Παρασκευή, 07-Ιουν-2024 11:38
Έρευνα: Η πιο συνηθισμένη βλάβη στα καινούργια αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία Hellas Direct από τις κλήσεις που δέχθηκε για οδική βοήθεια το 2023, η μηχανική βλάβη αποτέλεσε την κύρια αιτία ακινητοποίησης για πάνω από το 60% των αυτοκινήτων. Ακολουθεί το πρόβλημα με την μπαταρία, το οποίο προκάλεσε το 25% των κλήσεων, ενώ η αλλαγή ελαστικού ήταν η αιτία για το 10% των περιστατικών.
Σε πολύ μικρότερα ποσοστά καταγράφονται οι κλήσεις για επαναφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο (0,55%) και η ακινητοποίηση λόγω έλλειψης καυσίμου (0,45%). Τα στοιχεία αυτά υποδεικνύουν ότι το ποσοστό ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης είναι αυξημένο εξαιτίας της μεγάλης ηλικίας και της κακής συντήρησης του ελληνικού στόλου αυτοκινήτων.
Στα αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, η μηχανική βλάβη αποτελεί τη συνηθέστερη αιτία ακινητοποίησης (83%), ακολουθούμενη από την απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας λόγω μπαταρίας (11%) και την αλλαγή ελαστικού (5,5%). Για τα αυτοκίνητα ηλικίας 26-30 ετών, το ποσοστό ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης μειώνεται στο 72%, με προβλήματα μπαταρίας στο 19% και προβλήματα ελαστικών στο 6%.
Τα οχήματα ηλικίας 16-25 ετών παρουσιάζουν περαιτέρω μείωση των ακινητοποιήσεων λόγω μηχανικής βλάβης (66%), ενώ τα προβλήματα με την μπαταρία αυξάνονται στο 24% και με τα ελαστικά στο 8%.
Στα αυτοκίνητα ηλικίας 6-15 ετών, η μηχανική βλάβη περιορίζεται στο 58% των περιπτώσεων, ενώ τα προβλήματα μπαταρίας και ελαστικών καταγράφονται στο 28% και 12% αντίστοιχα. Τέλος, στα αυτοκίνητα μέχρι 5 ετών, οι μηχανικές βλάβες εντοπίζονται στο 44%, με τα προβλήματα μπαταρίας στο 33% και τα προβλήματα ελαστικών στο 20%.
Από την ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι οι κλήσεις για οδική βοήθεια λόγω μηχανικής βλάβης αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία του αυτοκινήτου. Η σύγκριση των καινούριων αυτοκινήτων με αυτά άνω των 30 ετών δείχνει σχεδόν διπλάσια αύξηση στις κλήσεις λόγω μηχανικών βλαβών. Τα καινούρια αυτοκίνητα ωστόσο παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά ακινητοποίησης λόγω μπαταρίας (33%), γεγονός που αποδίδεται στις αυξημένες ηλεκτρικές ανάγκες των σύγχρονων οχημάτων.
Πηγή: topgeargreece.gr
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...