H κοινοπραξία Stellantis-Leapmotor έχει μεγάλους στόχους στην Ευρώπη- έρχονται δύο μοντέλα
Εκτύπωση
Αποστολή με email
Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
Μικρότερο μέγεθος κειμένου
O όμιλος Stellantis θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο την πρόσφατη συνεργασία του με την κινέζικη εταιρεία Leapmotor εισάγοντας στην Ευρώπη τουλάχιστον δύο μοντέλα για το 2024 κερδίζοντας μερίδιο αγοράς από Value-for-Money κατασκευαστές όπως η Dacia και η MG.
Tον περασμένο Οκτώβριο o όμιλος επένδυσε 1,5 δισ. ευρώ για την αγορά μεριδίου 21% στο μετοχικό κεφάλαιο της κινέζικης Leapmotor, δημιουργώντας μια κοινοπραξία με την ονομασία Leapmotor International, στην οποία η Stellantis κατέχει το 51% των μετοχών. Αυτό δίνει στη Stellantis να έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα κατασκευής, εξαγωγής και πώλησης των προϊόντων της Leapmotor εκτός Κίνας.
Η κοινοπραξία σχεδιάζει να κατασκευάσει και να πουλήσει αρχικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ξεκινώντας με το μικρό και πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο T03 που θα παράγεται από φέτος στην Πολωνία. Αργότερα θα ακολουθήσουν και οι αγορές της Μέσης Ανατολής, της ΝΑ Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.
Leap Motor T03
Η σύμπραξη προσφέρει στη Stellantis και έναν τρόπο να γίνει πιο ανταγωνιστική στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, τη μεγαλύτερη στον κόσμο, μετά από μια δύσκολη περίοδο όπου μάρκες όπως η Peugeot και η Citroen απώλεσαν σημαντικό μερίδιο αγοράς εκεί, και την παύση παραγωγής μοντέλων της Jeep το 2022.
Αξίζει να σημειωθεί πως στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ο τότε όμιλος PSA, που σήμερα ανήκει στη Stellantis, πωλούσε περισσότερα από 700.000 αυτοκίνητα ετησίως στην Κίνα.
Ταυτόχρονα, η Stellantis μπορεί να επωφεληθεί από την παραγωγή και την τεχνολογία της Leapmotor με χαμηλότερο κόστος, δήλωσαν στελέχη της. "Η κινεζική επίθεση είναι ορατή παντού”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares τον περασμένο Οκτώβριο όταν ανακοίνωσε την δημιουργία της κοινοπραξίας, για να συμπληρώσει: "Με αυτή τη συμφωνία μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτήν αντί να είμαστε τα θύματά της”.
Η Natalie Knight, οικονομική διευθύντρια της Stellantis, αναφέρθηκε στη Leapmotor ως το "15ο εμπορικό σήμα" του ομίλου. Στην Ευρώπη, η Leapmotor θα μπορούσε να τοποθετηθεί κάτω από τη Citroen και τη Fiat ως μια εταιρεία χαμηλού κόστους.
Leap Motor C10
Αρχικά, τα κύρια μοντέλα της Leapmotor για την Ευρώπη θα είναι το T03 και το C10. Το τελευταίο είναι ένα SUV μήκους 4,75 μ. που σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι διαθέσιμο με υβριδική και με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.
Τι προβλέπει το σχέδιο
Οι νέες λεπτομέρειες για την συνεργασία που προέκυψαν από την πρόσφατη συνάντηση των επενδυτών στα πλαίσια της έκθεσης του Πεκίνου περιλαμβάνουν ανακοινώσεις σχετικά με την παραγωγή, την διανομή και τις πωλήσεις. Το σχέδιο λοιπόν έχει ως εξής:
Σε επίπεδο προϊόντων, τα μοντέλα C10 και T03 αναμένεται να ολοκληρώσουν την πιστοποίηση της ΕΕ μέχρι το καλοκαίρι. Δύο άλλα μικρά αυτοκίνητα αναπτύσσονται και προγραμματίζεται να λανσαριστούν στα τέλη του έτους με αρχές του 2025. Μακροπρόθεσμα, η Leapmotor θα εισχωρήσει και σε άλλες κατηγορίες της αγοράς.
Στον τομέα των πωλήσεων η κοινοπραξία Leapmotor International θα αρχίσει να πωλεί αυτοκίνητα με την επωνυμία Leapmotor το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους μέσω των υφιστάμενων καναλιών πωλήσεων της Stellantis, με ειδικό χώρο στα καταστήματα του ευρωπαϊκού ομίλου.
Leap Motor C11
Τα μοντέλα της Leapmotor δεν θα ανταγωνίζονται τα αντίστοιχα της Stellantis, αλλά εκείνα κατασκευαστών χαμηλού κόστους όπως η Dacia και η MG.
Η Stellantis δεν ασχολήθηκε με αναφορές για παραγωγή στην Πολωνία, αλλά δήλωσε ότι η ΕΕ υποστηρίζει την κατασκευή εργοστασίων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη.
Leap Motor C01
Το portfolio μοντέλων της Leapmotor περιλαμβάνει επίσης το μεσαίο SUV C11, το οποίο έχει αυτονομία 650 χιλιομέτρων στην ηλεκτρική του εκδοχή, καθώς στην Κίνα διατίθεται και ως plug-in υβριδικό. Εκτός από το T03 και τα μελλοντικά μικρά αυτοκίνητα, άλλα μοντέλα περιλαμβάνουν το επερχόμενο μεσαίο SUV χαμηλού κόστους C16 και το μεσαίο sedan C01, τα οποία παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη έκθεση του Πεκίνου.
Μένει να δούμε αν το χρίσμα για την εισαγωγή και αντιπροσώπευση των μοντέλων της Leapmotor International στην ελληνική αγορά θα το λάβει ο όμιλος Συγγελίδη ή ο όμιλος Βασιλάκη που αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύουν στην εγχώρια αγορά τις hard core εταιρείες του ομίλου Stellantis.
Η Tesla φέρνει μια λειτουργία που υπόσχεται την πιο επιθετική αυτόνομη οδήγηση μέχρι σήμερα, ονομάζεται "Mad Max" και αποτελεί μέρος της πιο πρόσφατης αναβάθμισης του συστήματος FSD.
Μια τελετή παραλαβής που είναι πλέον παράδοση, πραγματοποιήθηκε και φέτος με τους ποδοσφαιριστές της Μπάγερν Μονάχου να παίρνουν τα νέα τους εταιρικά αυτοκίνητα.
Ένα εντυπωσιακό ρεκόρ πραγματοποίησε υβριδικό SUV της Chery καθώς διέσχισε με επιτυχία το σημαντικότερο ποτάμι της Κίνας, στην μεγαλύτερη απόσταση που έχει καταφέρει ποτέ αυτοκίνητο μέσα στο νερό.
Η επίσημη παρουσίαση του νέου hypercar της Toyota πήρε μια μικρή αναβολή, όμως για να χρυσώσει το χάπι στους φίλους της, η ιαπωνική εταιρεία τους δίνει τη δυνατότητα να ακούσουν τον ήχο του κινητήρα...
Αν βιαστήκατε να θεωρήσετε τη μάσκα της νέας GLC υπερβολική, ρίξτε μια ματιά στο Vision Iconic, πιθανότατου αντικαταστάτη της κορυφαίας ηλεκτρικής EQS και ίσως αλλάξετε γνώμη.
Στο Japan Mobility Show 2025, η Mazda θα παρουσιάσει μεταξύ άλλων ένα νέο εντυπωσιακό concept με χαρακτηριστικά σπορ μοντέλου, που θα επηρεάσει την αισθητική και την τεχνολογία των μελλοντικών της...
Γεμάτο ήταν το δελτίο της Αστυνομίας της Θεσσαλονίκης καθώς σε μια νύχτα συνέβησαν περιστατικά που δείχνουν μια κατάσταση ζούγκλας στους δρόμους της πόλης.
Με το νέο RAV4, οι Ιάπωνες επιχειρούν να καλύψουν μεγάλο μέρος του χαμένου εδάφους σε έναν συγκεκριμένο και πολύ κρίσιμο τομέα των αυτοκινήτων στην εποχή μας.
Ένα από τα πιο λατρεμένα και πρακτικά αυτοκίνητα πόλης που έχουν υπάρξει ποτέ είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα για παραγγελία με τιμή περί τις 15.000 ευρώ και πλούσιο εξοπλισμό.
Στην ανανεωμένη του εκδοχή, το κορυφαίο Grand Wagoneer γίνεται το πρώτο μοντέλο της Jeep που αποκτά έκδοση με range extender, κάτι που πιθανώς σηματοδοτεί μια νέα προσέγγιση στα συστήματα κίνησης.
Η αρνητική εμπορική πορεία του Tesla Cybertruck δείχνει μη αναστρέψιμη, με τον Elon Musk να επιχειρεί να σώσει τα προσχήματα κατευθύνοντας τα απούλητα pickup στις εταιρείες του.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις μετά από πέντε χρόνια διεξαγωγής με έδρα τη Λαμία από το 2026 θα μεταφερθεί σε μια άλλη έντονα ακροπολική και αγωνιστική περιφέρεια.
Έπειτα από σχεδόν έξι χρόνια παρουσίας ήρθε η ώρα για την ανανέωση της Alfa Romeo Tonale που μοιάζει πιο αναγκαία από ποτέ για να τονώσει τις πωλήσεις του μεσαίου ιταλικού SUV.