Σάββατο, 29-Ιουν-2024 10:48
Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τα νέα Cupra Formentor και Leon
Αν και μοιράζονται το ίδιο σήμα στο αμάξωμά τους, τα Cupra Formentor και Leon έχουν μια πολύ διαφορετική πορεία και τελικά, αποστολή. Το πρώτο, είναι αυτό που με την παρουσίασή του το 2020, αποτέλεσε το πρώτο αυτόνομο μοντέλο στη γκάμα της Cupra.
Είναι αυτό που ξεκίνησε να δίνει νόημα στην ύπαρξη του ονόματος Cupra, που μέχρι εκείνη τη στιγμή, ουσιαστικά αποτελούσε ένα spin off της Seat. Το αντίθετο δηλαδή με αυτό που συνέβη με το Leon, που επί σειρά ετών αποτελούσε δημοφιλές μοντέλο στη γκάμα της Seat και μεταφέρθηκε αυτούσιο αλλάζοντας logo στην Cupra.
Πλέον, είμαστε σε θέση να υποδεχτούμε τις ανανεωμένες εκδόσεις και των δύο, με αισθητικές αλλαγές τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό και αρκετές επιλογές κινητήρων. Συγκεκριμένα, τα δύο μοντέλα της Cupra διαθέτουν ένα πιο αιχμηρό ρύγχος, που η Cupra επιμένει να δηλώνει πως θυμίζει καρχαρία.
Στην πραγματικότητα, το πιο επιθετικό μπροστινό τμήμα έρχεται να ευθυγραμμιστεί με την αισθητική ταυτότητα των ηλεκτρικών Born και Tavascan. Κύρια χαρακτηριστικά του οι νέες εισαγωγές αέρα, το σήμα που έχει μεταφερθεί από τη μάσκα στο καπό και τα φώτα που έχουν ένα μοτίβο τριών τριγώνων.
Στο πίσω μέρος αν θέλεις να δεις το όνομα του μοντέλου θα πρέπει να ρίξεις μια προσεκτική ματιά στα φώτα, ενώ ένα φωτιζόμενο λογότυπο Cupra διατρέχει όλο το μήκος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Υπάρχουν επίσης νέα χρώματα αμαξώματος και σχέδια ζαντών.
Στο εσωτερικό προσφέρονται κάποια νέα υφάσματα, συμπεριλαμβανομένου ενός συνδυασμού μικροϊνών και ανακυκλωμένου πλαστικού (με όψη και αίσθηση καλύτερα απ' ό,τι ακούγεται), καθώς και δέρμα που βρίσκεται σε συνάρτηση με την αρχή της βιωσιμότητας.
Το σύστημα infotainment έχει ενσωματώσει τις πιο πρόσφατες αλλαγές του VW Group. Εξακολουθεί να βασίζεται σε πλήκτρα αφής, αλλά πλέον η πλοήγηση στο μενού και ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού έχουν βελτιωθεί, με φωτισμό για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας. Υπάρχει ένα νέο ηχοσύστημα 12 ηχείων, το οποίο αναπτύχθηκε από τη Sennheiser και αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει αρκετές επιλογές, η πλειοψηφία με ήπια υβριδική τεχνολογία, αλλά και μια βελτιωμένη εκδοχή της plug-in υβριδικής που πλέον παρέχει ηλεκτρική αυτονομία στα επίπεδα των 100 χιλιομέτρων και υποστηρίζει φόρτιση DC 50 kW. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει ως βάση τον κινητήρα 1.5 λίτρων και διατίθεται σε εκδόσεις με ισχύ 204 και 272 ίππων (έκδοση VZ). Στην βάση της γκάμας συναντάμε την έκδοση με τον TSI 1.5 και απόδοση 150 ίππων.
Στην κορυφή συναντάμε την έκδοση VZ με τον δίλιτρο κινητήρα TSI και απόδοση 265 και 333 ίππων, Στην περίπτωση του Leon, αν και η ισχύς περιορίζεται στους 300 ίππους, αποτελεί την ισχυρότερη στην ιστορία του. Τέλος, για όσους εξακολουθούν να επιθυμούν ένα Formentor με κινητήρα πετρελαίου, υπάρχει η έκδοση 2.0 TDI με 150 ίππους και κιβώτιο DSG, όπως άλλωστε και όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις, πλην της βασικής 1.5 TSI.
Στην οδηγική επαφή που είχαμε τόσο με το Formentor όσο και με το Leon στη Βαρκελώνη, η εικόνα για τα δύο μοντέλα της Cupra ήταν σε μεγάλο βαθμό αυτή που έχεις σχηματίσει ήδη από τις υπάρχουσες εκδοχές τους. Η οδική συμπεριφορά ήταν παραδοσιακά ένα από τα πλεονεκτήματα του Formentor. Όπως συμβαίνει με αρκετά μοντέλα του ομίλου VW, υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στα δυναμικά χαρακτηριστικά και της άνεσης στην καθημερινή χρήση.
Με το Formentor, όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις στη γκάμα των εκδόσεων, τόσο πιο πολύ η ζυγαριά αρχίζει να γέρνει προς την πλευρά του fun to drive. Το ίδιο ισχύει και για το Leon, που δείχνει να αποτελεί μια λιγότερο μοδάτη, αλλά περισσότερο λογική επιλογή αν αυτό που ζητάς είναι το ιδανικό ζύγισμα.
Όχι πως το Formentor θα σε απογοητεύσει. Σε κάθε του έκδοση και στον κατάλληλο δρόμο, ο ρυθμός με τον οποίο μπορείς να το οδηγήσεις, μπορεί να είναι πραγματική απόλαυση, ειδικά με βάση τα στάνταρ των περισσότερων crossover-SUV της αγοράς. Είναι ευέλικτο, προβλέψιμο και διασκεδαστικό. Το DSG που είναι και η πιθανότερη επιλογή, λειτουργεί πολύ καλά, ενώ παρέχει την επιλογή χειροκίνητων αλλαγών με paddles αν βρίσκεσαι στο ανάλογο mood.
Τα φρένα κάνουν καλά τη δουλειά τους, με την Cupra να σου δίνει τη δυνατότητα αν κρίνεις πως τα όριά σου υπερβαίνουν εκείνα του αυτοκινήτου, να παραγγείλεις το Formentor με φρένα Brembo ή Akebono. Και επειδή η επιθετική οδήγηση πάει πακέτο με τον ήχο που βγαίνει από την εξάτμιση, αν μπεις στη διαδικασία να κάνεις τικ στα κουτάκια του προαιρετικού εξοπλισμού, κάπου εκεί θα βρεις και την εξάτμιση με την υπογραφή της Akrapovic.
Τα ανανεωμένα Leon και Formentor αναμένονται στην ελληνική αγορά προς τα τέλη Ιουλίου, αρχικά στις εκδόσεις 1.5 eTSI (150 ίπποι) και 1.5 e-Hybrid (272 ίπποι). Στην πρώτη περίπτωση οι τιμές έχουν διαμορφωθεί σε 33.490 ευρώ (Leon) και 36.590 ευρώ (Formentor), ενώ στην έκδοση PHEV, οι τιμές είναι 44.990 ευρώ και 47.990 ευρώ αντίστοιχα. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις αναμένεται να έρθουν τον Οκτώβριο. Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ωστόσο ανακοινώσει ήδη τον τιμοκατάλογο, με τιμή εκκίνησης για το Leon 1.5 TSI τα 31.490 ευρώ.
Πηγή: topgeargreece.gr
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.