Πέμπτη, 11-Απρ-2024 12:01
Η Lamborghini Huracan STJ κλείνει τον κύκλο του μοντέλου και θα κυκλοφορήσει μόνο σε 10 κομμάτια
Η Lamborghini μόλις παρουσίασε την Huracan STJ, μια περιορισμένη έκδοση δέκα μονάδων που είναι και το κύκνειο άσμα του μοντέλου με τον κινητήρα V10.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας V10 αποτελεί σύμβολο της ιστορίας της Lamborghini, συμβάλλοντας στην επιτυχία της οικογένειας Huracan που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014, η οποία μέχρι το τέλος του έτους θα αντικατασταθεί από ένα ολοκαίνουργιο σούπερ σπορ αυτοκίνητο εξοπλισμένο με ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης.
Με σχεδίαση βασισμένη στη Huracan STO η STJ αντιπροσωπεύει το αποκορύφωμα των επιδόσεων που έχει επιτευχθεί στην ιστορία της οικογένειας Huracan, χάρη σε ένα μοναδικό πακέτο χαρακτηριστικών που έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει περαιτέρω το αγωνιστικό πνεύμα της Huracan STO.
Το STJ σημαίνει Super Trofeo Jota: Το Super Trofeo αποτίει φόρο τιμής στο πρωτάθλημα Lamborghini, που ιδρύθηκε το 2009, ενώ το Jota αναφέρεται στο Παράρτημα J των κανονισμών της FIA που καθορίζει τις προδιαγραφές των αγωνιστικών αυτοκινήτων, καθώς και στη μακρά παράδοση των μοντέλων της Lamborghini που αναπτύχθηκαν για την πίστα, ξεκινώντας από την Miura SVJ και συνεχίζοντας με την Aventador SVJ.
Η Huracan STJ ξεχωρίζει χάρη στο ειδικό αεροδυναμικό πακέτο που αναπτύχθηκε από τους τεχνικούς της Lamborghini Squadra Corse, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε επί δέκα χρόνια στην κορυφή των αγώνων Gran Turismo.
Η εξελιγμένη αεροδυναμική της STO έχει βελτιωθεί περαιτέρω με την προσθήκη του εμβληματικού "cofango": δύο ολοκαίνουργια αεροδυναμικά εξαρτήματα (flicks) από ανθρακονήματα, ενώ η γωνία της πίσω πτέρυγας έχει αυξηθεί κατά 3 μοίρες σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής, ώστε να εξασφαλιστεί 10% αύξηση του αεροδυναμικού φορτίου, διατηρώντας παράλληλα την απόλυτη ισορροπία του αυτοκινήτου.
Όπως και η STO, η Huracan STJ αποδίδει μέγιστη ισχύ 630 ίππων στις 8.000 σ.α.λ. και ροπή 565 Nm (στις 8.000 σ.α.λ.) που ελέγχεται από ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (LDF - Lamborghini Doppia Frizione), σε συνδυασμό μόνο με την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Επίσης διαθέτει ένα σετ τεσσάρων ρυθμιζόμενων αμορτισέρ αγωνιστικής προέλευσης, τα οποία αντικαθιστούν τα στάνταρ ενεργά εξαρτήματα. Τα αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενα σε τέσσερις κατευθύνσεις για τη βελτιστοποίηση της επαναφοράς και της συμπίεσης τόσο στις υψηλές όσο και στις χαμηλές συχνότητες, δίνοντας απόλυτη ελευθερία επιλογής στη ρύθμιση με βάση τα χαρακτηριστικά της πίστας.
Τα ειδικά χαρακτηριστικά των αμορτισέρ επιτρέπουν τη χρήση χαμηλότερης ακαμψίας ελατηρίου, διατηρώντας παράλληλα τον βέλτιστο δυναμικό έλεγχο του αυτοκινήτου και αυξάνοντας την ακρίβεια του τιμονιού. Για να μεγιστοποιηθεί η δυναμική οδήγησης, έχουν αναπτυχθεί ειδικά ελαστικά Bridgestone Potenza Race, κατασκευασμένα με ένα ειδικό μείγμα υψηλής πρόσφυσης και τοποθετημένα σε ζάντες 20 ιντσών με μονό παξιμάδι.
Αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά επέτρεψαν τη βελτίωση κατά περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο του χρόνου γύρου στην πίστα Handling Track του Τεχνικού Κέντρου Nardò σε σύγκριση με το Huracán STO.
Ο σπορ χαρακτήρας και η αποκλειστικότητα του αυτοκινήτου αντικατοπτρίζονται επίσης στην αισθητική, με δύο διαφορετικές επιλογές διαμόρφωσης και βαφής που σχεδιάστηκαν οριστικά από το Lamborghini Centro Stile.
Η πρώτη συνδυάζει Grigio Telesto (γκρι) αμάξωμα σε συνδυασμό με οροφή Nero Noctis (μαύρο) και λεπτομέρειες Rosso Mars (κόκκινο) και Bianco Isi (λευκό), ενώ η καμπίνα χαρακτηρίζεται από καθίσματα Nero Cosmus (μαύρο) Alcantara με δερμάτινες λεπτομέρειες και ραφές Rosso Alala (κόκκινο) σε αντίθεση.
Η δεύτερη διαμόρφωση έχει αμάξωμα Blu Eliadi (μπλε) με οροφή Nero Noctis (μαύρο) και λεπτομέρειες Rosso Mars (κόκκινο) και Bianco Isi (λευκό). Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν επίσης μια ειδική, αριθμημένη πλάκα από ανθρακονήματα με την ένδειξη "1 από 10". Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα να προστεθεί μια προσαρμοσμένη πλάκα στην πλευρά του συνοδηγού σύμφωνα με τις οδηγίες του πελάτη.
Πηγή: topgeargreece.gr
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...