Παρασκευή, 15-Μαρ-2024 11:13
Νέος κανονισμός αλλάζει την αυτόνομη οδήγηση στην Ευρώπη από το 2025

Η ομάδα εργασίας της UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) για τα αυτόνομα και συνδεδεμένα οχήματα ενέκρινε το σχέδιο ενός νέου κανονισμού που καθορίζει διατάξεις για την έγκριση οχημάτων με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (DCAS) και προβλέπει ελάχιστες απαιτήσεις ασφαλείας για οχήματα που είναι εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), όπως η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας.
Τα DCAS αποτελούν υποσύνολο των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Ενώ είναι ενεργά, τα DCAS είναι σε θέση να σταθεροποιούν ή να κάνουν ελιγμούς με το όχημα.
Πριν συνεχίσουμε αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτή η αλλαγή του κανονισμού είναι πιθανό να ανοίξει τον δρόμο για χρήση του FSD Beta της Tesla στην Ευρώπη.
Ο νέος κανονισμός βασίζεται στον κανονισμό αριθ. 79 του ΟΗΕ που εγκρίθηκε το 2018 και καλύπτει ένα ευρύτερο φάσμα τεχνολογιών που πρέπει να εισαχθούν σε νέα μοντέλα.
Για παράδειγμα, ο νέος κανονισμός δεν θα περιορίζει πλέον τη χρήση των συστημάτων αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομους (δρόμοι με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και φυσικό διαχωρισμό από την κυκλοφορία στην αντίθετη κατεύθυνση), αλλά θα την επεκτείνει και σε άλλους τύπους δρόμων.
Ο νέος κανονισμός στοχεύει να επιτρέψει την έγκριση ενός συνδυασμού χαρακτηριστικών υποβοήθησης του ελέγχου της οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης της υποβοήθησης στην πέδηση, την επιτάχυνση και την προσπέραση.
Ωστόσο, ο νέος κανονισμός δεν καλύπτει την πλήρη αυτονόμηση της οδήγησης και, ως εκ τούτου, απαιτεί από τους κατασκευαστές να εφαρμόζουν στρατηγικές για να διασφαλίζουν ότι οι οδηγοί έχουν κατάλληλη γνώση των δυνατοτήτων των συστημάτων υποβοήθησης και δεν τις υπερεκτιμούν (συνειδητοποίηση του τρόπου λειτουργίας).
Για να αποφευχθεί η υπερβολική εξάρτηση του οδηγού από τα εν λόγω συστήματα, ο κανονισμός ορίζει ότι τα συστήματα DCAS πρέπει να σχεδιάζονται έτσι ώστε να διασφαλίζουν ότι ο οδηγός παραμένει απασχολημένος με την οδήγηση.
Τα χέρια του οδηγού πρέπει να παραμένουν στο τιμόνι και το σύστημα πρέπει να παρακολουθεί την οπτική εμπλοκή του οδηγού με το δρόμο, ενεργοποιώντας συναγερμούς μετά από 5 δευτερόλεπτα όταν διαπιστώνει ότι αυτό δεν συμβαίνει πλέον.
Ο κανονισμός ορίζει επίσης ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να υποβάλλουν στις αρχές έγκρισης τύπου ένα περίγραμμα του σχεδιασμού των συστημάτων. Η επικύρωση των DCAS εξασφαλίζει ότι ο κατασκευαστής διενεργεί ενδελεχή αξιολόγηση, λαμβάνοντας υπόψη τη λειτουργική και επιχειρησιακή ασφάλεια των χαρακτηριστικών που ενσωματώνονται στο DCAS και ολόκληρου του DCAS που ενσωματώνεται σε ένα όχημα, κατά τη διάρκεια των διαδικασιών σχεδιασμού και ανάπτυξης.
Ο κανονισμός θα απαιτεί από τους κατασκευαστές να παρακολουθούν τις επιδόσεις αυτών των συστημάτων μόλις κυκλοφορήσουν στους δρόμους και να υποβάλλουν περιοδικές (τουλάχιστον μία φορά το χρόνο) και έκτακτες εκθέσεις σχετικά με κρίσιμα περιστατικά ασφαλείας στην αρχή που ενέκρινε το όχημα.
Σύμφωνα με την UNECE νέος κανονισμός θα υποβληθεί στο Παγκόσμιο Φόρουμ για την εναρμόνιση των κανονισμών για τα οχήματα (WP.29) για έγκριση τον Ιούνιο του 2024, ενώ η έναρξη ισχύος του προβλέπεται τον Ιανουάριο του 2025.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.