Σάββατο, 02-Μαρ-2024 11:15
O επικεφαλής της Dacia μιλάει για το ηλεκτρικό Sandero και πολλά άλλα
Η επόμενη γενιά του Dacia Sandero θα έχει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση όταν φτάσει το 2027 ή το 2028, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της φίρμας Denis Le Vot.
Το Sandero είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις για την Dacia, μια μάρκα του ομίλου Renault. Με 235.839 πωλήσεις το 2023, το μικρό hatchback ήταν επίσης το Νο 2 συνολικά στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, πίσω μόνο από το Tesla Model Y. Η τρέχουσα γενιά Sandero λανσαρίστηκε το 2020.
Αλλά σύμφωνα με τη στρατηγική της Dacia να χρησιμοποιεί ελαφρώς παλαιότερη τεχνολογία, δεν διαθέτει ηλεκτροκίνητη επιλογή. Αυτό θα αλλάξει όταν εμφανιστεί η επόμενη γενιά, δήλωσε ο Le Vot στο Automotive News Europe στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.
"Η επόμενη γενιά του Sandero θα έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά θα έχει και ηλεκτρική έκδοση", είπε. "Θα γεννηθεί το 2027 ή το 2028 και θα τρέξει μέχρι το 2035", όταν η ΕΕ θα επιβάλει την πώληση μόνο αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Μετά το Sandero, η Dacia θα έρθει αντιμέτωπη με ερωτήσεις σχετικά με την επόμενη γενιά του SUV Duster, η οποία θα αναμένεται γύρω στο 2032. Η νέα γενιά του Duster που θα πωλείται αυτή την άνοιξη στην Ευρώπη είναι ένα ολοκαίνουργιο όχημα, με υβριδική ισχύ, πάνω σε μια πιο σύγχρονη πλατφόρμα Renault-Nissan, την CMF-B, την ίδια που υποστηρίζει το Sandero.
"Η επόμενη γενιά του Sandero θα είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο", δήλωσε ο Le Vot, προσθέτοντας ότι το hatchback θα επωφεληθεί από την αναπτυξιακή δουλειά που κάνει το Renault Group στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του Renault 5 που παρουσιάστηκε στη Γενεύη και του επερχόμενου μικρού SUV Renault 4.
Ο Le Vot δήλωσε ότι η φίρμα εξακολουθεί νασκέφτεται αν θα παραμείνει στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής του ηλεκτρικού μίνι αυτοκινήτου Dacia Spring. Ο όμιλος Renault αναπτύσσει την επόμενη γενιά Twingo ως ένα EV κάτω των 20.000 που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη και η Dacia θα μπορούσε ενδεχομένως να επωφεληθεί από αυτό το έργο, αναγνώρισε.
"Δεν πρόκειται πραγματικά για το A- ή το B-segment [μίνι αυτοκίνητο ή μικρό], αλλά για την εισαγωγή προσιτής ηλεκτροκίνησης στην αγορά", δήλωσε ο Le Vot.
Η εταιρεία Ampere EV της Renault έχει αναπτύξει την πλατφόρμα AmpR Small για τα Renault 4 και 5. Το επόμενο Twingo θα κατασκευαστεί πάνω σε μια τροποποιημένη έκδοση.
Το Spring - το οποίο η Le Vot χαρακτήρισε ως ένα "blockbuster" αυτοκίνητο για την Dacia - έχει υποστεί φέτος λίφτινγκ, με ανανεωμένο εσωτερικό και διεπαφή χρήστη, μεγαλύτερους τροχούς 15 ιντσών και νέα επένδυση αμαξώματος. Εισέρχεται επίσης στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτές οι αλλαγές θα βοηθήσουν την Άνοιξη να ξεπεράσει την απώλεια των κινήτρων EV στη Γαλλία, τη μεγαλύτερη αγορά της, και τους νέους ανταγωνιστές από τη Citroen, ακόμη και το Renault 5 στα 25.000 ευρώ περίπου.
Η τιμή του Spring θα είναι κατά μέσο όρο 20.000 ευρώ στην Ευρώπη, δήλωσε ο Le Vot, και ακόμη λιγότερο σε ορισμένες αγορές. "Ο ανταγωνισμός θα έρθει, το περιμέναμε αυτό, είναι φυσιολογικό", είπε. "Αυτό που μπορείτε να δείτε είναι ότι υπάρχει αγορά για ηλεκτροκίνηση σε προσιτές τιμές και το γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα".
Παρόμοια με το Spring, το νέο Duster αντιμετωπίζει επίσης νέους αντιπάλους στην κατηγορία των μικρών SUV, συμπεριλαμβανομένου του MG ZS, το οποίο διατίθεται με λιγότερο από 15.000 ευρώ στην Ισπανία.
Το Duster θα ξεκινάει από λίγο λιγότερο από 20.000 ευρώ, αλλά ο Le Vot δήλωσε ότι παραμένει ένα πραγματικό SUV με δυνατότητες εκτός δρόμου, με διαθέσιμη τετρακίνηση και ρηχές γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης.
"Χρησιμοποιείται από κάθε δασική υπηρεσία στην Ευρώπη, καθώς και από πολλά αστυνομικά τμήματα. Αγοράζουν κάτι στιβαρό και ανθεκτικό", δήλωσε.
Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι το διαθέσιμο πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech 140 ίππων του Duster, το οποίο το καθιστά πολύ αποδοτικό, τόνισε.
Το Duster θα πλαισιωθεί από το Bigster, ένα συμπαγές SUV που θα βασίζεται σε μια μεγαλύτερη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B, το 2025. Το Bigster θα είναι περισσότερο "ταξιδιωτικό" όχημα από το Duster, δήλωσε ο Le Vot.
Πέρα από το Bigster, το προϊοντικό σχέδιο της Dacia περιλαμβάνει δύο ακόμη αυτοκίνητα στην πλατφόρμα, αλλά ο Le Vot αρνήθηκε να μοιραστεί λεπτομέρειες.
Με το Bigster, η Dacia θα έχει δύο αυτοκίνητα στη μεσαία κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του crossover Jogger, είπε. Είπε ότι άλλες μάρκες μπορεί να αποσύρουν τα μοντέλα εσωτερικής καύσης από την κατηγορία, γεγονός που θα αφήσει χώρο για περισσότερα στιλ αμαξώματος από την Dacia.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Dacia το 2023 ξεπέρασαν τις 650.000 το 2023, με περισσότερες από 550.000 στην Ευρώπη, όπου η μάρκα είχε μερίδιο αγοράς ρεκόρ 4,3% για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Η μελλοντική ανάπτυξη θα απαιτήσει ανακατανομή του αποτυπώματος παραγωγής της, δήλωσε ο Le Vot.
Η μάρκα βρίσκεται στη διαδικασία μεταφοράς όλης της παραγωγής του Sandero και του Jogger στο Μαρόκο, καθώς τα δύο οχήματα είναι παρόμοια μέχρι την κολόνα Β, ενώ το κύριο εργοστάσιο της Dacia στο Pitesti της Ρουμανίας θα κατασκευάζει τα Duster και Bigster, τα οποία είναι επίσης παρόμοια.
Αυτή η ρύθμιση "θα είναι εντάξει για τους επόμενους 12 μήνες", δήλωσε, "αλλά στο μέλλον θα χρειαστεί πιθανώς να ενισχύσουμε την παραγωγική μας βάση".
Πηγή: topgeargreece.gr
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...