H κοινοπραξία Stellantis-Leapmotor έχει μεγάλους στόχους στην Ευρώπη- έρχονται δύο μοντέλα
Εκτύπωση
Αποστολή με email
Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
Μικρότερο μέγεθος κειμένου
O όμιλος Stellantis θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο την πρόσφατη συνεργασία του με την κινέζικη εταιρεία Leapmotor εισάγοντας στην Ευρώπη τουλάχιστον δύο μοντέλα για το 2024 κερδίζοντας μερίδιο αγοράς από Value-for-Money κατασκευαστές όπως η Dacia και η MG.
Tον περασμένο Οκτώβριο o όμιλος επένδυσε 1,5 δισ. ευρώ για την αγορά μεριδίου 21% στο μετοχικό κεφάλαιο της κινέζικης Leapmotor, δημιουργώντας μια κοινοπραξία με την ονομασία Leapmotor International, στην οποία η Stellantis κατέχει το 51% των μετοχών. Αυτό δίνει στη Stellantis να έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα κατασκευής, εξαγωγής και πώλησης των προϊόντων της Leapmotor εκτός Κίνας.
Η κοινοπραξία σχεδιάζει να κατασκευάσει και να πουλήσει αρχικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ξεκινώντας με το μικρό και πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο T03 που θα παράγεται από φέτος στην Πολωνία. Αργότερα θα ακολουθήσουν και οι αγορές της Μέσης Ανατολής, της ΝΑ Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.
Leap Motor T03
Η σύμπραξη προσφέρει στη Stellantis και έναν τρόπο να γίνει πιο ανταγωνιστική στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, τη μεγαλύτερη στον κόσμο, μετά από μια δύσκολη περίοδο όπου μάρκες όπως η Peugeot και η Citroen απώλεσαν σημαντικό μερίδιο αγοράς εκεί, και την παύση παραγωγής μοντέλων της Jeep το 2022.
Αξίζει να σημειωθεί πως στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ο τότε όμιλος PSA, που σήμερα ανήκει στη Stellantis, πωλούσε περισσότερα από 700.000 αυτοκίνητα ετησίως στην Κίνα.
Ταυτόχρονα, η Stellantis μπορεί να επωφεληθεί από την παραγωγή και την τεχνολογία της Leapmotor με χαμηλότερο κόστος, δήλωσαν στελέχη της. "Η κινεζική επίθεση είναι ορατή παντού”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares τον περασμένο Οκτώβριο όταν ανακοίνωσε την δημιουργία της κοινοπραξίας, για να συμπληρώσει: "Με αυτή τη συμφωνία μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτήν αντί να είμαστε τα θύματά της”.
Η Natalie Knight, οικονομική διευθύντρια της Stellantis, αναφέρθηκε στη Leapmotor ως το "15ο εμπορικό σήμα" του ομίλου. Στην Ευρώπη, η Leapmotor θα μπορούσε να τοποθετηθεί κάτω από τη Citroen και τη Fiat ως μια εταιρεία χαμηλού κόστους.
Leap Motor C10
Αρχικά, τα κύρια μοντέλα της Leapmotor για την Ευρώπη θα είναι το T03 και το C10. Το τελευταίο είναι ένα SUV μήκους 4,75 μ. που σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι διαθέσιμο με υβριδική και με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.
Τι προβλέπει το σχέδιο
Οι νέες λεπτομέρειες για την συνεργασία που προέκυψαν από την πρόσφατη συνάντηση των επενδυτών στα πλαίσια της έκθεσης του Πεκίνου περιλαμβάνουν ανακοινώσεις σχετικά με την παραγωγή, την διανομή και τις πωλήσεις. Το σχέδιο λοιπόν έχει ως εξής:
Σε επίπεδο προϊόντων, τα μοντέλα C10 και T03 αναμένεται να ολοκληρώσουν την πιστοποίηση της ΕΕ μέχρι το καλοκαίρι. Δύο άλλα μικρά αυτοκίνητα αναπτύσσονται και προγραμματίζεται να λανσαριστούν στα τέλη του έτους με αρχές του 2025. Μακροπρόθεσμα, η Leapmotor θα εισχωρήσει και σε άλλες κατηγορίες της αγοράς.
Στον τομέα των πωλήσεων η κοινοπραξία Leapmotor International θα αρχίσει να πωλεί αυτοκίνητα με την επωνυμία Leapmotor το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους μέσω των υφιστάμενων καναλιών πωλήσεων της Stellantis, με ειδικό χώρο στα καταστήματα του ευρωπαϊκού ομίλου.
Leap Motor C11
Τα μοντέλα της Leapmotor δεν θα ανταγωνίζονται τα αντίστοιχα της Stellantis, αλλά εκείνα κατασκευαστών χαμηλού κόστους όπως η Dacia και η MG.
Η Stellantis δεν ασχολήθηκε με αναφορές για παραγωγή στην Πολωνία, αλλά δήλωσε ότι η ΕΕ υποστηρίζει την κατασκευή εργοστασίων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη.
Leap Motor C01
Το portfolio μοντέλων της Leapmotor περιλαμβάνει επίσης το μεσαίο SUV C11, το οποίο έχει αυτονομία 650 χιλιομέτρων στην ηλεκτρική του εκδοχή, καθώς στην Κίνα διατίθεται και ως plug-in υβριδικό. Εκτός από το T03 και τα μελλοντικά μικρά αυτοκίνητα, άλλα μοντέλα περιλαμβάνουν το επερχόμενο μεσαίο SUV χαμηλού κόστους C16 και το μεσαίο sedan C01, τα οποία παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη έκθεση του Πεκίνου.
Μένει να δούμε αν το χρίσμα για την εισαγωγή και αντιπροσώπευση των μοντέλων της Leapmotor International στην ελληνική αγορά θα το λάβει ο όμιλος Συγγελίδη ή ο όμιλος Βασιλάκη που αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύουν στην εγχώρια αγορά τις hard core εταιρείες του ομίλου Stellantis.
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.
Ο Ιταλός οδηγός αγώνων Fabio Barone βρέθηκε στο τιμόνι μιας Ferrari SF90 επιχειρώντας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στο πιο ασυνήθιστο περιβάλλον, το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου.
"Πρόκειται για έναν αγώνα για την κυριαρχία, όχι για την κερδοφορία", δηλώνει ένας γνωστός αναλυτής. Ας δούμε τι συμβαίνει με την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας.