Σάββατο, 25-Μαϊ-2024 11:57
Αποστολή στη Φρανκφούρτη: Επιτέλους τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe
Η Jeep είναι ίσως η μοναδική εταιρεία που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με τις κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου των μοντέλων της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το όνομα Jeep έχει καταφέρει να είναι συνώνυμο μιας ολόκληρης κατηγορίας.
Αυτός είναι και ο λόγος της δέσμευσης που έχει αναλάβει η αμερικανική εταιρεία για ύπαρξη τετρακίνητης έκδοσης σε κάθε μοντέλο της γκάμας της.
Αυτήν ακριβώς τη δέσμευση έρχεται να ικανοποιήσει η έκδοση 4xe του Avenger, καθώς μέχρι στιγμής το compact SUV της Jeep, ήταν διαθέσιμο μόνο σε δικίνητες εκδόσεις. Αυτό βέβαια δεν το εμπόδισε να καταγράψει μια αξιόλογη πορείς στην αγορά, έχοντας στο ενεργητικό του πάνω από 90.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα.
Όμως το πιο σημαντικό, είναι πως σύμφωνα με την Jeep, περίπου το 70% των αγοραστών του μοντέλου, αποτελεί νέους πελάτες για τη μάρκα. Λογικό, αν σκεφτείς πως οι παραδοσιακοί αγοραστές Jeep θα έχουν την τετρακίνηση ως προαπαιτούμενο.
Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο που παρουσίασε η Jeep στη Φρανκούρτη, έρχεται να καλύψει το κενό στη γκάμα του Avenger και μάλιστα με αρκετό στυλ. Πρώτα και κύρια με την εμφάνιση. Η 4xe είναι ξεκάθαρα η πιο ελκυστική έκδοση του Avenger και δεν κρύβει πως είναι φτιαγμένο για πιο δύσβατα εδάφη από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.
Η μάσκα είναι διαφορετική και περιλαμβάνει μια μεγάλης έκτασης μαύρη επιφάνεια που είναι ανθεκτική στις γρατζουνιές και τα μικροχτυπήματα. Οι προβολείς ομίχλης έχουν πλέον τοποθετηθεί σε ψηλότερο σημείο στα δύο άκρα του μπροστινού τμήματος, ενώ το αυτοκίνητο της παρουσίασης ήταν εφοδιασμένο με μαύρες ζάντες και λάστιχα All Terrain, που εκτός του ότι είναι απαραίτητα στη χρήση εκτός δρομου, προσθέτουν και πόντους στην εμφάνιση.
Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 1 εκατοστό και βρίσκεται συνολικά στα 21 εκατοστά, έχοντας ως αποτέλεσμα βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης (22 μοίρες), ράμπας (21 μοίρες) και διαφυγής (35 μοίρες). Κάποιες επιπλέον διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση, αφορούν στις μπάρες οροφής και το εμφανές σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό, το ψηφιακό περιβάλλον διατηρείται όπως το γνωρίζουμε από τις υπόλοιπες εκδόσεις, με την Jeep να έχει προσθέσει νέα γραφικά στον πίνακα οργάνων, ενώ όπως μας ενημερώνει, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι πιο ανθεκτικές και μπορούν να πλυθούν. Ας περάσουμε όμως στον πυρήνα της νέας έκδοσης του Avenger, που δεν είναι άλλος από το σύστημα τετρακίνησης.
Μην περιμένεις κάτι από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα της Jeep, ή κάποιο κεντρικό διαφορικό. Ως βάση, χρησιμοποιείται η διάταξη που συναντάμε στην έκδοση e-Hybrid του μοντέλου. Αυτό μεταφράζεται σε έναν θερμικό κινητήρα 1.2 λίτρων απόδοσης 136 ίππων και 230 Nm ροπής, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 21 kW, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων του Avenger. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Jeep, είναι 0-100 km/h σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 194 km/h.
Και πώς προκύπτει η τετρακίνηση; Εδώ η Jeep έρχεται να προσθέσει έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα ισχύος επίσης 21 kW στον πίσω άξονα. Η λεπτομέρεια εδώ είναι πως το 4xe λειτουργεί ως τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται, καθώς μέσω της τεχνολογίας power looping, η ενέργεια που παρέχεται στον κινητήρα που βρίσκεται τοποθετημένος πίσω, είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή.
Ένα ακόμη σημείο που είναι άξιο αναφοράς, είναι πως η ανάγκη για χώρο στο πίσω μέρος ώστε να τοποθετηθεί εκεί ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας, επέφερε αλλαγή στην πίσω ανάρτηση, που πλέον περιλαμβάνει πολλαπλούς συνδέσμους. Το Avenger 4xe μπορεί να λειτουργεί ως μόνιμα τετρακίνητο σε ταχύτητες μέχρι 30 km/h, έχοντας μάλιστα σταθερή κατανομή ροπής 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες.
Σε ταχύτητες μεταξύ 30-90 km/h, η κατανομή της ροπής μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις συνθήκες, πράγμα που σημαίνει πως ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται αν και εφόσον κριθεί απαραίτητο. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα άνω των 90 Km/h, η μετάδοση της κίνησης αφορά αποκλειστικά τους μπροστινούς τροχούς, ώστε να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα η κατανάλωση.
Η υποβοήθηση του οδηγού μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων είναι περίπου αυτονόητη στα σύγχρονα αυτοκίνητα και το Avenger διαθέτει πληθώρα τέτοιων συστημάτων. Από το Hill Descent Control που βοηθά στην κατάβαση σε δρόμους με απότομη κατηφορική κλίση, μέχρι το Selec-Terrain που οσυιαστικά φιλοξενεί τα προγράμματα οδήγησης. Μόνο που εδώ, εκτός από τα γνωστά Auto και Sport, υπάρχουν και οι επιλογές Snow και Sand&Mud.
Η τιμή της έκδοσης 4xe παραμένει προς το παρόν άγνωστη, καθώς τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να πατήσουν ελληνικό έδαφος κάποια στιγμή στις αρχές του 2025, οπότε και θα γνωρίζουμε περισσότερα σχετικά.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.