Σάββατο, 25-Μαϊ-2024 11:57
Αποστολή στη Φρανκφούρτη: Επιτέλους τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe
Η Jeep είναι ίσως η μοναδική εταιρεία που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με τις κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου των μοντέλων της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το όνομα Jeep έχει καταφέρει να είναι συνώνυμο μιας ολόκληρης κατηγορίας.
Αυτός είναι και ο λόγος της δέσμευσης που έχει αναλάβει η αμερικανική εταιρεία για ύπαρξη τετρακίνητης έκδοσης σε κάθε μοντέλο της γκάμας της.
Αυτήν ακριβώς τη δέσμευση έρχεται να ικανοποιήσει η έκδοση 4xe του Avenger, καθώς μέχρι στιγμής το compact SUV της Jeep, ήταν διαθέσιμο μόνο σε δικίνητες εκδόσεις. Αυτό βέβαια δεν το εμπόδισε να καταγράψει μια αξιόλογη πορείς στην αγορά, έχοντας στο ενεργητικό του πάνω από 90.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα.
Όμως το πιο σημαντικό, είναι πως σύμφωνα με την Jeep, περίπου το 70% των αγοραστών του μοντέλου, αποτελεί νέους πελάτες για τη μάρκα. Λογικό, αν σκεφτείς πως οι παραδοσιακοί αγοραστές Jeep θα έχουν την τετρακίνηση ως προαπαιτούμενο.
Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο που παρουσίασε η Jeep στη Φρανκούρτη, έρχεται να καλύψει το κενό στη γκάμα του Avenger και μάλιστα με αρκετό στυλ. Πρώτα και κύρια με την εμφάνιση. Η 4xe είναι ξεκάθαρα η πιο ελκυστική έκδοση του Avenger και δεν κρύβει πως είναι φτιαγμένο για πιο δύσβατα εδάφη από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.
Η μάσκα είναι διαφορετική και περιλαμβάνει μια μεγάλης έκτασης μαύρη επιφάνεια που είναι ανθεκτική στις γρατζουνιές και τα μικροχτυπήματα. Οι προβολείς ομίχλης έχουν πλέον τοποθετηθεί σε ψηλότερο σημείο στα δύο άκρα του μπροστινού τμήματος, ενώ το αυτοκίνητο της παρουσίασης ήταν εφοδιασμένο με μαύρες ζάντες και λάστιχα All Terrain, που εκτός του ότι είναι απαραίτητα στη χρήση εκτός δρομου, προσθέτουν και πόντους στην εμφάνιση.
Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 1 εκατοστό και βρίσκεται συνολικά στα 21 εκατοστά, έχοντας ως αποτέλεσμα βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης (22 μοίρες), ράμπας (21 μοίρες) και διαφυγής (35 μοίρες). Κάποιες επιπλέον διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση, αφορούν στις μπάρες οροφής και το εμφανές σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό, το ψηφιακό περιβάλλον διατηρείται όπως το γνωρίζουμε από τις υπόλοιπες εκδόσεις, με την Jeep να έχει προσθέσει νέα γραφικά στον πίνακα οργάνων, ενώ όπως μας ενημερώνει, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι πιο ανθεκτικές και μπορούν να πλυθούν. Ας περάσουμε όμως στον πυρήνα της νέας έκδοσης του Avenger, που δεν είναι άλλος από το σύστημα τετρακίνησης.
Μην περιμένεις κάτι από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα της Jeep, ή κάποιο κεντρικό διαφορικό. Ως βάση, χρησιμοποιείται η διάταξη που συναντάμε στην έκδοση e-Hybrid του μοντέλου. Αυτό μεταφράζεται σε έναν θερμικό κινητήρα 1.2 λίτρων απόδοσης 136 ίππων και 230 Nm ροπής, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 21 kW, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων του Avenger. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Jeep, είναι 0-100 km/h σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 194 km/h.
Και πώς προκύπτει η τετρακίνηση; Εδώ η Jeep έρχεται να προσθέσει έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα ισχύος επίσης 21 kW στον πίσω άξονα. Η λεπτομέρεια εδώ είναι πως το 4xe λειτουργεί ως τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται, καθώς μέσω της τεχνολογίας power looping, η ενέργεια που παρέχεται στον κινητήρα που βρίσκεται τοποθετημένος πίσω, είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή.
Ένα ακόμη σημείο που είναι άξιο αναφοράς, είναι πως η ανάγκη για χώρο στο πίσω μέρος ώστε να τοποθετηθεί εκεί ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας, επέφερε αλλαγή στην πίσω ανάρτηση, που πλέον περιλαμβάνει πολλαπλούς συνδέσμους. Το Avenger 4xe μπορεί να λειτουργεί ως μόνιμα τετρακίνητο σε ταχύτητες μέχρι 30 km/h, έχοντας μάλιστα σταθερή κατανομή ροπής 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες.
Σε ταχύτητες μεταξύ 30-90 km/h, η κατανομή της ροπής μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις συνθήκες, πράγμα που σημαίνει πως ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται αν και εφόσον κριθεί απαραίτητο. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα άνω των 90 Km/h, η μετάδοση της κίνησης αφορά αποκλειστικά τους μπροστινούς τροχούς, ώστε να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα η κατανάλωση.
Η υποβοήθηση του οδηγού μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων είναι περίπου αυτονόητη στα σύγχρονα αυτοκίνητα και το Avenger διαθέτει πληθώρα τέτοιων συστημάτων. Από το Hill Descent Control που βοηθά στην κατάβαση σε δρόμους με απότομη κατηφορική κλίση, μέχρι το Selec-Terrain που οσυιαστικά φιλοξενεί τα προγράμματα οδήγησης. Μόνο που εδώ, εκτός από τα γνωστά Auto και Sport, υπάρχουν και οι επιλογές Snow και Sand&Mud.
Η τιμή της έκδοσης 4xe παραμένει προς το παρόν άγνωστη, καθώς τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να πατήσουν ελληνικό έδαφος κάποια στιγμή στις αρχές του 2025, οπότε και θα γνωρίζουμε περισσότερα σχετικά.
Πηγή: topgeargreece.gr
H Peugeot αποκάλυψε το Polygon Concept ένα vision όχημα που θα παρουσιαστεί στο online παιχνίδι Fortnite αλλά μας δίνει ιδέες για το σχεδιαστικό μέλλον της φίρμας.
Η Audi εγκαταλείπει το πλήρως ηλεκτρικό πλάνο και ετοιμάζεται να υποδεχτεί τρία νέα σημαντικά μοντέλα SUV μέσα στο 2026, που θα διαθέτουν μεταξύ άλλων και θερμικές εκδόσεις.
Ολοκληρώθηκε το έργο αναβάθμισης του φωτισμού των τούνελ της Ολυμπίας Οδού και πλέον το σύνολο του αυτοκινητόδρομου φωτίζεται από LED μειώνοντας κατανάλωση.
Κάποιοι κάνουν λόγο για "φούσκα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων", όμως τα δεδομένα δείχνουν κάτι τελείως διαφορετικό: την μετάβασή τους σε πολύ πιο λογικές τιμές.
Η Nvidia είναι ήδη ένας εκ των βασικότερων προμηθευτών για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, πρώτη φορά όμως ανοίγεται τόσο σε συνεργασία με εταιρεία αυτοκινήτου.
Ναι, στην ελληνική αγορά υπάρχει C-SUV με αυτόματο κιβώτιο και τιμή από 18.900 ευρώ. Δείτε ποιο είναι και για πόσο διαρκεί η προσφορά.
Μεγάλη μάχη για την δεύτερη θέση γίνεται στην δημοσφιλέστερη κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα καθώς 5 μοντέλα την διεκδικούν για να πλησιάσουν το πρωτοπόρο Toyota Yaris.
Γέφυρα που παρέμενε κλειστή από τον Μαΐο δόθηκε στην κυκλοφορία μετά απο τις εργασίες αναβάθμισης και τελειώνει η ταλαιπωρία εκατοντάδων οδηγών.
Το νορβηγικό κρατικό επενδυτικό ταμείο, που κατέχει το 1,12% των μετοχών της Tesla, είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής εκτός ΗΠΑ και διαφωνεί για το πακέτο αποδοχών του Musk.
Μια νέα ειδική έκδοση του Citroen Ami φέρνει η εταιρεία για να γιορτάσει το Halloween αλλά και να δείξει πως μπορεί να αγριέψει η μικροκινητικότητα
Ήρθε στην ελληνική αγορά ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα C-SUV. Το νέο C5 Aircross είναι πλέον διαθέσιμο και στην Ελλάδα και έχουμε όλα τα στοιχεία και τιμές.
Η στρατηγική συμμαχία της Renault με κινεζικό κολοσσό αποκτά άλλη διάσταση μετά την πώληση του 26,4% της Renault Βραζιλίας.
Τελικά οι Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τι μερίδιο αγοράς έχουν στην Ελλάδα τα αμιγώς ηλεκτρικά; Ας δούμε τα στοιχεία.
Το πρωτότυπο Vision X-Compact που παρουσίασε η Mazda στην έκθεση του Τόκιο, δείχνει ότι τα μικρά αυτοκίνητα όχι μόνο δεν έχουν πεθάνει, αλλά διεκδικούν τη θέση τους στην εποχή της τεχνητής...