Παρασκευή, 26-Ιαν-2024 15:47
Συνέντευξη Ανδρέας Χριστοφορίδης: O επικεφαλής Hyundai-Kia μιλάει για όλα

Ο Ανδρέας Χριστοφορίδης, γενικός διευθυντής Εισαγωγικών Εταιρειών Αυτοκινήτων του ομίλου Βασιλάκη, ανήκει σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ στελεχών, που με 30 και πλέον χρόνια παρουσίας στον χώρο του αυτοκινήτου έχουν τη δυνατότητα να λένε τα πράγματα με το όνομά τους. Ακούγεται κοινότοπο, αλλά μη θεωρείς ότι είναι δεδομένο.
Σε μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση της κουβέντας περί ηλεκτρικού μοντέλου κάτω των 25.000 ευρώ, δε διστάζει να τη χαρακτηρίσει επικοινωνιακό τέχνασμα, ενώ παραδέχεται ότι υπάρχουν κινεζικά αυτοκίνητα που είναι καλύτερα από κάποια ευρωπαϊκά. Όπως αντιλαμβάνεσαι, η συζήτηση με έναν άνθρωπο όπως ο Ανδρέας Χριστοφορίδης παρουσιάζει πάντα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
Ανεξάρτητα από την πορεία της αγοράς, σε προσωπικό επίπεδο είσαι fan της ηλεκτροκίνησης; Ναι, δε νομίζω ότι έχω να περιμένω κάτι άλλο για να το πω. Η ηρεμία και η όλη συμπεριφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά την οδήγηση δεν είναι κάτι που θα αλλάξει. Πιθανόν θα αλλάξει το κόστος κατασκευής, αλλά σε προσωπικό επίπεδο έχω πειστεί για τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.
Οπότε, αν ξαφνικά αύριο έπαυαν να υπάρχουν τα θερμικά αυτοκίνητα, δε θα σου έλειπαν; Θα μου έλειπαν. Τόσα χρόνια που ασχολούμαι με το αυτοκίνητο είμαι εραστής των παραδοσιακών κινητήρων, με ενθουσιάζουν τέτοια πράγματα. Αλλά, από την άλλη, ο virtual ήχος στα ηλεκτρικά δουλεύει καλά.
Όταν είδα πρόσφατα το ηλεκτρικό Fiat Abarth, ήμουν σε μια μεγάλη αίθουσα και κάποια στιγμή ακούω τον χαρακτηριστικό ήχο ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου του WRC. Γυρίζω το κεφάλι μου και βλέπω ένα ηλεκτρικό Abarth. Σκέφτηκα ότι δεν είναι δυνατόν. Το ηχητικό κομμάτι, συνεπώς, έχει λυθεί (σ.σ. γέλια).
Μιας και αναφέρθηκες στο Abarth, ένα από τα αρνητικά που προσάπτονται στα ηλεκτρικά μοντέλα είναι ότι, παρά την υψηλή ισχύ, δεν είναι fun to drive. Τα Ioniq 5 N και EV6 GT δείχνουν να αποτελούν εξαίρεση. Στο fun to drive θέλεις δύο πράγματα: την απόδοση του κινητήρα και αυτό που ονομάζουμε στήσιμο, την ανάρτηση, το τιμόνι, τα φρένα. Η σειρά Ν εξελίσσεται ειδικά για να παρέχει οδηγική ευχαρίστηση. Αυτό που ξεκίνησε με τις εκδόσεις των θερμικών μοντέλων θα συνεχιστεί και στις περιπτώσεις των ηλεκτρικών.
Οι εκδόσεις Ν και GT, λοιπόν, αποτελούν συγκεκριμένο προϊοντικό πυλώνα, ο οποίος θα υπάρχει μόνιμα στην γκάμα. Η χαρά της οδήγησης είναι βασικό συστατικό για τις δύο μάρκες.
Αλήθεια, πώς φτάσαμε στην τεχνολογική κυριαρχία των Hyundai-KIA που βλέπουμε σήμερα; Κοίτα, υπάρχει το παραδοσιακό κομμάτι με τα θερμικά, υβριδικά, plug-in και υπάρχει το κομμάτι των ηλεκτρικών. Εδώ έχουμε επανάσταση και στα δύο μέτωπα. Αυτό όμως που βρίσκεται τελείως out of the box, έξω από την πεπατημένη και από αυτό που περιμένεις, είναι το κομμάτι των ηλεκτρικών. Το 2019 το γκρουπ της Hyundai ήρθε με μια φράση σε επίπεδο στρατηγικής, που έλεγε: "Να ηγηθούμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης". Και οι Κορεάτες αυτό που λένε το υλοποιούν.
Τελευταία γίνεται πολλή κουβέντα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτω των 25.000 ευρώ. Οι Hyundai και KIA δεν έχουν τοποθετηθεί σχετικά. Για εμένα όλο αυτό είναι ένα PR fuss, ένα επικοινωνιακό τέχνασμα για να τραβήξουν κάποιες εταιρείες πάνω τους την προσοχή. Κάποια στιγμή η Tesla είπε ότι το Model 3 θα είναι το αυτοκίνητο των 35Κ. Δε βγήκε ποτέ σε αυτά τα χρήματα. Το 25Κ προφανώς μπορεί να επιτευχθεί, αλλά το θέμα είναι με τι τύπου αμάξωμα και τι χωρητικότητα μπαταρίας.
Η μπαταρία είναι σήμερα το πιο μεγάλο κόστος. Πώς θα είναι σε θέση ένα αυτοκίνητο με μικρή μπαταρία να καλύψει ανάγκες; Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο κόσμος εμφανίζει μια ανάγκη για υψηλή αυτονομία στα ηλεκτρικά. Αν βγάλεις λοιπόν ένα μοντέλο με χαμηλή αυτονομία, δε θα σε επιλέξουν. Για ένα μοντέλο της κατηγορίας του i10 θα έπρεπε η αυτονομία να είναι 250-300 χλμ., όχι, π.χ. 150 χλμ., ακόμα κι αν κάποιος δεν έχει τέτοιες ανάγκες σε ημερήσια βάση.
Διαβάστε την συνέχεια της συνέντευξης στο topgeargreece.gr
Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Καφέ ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της αγοράς αποκτά ένα πολύ ξεχωριστό concept με κεφετιέρα στον βασικό του εξοπλισμό.
Την δική της απαντήση στην Κίνα ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση που θέλει μικρό και προσιτό αυτοκίνητο και θα ξεκινήσει επαφές με τους κατάλληλους ανθρώπους.
Η πρωτοποριακή πόλη Woven City της Toyota, έχει ήδη τους πρώτους κατοίκους της οι οποίοι σύντομα θα απολαμβάνουν τις μετακινήσεις του μέλλοντος.
Ο Marc Basseng μιλάει στο Top Gear για το σπουδαίο επίτευγμα του ρεκόρ ταχύτητας με το ηλεκτρικό Yangwang U9 Xtreme και λέει πως "θα μπορούσε να είχε κρατήσει το γκάζι πατημένο για άλλο 1,5...
Χωρίς να δυσκολευτεί και με μια εντυπωσιακή προσπέραση στην εκκίνηση ο Max Verstappen ήταν κυρίαρχος στο ντεμπούτο του σε αγώνες GT3 στο Nurburgring.
Από τα ταπεινά φώτα αλογόνου έως τα πανίσχυρα Laser, η τεχνολογία των φώτων έχει εξελιχθεί εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια, ανεβάζοντας όχι μόνο το επίπεδο ασφάλειας αλλά και της τιμής.
Με κύριο χαρακτηριστικό της την απόλυτη χειροποίητη πολυτέλεια στην κατασκευή η Mercedes παρουσίασε την συλλεκτική Maybach V12 Edition.
Οι κινεζικές φίρμες εξακολούθησαν και τον Αύγουστο να πουλάνε σαρωτικά ηλεκτρικά και plug-in αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Τι συμβαίνει όταν το παιδί ενός πρωταθλητή στο πρωτάθλημα μοτοσικλετών Supersport βαδίζει στα χνάρια του πατέρα του; Δείτε το απίστευτο βίντεο του μόλις 5 ετών γιού του Kenan Sofuoglu να οδηγεί...
Βαριά προβλήματα υγείας αντιμετωπίζει ο Roscoe, ο διάσημος σκύλος του Lewis Hamilton και ο επτά φορές πρωταθλητής F1 μοιράστηκε ένα συγκινητικό μήνυμα στα social media.
Έτσι χαρακτηρίζει το σωματείο IG Metal στην Γερμανία την απόφαση μεγάλης προμηθευτικής εταιρείας στον κλάδο του αυτοκινήτου να αποδεσμεύσει 13.000 εργαζομένους.
Το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου κυκλοφορεί το νέο τεύχος του Top Gear με την εφημερίδα Κεφάλαιο.
Μια ενδιαφέρουσα και κυρίως ξεχωριστή καμπάνια οργάνωσε η Kosmocar για την παρουσίαση του νέου Audi Q3 στην Ελλάδα. Δείτε που μπορείτε να δείτε από κοντά το νέο SUV.
O Romain Grosjean οδήγησε μονοθέσιο της F1 για πρώτη φορά μετά το συγκλονιστικό ατύχημα του Μπαχρέιν το 2020 στην πιο συγκινητική επιστροφή της F1.
Η δυναμική είσοδος της Xiaomi στην αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζεται όσο η εταιρεία πλησιάζει στο παγκόσμιο άνοιγμά της στην αγορά