Τετάρτη, 28-Φεβ-2024 10:38
Τι πρότεινε ο επικεφαλής της Renault για φθηνά ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, που αντιμετωπίζουν μια σκληρή πρόκληση από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και σκληρά ερωτήματα σχετικά με την δυνατότητα παραγωγής προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, θα μπορούσαν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν μια "Airbus" για την ανάπτυξη και κατασκευή προσιτών αυτοκινήτων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca de Meo.
"Πρέπει να είμαστε δημιουργικοί για να βρούμε μια λύση", δήλωσε ο de Meo στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου η μάρκα Renault παρουσίασε το μικρό ηλεκτρικό Renault 5, το οποίο θα πωλείται για περίπου 25.000 ευρώ στη βασική του έκδοση. Αυτή η τιμή θα υπολείπεται των σημερινών μικρών EV στην αγορά.
"Οι εταίροι μπορούν να μοιραστούν την επένδυση και να μειώσουν το κόστος", πρόσθεσε. Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία Airbus ανταγωνίζεται την Boeing ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροσκαφών στον κόσμο. Οι μεγαλύτεροι μέτοχοί της είναι η γαλλική, η γερμανική και η ισπανική κυβέρνηση.
Η Renault σχεδιάζει επίσης να λανσάρει την επόμενη γενιά του μίνι αυτοκινήτου Twingo ως ηλεκτρικό κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το οποίο θα πωλείται για λιγότερο από 20.000 ευρώ. Ο όμιλος πωλεί σήμερα το κινεζικής κατασκευής Dacia Spring κοντά σε αυτή την τιμή, αλλά έχει χάσει μια βασική επιδότηση στη Γαλλία.
Η Renault βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο συνομιλιών με το Volkswagen Group για να μοιραστούν ενδεχομένως την πλατφόρμα του Twingo, η οποία θα είναι μια έκδοση της αρχιτεκτονικής AmpR Small που υποστηρίζει το Renault 5. Θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει λιγότερο δαπανηρές μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), για παράδειγμα, δήλωσε ο de Meo.
Η πρόκληση, δήλωσε ο de Meo, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της ACEA, της ομάδας πίεσης των Ευρωπαίων αυτοκινητοβιομηχανιών στις Βρυξέλλες, είναι να δημιουργηθεί μια αλυσίδα αξίας στην Ευρώπη που θα περιλαμβάνει μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες και ηλεκτρονικά, όπως έχει κάνει η Κίνα με κυβερνητική υποστήριξη. "Ο στόχος είναι να προμηθευόμαστε τα πάντα στην Ευρώπη σε ανταγωνιστικές τιμές", είπε.
Ο De Meo δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν σε διάφορα έργα, συμπεριλαμβανομένου ενός πρόσφατου κοινού μίνι αυτοκινήτου από την Toyota, την Peugeot και τη Citroen. Ένα άλλο έργο στη δεκαετία του 1980 αφορούσε την κοινή πλατφόρμα "Type 4" που μοιράστηκαν οι Alfa Romeo Fiat, Lancia και Saab.
Είπε επίσης ότι οι κανόνες της ΕΕ για τα μικρά αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτοι, για παράδειγμα να επιτρέπονται τα μικροσκοπικά ιαπωνικά αυτοκίνητα "kei" στις αστικές περιοχές. Άλλες επιλογές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τη μείωση του φόρου προστιθέμενης αξίας για τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες μικρότερες από 30 κιλοβατώρες, αντί να προσφέρουν ένα μπόνους, όπως κάνει σήμερα η Γαλλία, ή να παρέχουν στα αυτοκίνητα αυτά δωρεάν στάθμευση στις πόλεις.
Το σχέδιο Twingo της Renault, που ανακοινώθηκε το περασμένο φθινόπωρο με τη δημιουργία της Ampere, της αυτόνομης επιχείρησης EV της Renault, θα χρειαστεί δύο χρόνια για να αναπτυχθεί, από το "να παγιωθεί η ιδέα" -για τον τελικό σχεδιασμό- μέχρι την έναρξη της παραγωγής, δήλωσε ο de Meo. Αυτό το χρονικό πλαίσιο έχει μειωθεί από τέσσερα χρόνια σε τρία με το Renault 5, και τώρα σε δύο.
"Η ταχύτητα είναι σημαντική έναντι των Κινέζων", είπε. "Βρισκόμαστε σε έναν αβέβαιο κόσμο. Στο παρελθόν, με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, μπορούσες να προβλέψεις τι έρχεται". Τώρα, είπε, "αν χρειαστείς τέσσερα ή πέντε χρόνια για να αντιδράσεις, είναι πολύ αργά".
Πηγή: topgeargreece.gr
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.