Επικεφαλής αυτοκινητοβιομηχανίας λέει ότι δεν πετυχαίνει η απόλυτη ηλεκτροκίνηση
Εκτύπωση
Αποστολή με email
Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
Μικρότερο μέγεθος κειμένου
Το κορυφαίο στέλεχος της Ineos Automotive δεν πιστεύει ότι τα σχέδια για πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα μέχρι το 2035 θα πετύχουν, παρόλο που ο κατασκευαστής SUV με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζει να παρουσιάσει το ντεμπούτο του αμιγώς ηλεκτρικού Fusilier μέχρι τα μέσα του 2027.
"Με ένα μόνο άλογο που προσπαθούμε να υποστηρίξουμε αυτή τη στιγμή με τη μορφή της ηλεκτροκίνησης σε αυτή τη χώρα [το Ηνωμένο Βασίλειο] και στην Ευρώπη, νομίζω ότι θα αποτύχουμε", δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Lynn Calder.
"Αυτό για το οποίο είμαστε εδώ σήμερα για να μιλήσουμε είναι να σκεφτεί η κυβέρνηση μια στρατηγική πολλαπλών συστημάτων κίνησης, όχι να υπαγορεύσει ποια θα πρέπει να είναι η τεχνολογική στρατηγική", δήλωσε η Calder στους δημοσιογράφους.
Lynn Calder
Το 2023 οι νομοθέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν έγκριση σε μια συμφωνία που απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν στόχο μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2035. Η συμφωνία απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 55% αυτή τη δεκαετία και αποτελεί βασικό πυλώνα του συνολικού στόχου του μπλοκ για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.
Την ίδια χρονιά, ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να επιτρέψει μια εξαίρεση για τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα, ώστε να μπορούν να πωληθούν μετά το 2035 - όταν όλα τα νέα οχήματα θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, δίνοντας νέα ζωή στον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη.
H Calder δεν είναι το πρώτο αφεντικό της αυτοκινητοβιομηχανίας που εκφράζει αμφιβολίες σχετικά με τη μετάβαση του 2035 όταν όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Ineos Fusilier
Ο οικονομικός διευθυντής της Porsche, Lutz Meschke, δήλωσε τον ότι το σχέδιο της Ευρώπης για τη σταδιακή κατάργηση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035 θα μπορούσε να καθυστερήσει. "Υπάρχουν πολλές συζητήσεις αυτή τη στιγμή γύρω από το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης", δήλωσε ο Meschke. "Νομίζω ότι θα μπορούσε να καθυστερήσει".
Η επιβράδυνση των παραγγελιών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει θέσει υπό αμφισβήτηση το κατά πόσον η ΕΕ βρίσκεται σε καλό δρόμο για τη σταδιακή κατάργηση, η οποία αποτελεί μια από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Πρόσθεσε ότι ενώ η μείωση της ζήτησης EV κάνει τη Mercedes νευρική, "παραμένει ο στόχος μας να πάμε στην ηλεκτροκίνηση. Παραμένει ο στόχος μας να πάμε με ουδέτερο CO2. Επομένως, νομίζω ότι η διατήρηση φιλόδοξων στόχων και όσον αφορά τη μετάβαση στα EV είναι αυτό που υποστηρίζουμε παγκοσμίως σύμφωνα με τη στρατηγική μας".
Υδρογόνο
Η Ineos Automotive παρουσίασε τις εκτός δρόμου και εντός δρόμου δυνατότητες της κυψέλης καυσίμου υδρογόνου. Το σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών δοκιμάζεται από την εταιρεία στο Grenadier, τη ναυαρχίδα της SUV που προσφέρεται μόνο με κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης.
Είπε ότι θα ήταν εύκολο για τους επικριτές να πουν ότι η Ineos Automotive, ο βραχίονας κατασκευής οχημάτων του βρετανικού ομίλου πετροχημικών Ineos Group, αντιτίθεται στην προσπάθεια για την ηλεκτροκίνηση των νέων επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2035, επειδή η 6χρονη εταιρεία δεν διαθέτει ακόμη μια μεγάλη γκάμα. Η ίδια δήλωσε ότι δεν είναι αυτό το θέμα.
Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες η Ελλάδα αγοράζει νέα τρένα και εμπιστεύθηκε την πλατφόρμα Coradia Stream για μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 400 εκατομμύρια.
Σκηνικό από ταινία επιστημονικής φαντασίας θύμισε το Σαν Φρανσίσκο όταν τα αυτόνομα ταξί της Waymo κόλλησαν στους δρόμους και δεν μπορούσαν να κινηθούν. Ο λόγος είναι πιο απλός από όσο φαντάζεσαι.
Το 2025 ήταν μια εκπληκτική χρονιά για την Ducati σε αγωνιστικό επίπεδο και η ιταλική φίρμα αποφάσισε να το γιορτάσει με την ειδική και πανάκριβη έκδοση Panigale V4 World Champion Replica.
Πλήρως αυτόνομα ρυμουλκά της Toyota βρίσκονται πλέον σε λειτουργία, συνδυάζοντας για πρώτη φορά αισθητήρες αυτόματης τοποθέτησης και απομακρυσμένο χειρισμό σε πραγματικές συνθήκες.
Μια σπάνια και θρυλική Alfa Romeo 155 DTM εμφανίστηκε στην πίστα των Μεγάρων στο πλαίσιο του Memorial ΣΟΑΑ. Ποιος την οδηγούσε και γιατί τρέλανε το κοινό.
Παρά τις πολύ υψηλές προσδοκίες, το τοπίο στην αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων στις ΗΠΑ εξακολουθεί να είναι θολό, με αποτέλεσμα η VW να αποσύρει το ID.Buzz από την τοπική αγορά τη χρονιά που έρχεται.
Η Ferrari 250 GTO Bianco Speciale είναι το μοναδικό μοντέλο που βγήκε από το εργοστάσιο σε αυτό το χρώμα και οι εκτιμήσεις για την τιμή που αναμένεται να πιάσει στη δημοπρασία της Mecum Auctions...
Η F1 ως γνωστόν επιβραβεύει τα καλύτερα pit stop στο σύνολο της χρονιάς, έτσι άλλη ομάδα μπορεί να έχει το ρεκόρ και άλλη να πάρει τον τίτλο της πιο συνεπούς, κάτι που συνέβη το 2025.
Θέλεις να δώσεις το παλιό σου αυτοκίνητο και να κερδίσεις αποκτώντας ένα ολοκαίνουργιο Citroen; To νέο πρόγραμμα "Απόσυρση από την CITROËN" είναι για σένα!
Μια κινέζικη φίρμα δείχνει στην Ευρώπη τι σημαίνει ποιότητα, πολυτέλεια και τεχνολογία αιχμής. H luxury SUV κατηγορία έχει πλέον τρομερό ανταγωνισμό και γεμάτο ουσία.
Καθώς η γερμανική εταιρεία στρέφεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση για το B-segment, με το ηλεκτρικό Polo να έρχεται από το 2026, προχωρά παράλληλα στην εκτίμηση πως τα θερμικά αυτοκίνητα πόλης...
Το νέο σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού Qi2 της Nissan, λειτουργεί με μαγνήτες, ενεργή ψύξη και ισχύ 15W και υπόσχεται γρηγορότερη και κυρίως αξιόπιστη φόρτιση εν κινήσει.
Το Unimog κλείνει 80 χρόνια και το γιορτάζει με ένα concept που αποδεικνύει ότι μπορεί με την ίδια άνεση να σκαρφαλώνει σε βράχια και να παρκάρει μπροστά σε πεντάστερα ξενοδοχεία.
Η Lancia επιχειρεί να ξυπνήσει μνήμες από το ένδοξο παρελθόν της, όχι όμως με ένα αυτοκίνητο όπως θα περίμεναν όλοι, αλλά με ένα συλλεκτικό ρολόι με το σήμα HF στο καντράν του.