Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 26-Ιαν-2024 15:47

    Συνέντευξη Ανδρέας Χριστοφορίδης: O επικεφαλής Hyundai-Kia μιλάει για όλα

    Συνέντευξη Ανδρέας Χριστοφορίδης: O επικεφαλής Hyundai-Kia μιλάει για όλα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο Ανδρέας Χριστοφορίδης, γενικός διευθυντής Εισαγωγικών Εταιρειών Αυτοκινήτων του ομίλου Βασιλάκη, ανήκει σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ στελεχών, που με 30 και πλέον χρόνια παρουσίας στον χώρο του αυτοκινήτου έχουν τη δυνατότητα να λένε τα πράγματα με το όνομά τους. Ακούγεται κοινότοπο, αλλά μη θεωρείς ότι είναι δεδομένο.

    Σε μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση της κουβέντας περί ηλεκτρικού μοντέλου κάτω των 25.000 ευρώ, δε διστάζει να τη χαρακτηρίσει επικοινωνιακό τέχνασμα, ενώ παραδέχεται ότι υπάρχουν κινεζικά αυτοκίνητα που είναι καλύτερα από κάποια ευρωπαϊκά. Όπως αντιλαμβάνεσαι, η συζήτηση με έναν άνθρωπο όπως ο Ανδρέας Χριστοφορίδης παρουσιάζει πάντα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

    Η συνέντευξη με τον Ανδρεά Χριστοφορίδη

    Ανεξάρτητα από την πορεία της αγοράς, σε προσωπικό επίπεδο είσαι fan της ηλεκτροκίνησης; Ναι, δε νομίζω ότι έχω να περιμένω κάτι άλλο για να το πω. Η ηρεμία και η όλη συμπεριφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά την οδήγηση δεν είναι κάτι που θα αλλάξει. Πιθανόν θα αλλάξει το κόστος κατασκευής, αλλά σε προσωπικό επίπεδο έχω πειστεί για τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.

    Οπότε, αν ξαφνικά αύριο έπαυαν να υπάρχουν τα θερμικά αυτοκίνητα, δε θα σου έλειπαν; Θα μου έλειπαν. Τόσα χρόνια που ασχολούμαι με το αυτοκίνητο είμαι εραστής των παραδοσιακών κινητήρων, με ενθουσιάζουν τέτοια πράγματα. Αλλά, από την άλλη, ο virtual ήχος στα ηλεκτρικά δουλεύει καλά.

    Όταν είδα πρόσφατα το ηλεκτρικό Fiat Abarth, ήμουν σε μια μεγάλη αίθουσα και κάποια στιγμή ακούω τον χαρακτηριστικό ήχο ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου του WRC. Γυρίζω το κεφάλι μου και βλέπω ένα ηλεκτρικό Abarth. Σκέφτηκα ότι δεν είναι δυνατόν. Το ηχητικό κομμάτι, συνεπώς, έχει λυθεί (σ.σ. γέλια).

    Μιας και αναφέρθηκες στο Abarth, ένα από τα αρνητικά που προσάπτονται στα ηλεκτρικά μοντέλα είναι ότι, παρά την υψηλή ισχύ, δεν είναι fun to drive. Τα Ioniq 5 N και EV6 GT δείχνουν να αποτελούν εξαίρεση. Στο fun to drive θέλεις δύο πράγματα: την απόδοση του κινητήρα και αυτό που ονομάζουμε στήσιμο, την ανάρτηση, το τιμόνι, τα φρένα. Η σειρά Ν εξελίσσεται ειδικά για να παρέχει οδηγική ευχαρίστηση. Αυτό που ξεκίνησε με τις εκδόσεις των θερμικών μοντέλων θα συνεχιστεί και στις περιπτώσεις των ηλεκτρικών.

    Οι εκδόσεις Ν και GT, λοιπόν, αποτελούν συγκεκριμένο προϊοντικό πυλώνα, ο οποίος θα υπάρχει μόνιμα στην γκάμα. Η χαρά της οδήγησης είναι βασικό συστατικό για τις δύο μάρκες.

    Αλήθεια, πώς φτάσαμε στην τεχνολογική κυριαρχία των Hyundai-KIA που βλέπουμε σήμερα; Κοίτα, υπάρχει το παραδοσιακό κομμάτι με τα θερμικά, υβριδικά, plug-in και υπάρχει το κομμάτι των ηλεκτρικών. Εδώ έχουμε επανάσταση και στα δύο μέτωπα. Αυτό όμως που βρίσκεται τελείως out of the box, έξω από την πεπατημένη και από αυτό που περιμένεις, είναι το κομμάτι των ηλεκτρικών. Το 2019 το γκρουπ της Hyundai ήρθε με μια φράση σε επίπεδο στρατηγικής, που έλεγε: "Να ηγηθούμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης". Και οι Κορεάτες αυτό που λένε το υλοποιούν.

    "Έχουν αλλάξει οι κινεζικές εταιρείες. Δεν είναι αυτό που είχαμε κάποτε στο μυαλό μας"

    Τελευταία γίνεται πολλή κουβέντα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτω των 25.000 ευρώ. Οι Hyundai και KIA δεν έχουν τοποθετηθεί σχετικά. Για εμένα όλο αυτό είναι ένα PR fuss, ένα επικοινωνιακό τέχνασμα για να τραβήξουν κάποιες εταιρείες πάνω τους την προσοχή. Κάποια στιγμή η Tesla είπε ότι το Model 3 θα είναι το αυτοκίνητο των 35Κ. Δε βγήκε ποτέ σε αυτά τα χρήματα. Το 25Κ προφανώς μπορεί να επιτευχθεί, αλλά το θέμα είναι με τι τύπου αμάξωμα και τι χωρητικότητα μπαταρίας.

    Η μπαταρία είναι σήμερα το πιο μεγάλο κόστος. Πώς θα είναι σε θέση ένα αυτοκίνητο με μικρή μπαταρία να καλύψει ανάγκες; Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο κόσμος εμφανίζει μια ανάγκη για υψηλή αυτονομία στα ηλεκτρικά. Αν βγάλεις λοιπόν ένα μοντέλο με χαμηλή αυτονομία, δε θα σε επιλέξουν. Για ένα μοντέλο της κατηγορίας του i10 θα έπρεπε η αυτονομία να είναι 250-300 χλμ., όχι, π.χ. 150 χλμ., ακόμα κι αν κάποιος δεν έχει τέτοιες ανάγκες σε ημερήσια βάση.

    Διαβάστε την συνέχεια της συνέντευξης στο topgeargreece.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:55 29/09

    Σπάνια ειδική έκδοση-ποιο μοντέλο θα έχει καφετιέρα στον βασικό του εξοπλισμό

    Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Καφέ ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της αγοράς αποκτά ένα πολύ ξεχωριστό concept με κεφετιέρα στον βασικό του εξοπλισμό.

    18:30 28/09

    Ε-car: Η Ευρώπη θα φτιάξει μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο-απάντηση στα κινεζικά εισαγόμενα

    Την δική της απαντήση στην Κίνα ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση που θέλει μικρό και προσιτό αυτοκίνητο και θα ξεκινήσει επαφές με τους κατάλληλους ανθρώπους.

    17:00 28/09

    Woven City: Η φουτουριστική πόλη της Toyota έχει τους πρώτους της κατοίκους

    Η πρωτοποριακή πόλη Woven City της Toyota, έχει ήδη τους πρώτους κατοίκους της οι οποίοι σύντομα θα απολαμβάνουν τις μετακινήσεις του μέλλοντος.

    15:30 28/09

    Γνωρίστε τον άνθρωπο πίσω από το ασύλληπτο ρεκόρ ταχύτητας του YangWang U9 Xtreme

    Ο Marc Basseng μιλάει στο Top Gear για το σπουδαίο επίτευγμα του ρεκόρ ταχύτητας με το ηλεκτρικό Yangwang U9 Xtreme και λέει πως "θα μπορούσε να είχε κρατήσει το γκάζι πατημένο για άλλο 1,5...

    14:00 28/09

    Ο Verstappen κέρδισε στο ντεμπούτο του σε αγώνες GT3 στο Nurburgring

    Χωρίς να δυσκολευτεί και με μια εντυπωσιακή προσπέραση στην εκκίνηση ο Max Verstappen ήταν κυρίαρχος στο ντεμπούτο του σε αγώνες GT3 στο Nurburgring.

    12:30 28/09

    Πώς τα φώτα ενός αυτοκινήτου καθορίζουν το επίπεδο ασφάλειας

    Από τα ταπεινά φώτα αλογόνου έως τα πανίσχυρα Laser, η τεχνολογία των φώτων έχει εξελιχθεί εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια, ανεβάζοντας όχι μόνο το επίπεδο ασφάλειας αλλά και της τιμής.

    10:56 28/09

    Maybach V12 Edition: Δείτε πόσες μέρες χρειάζεται για να βαφτεί η συλλεκτική λιμουζίνα

    Με κύριο χαρακτηριστικό της την απόλυτη χειροποίητη πολυτέλεια στην κατασκευή η Mercedes παρουσίασε την συλλεκτική Maybach V12 Edition.

    18:00 27/09

    Τέλος εποχής για θρυλικό μοντέλο μετά από 36 χρόνια

    Ένα μοντέλο που έχει αγαπηθεί και στην Ελλάδα ιδιαίτερα και έχει τον δικό του χαρακτήρα ολοκλήρωσε την παραγωγή του μετά απο 36. Ακολουθεί ένα ακόμη, σε τρεις εβδομάδες, από την ίδια εταιρεία.

    16:30 27/09

    Ευρώπη: Οι Κινέζοι εδραιώνουν την κυριαρχία τους στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

    Οι κινεζικές φίρμες εξακολούθησαν και τον Αύγουστο να πουλάνε σαρωτικά ηλεκτρικά και plug-in αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

    15:00 27/09

    5χρονο παιδί οδηγεί Lamborghini Revuelto με 312 km/h (video)

    Τι συμβαίνει όταν το παιδί ενός πρωταθλητή στο πρωτάθλημα μοτοσικλετών Supersport βαδίζει στα χνάρια του πατέρα του; Δείτε το απίστευτο βίντεο του μόλις 5 ετών γιού του Kenan Sofuoglu να οδηγεί...

    13:30 27/09

    Το δράμα του Lewis Hamilton-δύσκολες ώρες για τον Roscoe

    Βαριά προβλήματα υγείας αντιμετωπίζει ο Roscoe, ο διάσημος σκύλος του Lewis Hamilton και ο επτά φορές πρωταθλητής F1 μοιράστηκε ένα συγκινητικό μήνυμα στα social media.

    12:04 27/09

    "Μαύρη μέρα" για το εργασιακό της Ευρώπης-προμηθευτής αυτοκινήτων απολύει 13.000 εργαζομένους

    Έτσι χαρακτηρίζει το σωματείο IG Metal στην Γερμανία την απόφαση μεγάλης προμηθευτικής εταιρείας στον κλάδο του αυτοκινήτου να αποδεσμεύσει 13.000 εργαζομένους.

    10:30 27/09

    Το νέο τεύχος του TopGear στα περίπτερα

    Το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου κυκλοφορεί το νέο τεύχος του Top Gear με την εφημερίδα Κεφάλαιο.

    18:05 26/09

    Audi Q3: Πρεμιέρα στην Ελλάδα-σε ποια κεντρικά σημεία θα το δείτε από κοντά

    Μια ενδιαφέρουσα και κυρίως ξεχωριστή καμπάνια οργάνωσε η Kosmocar για την παρουσίαση του νέου Audi Q3 στην Ελλάδα. Δείτε που μπορείτε να δείτε από κοντά το νέο SUV.

    16:36 26/09

    Συγκινητική επιστροφή του Romain Grosjean στην F1

    O Romain Grosjean οδήγησε μονοθέσιο της F1 για πρώτη φορά μετά το συγκλονιστικό ατύχημα του Μπαχρέιν το 2020 στην πιο συγκινητική επιστροφή της F1.

    15:00 26/09

    Η Xiaomi ετοιμάζει SUV επιδόσεων με 1.000 ίππους

    Η δυναμική είσοδος της Xiaomi στην αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζεται όσο η εταιρεία πλησιάζει στο παγκόσμιο άνοιγμά της στην αγορά