Σάββατο, 29-Ιουν-2024 10:48
Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τα νέα Cupra Formentor και Leon

Αν και μοιράζονται το ίδιο σήμα στο αμάξωμά τους, τα Cupra Formentor και Leon έχουν μια πολύ διαφορετική πορεία και τελικά, αποστολή. Το πρώτο, είναι αυτό που με την παρουσίασή του το 2020, αποτέλεσε το πρώτο αυτόνομο μοντέλο στη γκάμα της Cupra.
Είναι αυτό που ξεκίνησε να δίνει νόημα στην ύπαρξη του ονόματος Cupra, που μέχρι εκείνη τη στιγμή, ουσιαστικά αποτελούσε ένα spin off της Seat. Το αντίθετο δηλαδή με αυτό που συνέβη με το Leon, που επί σειρά ετών αποτελούσε δημοφιλές μοντέλο στη γκάμα της Seat και μεταφέρθηκε αυτούσιο αλλάζοντας logo στην Cupra.
Πλέον, είμαστε σε θέση να υποδεχτούμε τις ανανεωμένες εκδόσεις και των δύο, με αισθητικές αλλαγές τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό και αρκετές επιλογές κινητήρων. Συγκεκριμένα, τα δύο μοντέλα της Cupra διαθέτουν ένα πιο αιχμηρό ρύγχος, που η Cupra επιμένει να δηλώνει πως θυμίζει καρχαρία.
Στην πραγματικότητα, το πιο επιθετικό μπροστινό τμήμα έρχεται να ευθυγραμμιστεί με την αισθητική ταυτότητα των ηλεκτρικών Born και Tavascan. Κύρια χαρακτηριστικά του οι νέες εισαγωγές αέρα, το σήμα που έχει μεταφερθεί από τη μάσκα στο καπό και τα φώτα που έχουν ένα μοτίβο τριών τριγώνων.
Στο πίσω μέρος αν θέλεις να δεις το όνομα του μοντέλου θα πρέπει να ρίξεις μια προσεκτική ματιά στα φώτα, ενώ ένα φωτιζόμενο λογότυπο Cupra διατρέχει όλο το μήκος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Υπάρχουν επίσης νέα χρώματα αμαξώματος και σχέδια ζαντών.
Στο εσωτερικό προσφέρονται κάποια νέα υφάσματα, συμπεριλαμβανομένου ενός συνδυασμού μικροϊνών και ανακυκλωμένου πλαστικού (με όψη και αίσθηση καλύτερα απ' ό,τι ακούγεται), καθώς και δέρμα που βρίσκεται σε συνάρτηση με την αρχή της βιωσιμότητας.
Το σύστημα infotainment έχει ενσωματώσει τις πιο πρόσφατες αλλαγές του VW Group. Εξακολουθεί να βασίζεται σε πλήκτρα αφής, αλλά πλέον η πλοήγηση στο μενού και ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού έχουν βελτιωθεί, με φωτισμό για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας. Υπάρχει ένα νέο ηχοσύστημα 12 ηχείων, το οποίο αναπτύχθηκε από τη Sennheiser και αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει αρκετές επιλογές, η πλειοψηφία με ήπια υβριδική τεχνολογία, αλλά και μια βελτιωμένη εκδοχή της plug-in υβριδικής που πλέον παρέχει ηλεκτρική αυτονομία στα επίπεδα των 100 χιλιομέτρων και υποστηρίζει φόρτιση DC 50 kW. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει ως βάση τον κινητήρα 1.5 λίτρων και διατίθεται σε εκδόσεις με ισχύ 204 και 272 ίππων (έκδοση VZ). Στην βάση της γκάμας συναντάμε την έκδοση με τον TSI 1.5 και απόδοση 150 ίππων.
Στην κορυφή συναντάμε την έκδοση VZ με τον δίλιτρο κινητήρα TSI και απόδοση 265 και 333 ίππων, Στην περίπτωση του Leon, αν και η ισχύς περιορίζεται στους 300 ίππους, αποτελεί την ισχυρότερη στην ιστορία του. Τέλος, για όσους εξακολουθούν να επιθυμούν ένα Formentor με κινητήρα πετρελαίου, υπάρχει η έκδοση 2.0 TDI με 150 ίππους και κιβώτιο DSG, όπως άλλωστε και όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις, πλην της βασικής 1.5 TSI.
Στην οδηγική επαφή που είχαμε τόσο με το Formentor όσο και με το Leon στη Βαρκελώνη, η εικόνα για τα δύο μοντέλα της Cupra ήταν σε μεγάλο βαθμό αυτή που έχεις σχηματίσει ήδη από τις υπάρχουσες εκδοχές τους. Η οδική συμπεριφορά ήταν παραδοσιακά ένα από τα πλεονεκτήματα του Formentor. Όπως συμβαίνει με αρκετά μοντέλα του ομίλου VW, υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στα δυναμικά χαρακτηριστικά και της άνεσης στην καθημερινή χρήση.
Με το Formentor, όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις στη γκάμα των εκδόσεων, τόσο πιο πολύ η ζυγαριά αρχίζει να γέρνει προς την πλευρά του fun to drive. Το ίδιο ισχύει και για το Leon, που δείχνει να αποτελεί μια λιγότερο μοδάτη, αλλά περισσότερο λογική επιλογή αν αυτό που ζητάς είναι το ιδανικό ζύγισμα.
Όχι πως το Formentor θα σε απογοητεύσει. Σε κάθε του έκδοση και στον κατάλληλο δρόμο, ο ρυθμός με τον οποίο μπορείς να το οδηγήσεις, μπορεί να είναι πραγματική απόλαυση, ειδικά με βάση τα στάνταρ των περισσότερων crossover-SUV της αγοράς. Είναι ευέλικτο, προβλέψιμο και διασκεδαστικό. Το DSG που είναι και η πιθανότερη επιλογή, λειτουργεί πολύ καλά, ενώ παρέχει την επιλογή χειροκίνητων αλλαγών με paddles αν βρίσκεσαι στο ανάλογο mood.
Τα φρένα κάνουν καλά τη δουλειά τους, με την Cupra να σου δίνει τη δυνατότητα αν κρίνεις πως τα όριά σου υπερβαίνουν εκείνα του αυτοκινήτου, να παραγγείλεις το Formentor με φρένα Brembo ή Akebono. Και επειδή η επιθετική οδήγηση πάει πακέτο με τον ήχο που βγαίνει από την εξάτμιση, αν μπεις στη διαδικασία να κάνεις τικ στα κουτάκια του προαιρετικού εξοπλισμού, κάπου εκεί θα βρεις και την εξάτμιση με την υπογραφή της Akrapovic.
Τα ανανεωμένα Leon και Formentor αναμένονται στην ελληνική αγορά προς τα τέλη Ιουλίου, αρχικά στις εκδόσεις 1.5 eTSI (150 ίπποι) και 1.5 e-Hybrid (272 ίπποι). Στην πρώτη περίπτωση οι τιμές έχουν διαμορφωθεί σε 33.490 ευρώ (Leon) και 36.590 ευρώ (Formentor), ενώ στην έκδοση PHEV, οι τιμές είναι 44.990 ευρώ και 47.990 ευρώ αντίστοιχα. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις αναμένεται να έρθουν τον Οκτώβριο. Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ωστόσο ανακοινώσει ήδη τον τιμοκατάλογο, με τιμή εκκίνησης για το Leon 1.5 TSI τα 31.490 ευρώ.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.