Τρίτη, 23-Απρ-2024 14:36
H GTS ολοκληρώνει τη γκάμα της νέας Porsche Cayenne
Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που η Porsche ανανέωσε την 3η γενιά της Cayenne, όμως ένα κρίσιμο μέλος της οικογένειας εξακολουθούσε να απουσιάζει. Όχι πλέον, καθώς η Cayenne GTS επιστρέφει για το 2025 τόσο στο βασικό SUV, όσο και σε Coupe αμάξωμα, διαθέτοντας έναν βελτιωμένο V8 με διπλό τούρμπο, μια πιο ευέλικτη διαμόρφωση ανάρτησης, πιο σπορ αισθητική και πλήθος πρόσθετων χαρακτηριστικών.
Παρόλο που δεν είναι τόσο ισχυρή όσο η Turbo S E-Hybrid ή τόσο εστιασμένη στην οδήγηση σε πίστα όσο η Turbo GT, η GTS (Gran Turismo Sport) καταλαμβάνει μια ιδιαίτερη θέση στη γκάμα της Cayenne, συνδυάζοντας χαρακτηριστικά που εστιάζουν στον οδηγό αλλά και στην πρακτικότητα σε καθημερινή χρήση.
Το κυριότερο στοιχείο της ανανεωμένης έκδοσης είναι ο εκτενώς αναβαθμισμένος V8 4.0 λίτρων με διπλό τούρμπο, ο οποίος αποδίδει τώρα 500 ίππους και μέγιστη ροπή 660 Nm. Αυτό μεταφράζεται σε μια αύξηση 40 ίππων 40 Nm ροπής σε σχέση με την απερχόμενη Cayenne GTS, διατηρώντας παράλληλα μια ασφαλή απόσταση από την Cayenne S, η οποία αποδίδει 474 ίππους από τον ίδιο κινητήρα.
Ο twin-turbo V8 συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic S οκτώ σχέσεων, το οποίο διοχετεύει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Porsche Traction Management (PTM). Παρόμοια με τη ρύθμιση στο Turbo GT, το σύστημα PTM διαθέτει ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης, ενισχύοντας την αντοχή κατά την γρήγορη οδήγηση.
Η αύξηση της ισχύος μεταφράζεται όπως είναι λογικό και σε μικρή βελτίωση στις επιδόσεις, με την Cayenne GTS να έχει πλέον επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,2 δευτερόλεπτα και να φτάνει την τελική ταχύτητα των 275 km/h.
Η στάνταρ αερανάρτηση δύο θαλάμων με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ έχει μια ειδική ρύθμιση για την GTS, όντας 10 χιλιοστά χαμηλότερη σε σύγκριση με τις κανονικές εκδόσεις. Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται ακόμη περισσότερο από την αυξημένη αρνητική γωνία κάμπερ των μπροστινών τροχών, με ρουλεμάν προερχόμενα από την Turbo GT.
Το ενεργό σύστημα σταθεροποίησης κύλισης (Porsche Dynamic Chassis Control) είναι προαιρετικό, αλλά το Porsche Torque Vectoring Plus περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.
Η GTS ενσωματώνει όπως είναι αναμενόμενο όλες τις αισθητικές αλλαγές που συναντάμε στην υπόλοιπη ανανεωμένη σειρά Cayenne, διαθέτοντας επιπλέον κάποιες ξεχωριστές πινελιές για μια πιο σπορ εμφάνιση. Συγκεκριμένα, υπάρχουν ειδικές για το GTS εισαγωγές στον προφυλακτήρα που θυμίζουν αυτές της Turbo GT, οι οποίες συμπληρώνονται από φιμέ φωτιστικά σώματα. Διακριτικά GTS βρίσκονται περιμετρικά του αμαξώματος, ενώ υπάρχει σκούρο χάλκινο φινίρισμα στις απολήξεις των εξατμίσεων.
Το σπορ ύφος ενισχύεται περαιτέρω από τις μαύρες γυαλιστερές πινελιές του στάνταρ Sport Design Package, που αντικαθιστά τα διακοσμητικά στο χρώμα του αμαξώματος των παλαιότερων εκδόσεων GTS.

Τέλος, το σετ ζαντών αλουμινίου 21 ιντσών RS Spyder Design σε ανθρακί χρώμα, σε συνδυασμό με κόκκινες δαγκάνες φρένων, ολοκληρώνει την εξωτερική εμφάνιση της Cayenne GTS. Προαιρετικά, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ένα από τα τρία Lightweight Sport Packages, τα οποία μειώνουν το βάρος έως και 25 κιλά, ενισχύοντας περαιτέρω τις επιδόσεις.
Περνώντας στο εσωτερικό, η Porsche διατήρησε μια γενναιόδωρη ποσότητα του υλικού Race Tex για τις επενδύσεις, σε συνδυασμό με δέρμα και κόκκινες ραφές. Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις της ανανεωμένης Cayenne, η GTS διαθέτει έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια νέα οθόνη infotainment και την προαιρετική οθόνη συνοδηγού. Επιπλέον, το σύστημα Bose Surround System ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.
Η διάθεση της Porsche Cayenne GTS στην αγορά αναμένεται να ξεκινήσει από το φθινόπωρο σε τιμές που θα ανακοινωθούν όσο θα πλησιάζουμε στην ημερομηνία λανσαρίσματος.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η Honda ετοιμάζει έναν νέο κινητήρα V6 για τα επόμενα υβριδικά της μοντέλα, με 30% καλύτερη κατανάλωση και ισχυρότερη επιτάχυνση, αποδεικνύοντας ότι η εποχή των θερμικών συνόλων δεν έχει τελειώσει.
Πρόκειται για αναβαθμισμένη χορηγία καθώς η εταιρεία ήταν ήδη παρούσα στο πρωτάθλημα Ferrari Challenge στην Ευρώπη.
Άλλο ένα περιστατικό επικίνδυνης οδήγησης εξιχνίασε η Τροχαία καθώς συνέλαβε δύο αναβάτες μοτοσυκλέτας που πήγαιναν με 250 χλμ.ώρα στην Αττική Οδό.
Η Volkswagen προκαλεί τους οδηγούς να γνωρίσουν στην πράξη την ηλεκτροκίνηση χωρίς τον φόβο της δέσμευσης, μέσω ενός τολμηρού προγράμματος που ονομάζεται ID. Promise.
Η Renault αποκάλυψε το νέο Twingo, που μοιάζει πολύ με το πρώτο αλλά πλέον είναι ηλεκτρικό, με ακόμα καλύτερους χώρους και τιμή κάτω από 20.000 ευρώ.
To plug-in υβριδικό SUV που διέπρεψε στις πωλήσεις του Σεπτεμβρίου στην Ευρώπη θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της φίρμας στην Τουρκία.
Η πλοήγηση του μέλλοντος έρχεται στο Polestar 4 μέσω της νέας λειτουργίας Live Lane Guidance της Google, που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να κάνει την οδήγηση πιο έξυπνη και ασφαλή.
Η Bentley έδωσε στη δημοσιότητα ένα ακόμη teaser της νέας Continental GT Supersports, η οποία επιχειρεί μια σημαντική στροφή στη φιλοσοφία του μοντέλου, όντας η πρώτη πισωκίνητη Supersports που θα...
Η ανάκληση αφορά τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά αλλά αφορά plug-in υβριδικά μοντέλα που είναι αρκετά δημοφιλή και στον υπόλοιπο κόσμο.
H Peugeot αποκάλυψε το Polygon Concept ένα vision όχημα που θα παρουσιαστεί στο online παιχνίδι Fortnite αλλά μας δίνει ιδέες για το σχεδιαστικό μέλλον της φίρμας.
Η Audi εγκαταλείπει το πλήρως ηλεκτρικό πλάνο και ετοιμάζεται να υποδεχτεί τρία νέα σημαντικά μοντέλα SUV μέσα στο 2026, που θα διαθέτουν μεταξύ άλλων και θερμικές εκδόσεις.
Ολοκληρώθηκε το έργο αναβάθμισης του φωτισμού των τούνελ της Ολυμπίας Οδού και πλέον το σύνολο του αυτοκινητόδρομου φωτίζεται από LED μειώνοντας κατανάλωση.
Κάποιοι κάνουν λόγο για "φούσκα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων", όμως τα δεδομένα δείχνουν κάτι τελείως διαφορετικό: την μετάβασή τους σε πολύ πιο λογικές τιμές.