Τετάρτη, 07-Φεβ-2024 09:21
To μέλλον των Mercedes έχει διαφορετική σχεδίαση και ονόματα-τι αποκαλύπτει επικεφαλής εξέλιξης

Τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes που εξελίχθηκαν αποκλειστικά ως τέτοια, οι EQS και EQE, χαρακτηρίζονται από μια ιδιαίτερα αεροδυναμική σχεδίαση. Μάλιστα είναι από τα κορυφαία μοντέλα της αγοράς στον συγκεκριμένο τομέα.
Αυτό όμως φαίνεται πως είναι κάτι που ξενίζει τους παραδοσιακούς πελάτες της γερμανικής μάρκας, που θεωρούν πως η εν λόγω σχεδιαστική κατεύθυνση διαφοροποιείται αρκετά από αυτό που εκείνοι έχουν στο μυαλό τους. Και αυτό είναι κάτι που αποτυπώνεται στις πωλήσεις.
Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης έκθεσης Consumer Electronics Show (CES) οι συνάδελφοι του βρετανικού TopGear είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον Christoph Starzynski, τον άνθρωπο που υπήρξε επικεφαλής του τμήματος που είναι επιφορτισμένο με την εξέλιξη των πατωμάτων των ηλεκτρικών μοντέλων. Όπως αντιλαμβάνεσαι, πρόκειται για μια πολύ σημαντική θέση, ειδικά από τη στιγμή που η Mercedes επιδιώκει να φτάσει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Όπως δηλώνει ο Starzynski λοιπόν, η Mercedes γνωρίζει τις απόψεις των πελατών της σχετικά με την σχεδιαστική κατεύθυνση των ηλεκτρικών της μοντέλων και την λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη. Θεωρεί μάλιστα πως το Concept CLA έχει υιοθετήσει κάποιες αλλαγές όσον αφορά τη σχεδιαστική γλώσσα. "Έχει πιο ευδιάκριτα καπό και πορτ μπαγκάζ και πιο αναγνωρίσιμη μάσκα", αναφέρει το στέλεχος της Mercedes.
Όπως σε κάθε απόφαση, κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις. Ένα μοντέλο που θα διχάζει λιγότερο αναφορικά με την αισθητική του, θα έχει λίγο χειρότερο αεροδυναμικό συντελεστή και μικρότερη αυτονομία. Το ερώτημα είναι αν η Mercedes αποφάσισε να βάλει τέλος στην σχεδιαστική κατεύθυνση που αποτυπώνεται στις EQE και EQS. O Starzynski ούτε επιβεβαιώνει, ούτε διαψεύδει κάτι τέτοιο.
"Αφού μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικό, γιατί δεν ονομάζεται Concept EQ CLA;", ρωτήσαμε τον Starzynski. "Το 'EQ' είναι για εμάς ένα πολύ ισχυρό εμπορικό σήμα για την ηλεκτρική τεχνολογία, οπότε σίγουρα θα το διατηρήσουμε. Απώτερος στόχος μας είναι να γίνουμε πλήρως ηλεκτροκίνητοι. Οπότε στο τέλος της ημέρας, το φερμουάρ θα κλείσει και η ονοματολογία θα συμβεί φυσικά", αναφέρει.
Η αναφορά σε "φερμουάρ” έχει φυσικά τη δική της ερμηνεία. Από τη μία πλευρά της οικογένειας Mercedes υπάρχουν μοντέλα όπως οι C, E, G και S Class, και από την άλλη πλευρά οι EQC, EQE και EQS κλπ. Όταν όμως όλα τα αυτοκίνητα της εμπορικής αλυσίδας θα είναι ηλεκτρικά, δεν θα χρειάζεται πλέον το 'EQ' για να διαφοροποιηθούν μεταξύ τους. Επίσης, ο Starzynski άφησε να εννοηθεί πως το πρώτο μοντέλο με το οποίο θα υπάρξει αλλαγή στην ονοματοδοσία θα είναι η ηλεκτρική έκδοση της G Class.
Υπάρχουν αναφορές πως η ανταπόκριση των αγοραστών στα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes υπήρξε χλιαρή. Πόσο ικανοποιημένη είναι η γερμανική εταιρεία από την εξάπλωση των 'EQ'; O Starzynski δηλώνει πως έχει σημασία για ποια αγορά μιλάμε. "Αν μιλάμε για τις ΗΠΑ, είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι. Ο λόγος είναι πως υπήρχαν εδώ πρώιμοι υποστηρικτές των EV, οι οποίοι ουσιαστικά πήγαιναν σε διαφορετική μάρκα επειδή δεν υπήρχε μια ηλεκτρική Mercedes στην κατηγορία. Αρκετοί από αυτούς επέστρεψαν σε εμάς και αυτό είναι ένα πολύ θετικό σημάδι", σημειώνει.
"Είμαστε ικανοποιημένοι και από την πορεία στην Ευρώπη, καθώς τα ηλεκτρικά συνολικά ανεβαίνουν. Στην Κίνα η εικόνα είναι διαφορετική. Οι μεγάλες κατηγορίες των Ε και S Class έχουν πολύ μικρό μερίδιο αγοράς. Χρειάζεται υπομονή. Η ανταπόκριση των αγοραστών σε ηλεκτρικά μοντέλα αυτής της κατηγορίας, δεν είναι αυτή που θα θέλαμε", αναφέρει ο Starzynski.
Η Κίνα έχει τεράστια σημασία για τη Mercedes, καθώς το 2022 πάνω από το 1/3 των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων της μάρκας καταγράφηκε στην Κίνα και μάλιστα με ιδιαίτερη προτίμηση των Κινέζων αγοραστών στα μοντέλα Maybach. Σε αντίθεση όμως με αυτή την εικόνα στα ηλεκτρικά, στην Κίνα οι συμβατικές Ε και S Class εξακολουθούν να βρίσκονται μπροστά από τον ανταγωνισμό, οπότε μιλάμε για μια ανάμεικτη εικόνα.
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε επίσης:
- Αυτή είναι η νέα Mercedes CLE Cabriolet-πιο ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη
- Έρχεται στην Ευρώπη ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Hyundai με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ
- Αυτές είναι οι καλύτερες εταιρείες αυτοκινήτων σε επίπεδο τεχνολογίας
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.