Παρασκευή, 15-Μαρ-2024 11:13
Νέος κανονισμός αλλάζει την αυτόνομη οδήγηση στην Ευρώπη από το 2025
Η ομάδα εργασίας της UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) για τα αυτόνομα και συνδεδεμένα οχήματα ενέκρινε το σχέδιο ενός νέου κανονισμού που καθορίζει διατάξεις για την έγκριση οχημάτων με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (DCAS) και προβλέπει ελάχιστες απαιτήσεις ασφαλείας για οχήματα που είναι εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), όπως η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας.
Τα DCAS αποτελούν υποσύνολο των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Ενώ είναι ενεργά, τα DCAS είναι σε θέση να σταθεροποιούν ή να κάνουν ελιγμούς με το όχημα.
Πριν συνεχίσουμε αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτή η αλλαγή του κανονισμού είναι πιθανό να ανοίξει τον δρόμο για χρήση του FSD Beta της Tesla στην Ευρώπη.
Ο νέος κανονισμός βασίζεται στον κανονισμό αριθ. 79 του ΟΗΕ που εγκρίθηκε το 2018 και καλύπτει ένα ευρύτερο φάσμα τεχνολογιών που πρέπει να εισαχθούν σε νέα μοντέλα.
Για παράδειγμα, ο νέος κανονισμός δεν θα περιορίζει πλέον τη χρήση των συστημάτων αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομους (δρόμοι με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και φυσικό διαχωρισμό από την κυκλοφορία στην αντίθετη κατεύθυνση), αλλά θα την επεκτείνει και σε άλλους τύπους δρόμων.
Ο νέος κανονισμός στοχεύει να επιτρέψει την έγκριση ενός συνδυασμού χαρακτηριστικών υποβοήθησης του ελέγχου της οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης της υποβοήθησης στην πέδηση, την επιτάχυνση και την προσπέραση.
Ωστόσο, ο νέος κανονισμός δεν καλύπτει την πλήρη αυτονόμηση της οδήγησης και, ως εκ τούτου, απαιτεί από τους κατασκευαστές να εφαρμόζουν στρατηγικές για να διασφαλίζουν ότι οι οδηγοί έχουν κατάλληλη γνώση των δυνατοτήτων των συστημάτων υποβοήθησης και δεν τις υπερεκτιμούν (συνειδητοποίηση του τρόπου λειτουργίας).
Για να αποφευχθεί η υπερβολική εξάρτηση του οδηγού από τα εν λόγω συστήματα, ο κανονισμός ορίζει ότι τα συστήματα DCAS πρέπει να σχεδιάζονται έτσι ώστε να διασφαλίζουν ότι ο οδηγός παραμένει απασχολημένος με την οδήγηση.
Τα χέρια του οδηγού πρέπει να παραμένουν στο τιμόνι και το σύστημα πρέπει να παρακολουθεί την οπτική εμπλοκή του οδηγού με το δρόμο, ενεργοποιώντας συναγερμούς μετά από 5 δευτερόλεπτα όταν διαπιστώνει ότι αυτό δεν συμβαίνει πλέον.
Ο κανονισμός ορίζει επίσης ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να υποβάλλουν στις αρχές έγκρισης τύπου ένα περίγραμμα του σχεδιασμού των συστημάτων. Η επικύρωση των DCAS εξασφαλίζει ότι ο κατασκευαστής διενεργεί ενδελεχή αξιολόγηση, λαμβάνοντας υπόψη τη λειτουργική και επιχειρησιακή ασφάλεια των χαρακτηριστικών που ενσωματώνονται στο DCAS και ολόκληρου του DCAS που ενσωματώνεται σε ένα όχημα, κατά τη διάρκεια των διαδικασιών σχεδιασμού και ανάπτυξης.
Ο κανονισμός θα απαιτεί από τους κατασκευαστές να παρακολουθούν τις επιδόσεις αυτών των συστημάτων μόλις κυκλοφορήσουν στους δρόμους και να υποβάλλουν περιοδικές (τουλάχιστον μία φορά το χρόνο) και έκτακτες εκθέσεις σχετικά με κρίσιμα περιστατικά ασφαλείας στην αρχή που ενέκρινε το όχημα.
Σύμφωνα με την UNECE νέος κανονισμός θα υποβληθεί στο Παγκόσμιο Φόρουμ για την εναρμόνιση των κανονισμών για τα οχήματα (WP.29) για έγκριση τον Ιούνιο του 2024, ενώ η έναρξη ισχύος του προβλέπεται τον Ιανουάριο του 2025.
Πηγή: topgeargreece.gr
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.
Η Porsche 911 GT3 90 F.A. αποτίει φόρο τιμής στον Ferdinand A. Porsche, με μόλις 90 συλλεκτικές μονάδες, ειδικό χρώμα, εξατομικευμένο εσωτερικό και 502 ίππους που κάνουν κάθε διαδρομή μοναδική.
Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης FSD της Tesla στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, δείχνει να ανταποκρίνεται στις δύσκολες καιρικές συνθήκες με χιονόπτωση και καλυμμένους δρόμους από χιόνι.
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...
Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...
Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...
Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...
Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.