Πέμπτη, 23-Μαϊ-2024 10:14
Τι προκάλεσε την μεγάλη απεργία σε εργοστάσιο της BYD

Την περασμένη εβδομάδα, σημειώθηκε απεργία στο εργοστάσιο της BYD (η οποία μόλις άνοιξε νέα κάθετη μονάδα στον Κηφισό) στο Wuxi, στην επαρχία Jiangsu της Κίνας. Εικόνες και σύντομα βίντεο που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο έδειχναν μια μεγάλη συγκέντρωση εργαζομένων μέσα στο χώρο του εργοστασίου, με κάποιους μάλιστα να είναι ξαπλωμένοι στο έδαφος, καλυμμένοι από μπλε σεντόνια που είχε τοποθετήσει η αστυνομία.
Σύμφωνα με αναφορές, ο κύριος λόγος της δυσαρέσκειας των εργαζομένων της BYD ήταν η εφαρμογή ενός συστήματος τεσσάρων βαρδιών και ενός πενθήμερου οκτάωρου προγράμματος εργασίας.
Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια της υπερωριακής αμοιβής, οδηγώντας σε σημαντική μείωση του εισοδήματός τους.
Το εργοστάσιο της BYD στο Wuxi ανήκε προηγουμένως στην αμερικανική εταιρεία Johnson Controls. Πέρυσι, η BYD εξαγόρασε τα εργοστάσια της Johnson Controls στο Chengdu και στο Wuxi έναντι τιμήματος 15,8 δισεκατομμυρίων γιουάν (2,19 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).
Μετά την εξαγορά, τόσο η Johnson Controls όσο και η BYD εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση, υποσχόμενες ότι οι παροχές προς τους εργαζομένους θα παραμείνουν αμετάβλητες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, θα βελτιωθούν ελαφρώς. Διαβεβαίωσαν επίσης ότι θα παρασχεθεί αποζημίωση στους απολυμένους εργαζόμενους. Ωστόσο, αναφέρεται ότι η BYD δεν τήρησε αυτές τις δεσμεύσεις, συμβάλλοντας στη δυσαρέσκεια των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν για την κατάργηση των υπερωριών, γεγονός που μπορεί να φαίνεται εκπληκτικό από μια διεθνή προοπτική. Ενώ ο υπόλοιπος κόσμος επιδιώκει τη μείωση των ωρών εργασίας, οι Κινέζοι εργαζόμενοι απαιτούν αύξηση του χρόνου εργασίας. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Οι Κινέζοι εργαζόμενοι δεν απολαμβάνουν απαραίτητα την υπερωριακή εργασία- αναγκάζονται να την κάνουν λόγω των συνθηκών. Τα εργοστάσια συχνά ορίζουν βασικούς μισθούς λίγο πάνω από τον κατώτατο μισθό της κυβέρνησης για να διατηρήσουν το κόστος εργασίας σε χαμηλά επίπεδα. Για να τα βγάλουν πέρα, οι εργαζόμενοι αποδέχονται πολύωρη υπερωριακή εργασία, καθώς η κινεζική εργατική νομοθεσία απαιτεί από τους εργοδότες να καταβάλλουν 1,5 φορά τον κανονικό μισθό για υπερωρίες και το διπλάσιο μισθό για υπερωρίες το Σαββατοκύριακο.
Οι προκηρύξεις θέσεων εργασίας για το εργοστάσιο της BYD στο Wuxi τους τελευταίους δύο μήνες ανέφεραν βασικό μισθό 2.490 γιουάν (345 δολάρια ΗΠΑ), ο οποίος συμπίπτει με τον κατώτατο μισθό στην επαρχία Jiangsu. Οι σταθερές υπερωρίες είναι απαραίτητες για να κερδηθεί ένα μηνιαίο εισόδημα 5.000 έως 6.500 γιουάν (690 έως 897 USD) που διαφημίζουν οι μεσάζοντες.
Στα εργοστάσια ηλεκτρονικών ειδών, η 10ωρη εργάσιμη ημέρα θεωρείται το ελάχιστο, ενώ ορισμένα εργοστάσια απαιτούν από τους εργαζόμενους ακόμη και 12 έως 13 ώρες εργασίας την ημέρα. Με την ακύρωση των υπερωριών, η BYD μείωσε ουσιαστικά το μέγιστο μηνιαίο εισόδημα των εργαζομένων σε λίγο πάνω από 3.000 γιουάν, το οποίο θεωρείται αρκετά χαμηλός μισθός.
Επί του παρόντος, η BYD δεν έχει απαντήσει σε αυτό το περιστατικό και οι λόγοι για την ξαφνική αλλαγή στην πολιτική υπερωριών παραμένουν ασαφείς. Ωστόσο, η μείωση των υπερωριών είναι μια συνήθης στρατηγική που χρησιμοποιείται από πολλές εταιρείες για να εξαναγκάσουν έμμεσα τους εργαζόμενους σε παραίτηση. Εάν οι εταιρείες δρομολογήσουν απολύσεις, είναι νομικά υποχρεωμένες να παρέχουν αποζημίωση.
Οι κερδοσκόποι αναρωτιούνται αν αυτές οι ενέργειες αντικατοπτρίζουν πιθανές απολύσεις στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Αναφορές για απολύσεις εργαζομένων από την Li Auto ακούγονται συμβατές με τις συνθήκες που επικρατούν.
Πηγή: topgeargreece.gr
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.
Ο Ιταλός οδηγός αγώνων Fabio Barone βρέθηκε στο τιμόνι μιας Ferrari SF90 επιχειρώντας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στο πιο ασυνήθιστο περιβάλλον, το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου.
"Πρόκειται για έναν αγώνα για την κυριαρχία, όχι για την κερδοφορία", δηλώνει ένας γνωστός αναλυτής. Ας δούμε τι συμβαίνει με την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας.
Ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια που έχει δει ποτέ η Ευρώπη είναι το Mega Metro Starline, ένα τρένο με γραμμές σε όλη την Ήπειρο.