Σάββατο, 29-Ιουν-2024 10:48
Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τα νέα Cupra Formentor και Leon

Αν και μοιράζονται το ίδιο σήμα στο αμάξωμά τους, τα Cupra Formentor και Leon έχουν μια πολύ διαφορετική πορεία και τελικά, αποστολή. Το πρώτο, είναι αυτό που με την παρουσίασή του το 2020, αποτέλεσε το πρώτο αυτόνομο μοντέλο στη γκάμα της Cupra.
Είναι αυτό που ξεκίνησε να δίνει νόημα στην ύπαρξη του ονόματος Cupra, που μέχρι εκείνη τη στιγμή, ουσιαστικά αποτελούσε ένα spin off της Seat. Το αντίθετο δηλαδή με αυτό που συνέβη με το Leon, που επί σειρά ετών αποτελούσε δημοφιλές μοντέλο στη γκάμα της Seat και μεταφέρθηκε αυτούσιο αλλάζοντας logo στην Cupra.
Πλέον, είμαστε σε θέση να υποδεχτούμε τις ανανεωμένες εκδόσεις και των δύο, με αισθητικές αλλαγές τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό και αρκετές επιλογές κινητήρων. Συγκεκριμένα, τα δύο μοντέλα της Cupra διαθέτουν ένα πιο αιχμηρό ρύγχος, που η Cupra επιμένει να δηλώνει πως θυμίζει καρχαρία.
Στην πραγματικότητα, το πιο επιθετικό μπροστινό τμήμα έρχεται να ευθυγραμμιστεί με την αισθητική ταυτότητα των ηλεκτρικών Born και Tavascan. Κύρια χαρακτηριστικά του οι νέες εισαγωγές αέρα, το σήμα που έχει μεταφερθεί από τη μάσκα στο καπό και τα φώτα που έχουν ένα μοτίβο τριών τριγώνων.
Στο πίσω μέρος αν θέλεις να δεις το όνομα του μοντέλου θα πρέπει να ρίξεις μια προσεκτική ματιά στα φώτα, ενώ ένα φωτιζόμενο λογότυπο Cupra διατρέχει όλο το μήκος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Υπάρχουν επίσης νέα χρώματα αμαξώματος και σχέδια ζαντών.
Στο εσωτερικό προσφέρονται κάποια νέα υφάσματα, συμπεριλαμβανομένου ενός συνδυασμού μικροϊνών και ανακυκλωμένου πλαστικού (με όψη και αίσθηση καλύτερα απ' ό,τι ακούγεται), καθώς και δέρμα που βρίσκεται σε συνάρτηση με την αρχή της βιωσιμότητας.
Το σύστημα infotainment έχει ενσωματώσει τις πιο πρόσφατες αλλαγές του VW Group. Εξακολουθεί να βασίζεται σε πλήκτρα αφής, αλλά πλέον η πλοήγηση στο μενού και ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού έχουν βελτιωθεί, με φωτισμό για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας. Υπάρχει ένα νέο ηχοσύστημα 12 ηχείων, το οποίο αναπτύχθηκε από τη Sennheiser και αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει αρκετές επιλογές, η πλειοψηφία με ήπια υβριδική τεχνολογία, αλλά και μια βελτιωμένη εκδοχή της plug-in υβριδικής που πλέον παρέχει ηλεκτρική αυτονομία στα επίπεδα των 100 χιλιομέτρων και υποστηρίζει φόρτιση DC 50 kW. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει ως βάση τον κινητήρα 1.5 λίτρων και διατίθεται σε εκδόσεις με ισχύ 204 και 272 ίππων (έκδοση VZ). Στην βάση της γκάμας συναντάμε την έκδοση με τον TSI 1.5 και απόδοση 150 ίππων.
Στην κορυφή συναντάμε την έκδοση VZ με τον δίλιτρο κινητήρα TSI και απόδοση 265 και 333 ίππων, Στην περίπτωση του Leon, αν και η ισχύς περιορίζεται στους 300 ίππους, αποτελεί την ισχυρότερη στην ιστορία του. Τέλος, για όσους εξακολουθούν να επιθυμούν ένα Formentor με κινητήρα πετρελαίου, υπάρχει η έκδοση 2.0 TDI με 150 ίππους και κιβώτιο DSG, όπως άλλωστε και όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις, πλην της βασικής 1.5 TSI.
Στην οδηγική επαφή που είχαμε τόσο με το Formentor όσο και με το Leon στη Βαρκελώνη, η εικόνα για τα δύο μοντέλα της Cupra ήταν σε μεγάλο βαθμό αυτή που έχεις σχηματίσει ήδη από τις υπάρχουσες εκδοχές τους. Η οδική συμπεριφορά ήταν παραδοσιακά ένα από τα πλεονεκτήματα του Formentor. Όπως συμβαίνει με αρκετά μοντέλα του ομίλου VW, υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στα δυναμικά χαρακτηριστικά και της άνεσης στην καθημερινή χρήση.
Με το Formentor, όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις στη γκάμα των εκδόσεων, τόσο πιο πολύ η ζυγαριά αρχίζει να γέρνει προς την πλευρά του fun to drive. Το ίδιο ισχύει και για το Leon, που δείχνει να αποτελεί μια λιγότερο μοδάτη, αλλά περισσότερο λογική επιλογή αν αυτό που ζητάς είναι το ιδανικό ζύγισμα.
Όχι πως το Formentor θα σε απογοητεύσει. Σε κάθε του έκδοση και στον κατάλληλο δρόμο, ο ρυθμός με τον οποίο μπορείς να το οδηγήσεις, μπορεί να είναι πραγματική απόλαυση, ειδικά με βάση τα στάνταρ των περισσότερων crossover-SUV της αγοράς. Είναι ευέλικτο, προβλέψιμο και διασκεδαστικό. Το DSG που είναι και η πιθανότερη επιλογή, λειτουργεί πολύ καλά, ενώ παρέχει την επιλογή χειροκίνητων αλλαγών με paddles αν βρίσκεσαι στο ανάλογο mood.
Τα φρένα κάνουν καλά τη δουλειά τους, με την Cupra να σου δίνει τη δυνατότητα αν κρίνεις πως τα όριά σου υπερβαίνουν εκείνα του αυτοκινήτου, να παραγγείλεις το Formentor με φρένα Brembo ή Akebono. Και επειδή η επιθετική οδήγηση πάει πακέτο με τον ήχο που βγαίνει από την εξάτμιση, αν μπεις στη διαδικασία να κάνεις τικ στα κουτάκια του προαιρετικού εξοπλισμού, κάπου εκεί θα βρεις και την εξάτμιση με την υπογραφή της Akrapovic.
Τα ανανεωμένα Leon και Formentor αναμένονται στην ελληνική αγορά προς τα τέλη Ιουλίου, αρχικά στις εκδόσεις 1.5 eTSI (150 ίπποι) και 1.5 e-Hybrid (272 ίπποι). Στην πρώτη περίπτωση οι τιμές έχουν διαμορφωθεί σε 33.490 ευρώ (Leon) και 36.590 ευρώ (Formentor), ενώ στην έκδοση PHEV, οι τιμές είναι 44.990 ευρώ και 47.990 ευρώ αντίστοιχα. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις αναμένεται να έρθουν τον Οκτώβριο. Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ωστόσο ανακοινώσει ήδη τον τιμοκατάλογο, με τιμή εκκίνησης για το Leon 1.5 TSI τα 31.490 ευρώ.
Πηγή: topgeargreece.gr
Ο Max Verstappen ήταν εκείνος που εκμεταλλεύτηκε ξανά το φιάσκο της McLaren που έχασε και τα δύο της μονοθέσια στην εκκίνηση.
Δεν είναι ηλεκτρικό, όμως μπαίνει στην πρίζα. Η νέα επαφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία της BMW προσφέρει διευρυμένη αυτονομία στην X3 με έναν μικρό συμβιβασμό.
Σε συνεργασία με την RTR, η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια από τις πιο συναρπαστικές και διασκεδαστικές Mustang με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Η Toyota ετοιμάζει κάτι μεγάλο σε μικρό μέγεθος, που σύμφωνα με τις πληροφορίες σηματοδοτεί την επιστροφή ενός κλασικού ονόματος, με τα αποκαλυπτήρια να απέχουν μόλις λίγες μέρες.
Είναι μια λύση σωτηρίας και ασφάλειας ή ένα μέτρο που θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που λύνει; Το πολυσυζητημένο όριο ταχύτητας των 30χλμ./ώρα είναι μια απόφαση πανευρωπαϊκού...
Με στόχο να αυξηθούν οι πωλήσεις που έχουν πέσει κατακόρυφα στις ΗΠΑ, ιταλική εταιρεία προσπαθεί τώρα να πουλήσει τα αυτοκίνητά της με τρόπο μάλλον ασυνήθιστο για το μέγεθος του ονόματός της.
Τα συνεχή κρίσιμα αγωνιστικά τριήμερα της F1 ξεκινούν από την Αμερική και τον δεύτερο αγώνα για φέτος στις ΗΠΑ στο συναρπαστικό και πάντα μαγευτικό COTA του Τέξας.
Η Tesla φέρνει μια λειτουργία που υπόσχεται την πιο επιθετική αυτόνομη οδήγηση μέχρι σήμερα, ονομάζεται "Mad Max" και αποτελεί μέρος της πιο πρόσφατης αναβάθμισης του συστήματος FSD.
Μια τελετή παραλαβής που είναι πλέον παράδοση, πραγματοποιήθηκε και φέτος με τους ποδοσφαιριστές της Μπάγερν Μονάχου να παίρνουν τα νέα τους εταιρικά αυτοκίνητα.
Ένα εντυπωσιακό ρεκόρ πραγματοποίησε υβριδικό SUV της Chery καθώς διέσχισε με επιτυχία το σημαντικότερο ποτάμι της Κίνας, στην μεγαλύτερη απόσταση που έχει καταφέρει ποτέ αυτοκίνητο μέσα στο νερό.
Ασταμάτητοι είναι οι έλεγχοι της Τροχαίας για την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αμέτρητες είναι οι παραβάσεις καθημερινά.
Η επίσημη παρουσίαση του νέου hypercar της Toyota πήρε μια μικρή αναβολή, όμως για να χρυσώσει το χάπι στους φίλους της, η ιαπωνική εταιρεία τους δίνει τη δυνατότητα να ακούσουν τον ήχο του κινητήρα...
Το Top Gear παρουσιάζει απ' ευθείας από το Maranello τις πληροφορίες που αφορούν το επερχόμενο πρώτο ηλεκτρικό hypercar της Ferrari.
Στο Japan Mobility Show 2025, η Mazda θα παρουσιάσει μεταξύ άλλων ένα νέο εντυπωσιακό concept με χαρακτηριστικά σπορ μοντέλου, που θα επηρεάσει την αισθητική και την τεχνολογία των μελλοντικών της...
Γεμάτο ήταν το δελτίο της Αστυνομίας της Θεσσαλονίκης καθώς σε μια νύχτα συνέβησαν περιστατικά που δείχνουν μια κατάσταση ζούγκλας στους δρόμους της πόλης.