Τετάρτη, 28-Φεβ-2024 10:38
Τι πρότεινε ο επικεφαλής της Renault για φθηνά ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, που αντιμετωπίζουν μια σκληρή πρόκληση από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και σκληρά ερωτήματα σχετικά με την δυνατότητα παραγωγής προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, θα μπορούσαν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν μια "Airbus" για την ανάπτυξη και κατασκευή προσιτών αυτοκινήτων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca de Meo.
"Πρέπει να είμαστε δημιουργικοί για να βρούμε μια λύση", δήλωσε ο de Meo στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου η μάρκα Renault παρουσίασε το μικρό ηλεκτρικό Renault 5, το οποίο θα πωλείται για περίπου 25.000 ευρώ στη βασική του έκδοση. Αυτή η τιμή θα υπολείπεται των σημερινών μικρών EV στην αγορά.
"Οι εταίροι μπορούν να μοιραστούν την επένδυση και να μειώσουν το κόστος", πρόσθεσε. Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία Airbus ανταγωνίζεται την Boeing ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροσκαφών στον κόσμο. Οι μεγαλύτεροι μέτοχοί της είναι η γαλλική, η γερμανική και η ισπανική κυβέρνηση.
Η Renault σχεδιάζει επίσης να λανσάρει την επόμενη γενιά του μίνι αυτοκινήτου Twingo ως ηλεκτρικό κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το οποίο θα πωλείται για λιγότερο από 20.000 ευρώ. Ο όμιλος πωλεί σήμερα το κινεζικής κατασκευής Dacia Spring κοντά σε αυτή την τιμή, αλλά έχει χάσει μια βασική επιδότηση στη Γαλλία.
Η Renault βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο συνομιλιών με το Volkswagen Group για να μοιραστούν ενδεχομένως την πλατφόρμα του Twingo, η οποία θα είναι μια έκδοση της αρχιτεκτονικής AmpR Small που υποστηρίζει το Renault 5. Θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει λιγότερο δαπανηρές μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), για παράδειγμα, δήλωσε ο de Meo.
Η πρόκληση, δήλωσε ο de Meo, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της ACEA, της ομάδας πίεσης των Ευρωπαίων αυτοκινητοβιομηχανιών στις Βρυξέλλες, είναι να δημιουργηθεί μια αλυσίδα αξίας στην Ευρώπη που θα περιλαμβάνει μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες και ηλεκτρονικά, όπως έχει κάνει η Κίνα με κυβερνητική υποστήριξη. "Ο στόχος είναι να προμηθευόμαστε τα πάντα στην Ευρώπη σε ανταγωνιστικές τιμές", είπε.
Ο De Meo δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν σε διάφορα έργα, συμπεριλαμβανομένου ενός πρόσφατου κοινού μίνι αυτοκινήτου από την Toyota, την Peugeot και τη Citroen. Ένα άλλο έργο στη δεκαετία του 1980 αφορούσε την κοινή πλατφόρμα "Type 4" που μοιράστηκαν οι Alfa Romeo Fiat, Lancia και Saab.
Είπε επίσης ότι οι κανόνες της ΕΕ για τα μικρά αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτοι, για παράδειγμα να επιτρέπονται τα μικροσκοπικά ιαπωνικά αυτοκίνητα "kei" στις αστικές περιοχές. Άλλες επιλογές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τη μείωση του φόρου προστιθέμενης αξίας για τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες μικρότερες από 30 κιλοβατώρες, αντί να προσφέρουν ένα μπόνους, όπως κάνει σήμερα η Γαλλία, ή να παρέχουν στα αυτοκίνητα αυτά δωρεάν στάθμευση στις πόλεις.
Το σχέδιο Twingo της Renault, που ανακοινώθηκε το περασμένο φθινόπωρο με τη δημιουργία της Ampere, της αυτόνομης επιχείρησης EV της Renault, θα χρειαστεί δύο χρόνια για να αναπτυχθεί, από το "να παγιωθεί η ιδέα" -για τον τελικό σχεδιασμό- μέχρι την έναρξη της παραγωγής, δήλωσε ο de Meo. Αυτό το χρονικό πλαίσιο έχει μειωθεί από τέσσερα χρόνια σε τρία με το Renault 5, και τώρα σε δύο.
"Η ταχύτητα είναι σημαντική έναντι των Κινέζων", είπε. "Βρισκόμαστε σε έναν αβέβαιο κόσμο. Στο παρελθόν, με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, μπορούσες να προβλέψεις τι έρχεται". Τώρα, είπε, "αν χρειαστείς τέσσερα ή πέντε χρόνια για να αντιδράσεις, είναι πολύ αργά".
Πηγή: topgeargreece.gr
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.
Ο Ιταλός οδηγός αγώνων Fabio Barone βρέθηκε στο τιμόνι μιας Ferrari SF90 επιχειρώντας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στο πιο ασυνήθιστο περιβάλλον, το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου.
"Πρόκειται για έναν αγώνα για την κυριαρχία, όχι για την κερδοφορία", δηλώνει ένας γνωστός αναλυτής. Ας δούμε τι συμβαίνει με την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας.
Ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια που έχει δει ποτέ η Ευρώπη είναι το Mega Metro Starline, ένα τρένο με γραμμές σε όλη την Ήπειρο.