Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 26-Ιαν-2024 15:47

    Συνέντευξη Ανδρέας Χριστοφορίδης: O επικεφαλής Hyundai-Kia μιλάει για όλα

    Συνέντευξη Ανδρέας Χριστοφορίδης: O επικεφαλής Hyundai-Kia μιλάει για όλα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο Ανδρέας Χριστοφορίδης, γενικός διευθυντής Εισαγωγικών Εταιρειών Αυτοκινήτων του ομίλου Βασιλάκη, ανήκει σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ στελεχών, που με 30 και πλέον χρόνια παρουσίας στον χώρο του αυτοκινήτου έχουν τη δυνατότητα να λένε τα πράγματα με το όνομά τους. Ακούγεται κοινότοπο, αλλά μη θεωρείς ότι είναι δεδομένο.

    Σε μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση της κουβέντας περί ηλεκτρικού μοντέλου κάτω των 25.000 ευρώ, δε διστάζει να τη χαρακτηρίσει επικοινωνιακό τέχνασμα, ενώ παραδέχεται ότι υπάρχουν κινεζικά αυτοκίνητα που είναι καλύτερα από κάποια ευρωπαϊκά. Όπως αντιλαμβάνεσαι, η συζήτηση με έναν άνθρωπο όπως ο Ανδρέας Χριστοφορίδης παρουσιάζει πάντα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

    Η συνέντευξη με τον Ανδρεά Χριστοφορίδη

    Ανεξάρτητα από την πορεία της αγοράς, σε προσωπικό επίπεδο είσαι fan της ηλεκτροκίνησης; Ναι, δε νομίζω ότι έχω να περιμένω κάτι άλλο για να το πω. Η ηρεμία και η όλη συμπεριφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά την οδήγηση δεν είναι κάτι που θα αλλάξει. Πιθανόν θα αλλάξει το κόστος κατασκευής, αλλά σε προσωπικό επίπεδο έχω πειστεί για τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.

    Οπότε, αν ξαφνικά αύριο έπαυαν να υπάρχουν τα θερμικά αυτοκίνητα, δε θα σου έλειπαν; Θα μου έλειπαν. Τόσα χρόνια που ασχολούμαι με το αυτοκίνητο είμαι εραστής των παραδοσιακών κινητήρων, με ενθουσιάζουν τέτοια πράγματα. Αλλά, από την άλλη, ο virtual ήχος στα ηλεκτρικά δουλεύει καλά.

    Όταν είδα πρόσφατα το ηλεκτρικό Fiat Abarth, ήμουν σε μια μεγάλη αίθουσα και κάποια στιγμή ακούω τον χαρακτηριστικό ήχο ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου του WRC. Γυρίζω το κεφάλι μου και βλέπω ένα ηλεκτρικό Abarth. Σκέφτηκα ότι δεν είναι δυνατόν. Το ηχητικό κομμάτι, συνεπώς, έχει λυθεί (σ.σ. γέλια).

    Μιας και αναφέρθηκες στο Abarth, ένα από τα αρνητικά που προσάπτονται στα ηλεκτρικά μοντέλα είναι ότι, παρά την υψηλή ισχύ, δεν είναι fun to drive. Τα Ioniq 5 N και EV6 GT δείχνουν να αποτελούν εξαίρεση. Στο fun to drive θέλεις δύο πράγματα: την απόδοση του κινητήρα και αυτό που ονομάζουμε στήσιμο, την ανάρτηση, το τιμόνι, τα φρένα. Η σειρά Ν εξελίσσεται ειδικά για να παρέχει οδηγική ευχαρίστηση. Αυτό που ξεκίνησε με τις εκδόσεις των θερμικών μοντέλων θα συνεχιστεί και στις περιπτώσεις των ηλεκτρικών.

    Οι εκδόσεις Ν και GT, λοιπόν, αποτελούν συγκεκριμένο προϊοντικό πυλώνα, ο οποίος θα υπάρχει μόνιμα στην γκάμα. Η χαρά της οδήγησης είναι βασικό συστατικό για τις δύο μάρκες.

    Αλήθεια, πώς φτάσαμε στην τεχνολογική κυριαρχία των Hyundai-KIA που βλέπουμε σήμερα; Κοίτα, υπάρχει το παραδοσιακό κομμάτι με τα θερμικά, υβριδικά, plug-in και υπάρχει το κομμάτι των ηλεκτρικών. Εδώ έχουμε επανάσταση και στα δύο μέτωπα. Αυτό όμως που βρίσκεται τελείως out of the box, έξω από την πεπατημένη και από αυτό που περιμένεις, είναι το κομμάτι των ηλεκτρικών. Το 2019 το γκρουπ της Hyundai ήρθε με μια φράση σε επίπεδο στρατηγικής, που έλεγε: "Να ηγηθούμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης". Και οι Κορεάτες αυτό που λένε το υλοποιούν.

    "Έχουν αλλάξει οι κινεζικές εταιρείες. Δεν είναι αυτό που είχαμε κάποτε στο μυαλό μας"

    Τελευταία γίνεται πολλή κουβέντα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτω των 25.000 ευρώ. Οι Hyundai και KIA δεν έχουν τοποθετηθεί σχετικά. Για εμένα όλο αυτό είναι ένα PR fuss, ένα επικοινωνιακό τέχνασμα για να τραβήξουν κάποιες εταιρείες πάνω τους την προσοχή. Κάποια στιγμή η Tesla είπε ότι το Model 3 θα είναι το αυτοκίνητο των 35Κ. Δε βγήκε ποτέ σε αυτά τα χρήματα. Το 25Κ προφανώς μπορεί να επιτευχθεί, αλλά το θέμα είναι με τι τύπου αμάξωμα και τι χωρητικότητα μπαταρίας.

    Η μπαταρία είναι σήμερα το πιο μεγάλο κόστος. Πώς θα είναι σε θέση ένα αυτοκίνητο με μικρή μπαταρία να καλύψει ανάγκες; Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο κόσμος εμφανίζει μια ανάγκη για υψηλή αυτονομία στα ηλεκτρικά. Αν βγάλεις λοιπόν ένα μοντέλο με χαμηλή αυτονομία, δε θα σε επιλέξουν. Για ένα μοντέλο της κατηγορίας του i10 θα έπρεπε η αυτονομία να είναι 250-300 χλμ., όχι, π.χ. 150 χλμ., ακόμα κι αν κάποιος δεν έχει τέτοιες ανάγκες σε ημερήσια βάση.

    Διαβάστε την συνέχεια της συνέντευξης στο topgeargreece.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    18:00 27/10

    Ferrari F76: Αυτό είναι το πρώτο ψηφιακό hypercar από το Maranello

    76 χρόνια μετά την πρώτη νίκη της Ferrari στον 24ωρο αγώνα του Le Mans βγαίνει από το Maranello το πρώτο ψηφιακό NFT Hypercar της φίρμας.

    16:30 27/10

    Ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων: ποια χώρα είναι πρωτοπόρος (video)

    Με πάνω από 200 μονάδες στην επικράτεια, αυτή η χώρα καλύπτει το 50% της εθνικής ανάγκης σε ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ξεπερνώντας τους στόχους της Ευρώπης για το 2031.

    15:00 27/10

    Eκτινασσόμενες μπαταρίες: Νέα λύση για τις φωτιές στα ηλεκτρικά (video)

    Μπαταρίες EV που εκτινάσσονται σε απόσταση 3-6 μέτρων από το όχημα, είναι η λύση που πρότειναν οι κινέζοι για την προστασία των επιβατών από πιθανή φωτιά, μεταθέτοντας όμως το πρόβλημα σε αυτούς που...

    13:30 27/10

    Χιλιάδες ευρώ πρόστιμα και συλλήψεις σε κόντρες μοτοσυκλετών

    Η Τροχαία προχώρησε σε μια ακόμη επιχείρηση και "χάλασε" κόντρες μοτοσυκλετών που είχαν κλειστεί μέσω διαδικτύου. Τα πρόστιμα ήταν χιλιάδες ευρώ και έγιναν δύο συλλήψεις.

    12:01 27/10

    Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή θρυλικού μοντέλου

    Η Toyota ανακοινώνει επίσημα την ημερομηνία διακοπής της παραγωγής ενός θρυλικού μοντέλου. Ωστόσο υπάρχουν και κάποια ευχάριστα νέα.

    10:30 27/10

    Επετειακή Phantom Centenary: Αυτή είναι η πιο πολυτελής Rolls-Royce στην ιστορία

    Η Rolls-Royce Phantom συμπλήρωσε έναν αιώνα ζωής και το γιορτάζει με την συλλεκτική έκδοση Centenary Private Collection, που ανεβάζει την έννοια της εξατομίκευσης σε άλλο επίπεδο.

    00:20 27/10

    F1 GP Μεξικού: Άπιαστος ο Norris πήρε τον καλύτερο φετινό αγώνα

    Το Grand Prix του Μεξικού ξεκίνησε επεισοδιακά και συνεχίστηκε με εντυπωσιακές και αμφίρροπες μονομαχίες μέχρι την καρό σημαία την οποία πήρε πρώτος ο Lando Norris.

    18:00 26/10

    Το νομοσχέδιο για τις κάμερες στους δρόμους σε διαβούλευση-πού μπορείς να το δεις και να σχολιάσεις

    Το νομοσχέδιο για την ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αυτό που περιλαμβάνει τις διατάξεις για τις κάμερες τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και μπορείς να πεις την άποψή σου.

    16:30 26/10

    Land Rover: Αυτά είναι τα 5 ξεχωριστά και απίθανα facts που δεν ήξερες

    To Defender είναι ένα αυτοκίνητο που έφτιαξε μια ολόκληρη φίρμα και την έκανε θρύλο. Αυτά είναι 5 facts που δεν ήξερες και είναι άκρως ενδιαφέροντα.

    15:00 26/10

    Τι είναι το διαβατήριο μπαταρίας και πώς θα αλλάξει την αγορά μεταχειρισμένων EV

    Με στόχο να αλλάξει το τοπίο στην αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεγάλη φίρμα εισάγει το διαβατήριο μπαταρίας που θα συνοδεύει το αυτοκίνητο.

    13:30 26/10

    Επιτέλους τέρμα γκάζι με το εξωπραγματικό Renault 5 Turbo 3E (video)

    Στην αρχή είδαμε, μετά γράψαμε και στην συνέχεια όλο λέγαμε. ΟΚ, τέρμα αυτά γιατί άνθρωπος του Top Gear μπήκε μέσα στο πρώτο ηλεκτρικό mini supercar

    12:00 26/10

    Κατολίσθηση σε αυτοκινητόδρομο-δείτε εντυπωσιακά video από τις δοκιμές

    Η ασφάλεια των αυτοκινητόδρομων και η προστασία τους από φυσικές καταστροφές είναι ένα εντυπωσιακό πεδίο το οποίο αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο.

    10:30 26/10

    Τα νέα μοντέλα της Mercedes-AMG τα φοράς στο χέρι

    Η νέα σειρά ρολογιών της Mercedes-AMG, αντικατοπτρίζει τη συνεχιζόμενη προσπάθειά της να εμπλουτίσει την εικόνα της πέρα από την αυτοκίνηση, ενισχύοντας το lifestyle προφίλ της.

    01:41 26/10

    F1 GP Μεξικού: O Lando Norris επέστρεψε στις pole

    Με πρωταγωνίστρια την Ferrari αλλά με τον Lando Norris να παίρνει pole position έπειτα από καιρό ολοκληρώθηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές στο F1 GP του Μεξικού.

    18:00 25/10

    Αποστολή στην Ιταλία: Οδηγούμε την νέα Alfa Romeo Tonale

    Η Alfa Romeo δεν εγκαταλείπει την αξία της αισθητικής και το αποδεικνύει με την ανανεωμένη Tonale που εμπνέεται από την 33 Stradale και εκσυγχρονίζεται και τεχνολογικά.

    16:30 25/10

    Στην Ελλάδα το Zeekr X-πόσο κοστίζει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

    Η Zeekr προσγειώθηκε στην ελληνική αγορά παρουσιάζοντας μια γκάμα τριών ηλεκτρικών μοντέλων εκ των οποίων το μοντέλο X αποτελεί την πρόταση της εταιρείας στην ανταγωνιστική κατηγορία των compact SUV.