Κυριακή, 10-Μαρ-2024 11:12
Γιατί η Toyota θα εξαγοράσει την Panasonic
Η Toyota το πήρε απόφαση ότι πρέπει να ρίξει περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά και σταδιακά μαθαίνουμε όλες τις κινήσεις της για αυτόν τον στόχο.
Πλέον η Toyota είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα εξαγοράζοντας τον μακροχρόνιο συνεργάτη της Panasonic για την πλήρη κυριότητα της 28χρονης κοινοπραξίας τους για την παραγωγή μπαταριών, Primearth EV Energy Co (PEVE).
Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς η PEVE, ένας από τους πρώτους προμηθευτές μπαταριών της Toyota για υβριδικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του Prius, ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα στην Ιαπωνία.
Παραδοσιακά, η Toyota επιθυμεί στενή εποπτεία, αν όχι απόλυτο έλεγχο των βασικών εξαρτημάτων. Η πλήρης ενσωμάτωση της PEVE επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τα επίπεδα παραγωγής, το κόστος και την τεχνολογία των μπαταριών.
Η PEVE, η οποία ιδρύθηκε το 1996 ως κοινοπραξία 40-60 μεταξύ της Toyota και της Panasonic, έχει επικεντρωθεί μόνο σε συστοιχίες ισχύος για τυποποιημένα και plug-in υβριδικά οχήματα.
Από το 2026, θα αρχίσει να κατασκευάζει μπαταρίες για ηλεκτρικά σε ένα νέο εργοστάσιο στον κόμβο μπαταριών Kosai στο νομό Shizuokoa, μεταξύ Nagoya και Τόκιο. Το νέο εργοστάσιο μπαταριών Arai, το τέταρτο της PEVE, ανοίγει φέτος. Αρχικά θα κατασκευάζει μπαταρίες υβριδικών οχημάτων και στη συνέχεια θα προσθέσει μπαταρίες για υβριδικά οχήματα plug-in και BEV.
"Θέλαμε η PEVE να αναλάβει την κατασκευή μιας ευρύτερης γκάμας μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα", δήλωσε εκπρόσωπος της Toyota.
Η Toyota προμηθεύεται σήμερα μπαταρίες για υβριδικά από την PEVE και από τους Ιάπωνες προμηθευτές Toyota Industries και Prime Planet Energy & Solutions (PPES), η οποία είναι μια άλλη κοινοπραξία Toyota-Pansonic. Η Toyota κατέχει το 51% της PPES και η Panasonic το 49%.
Η Toyota προμηθεύεται τις μπαταρίες BEV από την PPES και από την κινεζική CATL.
Η Toyota δήλωσε ότι η αγορά του μεριδίου της Panasonic στην PEVE θα πρέπει να ολοκληρωθεί στα τέλη Μαρτίου. Δεν αποκάλυψε την τιμή της συναλλαγής. Στη συνέχεια, η Toyota εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγής του ονόματος της εταιρείας. Η PEVE απασχολεί περίπου 4.700 άτομα.
Αυτή τη στιγμή, η Toyota απαιτεί μόνο περιορισμένες ποσότητες μπαταριών μεγαλύτερης χωρητικότητας για τα plug-in αυτοκίνητά της.
Η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε μόλις 104.018 BEV παγκοσμίως πέρυσι, από 24.466 το 2022. Στις ΗΠΑ, όπου η Toyota προσφέρει μόνο δύο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι πωλήσεις BEV της ήταν μόλις 14.715 το 2023. Η Tesla, αντίθετα, παρέδωσε 1,8 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως πέρυσι.
Αντίθετα, οι πωλήσεις της Toyota σε στάνταρ υβριδικά οχήματα εκτοξεύτηκαν κατά 31% σε 3,42 εκατομμύρια οχήματα το 2023. Αντιπροσώπευαν το 33 τοις εκατό των παγκόσμιων παραδόσεων, από 27% το 2022.
Όμως δεν θα αργήσει η Toyota να αυξήσει πραγματικά την παραγωγή BEV. Στοχεύει να πουλήσει 1,5 εκατομμύριο BEV παγκοσμίως το 2026 και ο επόμενος στόχος είναι να πουλήσει 3,5 εκατομμύρια ετησίως το 2030.
Τα στελέχη έχουν πει ότι περίπου 1,7 εκατομμύρια από αυτά τα 3,5 εκατομμύρια BEV στο τέλος της δεκαετίας θα είναι ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς που θα διαθέτουν πρωτοποριακές τεχνολογίες.
Αυτά τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά θα αρχίζουν να καταφθάνουν από το 2026 στη γκάμα της Lexus. Αναμένεται να κατασκευαστούν αρχικά σε εργοστάσια στην Ιαπωνία για εξαγωγή, αν και η Toyota εξετάζει επίσης την παραγωγή στο εξωτερικό.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η Opel αποκάλυψε μερικά στοιχεία για την ανανέωση στο δημοφιλέστερο αυτοκίνητό της, το Opel Astra, που μπαίνει σε νέα εποχή με τεχνολογικές και αισθητικές αναβαθμίσεις.
Το νέο concept της Kia συνδυάζει τον στιβαρό σχεδιασμό με την ηλεκτρική ισχύ, υποδηλώνοντας τη δημιουργία εκδόσεων με έμφαση στην οδήγηση off road, που ενδέχεται να μπουν σύντομα σε παραγωγή.
Σχεδόν 20% ελάφρυνση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας, σύμφωνα με την Δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα θα φέρει ο δρόμος που αναμένεται να ανοίξει.
Η Land Rover ρίχνεται στο Dakar 2026 με το Defender D7X-R, ένα αγωνιστικό "όπλο" με σημαντικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις σε σχέση με την έκδοση Octa στην οποία βασίζετα και ιδιαίτερα εντυπωσιακό...
Η ετήσια έκθεση αξιοπιστίας αυτοκινήτων της TUV για το 2026 αναδεικνύει την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά ένα υβριδικό είναι εκείνο που τα κερδίζει όλα.
Η BMW Z4 Final Edition προσφέρει στους λάτρεις των roadsters μια τελευταία ευκαιρία να αποκτήσουν ένα μοντέλο που υπήρξε συνώνυμο της απόλαυσης της οδήγησης, καθώς η παραγωγή του ολοκληρώνεται την...
Μια από τις μεγαλύτερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνει στην ελληνική αγορά με το SUV AION V. Έχουμε όλα τα στοιχεία και τις τιμές του νέου ηλεκτρικού μοντέλου.
Η Μπιγιονσέ ήταν εκείνη που ξεχώρισε από το μεγάλο πλήθος διασημοτήτων που βρέθηκαν στα πάντοκς της Formula 1 κατά τη διάρκεια του Grand Prix στο Λας Βέγκας.
To Renault Group διεκδικεί τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ελλάδα" τόσο με το Renault 5 όσο και με το Dacia Bigster σε μια ακόμη εξαιρετική χρονιά στην χώρα μας.
Η πρώτη από τις πέντε Gordon Murray S1 LM που θα φτιαχτούν πουλήθηκε σε μια δημοπρασία που δεν έχει υπάρξει ομοιά της μέχρι σήμερα και φυσικά έκανε ρεκόρ τιμής.
Μέσα σε μία δεκαετία, το ντίζελ πέρασε από απόλυτος κυρίαρχος σε φτωχό συγγενή των συστημάτων κίνησης. Ποιοί είναι οι λόγοι που το οδηγούν σε αφανισμό και πώς διαμορφώνεται πλέον το τοπίο στην...
Με την βελτιωμένη έκδοση 14.2 του FSD να έχει μόλις φτάσει στους κατόχους Tesla, ο Elon Musk προανήγγειλε την έκδοση 14.3 υποσχόμενος ακόμη πιο "έξυπνη" συμπεριφορά και λιγότερη εποπτεία από τον...
Η Jeep αναβίωσε για χάρη του Avenger το διασημότερο stunt που μας έχει προσφέρει μέχρι σήμερα με το SUV να περνάει μέσα από μια τζαμαρία.
Για πέμπτη φορά φέτος το δημοφιλές SUV που αγοράζουν όλοι στην Ευρώπη ολοκλήρωσε έναν μήνα στην κορυφή των πωλήσεων αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Τα 10 χιλιόμετρα που ολοκληρώνουν τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου ήταν και τα δυσκολότερα αλλά η ολοκλήρωσή του είναι ένα κατασκευαστικό θαύμα.
Στην εποχή που η αυτοκίνηση κυριαρχείται από ηλεκτρικά μοντέλα με καταιγιστικές επιταχύνσεις υπάρχει και μία εντελώς διαφορετική ανάγνωση. Τα πιο αργά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς.