Τετάρτη, 14-Φεβ-2024 11:18
Οι 10 τάσεις στα δίκτυα φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Huawei παρουσίασε τις 10 τάσεις του Charging Network για το 2024 στο συνέδριο με θέμα "High Quality Charging Everywhere". Στην παρουσίαση, ο Wang Zhiwu, Πρόεδρος του Huawei Smart Charging Network Domain, σημείωσε ότι τα τελευταία τρία χρόνια, τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχουν αναπτυχθεί πέρα από τις προσδοκίες.
Σύμφωνα με την Huawei (η οποία θα παίξει σημαντικό ρόλο στο λογισμικό αυτοκινήτων) την επόμενη δεκαετία, θα υπάρξει τουλάχιστον δεκαπλάσια αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων και οκταπλάσια αύξηση στη ζήτηση φόρτισης.
Με το δίκτυο φόρτισης να βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και να παραμένει το κύριο σημείο αδυναμίας του κλάδου ηλεκτροκίνησης, η δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής ποιότητας θα επιταχύνει τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων και θα ενισχύσει την τοπική βιομηχανία και το οικοσύστημα.
Καθώς επιταχύνεται ο ρυθμός μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και την επίτευξη μείωσης εκπομπών άνθρακα, η Huawei μαζί με συνεργάτες του κλάδου, δημοσιοποίησε τις 10 κορυφαίες τάσεις του 2024 για το Charging Network, με βάση εμπεριστατωμένα δεδομένα και στόχο την υψηλής ποιότητας φόρτιση οπουδήποτε.
Η ανάπτυξη υψηλής ποιότητας του δικτύου φόρτισης αποτελεί κοινό στόχο για ολόκληρο τον κλάδο. Για την επίτευξή του, υπάρχουν τέσσερις βασικές κατευθύνσεις: ενοποιημένος προγραμματισμός και σχεδιασμός, ενοποιημένα τεχνικά πρότυπα, ενοποιημένη κρατική εποπτεία και ενοποιημένη λειτουργία O&M για τους χρήστες.
Με την ανάπτυξη των ημιαγωγών ισχύος τρίτης γενιάς και των μπαταριών έλξης υψηλής ταχύτητας C, που χρησιμοποιούν υλικά όπως καρβίδιο του πυριτίου και νιτρίδιο του γαλλίου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατευθύνονται προς τον τομέα High-voltage Ultra-fast charging.
Προβλέπεται ότι τα μοντέλα υπερταχείας φόρτισης σε υψηλή τάση θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των συνολικών μοντέλων το 2028.
Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται ευρέως γνωστά με γρήγορο ρυθμό καθώς στους ιδιοκτήτες επιβατικών οχημάτων προστίθενται και οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων ως κύριοι χρήστες. Επομένως η βασική προτεραιότητα για τη φόρτιση μετατοπίζεται από το χαμηλό κόστος, στη βέλτιστη εμπειρία.
Με τη συνεχή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων ο κλάδος αντιμετωπίζει μια εκθετική αύξηση του όγκου δεδομένων, θέτοντας μεγάλες προκλήσεις σχετικά με τη διασφάλιση της ηλεκτρικής ασφάλειας και του cyber security.
Ένα ασφαλές και αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης αποτρέπει τη διαρροή απορρήτου, την ηλεκτροπληξία, το ατύχημα πυρκαγιάς και το breakdown στην υπηρεσία.
Καθώς στο δίκτυο είναι αδύνατη η πρόβλεψη της παραγωγής και της κατανάλωσης ενέργειας, το δίκτυο φόρτισης θα έχει κομβικό ρόλο στο νέο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας όπου η ανανεώσιμη ενέργεια αποτελεί την κύρια πηγή.
Με την πορεία ανάπτυξης των επιχειρηματικών μοντέλων και τεχνολογιών, η αλληλεπίδραση οχήματος-δικτύου θα περάσει από τρία βασικά στάδια: one-way συντονισμού οne-way αντίδραση και two-way αλληλεπίδραση.
Οι εγκαταστάσεις φόρτισης μετατοπίζονται από την αρχιτεκτονική του ενσωματωμένου φορτιστή στην αρχιτεκτονική συγκέντρωσης ισχύος για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις ισχύος φόρτισης διαφορετικών μοντέλων οχημάτων σε διαφορετικά επίπεδα SOC.
Επιπλέον, ο έξυπνος προγραμματισμός πληροί τις απαιτήσεις φόρτισης όλων των μοντέλων και συμβάλλει στη βελτίωση της χρήσης του δικτύου τροφοδοσίας, στη μείωση του κόστους κατασκευής του εργοταξίου και στην υποστήριξη της μακροπρόθεσμης εξέλιξης των οχημάτων.
Τα συστήματα φόρτισης που χρησιμοποιούν ως κύριες λειτουργίες ψύξης τον αέρα ή την ημι-υγρή (semi-liquid cooling) ψύξη έχουν υψηλό ετήσιο ποσοστό αστοχίας και μικρή διάρκεια ζωής, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος συντήρησης τους.
Αντιθέτως, τα συστήματα φόρτισης που χρησιμοποιούν τη λειτουργία υγρής ψύξης (Liquid-cooling) έχουν χαμηλότερο ετήσιο ποσοστό αστοχίας, μικρότερο από 5‰ και διάρκεια ζωής άνω των 10 ετών, με δυνατότητα εγκατάστασης σε διάφορα περιβάλλοντα, μειώνοντας το O&M κόστος.
Οι φορτιστές AC διαθέτουν δύο σημαντικά ελαττώματα όπως η μη υποστήριξη της V2G τεχνολογίας στο μέλλον και η έλλειψη αλληλεπίδρασης οχήματος-φορτιστή λόγω έλλειψης ψηφιακών εργαλείων.
Στα επόμενα χρόνια η λύση φόρτισης με μικρής ισχύος DC φορτιστές θα είναι πιο δημοφιλής και θα εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα σε κτήρια και εγκαταστάσεις με χώρους στάθμευσης και φόρτισης. Σε σύγκριση με τους AC φορτιστές, η λύση φόρτισης DC θα επιτύχει βέλτιστη φόρτιση, υψηλότερη χρήση του δικτύου τροφοδοσίας και μακροπρόθεσμη εξέλιξη στη V2G αλληλεπίδραση.
Στο μέλλον, στα κτήρια και στις εγκαταστάσεις είναι πιθανό να πραγματοποιείται ταυτόχρονη χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων, συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας (ESS), φορτιστών, του δικτύου, οχημάτων και cloud συστημάτων μέσω της ενοποιημένης διαχείρισής τους βασισμένη στο cloud, για να επιτευχθούν υψηλότερα οικονομικά οφέλη από την ηλεκτρική ενέργεια και τη φιλικότητα του δικτύου.
Η απομονωμένη διαχείριση των δικτύων, των σταθμών, των συσκευών και των οχημάτων οφείλεται στην έλλειψη προηγμένου ψηφιακού δικτύου φόρτισης. Στο μέλλον θα ενσωματωθούν σε ένα έξυπνο δίκτυο φόρτισης για τη διευκόλυνση της συνεργασίας οχήματος-φορτιστή, την αλληλεπίδραση οχήματος-δικτύου και την ψηφιακή λειτουργία και συντήρηση (O&M).
Η Huawei δεσμεύτηκε να αυξήσει τις επενδύσεις της στους τομείς R&D και τεχνολογίας, δημιουργώντας λύσεις δικτύου φόρτισης, που ωφελούν τους ιδιοκτήτες οχημάτων, οι οποίες είναι αξιόπιστες για τους χρήστες και φιλικές με το δίκτυο τροφοδοσίας.
Η εταιρεία, θα συνεργαστεί με αυτοκινητοβιομηχανίες και operators για τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος που θα παρέχει υψηλής ποιότητας φόρτιση παντού και τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες οχημάτων να ταξιδεύουν όπου επιθυμούν.
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- Πώς η Tesla κερδίζει δισεκατομμύρια όταν οι άλλες φίρμες δεν πουλάνε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
- Γιατί οι ευρωπαϊκές φίρμες αυτοκινήτων φοβούνται πιθανή επανεκλογή Trump
- Γιατί είναι ζήτημα εθνικής ασφάλειας να φτιάξουμε δίκτυο φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων
OK, η Κίνα δείχνει παντοδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά πλέον έχει σοβαρό αντίπαλο από την Ευρώπη στα supermini που μόλις έφτασε τις 100.000 αυτοκίνητα.
Το νέο Toyota GR GT έρχεται με υβριδικό V8, κορυφαία αεροδυναμική και το πρώτο αλουμινένιο πλαίσιο στην ιστορία της εταιρείας, σηματοδοτώντας την επιστροφή της Toyota στην κατηγορία των supercars.
Ένα εορταστικό βίντεο της BMW στο οποίο αποκαλύπτεται η μυστηριώδης σιλουέτα ενός μοντέλου, πυροδότησε μια σειρά από σενάρια για το τι πρόκειται να παρουσιαστεί την παραμονή των Χριστουγέννων.
Το σχέδιο ψηφιακής ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας προχωρά κανονικά και οι πρώτες "έξυπνες" κάμερες έχουν ήδη τοποθετηθεί στην Αθήνα. Αυτά είναι τα σημεία της πρώτης φάσης.
Σε μια περίοδο κατά την οποία το diesel ακολουθεί φθίνουσα πορεία, η Audi παρουσιάζει έναν ολοκαίνουριο V6 TDI που συνδυάζει ηλεκτρικό συμπιεστή, υβριδική υποβοήθηση και θα τοποθετηθεί στα Q5 και Α6.
Η στόχευση της Ford στο κοινό των heavy duty SUV είναι ξεκάθαρη και στο πλαίσιο αυτό έρχεται στην Ευρώπη το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της φίρμας που διαπρέπει ήδη στην Αμερική.
Οι πληροφορίες για ξαφνική αποχώρηση του Gerry McGovern από τη JLR, υπεύθυνου για το Jaguar Type 00 Concept, που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, προκαλούν αναταράξεις στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Εξ όψεως το DS N°8 είναι ένα αυτοκίνητο που αποπνέει πολυτέλεια και αριστοκρατική αίγλη, όταν αρχίσεις να απολαμβάνεις την υψηλή του τεχνολογία τότε νιώθεις την ασφάλεια και την υπεροχή.
Η Mercedes έδωσε στη δημοσιότητα νέες εικόνες της G-Class Cabriolet λίγο πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα της, με το καμουφλαρισμένο πρωτότυπο να επιβεβαιώνει πως θα πρόκειται για έκδοση με τετράθυρο...
Αυξημένες ελάχιστα είναι οι τιμές των διοδίων όπως τις ανακοίνωσε η Ολυμπία Οδός για το 2026 και όπως ισχύει από την τιμαριθμική επικαιροποίηση.
Η αστυνομία του Λονδίνου χρειάστηκε να διαχειριστεί μια κάπως περίεργη κατάσταση όταν ένας όδηγός κάλεσε την άμεση δράση για το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο.
Μια Aston Martin DB5 που κάποτε εγκαταλείφθηκε να σαπίζει στο δρόμο, ξαναζωντανεύει μετά από χιλιάδες ώρες δουλειάς και επιστρέφει σε εντυπωσιακή, άριστη κατάσταση και με την αξία της στα ύψη.
To πιο πρόσφατο απόκτημα του Shaquille O’Neal είναι μια έκδοση του Challenger που η Dodge δεν κατασκεύασε ποτέ. Γι' αυτό όμως υπάρχουν οι εταιρείες μετατροπών όταν τα λεφτά δεν αποτελούν ανασταλτικό...
H Alfa Romeo παρουσίασε δύο νέες εκδόσεις της Giulia και της Stelvio για να γιορτάσει την πρώτη παρουσία του Quadrifoglio στους δρόμους το 1963.
Εδώ σας θέλουμε: Μπορεί να μαντέψετε σε ποιο εμβληματικό supercar ανήκει αυτό το σασί; Μην βιαστείτε, άλλωστε δεν είναι και τόσο εύκολο.
Το Raval βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα που θα αποτελέσει τη βάση για τα μελλοντικά μικρά μοντέλα του ομίλου VW, όμως η Cupra υπόσχεται πως θα είναι πολύ πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση.