Παρασκευή, 26-Ιαν-2024 15:47
Συνέντευξη Ανδρέας Χριστοφορίδης: O επικεφαλής Hyundai-Kia μιλάει για όλα

Ο Ανδρέας Χριστοφορίδης, γενικός διευθυντής Εισαγωγικών Εταιρειών Αυτοκινήτων του ομίλου Βασιλάκη, ανήκει σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ στελεχών, που με 30 και πλέον χρόνια παρουσίας στον χώρο του αυτοκινήτου έχουν τη δυνατότητα να λένε τα πράγματα με το όνομά τους. Ακούγεται κοινότοπο, αλλά μη θεωρείς ότι είναι δεδομένο.
Σε μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση της κουβέντας περί ηλεκτρικού μοντέλου κάτω των 25.000 ευρώ, δε διστάζει να τη χαρακτηρίσει επικοινωνιακό τέχνασμα, ενώ παραδέχεται ότι υπάρχουν κινεζικά αυτοκίνητα που είναι καλύτερα από κάποια ευρωπαϊκά. Όπως αντιλαμβάνεσαι, η συζήτηση με έναν άνθρωπο όπως ο Ανδρέας Χριστοφορίδης παρουσιάζει πάντα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
Ανεξάρτητα από την πορεία της αγοράς, σε προσωπικό επίπεδο είσαι fan της ηλεκτροκίνησης; Ναι, δε νομίζω ότι έχω να περιμένω κάτι άλλο για να το πω. Η ηρεμία και η όλη συμπεριφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά την οδήγηση δεν είναι κάτι που θα αλλάξει. Πιθανόν θα αλλάξει το κόστος κατασκευής, αλλά σε προσωπικό επίπεδο έχω πειστεί για τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.
Οπότε, αν ξαφνικά αύριο έπαυαν να υπάρχουν τα θερμικά αυτοκίνητα, δε θα σου έλειπαν; Θα μου έλειπαν. Τόσα χρόνια που ασχολούμαι με το αυτοκίνητο είμαι εραστής των παραδοσιακών κινητήρων, με ενθουσιάζουν τέτοια πράγματα. Αλλά, από την άλλη, ο virtual ήχος στα ηλεκτρικά δουλεύει καλά.
Όταν είδα πρόσφατα το ηλεκτρικό Fiat Abarth, ήμουν σε μια μεγάλη αίθουσα και κάποια στιγμή ακούω τον χαρακτηριστικό ήχο ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου του WRC. Γυρίζω το κεφάλι μου και βλέπω ένα ηλεκτρικό Abarth. Σκέφτηκα ότι δεν είναι δυνατόν. Το ηχητικό κομμάτι, συνεπώς, έχει λυθεί (σ.σ. γέλια).
Μιας και αναφέρθηκες στο Abarth, ένα από τα αρνητικά που προσάπτονται στα ηλεκτρικά μοντέλα είναι ότι, παρά την υψηλή ισχύ, δεν είναι fun to drive. Τα Ioniq 5 N και EV6 GT δείχνουν να αποτελούν εξαίρεση. Στο fun to drive θέλεις δύο πράγματα: την απόδοση του κινητήρα και αυτό που ονομάζουμε στήσιμο, την ανάρτηση, το τιμόνι, τα φρένα. Η σειρά Ν εξελίσσεται ειδικά για να παρέχει οδηγική ευχαρίστηση. Αυτό που ξεκίνησε με τις εκδόσεις των θερμικών μοντέλων θα συνεχιστεί και στις περιπτώσεις των ηλεκτρικών.
Οι εκδόσεις Ν και GT, λοιπόν, αποτελούν συγκεκριμένο προϊοντικό πυλώνα, ο οποίος θα υπάρχει μόνιμα στην γκάμα. Η χαρά της οδήγησης είναι βασικό συστατικό για τις δύο μάρκες.
Αλήθεια, πώς φτάσαμε στην τεχνολογική κυριαρχία των Hyundai-KIA που βλέπουμε σήμερα; Κοίτα, υπάρχει το παραδοσιακό κομμάτι με τα θερμικά, υβριδικά, plug-in και υπάρχει το κομμάτι των ηλεκτρικών. Εδώ έχουμε επανάσταση και στα δύο μέτωπα. Αυτό όμως που βρίσκεται τελείως out of the box, έξω από την πεπατημένη και από αυτό που περιμένεις, είναι το κομμάτι των ηλεκτρικών. Το 2019 το γκρουπ της Hyundai ήρθε με μια φράση σε επίπεδο στρατηγικής, που έλεγε: "Να ηγηθούμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης". Και οι Κορεάτες αυτό που λένε το υλοποιούν.
Τελευταία γίνεται πολλή κουβέντα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτω των 25.000 ευρώ. Οι Hyundai και KIA δεν έχουν τοποθετηθεί σχετικά. Για εμένα όλο αυτό είναι ένα PR fuss, ένα επικοινωνιακό τέχνασμα για να τραβήξουν κάποιες εταιρείες πάνω τους την προσοχή. Κάποια στιγμή η Tesla είπε ότι το Model 3 θα είναι το αυτοκίνητο των 35Κ. Δε βγήκε ποτέ σε αυτά τα χρήματα. Το 25Κ προφανώς μπορεί να επιτευχθεί, αλλά το θέμα είναι με τι τύπου αμάξωμα και τι χωρητικότητα μπαταρίας.
Η μπαταρία είναι σήμερα το πιο μεγάλο κόστος. Πώς θα είναι σε θέση ένα αυτοκίνητο με μικρή μπαταρία να καλύψει ανάγκες; Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο κόσμος εμφανίζει μια ανάγκη για υψηλή αυτονομία στα ηλεκτρικά. Αν βγάλεις λοιπόν ένα μοντέλο με χαμηλή αυτονομία, δε θα σε επιλέξουν. Για ένα μοντέλο της κατηγορίας του i10 θα έπρεπε η αυτονομία να είναι 250-300 χλμ., όχι, π.χ. 150 χλμ., ακόμα κι αν κάποιος δεν έχει τέτοιες ανάγκες σε ημερήσια βάση.
Διαβάστε την συνέχεια της συνέντευξης στο topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.