Τρίτη, 26-Μαρ-2024 10:35
Πότε έρχονται τα αυτοκίνητα που θα μας κάνουν αλκοτέστ
H Magna αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Στα πλαίσια της έκθεσης CES, παρουσίασε ένα νέο ηλεκτροκινητήρα αρχιτεκτονικής 800V, που σύμφωνα με την ίδια προσφέρει "αυξημένη ευελιξία" λόγω του μικρού του βάρους που ανέρχεται σε περίπου 165 κιλά, και των κατά 20% μικρότερων διαστάσεων από εκείνον προηγούμενης γενιάς.
Παράλληλα, παρουσίασε και μια νέα τεχνολογία κατά της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, η οποία μπορεί να ανιχνεύσει αν ένας οδηγός βρίσκεται πάνω από το όριο αλκοόλ στο αίμα μέσω καμερών και αισθητήρων. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.
Αρχικά, η νέα τεχνολογία ανίχνευσης οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Κάμερες και αισθητήρες εντός του αυτοκινήτου, ανιχνεύουν τη μέθη, την υπνηλία και την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Αν και η Magna δήλωσε πως το σύστημα βρίσκεται ακόμη σε στάδιο εξέλιξης, αυτό λειτουργεί ως εξής: κάμερες θα ανιχνεύουν την υπνηλία ή τη μέθη παρακολουθώντας τις κόρες των ματιών του οδηγού. Το σύστημα λειτουργεί με αισθητήρες υπερύθρων που αναπτύχθηκαν από τη σουηδική εταιρεία αισθητήρων αερίων Senseair, οι οποίοι είναι ενσωματωμένοι στο ταμπλό και μπορούν να μετρήσουν τα επίπεδα αλκοόλ και διοξειδίου του άνθρακα κατά την εκπνοή του οδηγού.
Η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει αν η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα ενός οδηγού είναι στο νόμιμο όριο ή πάνω από αυτό. Μπορεί τη δεδομένη στιγμή να ακούγεται κάτι πολύ μακρινό, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι. Μέχρι το τέλος του χρόνου, οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ υποχρεούνται βάσει νόμου που ψηφίστηκε το 2021, να εκδώσουν κανόνες που θα επιβάλλουν την πώληση νέων οχημάτων με τη δυνατότητα παθητικής ανίχνευσης της μέθης των οδηγών και την αποτροπή της οδήγησης.
Από τη στιγμή που οι κανόνες αυτοί θα εκδοθούν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν στη διάθεσή τους 2 έως 3 χρόνια για να ενσωματώσουν την συγκεκριμένη τεχνολογία ως βασικό στοιχείο εξοπλισμού των μοντέλων τους.
Το δεύτερο ενδιαφέρον σημείο της παρουσίας της Magna στην CES, ήταν ο νέος ηλεκτροκινητήρας, που απαιτεί λιγότερο αλουμίνιο και ορυκτά υλικά, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα 20% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διαδικασία παραγωγής. Πρόκειται για έναν βασικό παράγοντα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές πιέζουν για μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγής.
Σε μια εποχή που ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές στρέφονται προς την κατεύθυνση της in house παραγωγής κινητήρων και μπαταριών για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα, εταιρείες όπως η Magna επιδιώκουν να καινοτομούν και να προσφέρουν οικονομικά αποδοτικές λύσεις για τους πελάτες τους.
Αναφορικά με το νέο της κινητήρα, η Magna ανέφερε πως μπορεί να περιστραφεί κατά 90 μοίρες γύρω από τον άξονα κίνησης, κάτι που χαρακτήρισε ως μια πρωτοτυπία στον κλάδο, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ενσωμάτωσης του συστήματος στον εμπρός και πίσω χώρο του οχήματος. Η μέγιστη ισχύς του νέου κινητήρα ανέρχεται σε 340 ίππους και μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως κύριος είτε ως δευτερεύων κινητήρας.
Μάλιστα η Magna δίνει τη δυνατότητα αποσύνδεσης του κινητήρα από τον άξονα μετάδοσης κίνησης, που σε περιπτώσεις οχημάτων μεγαλύτερων κατηγοριών συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και αυξάνει την εμβέλεια της μπαταρίας όταν δεν απαιτείται μέγιστη ισχύς.
Πηγή: topgeargreece.gr
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.