Σάββατο, 25-Μαϊ-2024 11:57
Αποστολή στη Φρανκφούρτη: Επιτέλους τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe

Η Jeep είναι ίσως η μοναδική εταιρεία που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με τις κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου των μοντέλων της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το όνομα Jeep έχει καταφέρει να είναι συνώνυμο μιας ολόκληρης κατηγορίας.
Αυτός είναι και ο λόγος της δέσμευσης που έχει αναλάβει η αμερικανική εταιρεία για ύπαρξη τετρακίνητης έκδοσης σε κάθε μοντέλο της γκάμας της.
Αυτήν ακριβώς τη δέσμευση έρχεται να ικανοποιήσει η έκδοση 4xe του Avenger, καθώς μέχρι στιγμής το compact SUV της Jeep, ήταν διαθέσιμο μόνο σε δικίνητες εκδόσεις. Αυτό βέβαια δεν το εμπόδισε να καταγράψει μια αξιόλογη πορείς στην αγορά, έχοντας στο ενεργητικό του πάνω από 90.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα.
Όμως το πιο σημαντικό, είναι πως σύμφωνα με την Jeep, περίπου το 70% των αγοραστών του μοντέλου, αποτελεί νέους πελάτες για τη μάρκα. Λογικό, αν σκεφτείς πως οι παραδοσιακοί αγοραστές Jeep θα έχουν την τετρακίνηση ως προαπαιτούμενο.
Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο που παρουσίασε η Jeep στη Φρανκούρτη, έρχεται να καλύψει το κενό στη γκάμα του Avenger και μάλιστα με αρκετό στυλ. Πρώτα και κύρια με την εμφάνιση. Η 4xe είναι ξεκάθαρα η πιο ελκυστική έκδοση του Avenger και δεν κρύβει πως είναι φτιαγμένο για πιο δύσβατα εδάφη από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.
Η μάσκα είναι διαφορετική και περιλαμβάνει μια μεγάλης έκτασης μαύρη επιφάνεια που είναι ανθεκτική στις γρατζουνιές και τα μικροχτυπήματα. Οι προβολείς ομίχλης έχουν πλέον τοποθετηθεί σε ψηλότερο σημείο στα δύο άκρα του μπροστινού τμήματος, ενώ το αυτοκίνητο της παρουσίασης ήταν εφοδιασμένο με μαύρες ζάντες και λάστιχα All Terrain, που εκτός του ότι είναι απαραίτητα στη χρήση εκτός δρομου, προσθέτουν και πόντους στην εμφάνιση.
Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 1 εκατοστό και βρίσκεται συνολικά στα 21 εκατοστά, έχοντας ως αποτέλεσμα βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης (22 μοίρες), ράμπας (21 μοίρες) και διαφυγής (35 μοίρες). Κάποιες επιπλέον διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση, αφορούν στις μπάρες οροφής και το εμφανές σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό, το ψηφιακό περιβάλλον διατηρείται όπως το γνωρίζουμε από τις υπόλοιπες εκδόσεις, με την Jeep να έχει προσθέσει νέα γραφικά στον πίνακα οργάνων, ενώ όπως μας ενημερώνει, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι πιο ανθεκτικές και μπορούν να πλυθούν. Ας περάσουμε όμως στον πυρήνα της νέας έκδοσης του Avenger, που δεν είναι άλλος από το σύστημα τετρακίνησης.
Μην περιμένεις κάτι από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα της Jeep, ή κάποιο κεντρικό διαφορικό. Ως βάση, χρησιμοποιείται η διάταξη που συναντάμε στην έκδοση e-Hybrid του μοντέλου. Αυτό μεταφράζεται σε έναν θερμικό κινητήρα 1.2 λίτρων απόδοσης 136 ίππων και 230 Nm ροπής, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 21 kW, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων του Avenger. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Jeep, είναι 0-100 km/h σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 194 km/h.
Και πώς προκύπτει η τετρακίνηση; Εδώ η Jeep έρχεται να προσθέσει έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα ισχύος επίσης 21 kW στον πίσω άξονα. Η λεπτομέρεια εδώ είναι πως το 4xe λειτουργεί ως τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται, καθώς μέσω της τεχνολογίας power looping, η ενέργεια που παρέχεται στον κινητήρα που βρίσκεται τοποθετημένος πίσω, είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή.
Ένα ακόμη σημείο που είναι άξιο αναφοράς, είναι πως η ανάγκη για χώρο στο πίσω μέρος ώστε να τοποθετηθεί εκεί ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας, επέφερε αλλαγή στην πίσω ανάρτηση, που πλέον περιλαμβάνει πολλαπλούς συνδέσμους. Το Avenger 4xe μπορεί να λειτουργεί ως μόνιμα τετρακίνητο σε ταχύτητες μέχρι 30 km/h, έχοντας μάλιστα σταθερή κατανομή ροπής 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες.
Σε ταχύτητες μεταξύ 30-90 km/h, η κατανομή της ροπής μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις συνθήκες, πράγμα που σημαίνει πως ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται αν και εφόσον κριθεί απαραίτητο. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα άνω των 90 Km/h, η μετάδοση της κίνησης αφορά αποκλειστικά τους μπροστινούς τροχούς, ώστε να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα η κατανάλωση.
Η υποβοήθηση του οδηγού μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων είναι περίπου αυτονόητη στα σύγχρονα αυτοκίνητα και το Avenger διαθέτει πληθώρα τέτοιων συστημάτων. Από το Hill Descent Control που βοηθά στην κατάβαση σε δρόμους με απότομη κατηφορική κλίση, μέχρι το Selec-Terrain που οσυιαστικά φιλοξενεί τα προγράμματα οδήγησης. Μόνο που εδώ, εκτός από τα γνωστά Auto και Sport, υπάρχουν και οι επιλογές Snow και Sand&Mud.
Η τιμή της έκδοσης 4xe παραμένει προς το παρόν άγνωστη, καθώς τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να πατήσουν ελληνικό έδαφος κάποια στιγμή στις αρχές του 2025, οπότε και θα γνωρίζουμε περισσότερα σχετικά.
Πηγή: topgeargreece.gr
Ένας θρύλος της κλασικής αυτοκίνησης ξαναζωντανεύει στην Ελλάδα. Το "1000 Miglia", αποτελεί το πιο διάσημο event ιστορικών αυτοκινήτων και έρχεται στην Ελλάδα για να προσφέρει μια ανεπανάληπτη...
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.
Ο Ιταλός οδηγός αγώνων Fabio Barone βρέθηκε στο τιμόνι μιας Ferrari SF90 επιχειρώντας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στο πιο ασυνήθιστο περιβάλλον, το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου.
"Πρόκειται για έναν αγώνα για την κυριαρχία, όχι για την κερδοφορία", δηλώνει ένας γνωστός αναλυτής. Ας δούμε τι συμβαίνει με την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας.