Πέμπτη, 23-Μαϊ-2024 10:14
Τι προκάλεσε την μεγάλη απεργία σε εργοστάσιο της BYD

Την περασμένη εβδομάδα, σημειώθηκε απεργία στο εργοστάσιο της BYD (η οποία μόλις άνοιξε νέα κάθετη μονάδα στον Κηφισό) στο Wuxi, στην επαρχία Jiangsu της Κίνας. Εικόνες και σύντομα βίντεο που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο έδειχναν μια μεγάλη συγκέντρωση εργαζομένων μέσα στο χώρο του εργοστασίου, με κάποιους μάλιστα να είναι ξαπλωμένοι στο έδαφος, καλυμμένοι από μπλε σεντόνια που είχε τοποθετήσει η αστυνομία.
Σύμφωνα με αναφορές, ο κύριος λόγος της δυσαρέσκειας των εργαζομένων της BYD ήταν η εφαρμογή ενός συστήματος τεσσάρων βαρδιών και ενός πενθήμερου οκτάωρου προγράμματος εργασίας.
Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια της υπερωριακής αμοιβής, οδηγώντας σε σημαντική μείωση του εισοδήματός τους.
Το εργοστάσιο της BYD στο Wuxi ανήκε προηγουμένως στην αμερικανική εταιρεία Johnson Controls. Πέρυσι, η BYD εξαγόρασε τα εργοστάσια της Johnson Controls στο Chengdu και στο Wuxi έναντι τιμήματος 15,8 δισεκατομμυρίων γιουάν (2,19 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).
Μετά την εξαγορά, τόσο η Johnson Controls όσο και η BYD εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση, υποσχόμενες ότι οι παροχές προς τους εργαζομένους θα παραμείνουν αμετάβλητες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, θα βελτιωθούν ελαφρώς. Διαβεβαίωσαν επίσης ότι θα παρασχεθεί αποζημίωση στους απολυμένους εργαζόμενους. Ωστόσο, αναφέρεται ότι η BYD δεν τήρησε αυτές τις δεσμεύσεις, συμβάλλοντας στη δυσαρέσκεια των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν για την κατάργηση των υπερωριών, γεγονός που μπορεί να φαίνεται εκπληκτικό από μια διεθνή προοπτική. Ενώ ο υπόλοιπος κόσμος επιδιώκει τη μείωση των ωρών εργασίας, οι Κινέζοι εργαζόμενοι απαιτούν αύξηση του χρόνου εργασίας. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Οι Κινέζοι εργαζόμενοι δεν απολαμβάνουν απαραίτητα την υπερωριακή εργασία- αναγκάζονται να την κάνουν λόγω των συνθηκών. Τα εργοστάσια συχνά ορίζουν βασικούς μισθούς λίγο πάνω από τον κατώτατο μισθό της κυβέρνησης για να διατηρήσουν το κόστος εργασίας σε χαμηλά επίπεδα. Για να τα βγάλουν πέρα, οι εργαζόμενοι αποδέχονται πολύωρη υπερωριακή εργασία, καθώς η κινεζική εργατική νομοθεσία απαιτεί από τους εργοδότες να καταβάλλουν 1,5 φορά τον κανονικό μισθό για υπερωρίες και το διπλάσιο μισθό για υπερωρίες το Σαββατοκύριακο.
Οι προκηρύξεις θέσεων εργασίας για το εργοστάσιο της BYD στο Wuxi τους τελευταίους δύο μήνες ανέφεραν βασικό μισθό 2.490 γιουάν (345 δολάρια ΗΠΑ), ο οποίος συμπίπτει με τον κατώτατο μισθό στην επαρχία Jiangsu. Οι σταθερές υπερωρίες είναι απαραίτητες για να κερδηθεί ένα μηνιαίο εισόδημα 5.000 έως 6.500 γιουάν (690 έως 897 USD) που διαφημίζουν οι μεσάζοντες.
Στα εργοστάσια ηλεκτρονικών ειδών, η 10ωρη εργάσιμη ημέρα θεωρείται το ελάχιστο, ενώ ορισμένα εργοστάσια απαιτούν από τους εργαζόμενους ακόμη και 12 έως 13 ώρες εργασίας την ημέρα. Με την ακύρωση των υπερωριών, η BYD μείωσε ουσιαστικά το μέγιστο μηνιαίο εισόδημα των εργαζομένων σε λίγο πάνω από 3.000 γιουάν, το οποίο θεωρείται αρκετά χαμηλός μισθός.
Επί του παρόντος, η BYD δεν έχει απαντήσει σε αυτό το περιστατικό και οι λόγοι για την ξαφνική αλλαγή στην πολιτική υπερωριών παραμένουν ασαφείς. Ωστόσο, η μείωση των υπερωριών είναι μια συνήθης στρατηγική που χρησιμοποιείται από πολλές εταιρείες για να εξαναγκάσουν έμμεσα τους εργαζόμενους σε παραίτηση. Εάν οι εταιρείες δρομολογήσουν απολύσεις, είναι νομικά υποχρεωμένες να παρέχουν αποζημίωση.
Οι κερδοσκόποι αναρωτιούνται αν αυτές οι ενέργειες αντικατοπτρίζουν πιθανές απολύσεις στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Αναφορές για απολύσεις εργαζομένων από την Li Auto ακούγονται συμβατές με τις συνθήκες που επικρατούν.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.