Σάββατο, 08-Ιουν-2024 14:45
Αποστολή στην Πράγα: Οδηγούμε το νέο Skoda Superb
H νέα, 4η γενιά του κορυφαίου sedan της Skoda που παρουσιάστηκε επίσημα στην Πράγα, αποδεικνύει πως η τσέχικη εταιρεία υπηρετεί με χαρακτηριστική συνέπεια την ιδέα του ολοκληρωμένου οικογενειακού αυτοκινήτου.
Το νέο Superb, είναι ένα μοντέλο που χαρακτηρίζεται από ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό, απαράμιλλους χώρους και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Από αυτό το τελευταίο, καταλαβαίνεις πως το Superb είναι από τις περιπτώσεις που αντιστέκονται στον εξηλεκτρισμό, αν και η γκάμα του θα περιλαμβάνει στο προσεχές μέλλον μια plug-in υβριδική έκδοση. Για την ώρα όμως, επιμένει παραδοσιακά. Κάτι που μεταφράζεται σε εκδόσεις βενζίνης και diesel, με την παρουσία στη βασική από αυτές ήπια υβριδικής τεχνολογίας.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Αισθητικά, το νέο Superb "φωνάζει” από μακριά πως πρόκειται για Skoda. Η σχεδίασή του υιοθετεί το σύγχρονο family look της μάρκας, με τη χαρακτηριστική μάσκα. Η Skoda είναι από τις εταιρείες που έχουν σαν στόχο να σχεδιάζουν μοντέλα που δίνουν λύσεις στις πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας και όχι τόσο στην εικόνα.
Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως η αισθητική τους υστερεί. Απλά ακολουθεί πιο συντηρητικά μονοπάτια. Και με την ευκαιρία, καλό είναι να γνωρίζεις πως με αεροδυναμικό συντελεστή 0,23, είναι το κορυφαίο Skoda στον συγκεκριμένο τομέα.
Από την άλλη πλευρά, η εικόνα του εσωτερικού είναι απόλυτα εναρμονισμένη με τα σημεία των καιρών. Ψηφιακός πίνακας οργάνων, μεγάλη οθόνη infotainment 13 ιντσών κεντρικά τοποθετημένη, με καλά γραφικά και γρήγορη απόκριση και ποιότητα κατασκευής που δείχνει ιδιαίτερα προσεγμένη. Και βέβαια, το ψηφιακό περιβάλλον ισορροπεί θαυμάσια με το αναλογικό, με τα λίγα φυσικά κουμπιά να αφορούν τον κλιματισμό και κάποιες επιπλέον λειτουργίες.
Μπορεί στα πλαίσια του VW γκρουπ αυτή να είναι μια επιλογή που τη βλέπουν ως υποδεέστερη από τους διακόπτες αφής και τον χειρισμό των πάντων μέσω μενού στις οθόνες, όμως στην πράξη είναι ένα ξεκάθαρα θετικό στοιχείο για το Superb.
Όπως κάθε Skoda, έτσι και το νέο Superb αποτελεί μέτρο σύγκρισης σε επίπεδο χώρων. Πολύ απλά, αν οι ανάγκες σου σε χώρους (επιβατών-αποσκευών) δεν καλύπτονται από το συγκεκριμένο μοντέλο, μάλλον δύσκολα θα καλυφθούν από οποιοδήποτε.
Αν σκεφτείς πως αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που συνοδεύει ακόμη και τα μικρομεσαία μοντέλα της μάρκας, το Superb που βρίσκεται στα επίπεδα των 5 μέτρων δύσκολα θα αποτελούσε εξαίρεση. Κάπως έτσι, μπορείς να υπολογίζεις σε χώρο αποσκευών 600+ λίτρων.
Σε άλλα νέα από το εσωτερικό, πέρα από την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών, το Superb είναι εφοδιασμένο με μια μακροσκελή λίστα ηλεκτρονικών βοηθημάτων, μεταξύ των οποίων και το νέας γενιάς DCC (Dynamic Chassis Control) που ρυθμίζει τη λειτουργία της ανάρτησης. Είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG, με τον διακόπτη επιλογής σχέσης να έχει φύγει από τη βάση της κονσόλας και να βρίσκεται πλέον στην κολόνα του τιμονιού, όπως συνηθίζεται στα ηλεκτρικά μοντέλα της VW.
Κατά το λανσάρισμα, το Superb θα είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες βενζίνης και δύο diesel. Στην πρώτη περίπτωση οι εκδόσεις ξεκινούν με τον 1.5 TSI mHEV που έχει απόδοση 150 ίππων. Μια μικρή γεννήτρια για την εκκίνηση του κινητήρα και ένα σύστημα 48V βρίσκονται εκεί για να υποστηρίξουν την υβριδική διάσταση της έκδοσης.
Στη συνέχεια συναντάμε έναν 2.0 TSI, ενώ στην κορυφή βρίσκεται ο ίδιος κινητήρας με προσθήκη τετρακίνησης και 265 ίππους. Αυτή η τελευταία έκδοση, δεν θα εισαχθεί στη χώρα μας. Στην ίδια λογική, η μοναδική έκδοση diesel που θα δούμε στην Ελλάδα, είναι η 2.0 TDI των 150 ίππων, με την κορυφαία τετρακίνητη των 190 ίππων να μην προβλέπεται να εισαχθεί.
Κατά τη διάρκεια της εκτεταμένης οδηγικής επαφής που είχαμε με το νέο μοντέλο της Skoda στην έκδοση 1.5, ήταν σαφές πως έχεις να κάνεις με ένα άριστα τοποθετημένο μοντέλο. Στο ταξίδι είναι ιδιαίτερα ήσυχο και ξεκούραστο, ενώ ο συνδυασμός μεγάλου ρεζερβουάρ (66 λίτρα) και χαμηλής κατανάλωσης, σε κάνουν να μην πιστεύεις στα μάτια σου βλέποντας αυτονομίες της τάξεως ακόμη και των 1.000+ χιλιομέτρων και μέση κατανάλωση στα επίπεδα των 6 λίτρα ανά 100 χλμ. από ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης.
Το Superb δεν είναι το αυτοκίνητο που θα σε ενθουσιάσει οδηγικά, όμως αυτό δεν είναι το προφίλ ούτε του αγοραστή του, ούτε της κατηγορίας του. Στους τομείς που οφείλει να διακρίνεται ένα καθαρόαιμο οικογενειακό μοντέλο, το νέο Skoda παίρνει άριστα. Το μόνο που θα μπορούσες να ζητήσεις, είναι λίγη επιπλέον δύναμη, καθώς οι 150 ίπποι είναι οριακή ισχύς για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Το νέο Superb αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα κάποια στιγμή προς τα τέλη φθινοπώρου του 2024, πιθανότατα μέσα στον Νοέμβριο. Η έκδοση PHEV θα ακολουθήσει κάποια στιγμή το 2025 και αναμένεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί ως βάση είναι ο 1.5 λίτρων, η ισχύς ανέρχεται σε 204 ίππους, ενώ πλέον εφοδιάζεται με μπαταρία 25,7 kWh με τη Skoda να κάνει λόγο για ηλεκτρική αυτονομία 120 χιλιομέτρων.
Θα φορτίζει πλήρως σε 2,5 ώρες σε ένα wallbox 11kW, ενώ θα υποστηρίζει και ταχυφόρτιση, μέσω της οποίας θα μπορεί να φτάσει από το 10-80% σε 25 λεπτά.
Πηγή: topgeargreece.gr
Μην βιαστείτε να πείτε για μια ακόμη κινεζική φίρμα αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Η Nio διαφέρει πολύ σε κάθε επίπεδο που μπορείτε να φανταστείτε.
Η Audi φέρεται να ετοιμάζει το RS3 GT, μια έκδοση-φόρο τιμής στον εμβληματικό πεντακύλινδρο 2.5 TFSI, ο οποίος διανύει το τελευταίο του διάστημα πριν τις νέες προδιαγραφές εκπομπών Euro 7.
Γέφυρα ύψους 758 μέτρων που είχε εγκανιαστεί μόλις πριν από εβδομάδες κατέρρευσε σε ένα σοκαριστικό video που κάνει τον γύρο του διαδικτύου.
Η δεύτερη γενιά της Mercedes GLB δοκιμάζεται στις πιο ακραίες χειμερινές συνθήκες και μας αποκαλύπτει το εσωτερικό της που είναι γεμάτο οθόνες, στα πρότυπα της νέας CLA.
Μια σπουδαία επίδοση κατέγραψε το Audi E5 Sportback, ένα νέο μοντέλο της φίρμας για την Κίνα το οποίο πλησίασε το ρεκόρ του Xiaomi SU7 Ultra.
Τρία χρόνια μετά τη μετατροπή των Megane και Scenic σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η Renault πήρε μια πολύ σημαντική απόφαση που αφορά την επόμενη γενιά τους.
Η επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο διασφαλίζει καλύτερη διαχείριση αυτής, μεγαλύτερη οικονομία και ρεύμα για όλους και όχι μόνο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η λίστα με τους πιο επικίνδυνους οδηγούς της Ευρώπης περιλαμβάνει αρκετές εκπλήξεις καθώς η εικόνα που έχουμε είναι διαφορετική για κάποιες χώρες.
Ζευγάρι αποφάσισε να ικανοποιήσει τις ακατάσχετες ορέξεις του χωρίς να νοιάζεται για το ότι βρισκόταν σε αυτοκίνητο που πήγαινε με 145 χλμ./ώρα. Τελικά συνελήφθησαν.
Αν ψάχνεις για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που να διακρίνεται σε όλους τους τομείς που ενδιαφέρουν μια οικογένεια, τότε έχεις μπροστά σου μια από τις κορυφαίες επιλογές.
Δύο κορυφαία στελέχη της Tesla, που βρίσκονταν πίσω από τα Cybertruck και Model Y εγκατέλειψαν την εταιρεία, η οποία δείχνει να στρέφει την προσοχή της στην τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική.
Εδώ και λίγο καιρό, η Pagani εισήλθε στον χώρο των πολυτελών κατοικιών, με τις Pagani Residences στο Μαϊάμι. Μάλιστα όποιον αγοράσει ένα από τα δύο ρετιρέ, τον περιμένει ένα μοναδικό δώρο.
Ένα από τα πιο φημισμένα SUV Crossovers με ξεχωριστό χαρακτήρα και εμφάνιση διατίθεται τώρα με έκπτωση αλλά κυρίως ετοιμοπαράδοτο.
Η βρετανική Allotrope Energy παρουσιάζει τους υπερπυκνωτές Lignavolt, μια βιώσιμη λύση που υπόσχεται εντυπωσιακή απόδοση και φιλοδοξεί να αλλάξει το τοπίο στα μελλοντικά υβριδικά οχήματα.
Επιτέλους, μετά από περίπου έναν χρόνο, η pickup εκδοχή του Land Rover Defender 130 είναι έτοιμη να βγει στους δρόμους και μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα στην Heritage και την Urban Edition.
56χρονος οδηγός έκανε μια αδιανόητη κίνηση στην Αττική Οδό και το αποτέλεσμα ήταν να χάσει το δίπλωμά του για 395 μέρες.