματοποιούνται στον πάγκο δοκιμών μας. Αυτή η διαίρεση είναι επωφελής όσον αφορά την απόδοση και την εξειδίκευση.
Baker: Ξεκινήσαμε νωρίς με την ομάδα της έννοιας του 2026 στο Hinwil τον Ιανουάριο του 2023. Αυτή η εργασία τώρα εντείνεται με τους τρέχοντες κανονισμούς του σασί. Ο στόχος μας είναι σαφής: να εκμεταλλευτούμε πλήρως τα πλεονεκτήματα και τις δυνατότητες μιας εργοστασιακής ομάδας όσον αφορά τη συσκευασία και την ενσωμάτωση της μονάδας ισχύος.
Adam Baker: Γεννημένος στην Αυστραλία το 1974 και πολίτης της Γερμανίας από το 2018, έχει εργαστεί ως μηχανικός για διάφορους κατασκευαστές και ομάδες σε αρκετές διεθνείς σειρές αγώνων. Μεταξύ 2002 και 2009, εργάστηκε για τρεις ομάδες πελατών και τρεις εργοστασιακές ομάδες στη Formula 1, τελευταίος στο BMW ως επικεφαλής της ομάδας αγώνων και δοκιμών, υπεύθυνος για τη μονάδα κίνησης της F1.
Από το 2018, ο Baker ήταν Διευθυντής Ασφαλείας στην FIA πριν αναλάβει από την Audi το 2021 τη δημιουργία του συνολικού τεχνικού, στρατηγικού, λειτουργικού και οικονομικού σχεδίου για την είσοδο της Audi στη Formula 1. Ως διευθύνων σύμβουλος της Audi Formula Racing GmbH, είναι υπεύθυνος για την εγκατάσταση στο Neuburg και την ανάπτυξη της μονάδας κίνησης του έργου της F1 που πραγματοποιείται εκεί.
Stefan Dreyer: Γεννημένος στη Στουτγκάρδη το 1973, ολοκλήρωσε το πτυχίο του στη μηχανολογία με διατριβή στην Audi. Ο πατέρας δύο παιδιών είχε πάντα πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ξεκίνησε την καριέρα του στην Audi Sport ως μηχανικός κινητήρων στο τμήμα αθλητικών και ειδικών κινητήρων στο Ingolstadt και ανέβηκε στην ιεραρχία ως επικεφαλής της ανάπτυξης όλων των έργων μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο Dreyer ήταν εμπλεκόμενος στον αρχικό σχεδιασμό του έργου της F1. Υπό την ηγεσία του, οι τεχνικοί και αγωνιστικοί κανονισμοί διαπραγματεύτηκαν με την FIA, θέτοντας έτσι έναν βασικό θεμέλιο λίθο για την είσοδο της Audi στη Formula 1. Ως CTO της Audi Formula Racing GmbH στο Neuburg, είναι υπεύθυνος για την τεχνική ανάπτυξη της μονάδας ισχύος της Audi.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.