Τετάρτη, 14-Φεβ-2024 11:18
Οι 10 τάσεις στα δίκτυα φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Huawei παρουσίασε τις 10 τάσεις του Charging Network για το 2024 στο συνέδριο με θέμα "High Quality Charging Everywhere". Στην παρουσίαση, ο Wang Zhiwu, Πρόεδρος του Huawei Smart Charging Network Domain, σημείωσε ότι τα τελευταία τρία χρόνια, τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχουν αναπτυχθεί πέρα από τις προσδοκίες.
Σύμφωνα με την Huawei (η οποία θα παίξει σημαντικό ρόλο στο λογισμικό αυτοκινήτων) την επόμενη δεκαετία, θα υπάρξει τουλάχιστον δεκαπλάσια αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων και οκταπλάσια αύξηση στη ζήτηση φόρτισης.
Με το δίκτυο φόρτισης να βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και να παραμένει το κύριο σημείο αδυναμίας του κλάδου ηλεκτροκίνησης, η δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής ποιότητας θα επιταχύνει τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων και θα ενισχύσει την τοπική βιομηχανία και το οικοσύστημα.
Καθώς επιταχύνεται ο ρυθμός μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και την επίτευξη μείωσης εκπομπών άνθρακα, η Huawei μαζί με συνεργάτες του κλάδου, δημοσιοποίησε τις 10 κορυφαίες τάσεις του 2024 για το Charging Network, με βάση εμπεριστατωμένα δεδομένα και στόχο την υψηλής ποιότητας φόρτιση οπουδήποτε.
Η ανάπτυξη υψηλής ποιότητας του δικτύου φόρτισης αποτελεί κοινό στόχο για ολόκληρο τον κλάδο. Για την επίτευξή του, υπάρχουν τέσσερις βασικές κατευθύνσεις: ενοποιημένος προγραμματισμός και σχεδιασμός, ενοποιημένα τεχνικά πρότυπα, ενοποιημένη κρατική εποπτεία και ενοποιημένη λειτουργία O&M για τους χρήστες.
Με την ανάπτυξη των ημιαγωγών ισχύος τρίτης γενιάς και των μπαταριών έλξης υψηλής ταχύτητας C, που χρησιμοποιούν υλικά όπως καρβίδιο του πυριτίου και νιτρίδιο του γαλλίου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατευθύνονται προς τον τομέα High-voltage Ultra-fast charging.
Προβλέπεται ότι τα μοντέλα υπερταχείας φόρτισης σε υψηλή τάση θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των συνολικών μοντέλων το 2028.
Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται ευρέως γνωστά με γρήγορο ρυθμό καθώς στους ιδιοκτήτες επιβατικών οχημάτων προστίθενται και οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων ως κύριοι χρήστες. Επομένως η βασική προτεραιότητα για τη φόρτιση μετατοπίζεται από το χαμηλό κόστος, στη βέλτιστη εμπειρία.
Με τη συνεχή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων ο κλάδος αντιμετωπίζει μια εκθετική αύξηση του όγκου δεδομένων, θέτοντας μεγάλες προκλήσεις σχετικά με τη διασφάλιση της ηλεκτρικής ασφάλειας και του cyber security.
Ένα ασφαλές και αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης αποτρέπει τη διαρροή απορρήτου, την ηλεκτροπληξία, το ατύχημα πυρκαγιάς και το breakdown στην υπηρεσία.
Καθώς στο δίκτυο είναι αδύνατη η πρόβλεψη της παραγωγής και της κατανάλωσης ενέργειας, το δίκτυο φόρτισης θα έχει κομβικό ρόλο στο νέο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας όπου η ανανεώσιμη ενέργεια αποτελεί την κύρια πηγή.
Με την πορεία ανάπτυξης των επιχειρηματικών μοντέλων και τεχνολογιών, η αλληλεπίδραση οχήματος-δικτύου θα περάσει από τρία βασικά στάδια: one-way συντονισμού οne-way αντίδραση και two-way αλληλεπίδραση.
Οι εγκαταστάσεις φόρτισης μετατοπίζονται από την αρχιτεκτονική του ενσωματωμένου φορτιστή στην αρχιτεκτονική συγκέντρωσης ισχύος για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις ισχύος φόρτισης διαφορετικών μοντέλων οχημάτων σε διαφορετικά επίπεδα SOC.
Επιπλέον, ο έξυπνος προγραμματισμός πληροί τις απαιτήσεις φόρτισης όλων των μοντέλων και συμβάλλει στη βελτίωση της χρήσης του δικτύου τροφοδοσίας, στη μείωση του κόστους κατασκευής του εργοταξίου και στην υποστήριξη της μακροπρόθεσμης εξέλιξης των οχημάτων.
Τα συστήματα φόρτισης που χρησιμοποιούν ως κύριες λειτουργίες ψύξης τον αέρα ή την ημι-υγρή (semi-liquid cooling) ψύξη έχουν υψηλό ετήσιο ποσοστό αστοχίας και μικρή διάρκεια ζωής, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος συντήρησης τους.
Αντιθέτως, τα συστήματα φόρτισης που χρησιμοποιούν τη λειτουργία υγρής ψύξης (Liquid-cooling) έχουν χαμηλότερο ετήσιο ποσοστό αστοχίας, μικρότερο από 5‰ και διάρκεια ζωής άνω των 10 ετών, με δυνατότητα εγκατάστασης σε διάφορα περιβάλλοντα, μειώνοντας το O&M κόστος.
Οι φορτιστές AC διαθέτουν δύο σημαντικά ελαττώματα όπως η μη υποστήριξη της V2G τεχνολογίας στο μέλλον και η έλλειψη αλληλεπίδρασης οχήματος-φορτιστή λόγω έλλειψης ψηφιακών εργαλείων.
Στα επόμενα χρόνια η λύση φόρτισης με μικρής ισχύος DC φορτιστές θα είναι πιο δημοφιλής και θα εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα σε κτήρια και εγκαταστάσεις με χώρους στάθμευσης και φόρτισης. Σε σύγκριση με τους AC φορτιστές, η λύση φόρτισης DC θα επιτύχει βέλτιστη φόρτιση, υψηλότερη χρήση του δικτύου τροφοδοσίας και μακροπρόθεσμη εξέλιξη στη V2G αλληλεπίδραση.
Στο μέλλον, στα κτήρια και στις εγκαταστάσεις είναι πιθανό να πραγματοποιείται ταυτόχρονη χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων, συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας (ESS), φορτιστών, του δικτύου, οχημάτων και cloud συστημάτων μέσω της ενοποιημένης διαχείρισής τους βασισμένη στο cloud, για να επιτευχθούν υψηλότερα οικονομικά οφέλη από την ηλεκτρική ενέργεια και τη φιλικότητα του δικτύου.
Η απομονωμένη διαχείριση των δικτύων, των σταθμών, των συσκευών και των οχημάτων οφείλεται στην έλλειψη προηγμένου ψηφιακού δικτύου φόρτισης. Στο μέλλον θα ενσωματωθούν σε ένα έξυπνο δίκτυο φόρτισης για τη διευκόλυνση της συνεργασίας οχήματος-φορτιστή, την αλληλεπίδραση οχήματος-δικτύου και την ψηφιακή λειτουργία και συντήρηση (O&M).
Η Huawei δεσμεύτηκε να αυξήσει τις επενδύσεις της στους τομείς R&D και τεχνολογίας, δημιουργώντας λύσεις δικτύου φόρτισης, που ωφελούν τους ιδιοκτήτες οχημάτων, οι οποίες είναι αξιόπιστες για τους χρήστες και φιλικές με το δίκτυο τροφοδοσίας.
Η εταιρεία, θα συνεργαστεί με αυτοκινητοβιομηχανίες και operators για τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος που θα παρέχει υψηλής ποιότητας φόρτιση παντού και τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες οχημάτων να ταξιδεύουν όπου επιθυμούν.
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- Πώς η Tesla κερδίζει δισεκατομμύρια όταν οι άλλες φίρμες δεν πουλάνε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
- Γιατί οι ευρωπαϊκές φίρμες αυτοκινήτων φοβούνται πιθανή επανεκλογή Trump
- Γιατί είναι ζήτημα εθνικής ασφάλειας να φτιάξουμε δίκτυο φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.