Πέμπτη, 23-Μαϊ-2024 10:14
Τι προκάλεσε την μεγάλη απεργία σε εργοστάσιο της BYD

Την περασμένη εβδομάδα, σημειώθηκε απεργία στο εργοστάσιο της BYD (η οποία μόλις άνοιξε νέα κάθετη μονάδα στον Κηφισό) στο Wuxi, στην επαρχία Jiangsu της Κίνας. Εικόνες και σύντομα βίντεο που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο έδειχναν μια μεγάλη συγκέντρωση εργαζομένων μέσα στο χώρο του εργοστασίου, με κάποιους μάλιστα να είναι ξαπλωμένοι στο έδαφος, καλυμμένοι από μπλε σεντόνια που είχε τοποθετήσει η αστυνομία.
Σύμφωνα με αναφορές, ο κύριος λόγος της δυσαρέσκειας των εργαζομένων της BYD ήταν η εφαρμογή ενός συστήματος τεσσάρων βαρδιών και ενός πενθήμερου οκτάωρου προγράμματος εργασίας.
Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια της υπερωριακής αμοιβής, οδηγώντας σε σημαντική μείωση του εισοδήματός τους.
Το εργοστάσιο της BYD στο Wuxi ανήκε προηγουμένως στην αμερικανική εταιρεία Johnson Controls. Πέρυσι, η BYD εξαγόρασε τα εργοστάσια της Johnson Controls στο Chengdu και στο Wuxi έναντι τιμήματος 15,8 δισεκατομμυρίων γιουάν (2,19 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).
Μετά την εξαγορά, τόσο η Johnson Controls όσο και η BYD εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση, υποσχόμενες ότι οι παροχές προς τους εργαζομένους θα παραμείνουν αμετάβλητες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, θα βελτιωθούν ελαφρώς. Διαβεβαίωσαν επίσης ότι θα παρασχεθεί αποζημίωση στους απολυμένους εργαζόμενους. Ωστόσο, αναφέρεται ότι η BYD δεν τήρησε αυτές τις δεσμεύσεις, συμβάλλοντας στη δυσαρέσκεια των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν για την κατάργηση των υπερωριών, γεγονός που μπορεί να φαίνεται εκπληκτικό από μια διεθνή προοπτική. Ενώ ο υπόλοιπος κόσμος επιδιώκει τη μείωση των ωρών εργασίας, οι Κινέζοι εργαζόμενοι απαιτούν αύξηση του χρόνου εργασίας. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Οι Κινέζοι εργαζόμενοι δεν απολαμβάνουν απαραίτητα την υπερωριακή εργασία- αναγκάζονται να την κάνουν λόγω των συνθηκών. Τα εργοστάσια συχνά ορίζουν βασικούς μισθούς λίγο πάνω από τον κατώτατο μισθό της κυβέρνησης για να διατηρήσουν το κόστος εργασίας σε χαμηλά επίπεδα. Για να τα βγάλουν πέρα, οι εργαζόμενοι αποδέχονται πολύωρη υπερωριακή εργασία, καθώς η κινεζική εργατική νομοθεσία απαιτεί από τους εργοδότες να καταβάλλουν 1,5 φορά τον κανονικό μισθό για υπερωρίες και το διπλάσιο μισθό για υπερωρίες το Σαββατοκύριακο.
Οι προκηρύξεις θέσεων εργασίας για το εργοστάσιο της BYD στο Wuxi τους τελευταίους δύο μήνες ανέφεραν βασικό μισθό 2.490 γιουάν (345 δολάρια ΗΠΑ), ο οποίος συμπίπτει με τον κατώτατο μισθό στην επαρχία Jiangsu. Οι σταθερές υπερωρίες είναι απαραίτητες για να κερδηθεί ένα μηνιαίο εισόδημα 5.000 έως 6.500 γιουάν (690 έως 897 USD) που διαφημίζουν οι μεσάζοντες.
Στα εργοστάσια ηλεκτρονικών ειδών, η 10ωρη εργάσιμη ημέρα θεωρείται το ελάχιστο, ενώ ορισμένα εργοστάσια απαιτούν από τους εργαζόμενους ακόμη και 12 έως 13 ώρες εργασίας την ημέρα. Με την ακύρωση των υπερωριών, η BYD μείωσε ουσιαστικά το μέγιστο μηνιαίο εισόδημα των εργαζομένων σε λίγο πάνω από 3.000 γιουάν, το οποίο θεωρείται αρκετά χαμηλός μισθός.
Επί του παρόντος, η BYD δεν έχει απαντήσει σε αυτό το περιστατικό και οι λόγοι για την ξαφνική αλλαγή στην πολιτική υπερωριών παραμένουν ασαφείς. Ωστόσο, η μείωση των υπερωριών είναι μια συνήθης στρατηγική που χρησιμοποιείται από πολλές εταιρείες για να εξαναγκάσουν έμμεσα τους εργαζόμενους σε παραίτηση. Εάν οι εταιρείες δρομολογήσουν απολύσεις, είναι νομικά υποχρεωμένες να παρέχουν αποζημίωση.
Οι κερδοσκόποι αναρωτιούνται αν αυτές οι ενέργειες αντικατοπτρίζουν πιθανές απολύσεις στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Αναφορές για απολύσεις εργαζομένων από την Li Auto ακούγονται συμβατές με τις συνθήκες που επικρατούν.
Πηγή: topgeargreece.gr
Ολοταχώς προς μια εμβληματική στιγμή για την χώρα και συγκεκριμένα την Θεσσαλονίκη βαίνουν τα έργα για το Flyover που θα αποτελεί την μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας.
Η εντυπωσιακή SC40 αποτελεί δημιουργία του τμήματος Special Projects, βασίζεται στη σύγχρονη 296 GTB και κατασκευάστηκε αποκλειστικά για έναν και μόνο πελάτη.
Το νέο Toyota Land Cruiser FJ έρχεται στην αγορά ως ένα μικρότερο, πιο προσιτό, αλλά εξαιρετικά ικανό off road μοντέλο, με ισχυρή προσωπικότητα και πρακτικές λύσεις για τους φίλους της περιπέτειας.
Η Audi το είχε αφήσει να εννοηθεί πως θα γίνει, αλλά τώρα το επιβεβαίωσε κιόλας έτσι το Audi Concept C θα είναι η βάση για ένα ηλεκτρικό roadster που θα έρθει στην γκάμα της μελλοντικά.
H F1 συμφώνησε με την Apple και παραχωρεί τα αποκλειστικά τηλεοπτικά δικαιώματα προβολής των Grand Prix για την Αμερική στο Apple TV.
Νέο ρεκόρ πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο καθώς οι παγκόσμιες πωλήσεις ξεπέρασαν ένα μεγάλο ποσοτικό σημείο αναφοράς.
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις του Akio Toyoda για το μέλλον αν επικρατήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά. Μιλάει για εκατομμύρια χαμένες θέσεις εργασίας.
Ο Michael Leiters φέρεται επικρατέστερος για επιστροφή στην Porsche ως CEO, αντικαθιστώντας τον Blume μετά από έντονες πιέσεις από την πλευρά των επενδυτών, σε μια κρίσιμη φάση για την γερμανική...
Σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της Nissan, η ιαπωνική εταιρεία σκέφτεται την επιστροφή ενός σπορ μοντέλου στη γκάμα της, όπως αυτό εκφράστηκε από το concept IDx πριν από 13 χρόνια.
Με την χαρακτηριστική άνεση που μας είχε συνηθίσει το 2023 ο Max Verstappen ολοκλήρωσε νικητής στο Τέξας και συνεχίζει την αναρρίχηση στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο οδηγός της χρονιάς βρέθηκε και είναι στην Αγγλία όπου μετακινείται με μοτοσυκλέτα. Δείτε το απίστευτο video που αποδεικνύει πως υπάρχουν γύρω μας καλοί άνθρωποι.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ευρεσιτεχνίες των τελευταίων ετών στο αυτοκίνητο είναι τα καθίσματα μηδενικής βαρύτητας που είναι πιο άνετα και πιο ασφαλή.
Επειδή ούτε εσύ μπορεί να έχεις διαβάσει το manual του αυτοκινήτου σου είναι καλό να ξέρεις πως η Tesla έχει εφεδρικό κιβώτιο ταχυτήτων αν ποτέ σβήσει η οθόνη. Και είναι κρυμμένο.
Όπως ήταν εξάλλου αναμενόμενο η δημοπρασία της σπάνιας και εντυπωσιακής συλλογής ενός και μοναδικού συλλέκτη με 42 συλλεκτικά supercars συγκέντρωσε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Η Porsche 917 κατασκευάστηκε χάρη σε μια ιστορική απόφαση της Porsche για να μπορέσει να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής και δεν βασιζόταν στη λογική, αλλά στην εμμονή να είναι η ταχύτερη.