H κοινοπραξία Stellantis-Leapmotor έχει μεγάλους στόχους στην Ευρώπη- έρχονται δύο μοντέλα
Εκτύπωση
Αποστολή με email
Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
Μικρότερο μέγεθος κειμένου
O όμιλος Stellantis θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο την πρόσφατη συνεργασία του με την κινέζικη εταιρεία Leapmotor εισάγοντας στην Ευρώπη τουλάχιστον δύο μοντέλα για το 2024 κερδίζοντας μερίδιο αγοράς από Value-for-Money κατασκευαστές όπως η Dacia και η MG.
Tον περασμένο Οκτώβριο o όμιλος επένδυσε 1,5 δισ. ευρώ για την αγορά μεριδίου 21% στο μετοχικό κεφάλαιο της κινέζικης Leapmotor, δημιουργώντας μια κοινοπραξία με την ονομασία Leapmotor International, στην οποία η Stellantis κατέχει το 51% των μετοχών. Αυτό δίνει στη Stellantis να έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα κατασκευής, εξαγωγής και πώλησης των προϊόντων της Leapmotor εκτός Κίνας.
Η κοινοπραξία σχεδιάζει να κατασκευάσει και να πουλήσει αρχικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ξεκινώντας με το μικρό και πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο T03 που θα παράγεται από φέτος στην Πολωνία. Αργότερα θα ακολουθήσουν και οι αγορές της Μέσης Ανατολής, της ΝΑ Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.
Leap Motor T03
Η σύμπραξη προσφέρει στη Stellantis και έναν τρόπο να γίνει πιο ανταγωνιστική στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, τη μεγαλύτερη στον κόσμο, μετά από μια δύσκολη περίοδο όπου μάρκες όπως η Peugeot και η Citroen απώλεσαν σημαντικό μερίδιο αγοράς εκεί, και την παύση παραγωγής μοντέλων της Jeep το 2022.
Αξίζει να σημειωθεί πως στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ο τότε όμιλος PSA, που σήμερα ανήκει στη Stellantis, πωλούσε περισσότερα από 700.000 αυτοκίνητα ετησίως στην Κίνα.
Ταυτόχρονα, η Stellantis μπορεί να επωφεληθεί από την παραγωγή και την τεχνολογία της Leapmotor με χαμηλότερο κόστος, δήλωσαν στελέχη της. "Η κινεζική επίθεση είναι ορατή παντού”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares τον περασμένο Οκτώβριο όταν ανακοίνωσε την δημιουργία της κοινοπραξίας, για να συμπληρώσει: "Με αυτή τη συμφωνία μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτήν αντί να είμαστε τα θύματά της”.
Η Natalie Knight, οικονομική διευθύντρια της Stellantis, αναφέρθηκε στη Leapmotor ως το "15ο εμπορικό σήμα" του ομίλου. Στην Ευρώπη, η Leapmotor θα μπορούσε να τοποθετηθεί κάτω από τη Citroen και τη Fiat ως μια εταιρεία χαμηλού κόστους.
Leap Motor C10
Αρχικά, τα κύρια μοντέλα της Leapmotor για την Ευρώπη θα είναι το T03 και το C10. Το τελευταίο είναι ένα SUV μήκους 4,75 μ. που σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι διαθέσιμο με υβριδική και με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.
Τι προβλέπει το σχέδιο
Οι νέες λεπτομέρειες για την συνεργασία που προέκυψαν από την πρόσφατη συνάντηση των επενδυτών στα πλαίσια της έκθεσης του Πεκίνου περιλαμβάνουν ανακοινώσεις σχετικά με την παραγωγή, την διανομή και τις πωλήσεις. Το σχέδιο λοιπόν έχει ως εξής:
Σε επίπεδο προϊόντων, τα μοντέλα C10 και T03 αναμένεται να ολοκληρώσουν την πιστοποίηση της ΕΕ μέχρι το καλοκαίρι. Δύο άλλα μικρά αυτοκίνητα αναπτύσσονται και προγραμματίζεται να λανσαριστούν στα τέλη του έτους με αρχές του 2025. Μακροπρόθεσμα, η Leapmotor θα εισχωρήσει και σε άλλες κατηγορίες της αγοράς.
Στον τομέα των πωλήσεων η κοινοπραξία Leapmotor International θα αρχίσει να πωλεί αυτοκίνητα με την επωνυμία Leapmotor το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους μέσω των υφιστάμενων καναλιών πωλήσεων της Stellantis, με ειδικό χώρο στα καταστήματα του ευρωπαϊκού ομίλου.
Leap Motor C11
Τα μοντέλα της Leapmotor δεν θα ανταγωνίζονται τα αντίστοιχα της Stellantis, αλλά εκείνα κατασκευαστών χαμηλού κόστους όπως η Dacia και η MG.
Η Stellantis δεν ασχολήθηκε με αναφορές για παραγωγή στην Πολωνία, αλλά δήλωσε ότι η ΕΕ υποστηρίζει την κατασκευή εργοστασίων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη.
Leap Motor C01
Το portfolio μοντέλων της Leapmotor περιλαμβάνει επίσης το μεσαίο SUV C11, το οποίο έχει αυτονομία 650 χιλιομέτρων στην ηλεκτρική του εκδοχή, καθώς στην Κίνα διατίθεται και ως plug-in υβριδικό. Εκτός από το T03 και τα μελλοντικά μικρά αυτοκίνητα, άλλα μοντέλα περιλαμβάνουν το επερχόμενο μεσαίο SUV χαμηλού κόστους C16 και το μεσαίο sedan C01, τα οποία παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη έκθεση του Πεκίνου.
Μένει να δούμε αν το χρίσμα για την εισαγωγή και αντιπροσώπευση των μοντέλων της Leapmotor International στην ελληνική αγορά θα το λάβει ο όμιλος Συγγελίδη ή ο όμιλος Βασιλάκη που αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύουν στην εγχώρια αγορά τις hard core εταιρείες του ομίλου Stellantis.
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.